יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:18
לאומית גברים 23-24
492205-231328אליצור נתניה
472176-231428מכבי רחובות
472413-251329עירוני נהריה
472234-226229גלבוע/גליל
412363-236628עירוני רעננה
402283-233827מכבי ראשל"צ
40 2331-228428הפועל בני כפר קאסם
392329-222528מכבי מעלה אדומים
392297-219028מ.ס צפת
392336-218728א.ס. רמה"ש
382402-240328מכבי חיפה
372095-211726אליצור אשקלון
372189-214125אליצור שומרון
לוח משחקים
  • גלבוע/גליל
  • 59 - 64
  • מכבי רחובות

"טעיתי כשהמשכתי ללא שכר, אך אשמח להישאר"

הבעיות הכלכליות, ההצלחה עם רות'בארט, הרצון לשוב לליגת ווינר סל והטעויות שלא יעשה שוב. רועי חגאי בראיון חסר מעצורים לקראת גמר פלייאוף הלאומית

|
רועי חגאי (אורן בן חקון)
רועי חגאי (אורן בן חקון)

מכבי קריית גת חוותה שנה פשוט משוגעת. קיץ לא שקט אחרי הירידה מליגת ווינר סל, שכלל בעיות כלכליות לא קלות, נמשך בשיפור קל במצב ובבניית סגל ראוי לקראת העונה בליגה הלאומית, כל זאת תחת רועי חגאי שחזר שוב לליגה השנייה כדי להחזיר את המועדון הדרומי מיד לליגה הבכירה.

רגע לפני שסדרת גמר הפלייאוף מול הפועל באר שבע, שהמנצחת בה תעלה לליגת ווינר סל, מאמן קריית גת רועי חגאי העניק ל-ONE ראיון מיוחד בו ענה על ה-כ-ל. הכסף שבושש לבוא, הסגל שבנה, הטעויות שלא היה חוזר עליהן, מה הופך אותו למאמן של שחקנים, רגעי השיא ומבט כנה על העונה הבאה.

רועי, הגעת בקיץ למועדון עם בעיות כלכליות שהיו ידועות כבר לפני שנפתחה העונה, למה לקחת את הסיכון בכל זאת?
"קריית גת התחילה את הבנייה מאוחר, אבל ברגע שקיבלה אור ירוק מהעירייה, אז נפגשנו והכרתי אנשים טובים שהתחייבו שיש תקציב של 3 מיליון שקל ושהמטרה היא לעלות חזרה לליגת העל. לפני שחתמתי, גם דיברתי עם שחקנים ששיחקו בקריית גת בשנים האחרונות כמו אייל שולמן וגיא דותן וכולם אמרו לי דברים טובים על ההתנהלות ועל מוסר התשלומים".

איך הצלחתם לשכנע שחקן כמו רוברט רות'בארט לרדת לליגה הלאומית?
"רוברט בקריית גת חד משמעית כי אני המאמן! עבדנו ביחד לפני שלוש שנים בנהריה וזאת הייתה השנה הטובה בקריירה שלו. מאוד רצינו לעבוד שוב ביחד וכשפניתי אליו הוא אומנם חשש לרדת לליגה שנייה, אבל הסכים לשמחתי לחתום לשנתיים בשביל שנעבוד שוב ביחד. זה עונג למאמן לאמן שחקן כמוהו, שלדעתי הוא הגבוה הישראלי הטוב בארץ וזאת תעודת עניות לכדורסל הישראלי ששחקן ברמתו משחק בליגה השנייה".

רוברט רות'בארט. רמה מעל הליגה (אחמד מוררה)רוברט רות'בארט. רמה מעל הליגה (אחמד מוררה)

איך היו היחסים שלך עם ההנהלה במהלך העונה?
"היחסים שלי עם ההנהלה מדהימים. תומר יאמין יושב הראש, וכפיר סוויסה המנכ"ל, הם חבר'ה ברמה גבוהה מאוד שרוצים רק את הצלחת הקבוצה ונותנים המון שקט למאמן כדי לעבוד. לצערנו הגיעו ימים קשים מבחינה כלכלית, אבל גם בתקופות הקשות היחסים איתם לא נפגעו, להפך, רק איחדו אותנו יותר".

האם אתה מרוצה מהסגל שהצלחת להעמיד, כאשר רובו התבסס על שחקנים צעירים?
"הסגל שבנינו השנה הוא אחד הסגלים הכי טובים שהיו בליגה שנייה אי פעם. יש לנו ישראלים שבקלות היו יכולים לשחק בליגת העל, אבל מבחירה בחרו לרדת לליגה לאומית ולנסות לעלות ליגה ואז לחזור לליגת על מהדלת הקדמית. כולם יודעים כמה רות'בארט הוא שחקן שמעל הליגה, אבל זה לא רק הוא. נמרוד טישמן הוא הרכז הבכיר ביותר בליגה ואני בטוח שהוא עוד יחזור לרמות הגבוהות. אלון ספיר כבר שנתיים שחקן רוטציה בקבוצות צמרת בליגת העל, דודו שמריז הוא הקלע הטוב בליגה ויש כמובן את החברה הצעירים כמו עידן פז, אור קורנליוס ועמית זיס שהם ללא ספק העתיד של הכדורסל הישראלי. ואחרון אחרון חביב, ערן אסנטי, שכולם יודעים כמה אנחנו מחוברים וכמה הוא משמעותי בשבילנו".

עידן פז. כישרון צעיר (רדאד ג'בארה)עידן פז. כישרון צעיר (רדאד ג'בארה)

איך היית מסכם את העונה הסדירה, אותה סיימתם במקום הראשון?
"לסיים במקום הראשון בליגה כזאת קשה, זה הישג יפה מאוד. התחלנו את העונה בצורה מעט צולעת, כי מוזס מארשל נפצע ושיחקנו בהרכבים חסרים, אבל ידענו להתאושש ולחזק את הקבוצה עם דודו שמריז, אריק וויז וכמובן ערן אסנטי ואז נתנו את הפוש שצריך בשביל לסיים ראשונים ולהבטיח יתרון ביתיות בפלייאוף".

כשהחלו הבעיות הכלכליות לצוץ, למה הסכמת להישאר ללא שכר במשך שלושה חודשים?
"קודם כל, זאת הייתה טעות! בדיעבד, אני משוכנע שברגע שלא מקבלים שכר במשך כל כך הרבה זמן צריך לשבור את הכלים ולעזוב! המקרה אצלנו היה שונה, כי בדרך כלל בעיות כספיות נגרמות עקב אי הצלחה מקצועית ואנחנו הובלנו את הליגה במשך כל העונה".

הפוסט של רועי חגאי (פייסבוק)הפוסט של רועי חגאי (פייסבוק)

אז הסכמת פשוט להישאר למרות מצבה הכלכלי של הקבוצה?
"כל כך נהנינו לעבוד ביחד, שכל הזמן שיקרנו לעצמנו שדברים יסתדרו ויהיה בסדר. בכל מקרה, זאת טעות שלמדתי ממנה בדרך הקשה ולא אחזור עליה בהמשך הקריירה".

איך הצלחת לאחד את השחקנים ולגרום להם לצאת לרצף ניצחונות מטורף חרף אי תשלום השכר?
"הייתי עוזר של אפי בירנבוים המון שנים. אני זוכר שתמיד הייתי בא אליו עם לוח המאמנים ואומר לו  אפי בוא נכניס תרגיל כזה או הגנה כזאת ואז אפי הסביר לי שהדבר הכי חשוב כדי להיות מאמן טוב זה לדעת לנהל אנשים ולהסתכל עליהם בגובה העיניים, להרוויח מהם רספקט, אבל כזה שלא יבוא מפחד אלא שיבוא מהערכה ומחברות. אני מאוד מחובר לשחקנים ברמה האישית. לפני כמה ימים אריק ווייז עבר ניתוח והייתי איתו בבית חולים מ-7:00 בבוקר עד 19:00 בערב. מצאתי את עצמי אחרי הניתוח מאכיל אותו עם כפית כאילו שזאת הבת שלי. השחקנים יודעים שאני אתן הכל בשבילם ובסך הכל דורש בתמורה לתת בכל ערב את ה-100 אחוז שלהם על המגרש".

רועי חגאי ואפי בירנבוים (יעל מרגלית) (מערכת ONE)רועי חגאי ואפי בירנבוים (יעל מרגלית) (מערכת ONE)

האם לדעתך הבאתו של ערן אסנטי הייתה נחוצה?
"בדיעבד, אם הייתי יודע שהבעיות הכספיות יהיו כל כך קשות, אז לא הייתי מביא את ערן למצב הזה. בשבילי הוא הרבה מעבר לשחקן והיחסים בינינו בשנים האחרונות הם ממש ברמה של משפחה. מבחינה מקצועית, זאת ללא ספק הייתה ההחלטה הכי טובה שקיבלנו השנה, כי ערן הוא סוג של שובר שיוויון בליגה הזאת ומעבר לכך, הוא אחד השחקנים הכי מדהימים שיש בחדר ההלבשה, ככה שאין מאושר ממני לעבוד איתו שוב".

האם אתה חושב שקריית גת ראויה לעלות לליגת העל במצבה?
"עם כל הכאב שיש לי בלענות את התשובה הזאת, עדיין התשובה היא לא. בסופו של יום, מה שמנהל את הספורט המקצועני זה כסף ואם יש בעיות בתשלומים בליגה הלאומית, אז קרוב לוודאי גם יהיו בעיות בליגת העל. בכל מקרה אם ברצונה של קריית גת לתקוע יתד בשנים הבאות באחת משתי הליגות הבכירות היא תהיה חייבת לבנות היכל כדורסל ראוי. מבחינת האנשים שמנהלים את הקבוצה, תומר וכפיר, הם ראויים למקומות הכי גבוהים שיש, אבל בשביל להגיע לשם הם יצטרכו לפתור דברים עם העירייה".
 

כפיר סוויסה. עושה את המיטב (נעם מורנו)כפיר סוויסה. עושה את המיטב (נעם מורנו)

האם אתה תישאר בעונה הבאה?
"יש לי אופציה להישאר במקרה שהקבוצה תזכה באליפות הליגה ותממש את העלייה. בספורט הכל יכול להיות, אבל עדין לא עלינו ושנית, לא בטוח שבכלל נופיע לגמר. גם במקרה שנעלה, אני אבחן עוד אופציות אחרות".

מה היה רגע השיא שלך העונה?
"ללא ספק היו הרבה רגעי שיא, יש שניים שאני זוכר במיוחד. הרגע הראשון, שהצלחנו למרות הבעיות הכספיות לסיים את העונה במקום הראשון. והרגע השני זה הניצחון 0:3 בסדרה על קבוצה מעולה כמו מכבי רחובות בחצי הגמר. שאריק נפצע במשחק הראשון, אף אחד לא נתן לנו סיכוי, בטח שגם מייז משחק עם קרע ברגל והוא ב-20% אחוז כשירות. לעלות לגמר ועוד בצורה כל כך משכנעת, זה ללא ספק רגע שיא".

קנדריק מייז. משחק בכשירות מוגבלת מאוד (מכבי קריית גת) קנדריק מייז. משחק בכשירות מוגבלת מאוד (מכבי קריית גת)

באיזו נקודה שקלת להרים ידיים וללכת?
"בסוף העונה הסדירה, בחדר ההלבשה בקרית אתא, ישבנו השחקנים והצוות וחשבנו שזה הרגע המתאים לסיים הכל ולא להופיע יותר. כעבור שלושה ימים, ממש רגע לפני שהיינו אמורים לצאת לשביתה, העירייה העבירה סכום חלקי מהחובות, אז החלטנו לתת עוד פוש ולהישאר".

אם הקבוצה לא תעפיל, אתה מתכוון להמשיך להיות מאמן בליגה הלאומית?
"אני מרגיש בר מזל לאמן כדורסל ברמות הגבוהות. גם במהלך השנה הזאת יכולתי למצוא את עצמי קם ועוזב לליגת העל, אבל לא יכולתי לעשות את זה לשחקנים שאני כל כך אוהב. אני מאמין שבשנה הבאה אני אאמן בליגת העל, אבל גם במקרה שלא, אז אקח על עצמי אתגר אחר בליגה השנייה".

רועי חגאי ותמיר בלאט. ליגת העל לא זרה למאמן (רדאד ג'בארה)רועי חגאי ותמיר בלאט. ליגת העל לא זרה למאמן (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על היריבה בגמר הפועל ב"ש?
"באר שבע קבוצה שנבנתה במטרה ברורה לעלות לליגת העל. יניב בורגר מאמן טוב ויש להם את הניסיון, כי הם היו במעמד הזה בשנה שעברה. בלי להשתחצן, אם היינו בהרכב מלא ובריאים ובלי הבעיות הכספיות, הינו פייבוריטים ברורים. במצב שנוצר כרגע, באר שבע פייבוריטית, אבל כמובן שלא נרים ידיים בלי לתת הכל".

מי השחקן המסוכן ביותר שם לדעתך? איך תנטרל אותו?
"בבאר שבע מאוד עמוקים עם רוטציה של 10 שחקנים, ככה שזה לא לעצור שחקן כזה או אחר. בכלל, השנה בניגוד לשנים קודמות, התעסקתי יותר בקבוצה שלי ופחות ביריבה שממול וככה נעשה גם בגמר".

סטורם וורן. חלק חשוב מהסגל העמוק של ב"ש (מרטין גוטדאמק)סטורם וורן. חלק חשוב מהסגל העמוק של ב"ש (מרטין גוטדאמק)

איזו קבוצה אחרת אתה חושב שהייתה ראויה להגיע לגמר ונפלה בדרך?
"מכבי רחובות ביחד איתנו הובילה את הליגה כל השנה ולמרות ה-0:3 בחצי הגמר היא נתנה לנו פייט מדהים והייתה ראויה להיות במעמד הגמר בסיטואציה אחרת".

הימור. איך תסתיים הסדרה ומי תחגוג בסיומה?
"קודם כל, בוא נקווה שנופיע לסדרת הגמר. כרגע העברנו מכתב לעיריית קריית גת ולבקרה התקציבית עם דרישה לקבל את כל הכסף שחייבים לנו פלוס ערבויות על הכסף שחייבים לנו לפי החוזים עד סוף העונה.. לצערי זה לא איום! במקרה ולא יעמדו בדרישות הלגיטימיות שלנו, אז לא נופיע לסדרה.במקרה והכל יסתדר, אני חושב שב"ש פייבוריטית, אבל עם הקהל שלנו והרוח הקבוצתית נוכל לעשות את זה".

המכתב שנשלח לעיריית קריית גת (מערכת ONE)המכתב שנשלח לעיריית קריית גת (מערכת ONE)

אתה עצמך מעוניין להמשיך במועדון כל כך מאותגר כלכלית?
"בתחילת השנה נהניתי לעבוד בקבוצה וראיתי את עצמי ממשיך לכמה שנים. אם הדברים יסתדרו כלכלית, אז אני יותר מאשמח להישאר".

אגב, מה העמדה שלך בנוגע לנושא הלוהט שנקרא החוק הרוסי?
"אני בעד כל דבר שישמור על מעמדו של השחקן הישראלי. לדעתי, הכי טוב שיהיו בליגת העל שלושה זרים בלבד וקבוצה שמשחקת באירופה תחתים כמה שהיא צריכה, אבל שבליגה ירשמו רק שלושה מהם".

דשון תומאס, פייר ג'קסון ונוריס קול. צריכים להיות רשומים רק 3 זרים בליגת העל (איציק בלניצקי)דשון תומאס, פייר ג'קסון ונוריס קול. צריכים להיות רשומים רק 3 זרים בליגת העל (איציק בלניצקי)

והאם כדאי לחזור לשיטת שתי עולות ויורדות בין הליגות הבכירות?
"
אני ממש בעד שתי עולות ושתי יורדות ולהפוך את ליגת על לליגה של 14 קבוצות. קודם כל, זה עוד מקום עבודה ל-18-20 שחקנים ועוד מקום עבודה לארבעה מאמנים. ככל שהליגה תגדל והישראלים יהיו על המגרש, זה ייתן לילדים הצעירים ממחלקות הנוער תקווה להגשים את החלום ולהגיע לרמות הכי גבוהות".

מסר אחרון לקראת הגמר?
"בלי קשר לתוצאות הגמר, גם אם נופיע או לא, חשוב לי להודות לצוות המדהים שלי. למאורי עוזר המאמן שבעצם מתפקד כמו מאמן ראשי. לעמוס מנהל הקבוצה שנותן את כולו מבלי לקבל שכר 4 חודשים. לזקי הפיזיותרפיסט שעובד עם השחקנים יום אחרי יום בלי לקבל שכר. וכמובן לאנשי ההנהלה שאני יודע כמה קשה הם עובדים בשביל לפתור את הדברים. מילה אחרונה לשחקנים שלי - אתם הגיבורים האמיתיים של העונה הזאת ואני בר מזל לאמן אתכם".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */