יום ראשון, 19.05.2024 שעה 11:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

השרה רגב רוצה לשלוט בהעברת קטינים בכדורגל

השרה יזמה תיקון לחוק הספורט, בו תקבע בנושא מעבר ספורטאים קטינים בין אגודות ואת הגמול. זעם בהתאחדות ובמנהלת: "סותרת את פיפ"א". הצביעו בסקר

|
משחק בין בני נוער (אילוסטרציה)
משחק בין בני נוער (אילוסטרציה)

בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגות זועמים מאוד על חוק הספורט שמקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב, על פיו היא תוכל לקבוע בתקנות הסדרים והוראות למעבר ספורטאים קטינים בין אגודות ספורט, לקבוע הסדרים שונים לקבוצות גיל שונות של ספורטאים קטינים ולהחליט בנוגע לקביעת תקנות, הוראות ותנאים בעניין תשלום או גמול לאגודה ממנה מבקש הספורטאי להשתחרר. כמו כן, היא תוכל לקבוע בתקנות כללים בנוגע לאופן מסירת המידע ומועדיו וכן למנות ועדת בוררות מקצועית בראשות שופט בדימוס.

בהצעת תיקון החוק החדשה נכתב: “במסגרת התיקון המוצע, ייקבעו בחוק הספורט הכללים והעקרונות הכלליים בעניין מעבר קטינים בין אגודות ספורט, ואילו ההוראות המתייחסות לתהליך המעבר עצמו יפורסמו בתקנות חדשות וייעודיות שיפורסמו לצורך זה. חלק מההוראות הקיימות כיום בנושא במסגרת חוק הספורט יועברו לתקנות החדשות וזאת על מנת לפשט את מבנה החוק ולהבהיר את תהליך המעבר של קטינים בין אגודות. מוצע לתקן את סעף 11/א לחוק העיקרי, כך שתיקבע סמכותו של השר לקבוע בתקנות הסדרים והוראות לעניין מעבר ספורטאים קטינים בין אגודות. עוד מוצע לקבוע, כי השר יהיה רשאי לקבוע הסדרים שונים לקבוצות גיל שונות של ספורטאים קטינים”.

עוד נכתב: “עוד מוצע לקבוע את סמכותו של השר לקבוע בתקנות הוראות ותנאים לעניין תשלום או גמול לאגודה שממנה מבקש הספורטאי לעזוב, בין היתר, על בסיס גיל הספורטאי, תקופת פעילותו באגודה, והמשאבים שהושקעו באימונו ובקידומו. בנוסף, מוצע לקבוע כי ספורטאי שגילו פחות מ-18 שנים לא יחויב בתקופת הסגר כתנאי למעבר בין האגודות, גם אם המעבר נעשה שלא בהסכמת האגודה בה הוא רשום. מדובר בהקלה משמעותית ביותר עבור הספורטאים שגילם בין 17-18 שנים, שלפי ההסדר החוקי הקיים ערב התיקון, היו מחוייבים בתקופת הסגר ככל שהיו מבקשים לעבור לאגודה אחרת שלא בהסכמת האגודה בה הם רשומים”.

“מבוקש לקבוע בחוק את החובה של האגודה למסור לספורטאי שטרם מלאו לו 18 שנים ולאפוטרופוסיו מידע בכתב על זכויותיו לפי כל דין ובהתאם לתקנון לפי סעיף 10, לרבות מידע בעניין אפשרות המעבר לאגודה אחרת ותנאיו. עוד מוצע לקבוע כי השר יקבע בתקנות כללים בנוגע לאופן מסירת המידע ומועדיו. עוד מוצע לקבוע כי אגודה שמפרה את הוראות החוק ולא מקיימת את חובת מסירת המידע כפי שנקבע, לא תהיה רשאית לדרוש או לקבל גמול מעבר בעת מעבר הספורטאי לאגודה אחרת. מוצע למנות ועדת בוררות מקצועית בראשות שופט בדימוס, אשר תכריע במחלוקות כספיות בין אגודות או בין ספורטאי לאגודה. התיקון מסייע לקידומם וטיפוחם של ספורטאים קטינים בהשוואה למצב היום. התיקון המוצע לחוק הספורט מאמץ את מרבית המלצות ועדת אדלר, המיטיבות עם ספורטאים קטינים בנוגע לאפשרותם למעבר בין אגודות ספורט”.

מירי רגב (נעם מורנו)מירי רגב (נעם מורנו)

ההתאחדות לכדורגל הגיבה להצעת תיקון החוק: “ההתאחדות מעוניינת לקיים פגישה בין נציגי משרד הספורט ביחד עם מספר נציגי קבוצות כדי להסביר את עמדתה ולנסות להגיע בשיתוף פעולה לנוסח מוסכם על הצדדים. ההתאחדות מדגישה כי בתחום הכדורגל, נושא העברות קטינים מוסדר היום בצורה ראויה והולמת במסגרת תקנוני ההתאחדות לכדורגל. התיקונים המוצעים נוסחו לאור המלצת דו”ח ועדת אדלר. עמדת ההתאחדות היא שההסדרים הקיימים כיום במסגרת המשולבת של החוק והתקנון די בהם ואין מקום לבצע בהם כל שינוי נוסף לעת הזאת, בוודאי שלא שינוי מהותי לפי מועברות כל הסמכויות הלכה למעשה מאיגודי הספורט לשר הספורט”.

עוד נכתב: “יצוין בזהירות כי חוקת פיפ”א קובעת שההתאחדויות החברות בה, יפעלו באופן עצמאי וללא התערבות צד שלישי. להבנת ההתאחדות הצעה לפיה שר ו/או ועדת החינוך של הכנסת ו/או ועדת בוררות שתמונה על ידי השר יקבעו מנגונני פיצוי בין שחקנים לקבוצות מהווה התערבות של צד ג’ בעצמאות ההתאחדות לפי חוקת פיפ”א על כל ההשלכות המשתמעות מכך. מצב כזה איננו מוכר להתאחדות משום מדינה אחרת בעולם ולא בכדי. ראוי שמנגנונים אלו ייקבעו ע”י אנשי מקצוע מאותו ענף ספורט שמכירים טוב את רמת ההשקעה והמקצועיות הדרושה לשם טיפוח שחקנים ויבצעו את האיזונים הדרושים לשם קידום הענף עליו הם אמונים. שינוי נוסף שאף ייעשה בחקיקת משנה עשוי לגרום לחוסר ודאות בניהול והתפתחות הענף. תזכיר החוק לעניין קביעת דמי מעבר הוא בניגוד מוחלט לאמור בהמלצות ועדת אדלר. רק במקום בו לא יוקם גוף כאמור על ידי האיגוד, יהיה רשאי שר הספורט להקים ועדה מקצועית כאמור בדו”ח”.

ניקולס לב (משה חרמון)ניקולס לב (משה חרמון)

תגובת ההתאחדות הסתיימה בטענות: “תזכיר החוק יוצר מצב בלתי אפשרי לפיו הוראות סעיף 10 לחוק הספורט אין משתנות וקובעות שההתאחדויות יקימו מוסדות שיפוט פנימיים והוראות סעיף 11 קובעות כי למוסדות אלו תהא הסמכות הבלעדית לדון בעניינים הקשורים לפעילות במסגרת ההתאחדות ולעומת זאת התיקון לסעיף 12 מקים מוסד שיפוט חיצוני, שחבריו יתמנו ע”י השר, והוא צפוי לדון בפועל בעניינים הקשורים לפעילות במסגרת ההתאחדות ובעצם לבטל, הלכה למעשה, את המוסד למעמד השחקן וחלק מסמכויות המוסד למעמד השחקן וחלק מסמכויות המוסד לבוררות. ברור כי תזכיר החוק שהוצע איננו מתיישב על הוראות החוק הקיימות לעניין פעילות מוסדות השיפוט הפנימיים, אינו מתיישב עם המלצות הדו”ח ובוודאי שלא עם הוראות פיפ”א בעניין התערבות צד ג’”.

מנכ”ל מנהלת הליגות ניקולס לב מסר הצהרה קצרה יותר בנושא: “אנו מבקשים להביע את דאגתנו העמוקה מההסדרים המוצעים בתזכיר הספורט בעניין מעבר קטינים – אשר עותק ממנו הגיע לרשותנו – וזאת נוכח חששנו לנזקים הגדולים אשר עלולים להיגרם לכדורגל הישראלי, ולחברה הישראלית, כתוצאה מאימוץ התזכיר כלשונו. על כן נבקש כי תכונס פגישה בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים, וזאת בטרם יקודם תזכיר החוק האמור, בכוונתו לפרט ולהרחיב אודות חששותינו אלו במעמד אותה פגישה. אנו מצטרפים לעמדתה של ההתאחדות לכדורגל בישראל כפי שהוגשה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */