יום שישי, 17.05.2024 שעה 14:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-44 32בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

דור הולך ודור בא: בק"ש בונים על הצעירים לעתיד

עם נכד במחלקה שמשלים דור שלישי של שחקנים, ארבעה צעירים שעלו העונה לבוגרים והעפלה לגמר הגביע, איזי שרצקי מרוצה: "הכיף הגדול הוא מחלקת הנוער"

|
עידן נחמיאס ועומר לקאו (עמרי שטיין)
עידן נחמיאס ועומר לקאו (עמרי שטיין)

לאחר פתיחת עונה כושלת בעירוני קריית שמונה קיבלו החלטה ליצור שלד של שחקני בית צעירים לשנים הבאות. ההחלטה נפלה ערב משחק גביע הטוטו מול בית”ר ירושלים ב-25.10, אז שולבו עידן נחמיאס ועומר לקאו ב-11 של חיים סילבס והחלו את מהפכת הצעירים. השיא הגיע ערב המשחק מול הפועל עכו כאשר לשניים הצטרפו רותם חטואל וסמואל בראון. "יש לנו גם את מהדי זועבי, אותו צירפתי מגיל 17 לקבוצה, את עידו דוידוב, שהצטרף לפני שנתיים והוא גם צעיר כישרוני, את עדן שמיר, ששיחק בנוער וסך הכל שבעה שחקני בית צעירים מוכשרים, מסביר הבעלים איזי שרצקי, “קבוצה בריאה צריכה שחקנים שגדלו במועדון יחד עם זרים טובים”.

מהפכה דומה לזו שעשה השנה שרצקי, יחד עם סילבס, חולל הבעלים עם רן בן שמעון לפני שמונה שנים, אז ירדה הקבוצה לליגה הלאומית ונתנה הזדמנות לוויאם עמאשה, אלרואי כהן, אדריאן רוצ'ט, תומר סויסה, דני עמוס, שיר צדק ועדי אלישע. אותו השלד הוביל את הקבוצה לשנים הגדולות בליגת העל עם זכייה באליפות היסטורית וגם סידר לשרצקי הכנסות כספיות נאות ממכירת השחקנים לקבוצות הגדולות של הליגה. במהלך השנים שחלפו מאז עלו מספר שחקנים לבוגרים, דוגמת עדן שמיר, אך הם היו בודדים ולא סימלו מהפכה. 

איזי שרצקי (נעם מורנו)איזי שרצקי (נעם מורנו)

שרצקי נזכר: "כשירדנו ללאומית החלטנו לתת במה לצעירים וגם השנה החלטנו לעשות את זה עם מחזור חדש. זה לא פשוט לקדם שחקנים לבוגרים במקום כמו ק”ש כי אין כאן כמות של שחקנים במחלקת הנוער כמו במרכז הארץ. העובדה שהחבר’ה גדלו יחד ושיחקו יחד תקל על ההשתלבות".

סילבס מצדו הוסיף: "אמנם זו לא הייתה המטרה בתחילת העונה, אבל במצב שנוצר החלטנו לעשות הכל כדי לשלב את שחקני הבית. גילינו שיש פה שחקנים איכותיים שאפשר לקדם. קבוצה טובה ובריאה בנויה מתמהיל של שחקני בית. אני לא חושב שיש בליגה שחקני בית כמו שיש לנו. אני שמח שלפחות מצאנו שחקנים צעירים שיכולים לרוץ פה כמה שנים".

עליית הצעירים לקבוצה הבוגרת לא מנעה מקבוצת הנוער של המועדון לטפס עד לגמר גביע המדינה לנוער, וסיפקה את נקודת האור. "הלוואי שנעשה את זה. בפעם הקודמת בגמר הפסדנו, ואולי הפעם נעשה את זה ונזכה בגביע. הנוער זה הכיף הגדול, אם הייתי יכול הייתי מחזיק רק את הנוער כי זה נותן נחת ואושר, אבל זה לא אפשרי", הוסיף שרצקי.

רותם חטואל (עמרי שטיין)רותם חטואל (עמרי שטיין)

דורון שנפר (46), מי שמנהל את מחלקת הנוער של המועדון הצפוני מזה 14 שנים ונמצא במערכת מגיל 14.5, נזכר: "היינו מחלקה קטנה וסימפטית שרק רצתה לשרוד. היו שנתונים שבכלל לא היו לנו קבוצות ורצינו לייצר פעילות לילדי ק”ש. מאז שאיזי הגיע הפכנו למחלקה גדולה וחזקה מקצועית, המחלקה שעשתה את ההתקדמות הכי גדולה ומשמעותית בעשור וחצי האחרונים".

שנפר ניסה להמחיש את השינוי: "אם בעבר היינו רואים ילד מוכשר ומנסים לעזור לו לעבור למועדונים גדולים, היום הסיפור שונה - המוכשרים רוצים להישאר פה ומי שלא גדל כאן מבין שעל מנת להצליח ולממש את הפוטנציאל כדאי לו להצטרף למחלקת הנוער שלנו ודרכה להגיע לבוגרים. כאן ניתן להצליח ולהתקדם. תבין, איזי הכניס סטנדרטים גבוהים שלא היו כאן מעולם והפך עיר כמו ק”ש עם 20,000 תושבים לטופ של מחלקות הנוער בארץ. קבוצת הנוער שלנו מסיימת כל שנה בצמרת. העונה אנחנו במרכז הטבלה אבל העפלנו לגמר הגביע ובעזרת השם נביא תואר".

על הדרך, בקבוצת נערים א' מככב נכדו של איזי, בנו של ניר שרצקי, דור שלישי לקשרים 50:50, הנכד אריאל, שנולד שלוש שנים אחרי שסבא הגיע לקריית שמונה והפך את המועדון מקטן ושולי בליגות הנמוכות ללגיטימי בליגת העל. שרצקי מספר: "ניר היה שחקן גדול, הוא היה קפטן בנבחרות הצעירות. בגיל הזה אבא שלו שיחק גם עם הבוגרים של מכבי תל אביב, הוא היה במחזור של אייל ברקוביץ’ ואבי נמני, ועדיין בלט מאוד. הוא החליט לפרוש בשביל קריירה צבאית".

חיים סילבס (ניסן עייש)חיים סילבס (ניסן עייש)

אגב, עוד בטרם פרש הוצע לניר לבצע שירות צבאי כספורטאי מצטיין אך הוא בחר לעשות שירות משמעותי בצה"ל ויצא לקורס טייס. על הסיכויים של הנכד לעשות את מה שסבא עשה ואביו ויתר, לשחק בליגת העל, אמר הבעלים: "זה עוד מוקדם לדעת. הכי חשוב כרגע שיגדל, ייהנה מהחיים בצפון ויהיה מאושר. לא קל להיות שחקן בוגרים ולא קל להיות שחקן בקריית שמונה. מה שבטוח, אני אף פעם לא אתערב. לא בגילאי הנוער ולא בבוגרים".

מהפכת הצעירים הקודמת בק"ש הסתיימה עם אליפות היסטורית ומכירות שהכניסו סכומים נאים לקופה הצפונית. בקריה היו חותמים בעיניים עצומות על שחזור תוצאות אלו, אך ישמחו גם להסתפק בחזרה לפלייאוף העליון לאחר שלוש שנים קשות ורוויות אכזבות בפלייאוף התחתון.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */