יום שישי, 03.05.2024 שעה 22:38

נקמה בוערת: ז'סוס קבע 0:1 לברזיל על גרמניה

הכנה: אחרי אותו 7:1 בחצי גמר מונדיאל 2014, הסלסאו השיגו נקמה קטנה, חלוץ מנצ'סטר סיטי הכריע אחרי טעות של טראפ. איטליה ואנגליה נפרדו ב-1:1

|
שחקני ברזיל חוגגים (רויטרס)
שחקני ברזיל חוגגים (רויטרס)

נבחרת גרמניה וברזיל נפגשו היום (שלישי) באצטדיון בברלין למשחק ידידות, כאשר הסלסאו גברו 0:1 על אלופת העולם הנוכחית משער של גבריאל ז’סוס. שלושה חודשים עד למונדיאל נראה שהנבחרת של טיטה, גם ללא ניימאר, היא אחת המועמדות החזקות ביותר להניף את הגביע העולמי. 

חצי נקמה: ברזיל מנצחת את גרמניה

כמעט 4 שנים עברו מאז אותו 1:7 מהדהד של גרמניה על ברזיל בחצי גמר המונדיאל. גם טיטה וגם יואכים לב פמפמו שברזיל הנוכחית היא לא אותה נבחרת מאז, אך בשורה התחתונה, היום (שלישי) גרמניה לא הייתה אותה נבחרת דורסנית שראינו בגביע העולם בברזיל. תומאס מולר ואנדרה מארק טר שטגן קיבלו שחרור מהמשחק, מריו גצה לא נכלל בסגל, מנואל נוייר רק חזר לאימונים מאז אותו פציעה וקיבלתם נבחרת אחרת לגמרי. למרות זאת לא ניתן ממש לקחת משהו ממשחק הידידות הזה, למעט העובדה שהברזילאים החזירו מעט מכבודם מאז ה’מינייראסו’.

יואכים לב מחפש סיבה להפסד (רויטרס)יואכים לב מחפש סיבה להפסד (רויטרס)

גרמניה פתחה דווקא בשליטה מוחלטת בכדור, אך הסתפקה רק בלהניע אותו וללא מצבים מיוחדים, למעט ניסיונות למצוא את מריו גומז הגבוה והוותיק ברחבה. בדקה ה-36 הגיעה ההזדמנות הראשונה של הברזילאים, כאשר גבריאל ז’סוס החמיץ ממצב נוח. לא עברו שתי דקות וחלוץ מנצ’סטר סיטי הפעם לא החטיא. הגבהה של וויליאן מאגף ימין מצא את ראשו של החלוץ, שנגח לאמצע השער, קווים טראפ הגיב רע ולמעשה הדף את הכדור לרשת.

במחצית השנייה הברזילאים דווקא היו יותר קרובים לכבוש את השני, אך פיליפה קוטיניו פספס את המסגרת מרחוק. לב ביצע חילופים רבים במטרה לשנות את הגזרה, בסיום הברזילאים, שעוד יפגשו את אוסטריה וקרואטיה לפני המונדיאל, רשמו ניצחון יוקרתי. לב ושחקניו ינסו לתקן לפני תחילת המונדיאל.

מחצית ראשונה

השופט יונאס אריקסון הוציא את ההתמודדות לדרך.

שחקני נבחרת גרמניה (רויטרס)שחקני נבחרת גרמניה (רויטרס)
שחקני נבחרת ברזיל (רויטרס)שחקני נבחרת ברזיל (רויטרס)
טיטה (רויטרס)טיטה (רויטרס)
יואכים לב (רויטרס)יואכים לב (רויטרס)

דקה 10: שתי הנבחרות פתחו בצורה רגועה את המשחק. דווקא הגרמנים הגיעו יותר לרחבת היריבה בדקות הפתיחה, אך לא הצליחו להעמיד את אליסון במבחן רציני.

מרסלו מול לאון גורצקה (רויטרס)מרסלו מול לאון גורצקה (רויטרס)

דקה 17: הזדמנות ראשונה של הגרמנים. התקפה מהירה הגיעה ליוליאן דראקסלר בתוך הרחבה. הקשר מצא את אילקאי גונדואן שהצטרף מאחור, אך קשר מנצ’סטר סיטי בעט רע מעל למסגרת.

דני אלבס עוקף את לירוי סאנה (רויטרס)דני אלבס עוקף את לירוי סאנה (רויטרס)

דקה 29: שוב התקפה טובה של הגרמנים, הפעם מימין. לאון גורצקה קיבל כדור טוב על אגף ימין והרים לפינה הקרובה, מריו גומז ניסה להכניס את הראש, אך לא פגש טוב את הכדור והנגיחה שלו יצאה החוצה.

מריו גומס מנסה לנגוח (רויטרס)מריו גומס מנסה לנגוח (רויטרס)

דקה 36: החמצה ענקית של ברזיל לעלות ליתרון. כדור עומק נפלא של וויליאן השאיר את גבריאל ז’סוס לדהור לבדו מול קווין טראפ. החלוץ ביצע הטעיה אחת, השכיב את ג’רום בואטנג ואנטוניו רודיגר, אך במקום לשים את הכדור ברשת, בעט ברשלנות מעל לשער.

דקה 38, ברזיל עלתה ל-0:1: ז’סוס כנראה לא לקח את ההחמצה יותר מדי קשה וכבר בהתקפה לאחר מכן כיפר. הגבהה של וויליאן מאגף ימין מצאה את ראשו של החלוץ, שמקרוב נגח לאמצע השער, אך טראפ הדף בצורה רעה לתוך הרשת.

גבריאל ז'סוס כובש (רויטרס)גבריאל ז'סוס כובש (רויטרס)

מחצית שנייה

דקה 51: מסירה לא טובה של טוני קרוס ייצרה התקפה ברזילאית מנגד. הכדור הגיע לפיליפה קוטיניו, שמכ-25 מטרים ניסה את מזלו, אך הבעיטה שלו הלכה גבוה מעל השער.

דקה 58: שוב איבוד לא אופייני של המארחת, שהוביל להתקפה מתפרצת. ז’סוס קיבל את הכדור בתוך הרחבה, מצא את קוטיניו, שניסה מרחוק פעם נוספת, אך פעם נוספת קשר ברצלונה לא מצא את המסגרת. 

פיליפה קוטיניו (רויטרס)פיליפה קוטיניו (רויטרס)

דקה 70: אחרי הרבה זמן, גרמניה הצליחה לאיים על השער. דראקסלר הרים כדור טוב לרחבה, המחליף סנדרו ואגנר ניסה להשוות בנגיחה, אך הניסיון שלו היה רע מאוד ויצא החוצה.

גרמניה: קווין טראפ, ג’ושוע קימיך, ג’רום בואטנג (ניקלאס שולה, 70), אנטוניו רודיגר, מרווין פלאטנהרדט, אילקאי גונדואן (טימו וורנר, 81), טוני קרוס, יוליאן דראקסלר, לירוי סאנה (לארס סטינדל, 60), לאון גורצקה (יוליאן בראנדט, 60) ומריו גומז (סנדרו ואגנר, 62).

ברזיל: אליסון, דני אלבס, מיראנדה, טיאגו סילבה, מרסלו, פאוליניו, פרננדיניו, קאסמירו, פיליפה קוטיניו (דוגלאס קוסטה, 73), וויליאן וגבריאל ז’סוס.

אנגליה – איטליה 1:1

האיטלקים סובלים מתקופה לא פשוטה, אך לפחות הצליחו לעצור מעט את הסחף עם תיקו מול האנגלים. האזורי עדיין לא מעכלים את העובדה שלא יהיו במונדיאל ואחרי ההפסד 2:0 לארגנטינה, הצליחו להימנע מהפסד נוסף. בדקה ה-26 ג’יימי ורדי כבש לזכות נבחרת שלושת האריות בשער מעורר מחלוקת, אחרי שקיבל כדור מג’סי לינגרד שהוציא לדרך במהירות בעיטה חופשית. האנגלים החמיצו לא מעט, האיטלקים ניצלו זאת כאשר פדריקו קייזה הוכשל ברחבה בדקה ה-88, השופט נעזר בווידאו וקבע פנדל, אותו ניצל לורנצו אינסינייה.

טריפייר מול אינסינייה (רויטרס)טריפייר מול אינסינייה (רויטרס)

דקה 26, אנגליה עלתה ל-0:1: שתי דקות אחרי ההזדמנות הראשונה שלה במשחק, נבחרת שלושת האריות עלתה על לוח התוצאות. לינגרד הוכשל ומיהר להכניס כדור עומק לג’יימי ורדי, שמתוך הרחבה הפציץ את הרשת של האזורי. שחקני איטליה מחו על כך שהמשחק חודש במהלך לא חוקי, השופט לא קיבל את טענותיהם.

ג'יימי ורדי (רויטרס)ג'יימי ורדי (רויטרס)

דקה 88, איטליה השוותה ל-1:1: קייזה הוכשל ברחבה והשופט, לאחר צפייה בווידאו, העניק נקודת עונשין מ-11 מטרים. אינסינייה ניגש לבעיטה ואיזן את התוצאה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */