יום ראשון, 19.05.2024 שעה 20:44

תתפרעו: כל התסריטים לשלב הבתים במונדיאל

הנבחרות הגדולות יטיילו, או שדווקא מצרים, טוניסיה ואפילו פנמה ידהימו את העולם ויספקו לנו טורניר בלתי נשכח? כל התסריטים לשלב הבתים ברוסיה

|
מוחמד סלאח (רויטרס)
מוחמד סלאח (רויטרס)

המונדיאל כבר אוטוטו כאן, ורגע לפני משחק הפתיחה ביום חמישי הקרוב, הגיע הזמן להסתכל במבט יותר קליל על שלב הבתים, ולראות מה מחכה לנו בו. עברנו על התסריטים והאפשרויות של כל בית ובית, ונתנו לכם את האפשרות לבחור: האם מחכה לנו שלב בתים סולידי בו הגדולות יטיילו לשמינית הגמר, או דווקא כזה שיסעיר וירגש אותנו, ויהפוך אותו לבלתי נשכח? 

בית 1: רוסיה, אורוגוואי, מצרים וערב הסעודית

הישגים במונדיאל הקודם: הרוסים הודחו כבר בשלב הבתים, אורוגוואי סיימה את דרכה לאחר קרב דרום אמריקאי נגד קולומביה וחאמס רודריגס, והמצרים והסעודים בכלל לא היו בטורניר.

התחזית הריאלית: אורוגוואי מעל כולם בבית הזה, עם לואיס סוארס ואדינסון קבאני שלא צפויים להתקשות ולחורר רשתות, אולי בדרך לתואר מלכי השערים של הטורניר. על המקום השני צפוי קרב מעניין כשרוסיה המארחת כמובן תהנה מהקהל התומך, אך אם מוחמד סלאח כשיר, מצרים אמורה להיות זאת שתצטרף.

אוהדי נבחרת אורוגוואי. ישמחו כל הדרך לשלב הבא? (GettyImages)אוהדי נבחרת אורוגוואי. ישמחו כל הדרך לשלב הבא? (GettyImages)

התחזית האמיצה: למרות שהיא נראית רע, התמיכה הביתית תעשה את שלה, ורוסיה תקבל תנופה אדירה מהניצחון על ערב הסעודית במשחק הפתיחה ותפתיע את אורגוואי במשחק הנעילה שיבטיח לה את המקום הראשון. התכולים של לואיס סוארס הסתפקו במקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: מצרים נטולת מוחמד סלאח במשחק הפתיחה מחלצת תיקו הירואי מאורוגוואי, ואז הכוכב הגדול חוזר ועם תצוגות אדירות מוביל את הפרעונים לניצחונות על רוסיה וסעודיה, ומצרים מסיימת בראשות הבית. רוסיה מצליחה להשתחל למקום השני במקומה של ארוגוואי ההמומה שחוזרת מבויישת הביתה.

בית 2: פורטוגל, ספרד, איראן, מרוקו

הישגים במונדיאל הקודם: הפורטוגלים אכזבו עם הדחה כבר בשלב המוקדם מבית שכלל את גרמניה, גאנה וארצות הברית. הספרדים נחלו את הכשלון הגדול ביותר שלהם בעשור האחרון כשהודחו בשלב הבתים לאחר 5:1 בלתי נשכח מול הולנד. איראן סיימה אחרונה בבית שלה ומרוקו כלל לא העפילה לטורניר.

התחזית הריאלית: קרב מרתק בין אלופות אירופה וכריסטיאנו רונאלדו, לנבחרת ספרד המתחדשת והמאיימת, נגד שתי יריבות חלשות במיוחד. פורטוגל וספרד ייפגשו גם במחזור הפתיחה, והמנצחת במשחק הזה (תהמרו על ספרד), תסיים גם בראשות הבית. יריבתה תצטרף אליה מהמקום השני.

רונאלדו בוכה בגמר היורו. יחזור על עצמו? (מערכת ONE)רונאלדו בוכה בגמר היורו. יחזור על עצמו? (מערכת ONE)

התחזית האמיצה: כריסטיאנו רונאלדו חוזר להציג את יכולת השיא שלו דווקא נגד חברו לריאל מדריד סרחיו ראמוס ומפרק את ספרד עם צמד אדיר. מרוקו מצליחה לנצח את הפורטוגלים במחזור השני, אבל ניצחון על איראן במחזור הסיום מבטיח לאלופת אירופה את ראשות הבית, ספרד מצטרפת אליה במחזור האחרון מהמקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: פורטוגל וספרד מסיימות בתיקו מאכזב במחזור הראשון, כריסטיאנו רונאלדו מסובב את הקרסול, סרחיו ראמוס פורק את הכתף (הקארמה יכולה להיות כואבת), נבחרות ספרד ופורטוגל נכנסות להלם ואיראן ומרוקו מכניסות את העולם הערבי לטירוף, וממשיכות לשלב הבא.

בית 3: צרפת, פרו, דנמרק, אוסטרליה

הישגים במונדיאל הקודם: הצרפתים הודחו ברבע הגמר על ידי גרמניה, פרו ודנמרק כלל לא העפילו, והאוסטרלים סיימו במקום הרביעי בבית שכלל את הולנד, צ’ילה וספרד.

התחזית הריאלית: בחייכם, ראיתם את הסגל של צרפת? החבורה של דידייה דשאן תפתח עם ניצחונות קלים על אוסטרליה ופרו ותסיים את הבית במקום הראשון ללא שום בעיה. דנמרק המוכשרת עם כריסטיאן אריקסן צפויה להצטרף.

כריסטיאן אריקסן. אולי דווקא דנמרק תככב? (רויטרס)כריסטיאן אריקסן. אולי דווקא דנמרק תככב? (רויטרס)

התחזית האמיצה: צרפת חורקת עם תיקו נגד אוסטרליה בפתיחה, דנמרק מזכירה לעצמה את ימי ריצ’רד נילסן העליזים וחוגגת כל הדרך אל המקום הראשון כשבדרך היא מנצחת גם את הצרפתים, שיצלעו לשלב הבא מהמקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: בחייכם, ראיתם את הסגל של הצרפתים? כל כך הרבה אגו, כל כך הרבה כוכבים, זה חייב להסתיים בהתפרקות. הפסד סנסציוני בפתיחה לאוסטרליה מוליד מרד בחדר ההלבשה והכחולים חוזרים הביתה מבויישת פנים. הקנגרואים עולים מהמקום הראשון, דנמרק מצטרפת אליהם.

בית 4: ארגנטינה, קרואטיה, איסלנד, ניגריה

הישגים במונדיאל הקודם: ליאו מסי וארגנטינה הגיעו עד לגמר שם הפסידו בהארכה לגרמניה, הקרואטים הודחו בשלב הבתים, לאיסלנדים מדובר הפעם במונדיאל ראשון אי פעם וניגריה עפה בשמינית הגמר לצרפת.

התחזית הריאלית: מסי מגיע עם מטרה אחת – לזכות סוף סוף בתואר החשוב ביותר בעולם, ומביא את הפורמה שלו מברצלונה בדרך למאזן מושלם. קרואטיה החזקה של מודריץ’ וראקיטיץ’ תילחם עד הסוף נגד איסלנד אך תעלה מהמקום השני.

ג'ון אוגו במדי נבחרת ניגריה. מסי צריך לחשוש? (רויטרס)ג'ון אוגו במדי נבחרת ניגריה. מסי צריך לחשוש? (רויטרס)

התחזית האמיצה: איסלנד מוכיחה שהיא לא אפיזודה חולפת ומחלצת תיקו מארגנטינה בפתיחה, קרואטיה מנצלת את זה ובמשחק הבא מנצחת את ארגנטינה בדרך למקום הראשון בבית. ליאו מסי מתעלה במחזור האחרון והאלביסלטה עולים בקושי מהמקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: איסלנד וניגריה מדהימות את ארגנטינה וקרואטיה במחזור הפתיחה. מסי וחבורתו מצליחים להתאושש במחזור השני, רק כדי לפגוש את ניגריה ואת ג’ון אוגו האימתני במחזור הסיום שבו הקשר של הפועל ב”ש ידהים את העולם עם שער מ-30 מטרים שיעלה את החבורה האפריקאית מראשות הבית. איסלנד תצטרף מהמקום השני.

בית 5: ברזיל, שווייץ, קוסטה ריקה, סרביה

הישגים במונדיאל הקודם: הברזילאים הודחו בחצי הגמר אחרי 7:1 נגד גרמניה, שווייץ הודחה על ידי ארגנטינה בשמינית, קוסטה ריקה הגיע עד רבע הגמר וסרביה לא הייתה בטורניר.

התחזית הריאלית: ברזיל הנהדרת של ניימאר וקוטיניו לא צפויה להיתקל בקשיים, ושוויץ החזקה תעשה את העבודה עם ניצחונות על סרביה וקוסטה ריקה שיספיקו לה לעלות מהמקום השני בבית.

שחקני ברזיל חוגגים. יעמדו בציפיות? (רויטרס)שחקני ברזיל חוגגים. יעמדו בציפיות? (רויטרס)

התחזית האמיצה: ברזיל ושווייץ מסיימות בתיקו ביניהן במשחק הפתיחה, וקוסטה ריקה מנצלת את זה לניצחון על סרביה בפתיחה. ברזיל בכל זאת מצליחה לסיים במקום הראשון בבית, אך הקוסטה ריקנים מצטרפים אליהם במקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: ניימאר לא מתאושש מהפציעה, קוטיניו לא מצליח לקחת אחריות, ברזיל מתרסקת בשלב הבתים והאזרחות של המאמן טיטה נשללת ממנו. סרביה עם פרדראג ראיקוביץ’ שהצליח להשתחל להרכב שומרת על שער נקי בשלב הבתים ומסיימת במקום הראשון, קוסטה ריקה החביבה מצטרפת אליה.

בית 6: גרמניה, מקסיקו, שבדיה, דרום קוריאה

הישגים במונדיאל הקודם: גרמניה כמובן זכתה בתואר, מקסיקו הודחה בשמינית הגמר על ידי הולנד, שבדיה לא הייתה בטורניר ודרום קוריאה הודחה בבתים.

התחזית הריאלית: גרמניה במקום הראשון ללא כל מאמץ, והקרב האמיתי יהיה על המקום השני שם צפוי קרב משולש ומרתק עד המחזור האחרון, שם קור הרוח של השבדים שגם העלה אותם למונדיאל בפלייאוף נגד איטליה, יבטיח להם גם את המקום השני.

שחקני גרמניה. המכונה תעבוד ללא תקלות? (רויטרס)שחקני גרמניה. המכונה תעבוד ללא תקלות? (רויטרס)

התחזית האמיצה: גרמניה פשוט טובה מדי ותסיים במקום השני, אך דווקא דרום קוריאה תהנה מהקרב העיקש בין מקסיקו לשבדיה ותצליח להשתחל מהמקום השני בבית היישר לשלב הבא ותשחזר את ימיה המאושרים מ-2002.

התחזית שתדהים את העולם: לירוי סאנה יחייך חיוך מאוזן לאוזן בבית כשיראה את החבורה השבעה של יואכים לב מסיימת את הבית עם נקודה אחת עלובה. מקסיקו המלהיבה עם  הירבינג לוזאנו שיהפוך ללהיט של הטורניר תרקוד כל הדרך למקום הראשון, שבדיה תצטרף אליה מהמקום השני

בית 7: בלגיה, אנגליה, טוניסיה, פנמה

הישגים במונדיאל הקודם: הבלגים המוכשרים הודחו ברבע גמר על ידי ארגנטינה, אנגליה אכזבה בגדול עם הדחה בשלב הבתים, טוניסיה ופנמה לא היו בטורניר.

התחזית הריאלית: אולי הבית הכי קל על הנייר. טוניסיה ופנמה הן שתיים מהנבחרות החלשות ביותר בטורניר, והקרב יהיה על המקום הראשון, שם העומק והכשרון של בלגיה יכריעו. נבחרת שלושת האריות תעלה מהמקום השני.

התחזית האמיצה: בלגיה מוכיחה שהיא רמה בפני עצמה בבית, ובקרב על המקום השני הדור הצעיר של אנגליה לא עומד בלחץ ובמחזור האחרון פנמה מנצחת את טוניסיה והופכת לסיפור הגדול ביותר של הטורניר עם עליה היסטורית.

התחזית שתדהים את העולם: טוניסיה ופנמה מנצלות את השאננות של הבלגים והאנגלים ומצליחות להשיג ניצחונות סנסציוניים. שתי הגדולות של הבית על הנייר נפגשות במחזור האחרון לקרב עיקש שמסתיים בתיקו בו כל הצדדים מפסידים, ושתי הנבחרות שאף אחד לא נתן להן סיכוי מצליחות להשתחל למקומות שמובילים לשלב הבא. מאמינים בתסריט הזה? אנחנו רוצים להיות חברים שלכם.

בית 8: פולין, קולומביה, סנגל, יפן

הישגים במונדיאל הקודם: פולין לא השתתפה, קולומביה הודחה לאחר קרב אדיר נגד ברזיל ברבע הגמר, סנגל לא הייתה שם ויפן סיימה את דרכה בשלב הבתים.

התחזית הריאלית: רגע לפני שהוא נוחת בריאל מדריד, רוברט לבנדובסקי פותח פער בקרב על מלכות השערים עם שלב בתים אדיר, פולין מסיימת ראשונה את הבית. קולומביה וסנגל הנהדרות נאבקות על המקום השני אבל הדרום האמריקאים עולים.

רוברט לבנדובסקי. הכל עליו (רויטרס)רוברט לבנדובסקי. הכל עליו (רויטרס)

התחזית האמיצה: קולומביה המלהיבה עם חאמס רודריגס שפורח במונדיאלים מביסה את פולין בדרך לראשות הבית, וסנגל עם סאדיו מאנה של ליברפול מנצלת את ההלם של לבנדובסקי וחבריו כדי להצטרף מהמקום השני.

התחזית שתדהים את העולם: קולומביה היא נבחרת של טרגדיות, והיא תרשום עוד פרק עצוב בהיסטוריה שלה כשגם חאמס רודריגס וגם פלקאו יורחקו כבר במחזור הפתיחה נגד יפן שתדהים עם 0:1 מפנדל שלא היה לא נברא. סנגל תנצח במחזור האחרון עם קולומביה המפורקת משער של באלדה קייטה ותבטיח מקום ראשון, יפן תסיים ב-0:0 נגד פולין שיבטיח לה עליה מהמקום השני.

פלייבאז התסריטים למונדיאל
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */