יום שבת, 11.05.2024 שעה 06:25

מחקר חדש: מה מעלה את הביטחון במכון הכושר?

בגדי ספורט מחמיאים? תוספי תזונה נוצצים? תחשבו שוב. מחקר חדש בארה"ב מגלה אלו גורמים ישאירו אותנו במכון למרות הקושי להתמיד. הפירוט בפנים

|
כיף לכם במכון? עכשיו ברור למה...
כיף לכם במכון? עכשיו ברור למה...

בכל הקשור לשיווק, אחת השאלות הנפוצות ביותר בענף מכוני הכושר היא מה הסיבה שלקוחות רבים מפסיקים להופיע לאחר מספר שבועות בלבד?

כדי לענות על שאלה זו, כדאי אולי לבחון אותה מצדו השני של המטבע, קרי אלו גורמים במכון הכושר יעלו את הביטחון העצמי של המתאמנים ויגרמו להם להמשיך ולהתמיד באימוניהם במכון הכושר.

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בארה”ב, אשר כלל אלף משתתפים (גברים ונשים), ניסה לבחון בדיוק את אותה סוגיה, כאשר הוא ניסה לדרג 12 גורמים שונים אשר מעלים את הביטחון של המתאמנים בחדר הכושר.

מדובר בממצאים מעניינים ביותר, שכן הם גם יכולים לשמש את מנהלי חדרי הכושר, וכמובן גם את המתאמנים עצמם אשר יכולים לרכוש כלים שיאפשרו להם להתמיד באימונים במקום לשלם לחינם על מנוי לא מנוצל כהלכה.

תוצאות המחקר

מקום 12 מאמן אישי – חשבתם שדווקא ליווי צמוד בכל אימון מעניק למתאמנים ביטחון? כדאי שתחשבו שוב. פחות מ-5 אחוז מהנשאלים בחרו בגורם זה. מפתיע בהחלט.

מקום 11: שייק חלבון – זה אולי ינפח לכם את השרירים ויגרום לכם להסתובב עם שייקר, אבל כנראה שזה לא מה שישאיר אתכם במכון.

מקום 10: אפליקציית ספורט – עשרות ואולי מאות סטראטאפים בעולם מנסים לפתח את האפליקציה שתיתן לכם ביטחון במכון, אך כנראה שגם גורם זה אינו מהווה מענה של ממש.

מקום 9: שעון דופק – המשך ישיר לגורם הקודם. מאוד מתקדם, מאוד טכנולוגי, אבל כנראה שמעלה את הביטחון לחלק קטן מאוד מהמתאמנים.

מקום 8: תוספי תזונה – גם הם, בדומה לשייק החלבון, מדורגים נמוך מאוד ברשימה למרות הפופולאריות העולה שלהם בקרב מתאמנים בארץ ובייחוד בארה”ב.

מקום 7: בגדי אימון מחמיאים – הם אמנם זכו למשקל גבוה יחסית בקרב הנשים, אבל כנראה שהאפקט שלהם קצר משנדמה.

מקום 6: חבר לאימונים – כאן אנחנו מתחילים לראות לראשונה גורם אשר מקבל לא מעט מהקולות. חבר לאימון מוסיף לנו חברה לאימון, מעלה לנו מוטיבציה כאשר המוטיבציה שלו גבוהה משלנו והיתרונות עוד רבים וטובים.

מקום 5: בגדי ספורט מקצועיים – אומרים שאם שמים מגפיים בתנור אפייה הם עדיין יהיו מגפיים, אבל כנראה שבביגוד המקצועי מדובר בסיפור אחר. נראה שהביגוד גורם לכך שמתאמנים מרגישים מקצועיים יותר ולכן בטחונם העצמי גם עולה בהתאם.

מקום 4: ידע בסיסי באימוני סיבולת לב/ריאה – כאן כבר מדובר בגורם אשר זכה ל-25 מקולות הנשאלים. כאשר מתאמן מבין מה הוא עושה ולמה הוא עושה, יהיה לו קל יותר להתמיד וכמובן שהוא יהיה בטוח שמה שהוא עושה הוא נכון (המוטיבציה שלו גם תעלה כאשר אחרים יתייעצו איתו).

מקום 3: ידע בסיסי באימוני משקולות – מדובר כמובן בהמשך ישיר של הגורם הקודם, אך הוא כנראה מקבל משקל גבוה יותר כשמדובר ישירות במכון כושר ולא באימונים באופן כללי.

מקום 2: מוסיקה – בוודאי שלא תופתעו אם נגלה ש-30 אחוז מהנשאלים בחרו בגורם זה, שכן מוסיקה הינה גורם ידוע אשר משפיע על מצב רוח וביטחון עצמי באופן כללי. כאשר אנו שומעים מוסיקה שאנו אוהבים הכול נראה לנו יפה יותר. כנראה שגם המכון…

מקום 1: ידע בסיסי בציוד המכון – מתאמנים ותיקים ודאי מכירים את התמונה שחוזרת על עצמה שוב ושוב: המתאמן החדש שמסתובב חסר ביטחון בין המכשירים והמשקולות וכבר מוותר על האימון הבא… אפשר להשוות זאת לשירות הצבאי שלנו: הביטחון העצמי עולה ביחד עם הפז”מ והניסיון – זה טבעי ומובן.

אז בפעם הבאה שאתם מכוונים במהירות את המכשיר (גובה, משקל וכו’) אל תראו זאת כמובן מאליו, זה לא כך עבור כולם...

המסקנות

אם נבחן שלושה מתוך ארבעת הגורמים הראשונים, ניתן לראות שיש משוואה ברורה להשארת מתאמנים בחדר הכושר: ככל שהם יהיו מקצועיים ביותר כך יש סיכוי גדול יותר שהביטחון העצמי שלהם במכון יעלה והם יישארו.

כיצד זה בא לידי ביטוי בפועל – המדריכים במכוני הכושר צריכים להיות עם יד על הדופק כל הזמן. ככל שהם ישקיעו במקצועיות של המתאמנים שלהם כך האחרונים ירגישו יותר “בבית” ופחות כמו אותם מתאמנים מתחילים אשר צויינו קודם לכן.

ודבר נוסף לסיום, מסקנה נוספת אשר עולה מן המחקר היא שה”מסביב” הוא נחמד אבל ודאי שהוא לא העיקר. גם אם המכון הוא לא הכי חדיש שיש, ואין לו את כל התוספים והטכנולוגיות המפונפנות, הוא תמיד יוכל לחפות על כך עם שירות אישי והשקעה במתאמנים. עכשיו זה בדוק!

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */