יום שישי, 10.05.2024 שעה 14:48
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • 84 - 67
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

רעידת אדמה בירושלים: הבעלים אורי אלון עוזב

הבעלים הודיע על עזיבה יום לאחר ההפסד לחולון ונמצא במו"מ לרכישת אחוזים בקבוצת NBA: "זכיתי להגשים חלום ולראות את הקבוצה זוכה פעמיים באליפות"

|
אורי אלון. סוף עידן בבירה (אורן בן חקון)
אורי אלון. סוף עידן בבירה (אורן בן חקון)

רעידת אדמה בהפועל ירושלים. יום לאחר ההפסד 80:76 להפועל חולון וההדחה בחצי גמר הפיינל פור, הבעלים אורי אלון הודיע היום (שלישי) כי הוא עוזב את הקבוצה ומעביר את סמכויותיו לקבוצת משקיעים שכוללת את איל חומסקי, שיהפוך לשותף-מנהל.

אלון נמצא במו"מ לרכישת אחוזים בקבוצת NBA. זו אחת מהסיבות בגללן בחר לעזוב, מאחר וחוקי הליגה בארצות הברית לא מאפשרים בעלות בשני מועדונים שונים.

בהודעה נכתב: “לאחר גיוס של 550 מיליון דולר לקומפאס אורי אלון העביר את סמכויותיו בהפועל ירושלים לקבוצת משקיעים שכוללת את איל חומסקי שיהפוך לשותף-מנהל. אלון העביר את סמכויותיו באופן הדרגתי מתחילת השנה בעקבות צמיחה משמעותית של החברה שלו, קומפאס. בחמש השנים שעברו מאז רכש את הקבוצה, העפילה הפועל ירושלים בכל שנה לפיינל פור וזכתה בשתי אליפויות. גיא הראל ימשיך לכהן כמנכ"ל הקבוצה”.

שמיר: ידענו שאנחנו קבוצה מאד טובה

אלון אמר: "זכיתי להגשים חלום ולראות את הקבוצה שאני אוהד מילדותי זוכה פעמיים באליפות המדינה ומצליחה בעקביות תוך שהיא מגיעה בכל שנה לפיינל פור. ראיתי צמיחה עצומה בקהל האוהדים שבחמש השנים האלה התבסס כאחד הקהלים הדומיננטיים באירופה, ויחד שברנו הגמוניה של 50 שנים בארץ. במקביל להצלחתה של הקבוצה, חברת הטכנולוגיה שהקמנו בניו יורק, קומפאס, זכתה להצלחה והכרה בקנה מידה עולמי. לשם השוואה, כשרכשנו את הפועל ירושלים, קומפאס העסיקה כ-30 עובדים לערך. כיום, החברה כוללת מעל ל-5,000 עובדים. כמובן שהנסיבות השתנו בהתאם, כך שבחודשים האחרונים רוב פעילותי הוקדשה לקומפאס ובצורה הדרגתית הצטמצם היקף הפעילות שלי בקבוצת הכדורסל".

איל חומסקי: "אורי אלון שינה את ה-DNA של הפועל ירושלים והפך אותה לקבוצה ווינרית. הפועל ירושלים הפכה לגורם דומיננטי בכדורסל הישראלי בזכות החזון והיכולות של אורי אלון, כמו גם הניסיון שהוא הביא איתו. היסודות שהוצבו חזקים ויסייעו לנו להמשיך להוביל את הכדורסל הישראלי עוד שנים רבות".

ג'רום דייסון עם אייל חומסקי (שחר גרוס)ג'רום דייסון עם אייל חומסקי (שחר גרוס)

המשחק האחרון של אלון כבעלים: הפסד לחולון וביקורת על קטש

והיה גם משחק. ביקורת קשה מאוד הוטחה בעודד קטש על ניהול משחק רע שלו, שעלה להפועל ירושלים באליפות והסתיים בנוקאאוט מקצועי של דן שמיר על המאמן הלאומי. האכזבה בשדרה הניהולית הייתה בשיאה. גיא הראל התיישב על המדרגות מחוץ לחדר ההלבשה של המפסידים בשוק טוטלי עם הפנים בין הרגליים. חומסקי לידו ניסה להתאושש מההלם.

בירושלים מאוכזבים מאוד מהרוטציה של מאמנם, שוויתר לגמרי על הקפטן יותם הלפרין. הקלע הישראלי נותר על הספסל גם ביום של אחוזים רעים של חבריו. צוות המאמנים כבר לא רוחש כבוד מקצועי לגארד והוא יעזוב את האדומים. הלפרין נעמד לא פעם מאחורי הספסל ומתח איברים, ניסה להישאר חם. בשניות הסיום כשגילה כשהתייבש לגמרי, רתח מכעס והשליך מגבת וחולצה על הרצפה בעצבים. הוא ישב חצי עירום בחדר הלבשה דקות ארוכות, לא זז, בהלם שככה הסתיימה עבורו קדנציה. "זה לא בסדר. השפילו אותו", אמרו גורמים בבירה. גם פורוורד הפועל חולון גיא פניני יצא להגנת חברו ונשמע מדבר על הסיפור עם המנכ"ל האדום במסדרונות ההיכל.

יותם הלפרין (שחר גרוס)יותם הלפרין (שחר גרוס)

ויש עוד כמה ממורמרים על מאמנם: קיילין לוקאס למשל, שהובא על ידי פוטיס קאציקריס כמחליפו של קרטיס ג'רלס ונמחק לגמרי מהרוטציה - היה בהלם שלא נכנס אפילו לדקות בודדות כאשר ראה את ג'רום דייסון נאנק מכאבים בידו.

"מאוד הופתעתי שלא שותפתי. ראיתי את ג'רום נאנק מכאבים. ראיתי אותו מחזיק את היד, הרגשתי שאני יכול לתרום, אולי לעשות עצירה בהגנה אולי לקלוע נקודות. רציתי להיות חלק מזה. נפגשתי עם המאמן לפני כמה שבועות וחשבתי שיהיה אחרת. לא היה לנו חיבור, הוא לא האמין בי. באתי כמחליפו של קרטיס ג'רלס, חשבתי שאקבל הזדמנות, אבל הפכתי לשחקן שהמשימה שלו היא לאתגר אחרים באימונים - הכנתי את ג'רום, טרנס קינזי ואפילו יוגב אוחיון למשחקים. זה כואב". 

ג'רום דייסון (אורן בן חקון)ג'רום דייסון (אורן בן חקון)

ג'רום דייסון רשם הופעה הירואית ונראה ששיחק עם בוהן שבורה. הגארד האמריקאי סבל כל המשחק מכאבים בידו וכל פוזשן הגנתי ניסה לשמור על האיבר הפגוע, מה שהשפיע עליו לשמור על אגרסיביות. אוהדי ירושלים היו המומים שהוא לא ירד לספסל לקבל טיפול רפואי, ורבים מהם החלו לקלל את קטש ודרשו להוריד אותו לספסל. גם הראל, שעזב את מושבו על הפרקט והסתובב מאחורי הסל, זכה למבול של צעקות והאשמות.

דייסון סיפר ל-ONE שנפגע בשלב מוקדם בהתמודדות כאשר קיבל מכה יבשה משחקן חולוניה, אולם אינו זוכר את המהלך בפרטים. יתרה מזאת, אם לפני תקופה מסוימת ה-MVP של סדרת הגמר אשתקד רצה לחתום על הארכת חוזה, כעת הוא נשמע אחרת לגמרי: מאוכזב וכועס, אפילו תחושת מיצוי אולי הדדית.

"העתיד בירושלים? כולם יודעים מה אמרתי לפני שלושה חודשים, שרציתי להיות פה. מאז שאמרתי זאת לגיא הראל לא שמעתי מהם כלום. לגבי המשחק, אני לא קובע את החילופים אז אני לא יכול להתייחס לרוטציה, אבל היו לנו איבודים שטותיים, טעויות בהגנה, החטאות מתחת לסל, וכמה עבירות שפגעו בנו", סיכם.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */