יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

יצחקי: אעזור למכבי ת"א מהצד השני של המגרש

חלוץ מכבי ת"א פרש: "רגע לא קל עבורי, זה הזמן לפנות את הבמה", "התרגלתי לשחק במועדונים מפוארים", "פינה חמה בלב לבית"ר". וגם: הרגע השמח והמאכזב

|
ברק יצחקי (נעם מורנו)
ברק יצחקי (נעם מורנו)

החלוץ ברק יצחקי הודיע היום (שני) על פרישה מכדורגל בגיל 33 ומעבר לתפקיד מקצועי במועדון. במסיבת עיתונאים, בה לא הזיל דמעה אמנם, אך התרגש מאוד, הסביר יצחקי את הסיבות לפרישה.

“אני שמח על מה שעברתי בכדורגל”, פתח יצחקי בנאום הפרישה והמשיך: “שיחקתי במועדונים הגדולים בארץ ואת הצעדים המשמעותיים עשיתי בבית”ר ירושלים ובמכבי ת”א הגשמתי את החלום של הילד הקטן מאשקלון. עברתי לא מעט פציעות, מתוכן שתיים קשות שחישלו אותי. לכם זה אולי מובן מאליו אבל לשחק ברמות הגבוהות אחרי שתי פציעות כאלה, מעיד על חוסן מנטלי, הקרבה ותמיכה של משפחה. “להודיע על פרישה רגע לפני משחק של מכבי ת”א זה סמלי ובנוסף לכך שזה קורה במקביל לפרידה מג’ורדי קרויף. אני רוצה להודות להורים שלי, לאחים שלי, לאשתי ספיר וכמובן לנסיכה שלנו סול. אני רוצה להודות לכל המאמנים, השחקנים, אנשי המקצוע וכמובן האוהדים, שלא משנה איזה צהוב לבשתי עודדו אותי תמיד. מהקיץ הקרוב אני מצטרף לצוות המקצועי ורוצה להודות למיץ’ גולדהאר, ג’ק אנגלידיס ובן מנספורד על ההזדמנות. אני מקווה שהמשחק שיסיים את הקריירה שלי יתחיל תקופה לא פחות יפה”.

ברק יצחקי מודיע על פרישה ממשחק פעיל

לאחר שסיים את הצהרתו, התייחס השחקן בן ה-33 לעתידו במועדון הצהוב: “התפקיד שלי פחות מעניין כרגע. אני בתחילת הדרך ומה שחשוב מבחינתי הוא שאני מבין שבונים עליי לעתיד. כמובן שאני צריך ללמוד להכיר את הצד השני של המגרש ואני מקווה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. אני לא אהיה המשנה למנהל. חלק מהדברים שאצטרך לעשות זה ללכת לראות שחקנים. אני יודע שאני צריך להוכיח את עצמי ויכול להתקדם. אני כל כך רוצה לעזור למועדון הזה להצליח, כי יש לו עוצמות שאין בשום מקום אחר בכדורגל הישראלי”.

“זה רגע לא קל עבורי”, המשיך יצחקי שהסביר את הסיבה שהובילה אותו לקבלת ההחלטה: “אבל כמו שאמרתי בנאום שלי, אני מבין שזה הזמן לפנות את הבמה ולעזור מהצד השני כי אני חושב שיש לי את היכולות לכך. בפגישה שהייתה לי כשהתחלנו לדבר על זה לפני מעל לחודש, כשמיץ’ הגיע לארץ וישבנו אני, הוא, ג’ק ובן, הם הבהירו לי את החשיבות שאני אשאר במערכת ואשמש בתפקיד משמעותי בקבלת ההחלטות במועדון. אני חושב שלקחתי את ההחלטה הנכונה. שוב, מוקדם כרגע לדבר מה אני אביא לתפקיד, אבל אני נכנס לתפקיד חדש ומה שהכי מחזק אותי זה שהבנתי כמה בונים עליי ואני שמח על כך. מאז המהפכה שהייתה פה עם ג'ורדי לא היה ישראלי שקיבל תפקיד כזה”. 

הזובור שעשו לברק יצחקי (נעם מורנו)הזובור שעשו לברק יצחקי (נעם מורנו)

האם הגיע לאן שציפה בקריירה: “מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב לדבר על עצמי. אני מודע לכישרון שלי אבל הפציעות קטעו לי הרבה מאוד חלומות. ראיתי את עצמי במקומות אחרים אחרי שמכבי ת”א רכשו אותי. אני חושב שבנסיבות מצערות לא יצא לי להחזיר למועדון את כל מה שהוא השקיע בי ואני מקווה לעשות את זה בתפקיד החדש”.

הגיל הצעיר יחסית בו החליט לסיים את הקריירה: “התכנון שלי היה לשחק עוד שנה. לא ידעתי איפה אבל סביר שהייתי עובר רק לבית”ר. בסופו של דבר כשקיבלתי את ההצעה החלטתי ללכת על האתגר הזה. אני מרגיש שאני עדיין יכול לשחק בקבוצות אחרות אבל אני לא רואה את עצמי עושה את זה, כי התרגלתי לשחק במועדונים מפוארים. אני לא מזלזל אבל אני חושב שנפתחה לי הזדמנות והחלטתי לקחת אותה. אני נושך את עצמי לא לבכות כי אני בן אדם רגיש”. 

הרגע המאכזב והרגע הכי משמח בקריירה: “האכזבה הכי גדולה הייתה העזיבה שלי לקפריסין, אבל זה גם חישל אותי וביגר אותי וגרם לי להבין הרבה דברים. הרגע הכי משמח היה השער במספרת מול מכבי חיפה. זה משהו שעבדתי עליו כל כך הרבה באימונים ובסוף זה נכנס. יהיה לי מה להראות לילדה שלי שהיא תגדל”.

“לא אמרתי שלשלוח אותי לקפריסין זו הייתה החלטה הנכונה”, פירט יצחקי על הרגע בו החליט ג’ורדי לשלוח אותו להתרעננות באי השכן. זה הגיע אחרי שנתיים מאוד קשות באותה תקופה וג’ורדי רצה להרתיע את כולם. הכי נכון היה לעשות את זה דרך שחקן שיש לו את החוזה הכי גדול ומי שהיה הקפטן. בסופו של דבר, אחרי שנתיים קשות השקט חזר למועדון  ולי התקופה שם עזרה ועשתה טוב. הייתה לי חצי עונה מדהימה כשחזרתי עד שנפצעתי שוב”. 

הזובור שעשו לברק יצחקי (נעם מורנו)הזובור שעשו לברק יצחקי (נעם מורנו)

בית”ר ירושלים: “אין ספק שיש לי פינה חמה בלב לבית”ר. זה מועדון מיוחד ותמיד מעניין שם ורואים את זה גם עכשיו עם כל השם של טראמפ. זה מועדון עם הרבה אמוציות, כשהקהל שם איתך הוא איתך עד הסוף. התמזל מזלי שמעודדים אותי בטדי עד היום, כי יש שחקנים שחוזרים לשם וזוכים ‘לברכות’ מסוג אחר. מבחנתי זה הכי כיף. גם במהלך השנים האחרונות ברחוב תמיד היו עוצרים ושואלים מתי אני חוזר לבית”ר. יש חיבור מיוחד אבל אני במקום אחר עכשיו”.

בתום היום עמוס הרגשות שעבר על החלוץ הוא כתב בחשבון האינסטגרם שלו: “במשך יום שלם הצלחתי לחנוק את הדמעות, אבלך אחרי שסיימתי לקרוא את כל ההודעות לא הצלחתי לעמוד בזה יותר”.

בן מנספורד: “ברק יעבוד בצמוד אליי ולמאמן החדש”

מנכ”ל המועדון, בן מנספורד, שישב ליד יצחקי החמיא לשחקן הפורש: “זו תחושת כבוד בשבילי לשבת ליד ברק ברגע הזה. אני מתרגש מאוד לקראת התפקיד הניהולי שיקבל במועדון. ברק יודע מה צריך כדי להצליח במכבי ת”א בתור שחקן והוא יהיה נכס עבור המועדון לקראת העתיד. אנחנו מתחילים פרק חדש במועדון ואנחנו צריכים לוודא שיש לנו את המבנה הנכון כדי לחזור לחגוג זכייה בתארים. אני מאמין שברק יכול לעזור לי לבנות את הקבוצה הנכונה לכך. הוא יעבוד בצמוד אליי ולמאמן החדש”. 

“אני חושב שברק יכול לסייע בגיוס השחקנים לסגל והוא יהיה נכס גדול עבור המאמן שיגיע”, הוסיף המנכ”ל שדיבר על השיבות של הכנסת יצחקי לשדרה הניהולית: “הוא יעזור לו להיכנס ולהבין את הכדורגל הישראלי. ברק התחיל מסע חדש עבורו והוא יודע שיש לו הרבה מה ללמוד. אני חושב שזה מינוי חיובי שיעזור לנו לחזור חזקים בתחילת העונה ולסיים אותה במאי עם תארים. אנחנו מאמינים שהוא יכול לשנות את העתיד שלנו בצד המקצועי”.

בן מנספורד (נעם מורנו)בן מנספורד (נעם מורנו)

לגבי התפקיד העתידי שמיועד לשחקן הפורש הסביר מנספורד: “הוא צריך להתפתח ולעבור תהליך אבל בתור התחלה ברק יעזור לי. אני פה כבר 12 חודשים אבל אנחנו מאבדים הרבה ידע על הכדורגל הישראלי עם העזיבה של ג’ורדי, וברק יכול למלא את החסר ולעזור לי. אתם יודעים מה הוא השיג בישראל. אם נוכל לנצל את התשוקה שלו ולצרף אותו למכבי עכשיו, זו הצהרה חזקה מצידנו ומצידו. אני לא רוצה לשים נתיב מדויק העתיד שלו ולאיזה תפקיד הוא מיעוד. אני יודע שהוא מוכן לעבוד”. 

בנוגע לזהות המאמן החדש שיעבוד בצמוד ליצחקי הוסיף הבריטי: “אנחנו עובדים קשה על החתמת מאמן אבל כרגע מתמקדים בהשגת את שש הנקודות שנותרו, ואז נחזור אליכם עם החלטה ותדעו הכל”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */