יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מכבי סוערת מתקרית טיבי-קרויף: איבד את זה

חלק מהשחקנים כועסים על המאמן ("בושה וחרפה"), ג'ורדי צעק על הבלם: "אם אתה לא רוצה להיכנס, לך הביתה". טיבי באסיפה: "לא רציתי לפגוע בחברים שלי"

|
ג'ורדי קרויף (אחמד מוררה)
ג'ורדי קרויף (אחמד מוררה)

מכבי תל אביב סוערת אחרי ה-2:2 הדרמטי אמש (ראשון) מול הפועל חיפה. במקום לסגור את סיפור הכרטיס לאירופה עם ניצחון שהיה פותח פער מהיריבה והתבצרות במקום השלישי, הצהובים איבדו יתרון 0:2 תוך חמש דקות, אולם את כל תשומת הלב לאחר המשחק לא תפסה תוצאת הסיום, אלא התקרית הלא ראויה כלל שהתפתחה על ספסל הקבוצה לפני שערו של ניק בלקמן. בשורה התחתונה, ג'ורדי קרויף, מי שבא לכאן והוגדר על ידי רבים כ"מלך הפאסון", פשוט איבד את כל מה שהוא ניסה להביא ולהחדיר למועדון שלו במשך השנים. כך נראית גם העונה שלו על הקווים, איבוד דרך אחד גדול, שלו ושל הקבוצה יחדיו.

האירוע המדובר שהסעיר את כולם התרחש אחרי שז'אן סילבן באבין ביקש במשך מספר דקות להתחלף בשל פציעה, כאשר שחקן ההגנה היחיד על הספסל היה איתן טיבי. המאמן ג'ורדי קרויף איבד את שלוותו וטען כי הבלם לא ממהר להיכנס אל כר הדשא ומשם התפתח עימות מכוער בו נראים השניים מחליפים דברים קשים. ג'ורדי צעק באותם הרגעים לעבר הבלם על פי עדות נוכח בספסל כי "אם אתה לא רוצה להיכנס, תלך הביתה".

קלינגר: ״כל הכבוד לשחקנים״

בהמשך היו עוד חילופי דברים בין השניים וגם השער של בלקמן, שקבע באותם הרגעים יתרון 0:2, לא הרגיע את הרוחות, כאשר על קו האמצע ההולנדי ניגש אל הבלם ושוב גער באוזניו אך הפעם ביקש ממנו לעלות עם ראש נקי מנטלית לדשא כדי לשמור על הניצחון. השחקנים כמובן במרביתם לא היו עדים לאירוע שהתרחש על הספסל, אך עם שריקת הסיום כולם קיבלו את קטעי הווידאו אל המכשירים הסלולריים שלהם ומיד גם ערכו בירור משל עצמם למה שהתרחש, ומכאן נולדו התגובות הכועסות שלהם. 

איתן טיבי וקרלוס גארסיה (אחמד מוררה)איתן טיבי וקרלוס גארסיה (אחמד מוררה)

הניצחון לא נשמר, וכולם עסקו בהתנהגות של המאמן, שמזה זמן רב, נראה כי שחקנים רבים בקבוצה כועסים עליו ובמונחים של חדר הלבשה, זה הכי קרוב ל"לאבד את חדר ההלבשה". אחד השחקנים אמר: "ההתנהגות שלו היא בושה וחרפה. הוא הרג את כל הביטחון של איתן בהתנהגות הזאת. לא מצופה ממאמן להתנהג ככה גם אם הוא כועס באותם הרגעים". הכעס הלך והתרחב גם לגבי ניהול המשחק שלו: "הוא הרס את המשחק כשנהג כך, אבל בלי קשר ניהול המשחק שלו היה רע. החילוף של דור מיכה היה רע, הכניס במקום את אלירן עטר שראו שלא ממש בא לו להיות שם, ההתעסקות עם טיבי, מושך לו את החולצה, צועק עליו, הוא איבד את זה לגמרי". 

ג'ורדי קרויף וקרלוס גארסיה (אחמד מוררה)ג'ורדי קרויף וקרלוס גארסיה (אחמד מוררה)

בסביבתו של טיבי סירבו להגיב לדברים. במקביל לטענות חלק מהשחקנים, ישנם גורמים במועדון שהגנו על ההולנדי, בעוד כרגע נראה כי לא מתוכננת סנקציה משמעתית נגד אחד מהם, אולם קברניטי המועדון לא הגיבו בשלב זה לאירועים באופן רשמי. אותם אלה שמגנים על קרויף טענו כי "לקח לאיתן 3-4 דקות להתכונן, בכל הזמן הזה ג'ורדי גער בו להזדרז כי באבין לא יכול לשחק, ג'ורדי מצפה מכל השחקנים לנהוג בהדדיות כלפי החברים שלהם שנלחמים על הדשא, גם אם אותם שחקנים שצריכים להיכנס מתוסכלים מזה שלא פתחו, מצופה מהם לנהוג לטובת הקבוצה ולא נגד הקבוצה. הקבוצה מעליהם, והוא הרגיש שטיבי לא נוהג כך והגיב בכעס כפי שכולם ראו, הוא לא ניסה להסתיר את זה. קיבלתם את התגובה כמו שהיא". 

השחקנים כמובן יצאו נגד הדרך בה בחר ההולנדי לנהוג ועוד מול מצלמות, אך בסביבתו אמרו: "שהשחקנים לא יפילו אחריות עליו. מה שקורה כאן ישליך על העתיד של כולם. גם אם ג'ורדי איבד היום את חדר ההלבשה, גם כשחדר ההלבשה היה לצדו, הקבוצה המשיכה לא לקחת נקודות, אז מה זה משנה כבר? הם צריכים לשחק בעבור עצמם, בעבור המועדון, בעבור החוזים שלהם ולא להתעסק בקרויף. הוא לא הסיפור פה". כמו כן, אמרו בהקשר לטענות כי המעשה של ההולנדי גרם לאיבוד הביטחון של טיבי כי "הביטחון שלו היה נמוך עוד הרבה לפני זה". כאן צריך לציין, כי הביטחון שלו כזה אחרי שאיבד את מקומו בהרכב אף על פי שבאבין לא מצטיין יתרה ועדיין זוכה לקרדיט, ובמקביל לא ברור אם טיבי בתכניות של המועדון לעונה הבאה כשבידיו יש אומנם חוזה.

שחקני מכבי תל אביב בהלם (אחמד מוררה)שחקני מכבי תל אביב בהלם (אחמד מוררה)

ביום שאחרי הסערה, קרויף ערך אסיפה לשחקנים ובה לא חזר בו מהתנהגותו וטען כי הוא מצפה משחקנים להיכנס מהר כאשר קוראים להם. טיבי מצידו טען כי לא עשה דבר בכוונה כאשר שחקנים מספרים שבסך הכל חיכה לקבלת ה-GPS מחואן טוריחו. טיבי אמר באסיפה: ״לא רציתי לפגוע בחברים שלי, לא נעשה דבר בכוונה”, בעוד קרויף המשיך לטעון כי הוא מצפה לכניסה מהירה למגרש כאשר רואים חבר לקבוצה אשר מבקש חילוף.

וזה לא היה האירוע היחיד שהתרחש אמש. בסיום המשחק, שוב ניר קלינגר חגג בצורה שנתפסה על ידי אנשי מכבי ת"א כמתגרה, כפי שהיה גם במשחק בנתניה אותו ניצחו האדומים-שחורים. הפעם מאמן הכושר חואן טוריחו פנה לעבר מאמן היריבה והפציר בו "תתנהג בכבוד, אתה לא נוהג בכבוד". גם אחרי הירידה מטה, טוריחו המשיך להטיח זאת בפני קלינגר. במכבי ת"א תקפו: "הוא חוצפן והוא לא מכבד. לא הייתה כל סיבה לבוא ולחגוג מול הספסל שלנו ועוד אחרי הבדיחה בנתניה שהוא טען שהוא סתם גלש לשם והמציא איזה תירוץ מגוחך. זה מה שיש לו להציע? פרובוקציות? שיתחיל לשים לב לצורה בה הוא מתייחס כי זה היחס שהוא יקבל בחזרה".

ניר קלינגר (אחמד מוררה)ניר קלינגר (אחמד מוררה)

בכל הקשור לעניין מינוי המאמן, תהליך המינוי נמצא בשלבים הסופיים אחרי סבבי ראיונות שנערכו באירופה עם המועמדים הסופיים, וכולם מצפים כי הכרזה על כך תהיה בקרוב. אחת הסיבות שעשויה לגרום לעיכוב היא שחלק מהמועמדים הסופיים עדיין נמצאים בקבוצה ולא בטוח שיהיה אפשר להודיע על מינויים לפני תום העונה. בכל אופן, גורם במועדון אמר: "אם יש דבר אחד שיכול לשנות פה את תרחיש הסיום של העונה שנראה כרגע בדרך לסיוט אחד גדול, זו רק הודעה של מיץ' גולדהאר על מאמן. עד אז צריכים להתפלל פה לניצחון של בית"ר ירושלים שישמור על פער של שבע נקודות מנתניה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */