יום חמישי, 16.05.2024 שעה 03:58

פתיחה מרתקת, השיא עוד לפנינו

אבי נמני מסכם את שלב הבתים של המונדיאל בטור אישי ל-ONE: גרמניה איכזבה, יפן הפתיעה וה-VAR כיכב. וגם: כל ההימורים לקראת שלב שמינית הגמר המרתק

|
אבי נמני בטור אישי ל-ONE (מערכת ONE)
אבי נמני בטור אישי ל-ONE (מערכת ONE)

עד עכשיו, מונדיאל 2018 ברוסיה בהחלט עונה על הציפיות, הן מבחינת העניין והן מבחינת איכות הכדורגל. יש לנו עד כה טורניר מרתק שסיפק משחקים מצוינים יחסית לשלב הבתים, ובנוסף אנחנו עדים גם להפתעות דוגמת ההדחה המוקדמת של גרמניה ויפן שעלתה לשלב הבא.

אבל זה לא נגמר כאן. הגביע העולמי הנוכחי חשף אותנו גם אל ה-VAR, שהכניס לא מעט עניין. אני אגב, בטוח כי ככל שיעבור הזמן המערכת תהפוך להיות פחות מסורבלת ותכניס תחושה של צדק למשחק. כמו כן, יש מגמה מאוד בולטת בטורניר בכל מה שקשור לצמצום הפערים. ראינו את ערב הסעודית, טוניסיה וגם מצרים, שהוכיחו כי הן נבחרות יותר טובות משהיו בעבר, וגם דרום קוריאה השתפרה וסנגל קפצה מדרגה מבחינה טקטית.  

טכנולוגיית ה-VAR (רויטרס)טכנולוגיית ה-VAR (רויטרס)

יש לא מעט מדינות שמשקיעות כספים וממנות את אנשי המקצוע הנכונים, שבסופו של דבר עוזרים להן לעשות את קפיצת המדרגה מבחינת האיכות, וגם מבחינה פיזית וטקטית, ובכך להראות שדרוג של נבחרות שבשנים עברו בטורנירים גדולים התקשו להרשים.

הנבחרת המאכזבת עד כה: היא ללא ספק אלופת העולם גרמניה. ההפתעה הגדולה לעומת זאת היא יפן, ואני מרשה לעצמי להוסיף בקטגוריה הזו גם את רוסיה ומקסיקו. אבל מה לגבי ההמשך? אני די בטוח שצפויים לנו משחקים סופר מעניינים ויותר מרתקים בשלב שמינית הגמר, שישבור שיאים נוספים. המאבקים ברובם מציגים עדיפות למדינות פייבוריטיות, אבל בגלל זה אני בטוח שיהיו גם הפתעות.

ניימאר והחברים חוגגים (רויטרס)ניימאר והחברים חוגגים (רויטרס)

בשלב 16 האחרונות יש מפגשים שהיו יכולים להתקיים בקלות גם בגמר. נתחיל עם ברזיל מול מקסיקו. אני מעריך שהסלסאו ינצחו וזאת למרות שהם עדיין רחוקים מהיכולת שרצינו לראות מהם. בלגיה תפגוש את יפן ואני הולך עם האירופים שנראו טוב בשלב הבתים ומציגים סגל בריא, רחב ואיכותי. אנגליהשסיימה כסגניתה של בלגיה תפגוש בקולומביה, ושם אני יותר נוטה לכיוון אנגליה, אך זה בהחלט משחק שיכול לספק גם הפתעה.

אורוגוואי הקשוחה תפגוש את פורטוגל שאולי מוגדרת כפייבוריטית בגלל כריסטיאנו רונאלדו, אך מדובר במוקש עבור אלופת אירופה שעלולה ליפול קורבן להפתעה. המארחת רוסיה תחכה לספרד ופה אני רואה את לה רוחה עוברים לרבע הגמר ללא הפתעות. קרואטיה תתמודד מול דנמרק ואני אפתיע ואומר שאני חושב שמדובר במשחק נטול פייבוריטית, למרות שהבלקנים הרשימו בשלב הבתים. המשחק שווה כוחות עם טיפ טיפה יתרון לזכות קרואטיה.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

במפגש בין שבדיה לשווייץ, אני הולך עם האדומים, שהם נבחרת שעשתה קפיצת איכות, ומציגה משמעת טקטית יוצאת דופן ושחקנים שמקבלים ניסיון מטורניר לטורניר לצד שחקנים מובילים בליגות מובילות באירופה. אבל המשחק של שמינית הגמר הוא ללא ספק הקרב בין צרפת לארגנטינה. אומר זאת בצער גדול, אבל אני רואה את ארגנטינה וליאו מסי מסיימים את הטורניר בשבת, כשמנגד הטריקולור ימשיכו לרבע הגמר, והלוואי שאני טועה.

מסי חוגג (רויטרס)מסי חוגג (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */