יום שבת, 18.05.2024 שעה 07:28
לוח משחקים
  • בורג אן ברס
  • 89 - 81
  • פאריס

בדרך לגביע: 78:81 לדרושפאקה ובלאט על קובאן

החבורה של בלאט פתחה את סדרת גמר היורוקאפ עם ניצחון חוץ גדול בתום הארכה וקאמבק מרשים. ווילבקין הצטיין עם 24 נק', הרוסים ספגו הפסד ראשון במפעל

|
סקוטי ווילבקין (EUROCUP)
סקוטי ווילבקין (EUROCUP)

דייויד בלאט ודרושפאקה המשיכו הערב (שלישי) את העונה החלומית באירופה, כשרשמו 78:81 ענק על לוקומוטיב קובאן ברוסיה בתום הארכה, זאת במסגרת המשחק הראשון בסדרת גמר היורוקאפ. הטורקים ידעו לנצל את המומנטום הגדול מהניצחון על באיירן מינכן בחצי הגמר והשיגו 0:1 יקר בסדרה, כשביטלו את יתרון הביתיות של האדומים ורחוקה ניצחון אחד בלבד מזכייה בתואר היוקרתי ועלייה ליורוליג.

החבורה של בלאט היא הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח את היריבה הרוסית העונה והיא עשתה זאת בדיוק בזמן הנכון, אחרי משחק שהיה בו כמעט הכל. 22 שניות לסיום הרבע הרביעי כבר היה נראה שהישראלי וקבוצתו בדרך להפסד, אך סקוטי ווילבקין, איש המשחק עם 24 נקודות, חשב אחרת וניצל איבוד כדור כדי להשלים ריצת 0:5 עם שלשה גדולה שש שניות לסיום, נקודות ששלחו את המשחק לחמש דקות נוספות בתום 72:72.

מיכאל אריק (EUROCUP) מיכאל אריק (EUROCUP)

בהארכה המותחת הירוקים כבר נטלו את ההובלה מהפתיחה ועלו ליתרון של חמש נקודות, כשלאחר מכן לא הביטו לאחר ורשמו ניצחון דרמטי, יוקרתי ומרשים במיוחד, זאת על אף אחוזים רעים מחוץ לקשת (6/21) ויכולת התקפית כלל לא מרשימה בעיקר בשלושת הרבעים הראשונים, אולם הפגינה הרבה אופי כיאה לקבוצות של המאמן הישראלי הנהדר, שינסה להשלים את המשימה ביום שישי.

דייויד בלאט (EUROCUP)דייויד בלאט (EUROCUP)

רבע ראשון – 14:15 לדרושפאקה

חמישיית לוקומוטיב קובאן: דימיטרי חבוסטוב, טרבור לייסי, מארדי קולינס, ולדימיר איבלב ובראיין קווייל. דרושפאקה פתחה עם: סקוטי ווילבקין, הווארד סנט-רוס, אוקבן אולובאי, ג’גואן ג’ונסון ומייקל אריק.

אוהדי קובאן (EUROCUP) (מערכת ONE)אוהדי קובאן (EUROCUP) (מערכת ONE)
דימטרי קולאגין (EUROCUP)דימטרי קולאגין (EUROCUP)

המשחק נפתח בקצב איטי עם אחוזים נמוכים של שתי הקבוצות, כשחניכיו של בלאט עלו ל-0:4 מנקודות של אולובאי. קולינס עם הנקודות הראשונות של המארחת במשחק צימק ל-7:3 אחרי סל נוסף של ג’ונסון. הקצב ההגנתי נמשך ופורקאן אלדמיר הגדיל לשלוש הפרש אחרי חמש דקות מפתיחת ההתמודדות. הירוקים מטורקיה כבר הצליחו לעלות ל-11:15, אך המילה האחרונה ברבע הייתה של כריס באב שצלף שלשה על הבאזר.

פרנק אלגר (EUROCUP) (מערכת ONE)פרנק אלגר (EUROCUP) (מערכת ONE)

רבע שני – 31:35 ללוקומוטיב קובאן

המארחת הצליחה להפוך בפתיחת הרבע השני מנקודות של רגאלנד בדרך ל-15:16 ויכולת מעט טובה יותר בצבע תוך שליטה גדולה בריבאונד. סנט רוס לא אפשר למארחת לברוח ועם קליעה מדויקת הוריד לנקודה בלבד. ריצת 0:5 מרשימה בראשותו של דימטרי קולאגין העלתה את החבורה של אובראדוביץ’ לחמש הפרש לקראת סיום המחצית הראשונה, אולם ווילבקין לא נתן לרוסים טווח ביטחון ועם צליפה מחוץ לקשת קבע 28:30 לאדומים. אקורד הסיום של הרבע היה שייך לבאב שעם קליעות עונשין מדויקות העניק לקבוצתו 31:35.

טרבור לייסי עם הכדור (EUROCUP) (מערכת ONE)טרבור לייסי עם הכדור (EUROCUP) (מערכת ONE)

רבע שלישי – 49:52 ללוקומטיב קובאן

ג’ונסון צימק לשתי נקודות הפרש עם פתיחת החצי השני, אולם קולגין המשיך ביכולת הטובה ואחרי שסחט שלוש זריקות מהקו, העלה את האדומים לחמש הפרש. מי אם לא ווילבין שעם שלשה וקליעה לשתי נקודות איזן ל-40:40 מותח וסופר הגנתי. קאמינגס השלים את המהפך עם שתי קליעות רצופות, קולינס קלע בצד השני, אך הרוסים מיד העלו את האחוזים מחוץ לקשת ועם שתי שלשות של באב ואנטיפוב העניקו לקבוצתם יתרון לקראת הרבע המכריע של ההתמודדות.

ג'ג'ואן ג'ונסון (EUROCUP) (מערכת ONE)ג'ג'ואן ג'ונסון (EUROCUP) (מערכת ONE)

רבע רביעי – 72:72

קולאגין כבר הגדיל לחמש הפרש משמעותי עם פתיחת הרבע המכריע, אולם נקודות של ווילבקין וקיד קבעו 53:54. הפעם היו תורם של הרוסים לרוץ ובתום דקה נהדרת, רגאלנד וקולינס החזירו לחמש הפרש, בלאט המודאג ביקש פסק זמן במטרה לעצור את הסחף. הרוסים התקרבו לניצחון יוקרתי ולמאזן מושלם אחרי חדירה מוצלחת של לייסי שקבעה 63:70. איזו דרמה, 22 שניות לסיום, סנט רוס הצליח לצמק לשלוש הפרש ואיבוד כדור של הרוסים הניב שלשה גדולה של ווילבקין, ששלחה את המשחק להארכה בתום 72:72 דרמטי.

מוחמד באיגול (EUROCUP)מוחמד באיגול (EUROCUP)

הארכה – 78:81 לדרושפאקה

קאמינג השלים את המהפך הגדול עם חדירה מרשימה והעניק לבלאט יתרון של שתי נקודות. ווילבקין, המצטיין על הפרקט, הגדיל כבר לארבע, אך באב טרם נתן לטורקים לחגוג וצלף שלשה מבחוץ בדרך ל-78:79 לירוקים, אך מי אם לא ווילבקין אמר את המילה האחרונה עם שתי קליעות מדויקות מקו העונשין.

סטנטון קיד (EUROCUP) סטנטון קיד (EUROCUP)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */