יום שבת, 18.05.2024 שעה 08:57

לב: שוק, לא הגיע לנו לזכות בתואר או לעלות שלב

מאמן גרמניה שוקל את עתידו בנבחרת אחרי ההדחה מהמונדיאל עם 2:0 מביש לדרום קוריאה: "יקח לי זמן להשלים עם האכזבה", טיי יונג: "לא ספרו אותנו"

|
יואכים לב (רויטרס)
יואכים לב (רויטרס)

אכזבה ענקית והלם בנבחרת גרמניה לאחר ההדחה הבלתי נתפסת כבר בשלב הבתים של מונדיאל 2018. המנשאפט נכנעו הערב (רביעי) 2:0 לדרום קוריאה במשחק האחרון של בית 6 וראו את נבחרת שבדיה מביסים במשחק המקביל 0:3 את מקסיקו כדי לעלות לשמינית הגמר. על פי הדיווחים הראשונים אחרי המשחק, המאמן יואכים לב שוקל את עתידו בנבחרת הגרמנית.

תקציר גרמניה - דרום קוריאה

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

לב התקשה לעכל את ההדחה המבישה: “אני בשוק, אני בהלם כי לא הצלחנו לעשות את מה שדרוש כדי לנצח את דרום קוריאה ואפילו הפסדנו את המשחק. לא כך חשבתי שיהיה כשדיברתי עם השחקנים לפני המשחק. הם היו בלחץ גדול לאור העובדה ששבדיה שיחקה במקביל לנו, אבל גם היה רצון גדול להעפיל לשלב הבא. איך ממשיכים מכאן? נצטרך לדבר על זה ברוגע, אני חושב שזה גם הזמן שלי לומר משהו. יקחו לי כמה שעות להשלים עם האכזבה האדירה שהודחנו כבר עכשיו”.

תומאס מולר בוכה (רויטרס)תומאס מולר בוכה (רויטרס)

אפשרות למשבר בכדורגל הגרמני: “לא, אני לא חושב כך. אני כן חושב שיש לנו כמה שחקנים צעירים ומוכשרים מאוד, שמהווים פוטנציאל טוב להמשך. זה כבר קרה ללא מעט נבחרות בעבר, אנחנו פשוט נצטרך להסיק את המסקנות הנכונות ולשפר לקראת העתיד. קשה לומר בדיוק מה גרם להדחה שלנו, האכזבה מאיתנו היא עצומה. לא הגיע לנו לזכות במונדיאל שוב, גם לא הגיע לנו לעלות לשמינית הגמר”.

ההפסד האחרון לדרום קוריאה: “הייתה חסרה לנבחרת שלי הקלילות במשחק והקלאס שבדרך כלל מאפיין אותנו. הדינמיות שמביאה לכיבוש שערים גם כן הייתה חסרה, על כן הגיע לנו למצוא את עצמנו מודחים כבר עכשיו”.

טוני קרוס המשיך את דברי מאמנו: “אנחנו כועסים ועצובים. לא התייחסנו למשחק הזה כמו למשחק גמר וככה זה בדיוק נראה. ניסינו לעשות את המיטב, אבל לא מצאנו את הדרך להבקיע. שלושה משחקים רצנו לחינם ועשינו את הדברים קשים יותר ממה שהיו אמורים להיות. הניצחון במשחק הקודם נתן לנו מוטיבציה, אבל הפעם לא שיחקנו במיטבנו. היו לנו הרבה מצבים להבקיע ולא עשינו זאת, זו הייתה הבעיה שלנו בכל משך הטורניר”.

טוני קרוס מול וו יונג יונג (רויטרס)טוני קרוס מול וו יונג יונג (רויטרס)

לא רק בנבחרת יש אכזבה ענקית. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה גם כן להדחת הנבחרת בקצרה: “בכנות רבה, אני יכולה לומר שכולנו עצובים מאוד ביום הזה, זה מאוד עצוב מה שקרה”. 

מנגד, שין טיי יונג, המאמן המנצח, לא יצא מגדרו לאחר הניצחון: “אני אמנם מרגיש נהדר, אבל גם ריק בו בעת, אפשר לומר שאני מרגיש אמביוולנטי. אמרתי אמש לשחקנים שיש סיכוי של אחוז אחד שנעלה לשלב הבא ולכן אמרתי להם שלא יורידו את הרגל מהדוושה עד הרגע האחרון ושילחמו עד השנייה האחרונה. גרמניה היא האלופה המכהנת והמדורגת ראשונה בפיפ”א, אז חשבתי אילו טעויות היא מסוגלת לעשות, כי הם בטח חשבו לעצמם שהם ינצחו אותנו, כמו שכולן לפניהם חשבו ולא ספרו אותנו”.

שין טה-יונג (רויטרס)שין טה-יונג (רויטרס)

לצד האכזבה וההלם בצד הגרמני, בשבדיה מסופקים מאוד מההעפלה אחרי הניצחון המרשים על מקסיקו. המאמן יאנה אנדרסון שיבח את קור הרוח של אנדרס גראנקביסט: “הוא מאוד מאוד בטוח בעצמו כשזה מגיע לבעיטות עונשין מ-11 מטרים. אני מאוד רגוע כשהוא מתכונן לבעוט, כי הוא בועט פשוט מצוין”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */