יום רביעי, 15.05.2024 שעה 18:16
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • רביעי, 15/05, 19:00
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • רביעי, 15/05, 21:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

"גם אם מכבי פעלה שלא נהיה ביורוליג, מבין זאת"

בעלי הפועל ירושלים, אורי אלון: "עברנו שנה לא קלה, הייתי צריך לפתור בעיות, אנו לא ביורוליג בגלל דברים שלא קשורים אלינו. קטש יודע לחבר שחקנים"

|
אורי אלון מאוכזב (אורן בן חקון)
אורי אלון מאוכזב (אורן בן חקון)

אחרי שזכתה באליפות וסיקרנה את כל אירופה כשהנחיתה בישראל ונהנתה משירותיו של אמארה סטודמאייר, הפועל ירושלים עשתה שינויים רבים בקיץ, אולי רבים מדי. היא נפרדה מהפורוורד האמריקאי, מהמאמן סימונה פיאניג’אני ומאוחר יותר גם ממספר שחקנים חשובים שהיו חלק מהאליפות האחרונה ובאופן כללי עשתה שינויים מרחיקי לכת.

הקבוצה מהבירה חווה עונה חלשה במיוחד, כאשר הודחה מאירופה בשלב מוקדם מאוד, הספיקה להחליף כל כמה חודשים מאמן ולא מצאה איזון גם בזרים. יחד עם זאת, מאז מונה עודד קטש למאמן הקבוצה, דברים נראים טוב יותר והקבוצה מהבירה אף ניצחה 86:88 את הפועל חולון, הבעלים אורי אלון התראיין הערב (ראשון) לתכנית הספורט של ישראל ב-102FM וסיפר על המצב של הקבוצה והתקוות לשינוי תחת קטש.

86:88 דרמטי להפועל ירושלים על חולון

שלום וערב טוב אורי אלון, שלום לך. מה המצב? לאן נעלמת אורי?
“הכל בסדר גמור, נעלמתי? קודם כל יש לי חברה של כמעט ארבעת אלפים עובדים בארצות הברית”.

מה זה לעומת הפועל ירושלים?
”זו חברה של 2.5 מיליארד דולר, יש לי דברים לעשות כאן בעדיפות יותר גבוהה. חשוב להדגיש שאני לא גר בארץ ויש לי אנשים בארץ שעובדים בשבילי ומנהלים את הקבוצה. בוא ניגע בעניין, אחת הבעיות במרכאות בלקחת קבוצה כמו הפועל ירושלים, להצליח איתה ברמה שאנחנו הצלחנו ולקחת שתי אליפויות בשלוש שנים, אז הציפיות עולות. הציפיות עולות ברמה כזו שאם אנחנו לא לוקחים תארים כל שנה, אז יש אכזבה וזה בסדר. זו בדיוק הקבוצה שרציתי שתהיה לנו, שאם היא לא תיקח תארים היא תתאכזב”.

כשראיתי את הפועל ירושלים מנצחת, ראיתי אותך צוהל וכשהיא מפסידה אז ראיתי אותך בוכה וראיתי אותך מתעצבן על הפרקט ומדבר עם אוהדים וזה חסר.
"אני לא זוכר ואני די בטוח שלא ראית אותי בוכה אף פעם. אני אוהב לנצח ואני אוהב שהקבוצה שלי מנצחת. אנחנו משקיעים הרבה כדי שהיא תצליח. אבל כשזה לא עובד טוב צריך לנתק את הרגשות ולקבל החלטות גדולות. אני חושב שרוב הזמן עשינו את זה ועכשיו עם עודד קטש רואים שהיא נראית אחרת לגמרי, זו קבוצה מתחברת ואני חושב שהיא יכולה ללכת עד הסוף אם נישאר בריאים. אני חושב שהיא יכולה ללכת עד הסוף, יש סוף אחר?”.

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

אתה יודע מה המזל בכדורסל? אתה יכול להיות כל העונה גרוע ולבוא לפיינל פור, לתפוס מומנטום ולהיות אלוף ותודה רבה ונראה אותך רוקד עוד פעם על הפרקט.
”זה לא עובד ככה, בשביל לקחת אליפות צריך לנצח כמה משחקים טובים, לא רק משחק אחד. יש סדרת פלייאוף שאתה חייב לנצח ואז אתה חייב לנצח בחצי הגמר ובגמר”. 

אם תזכה באליפות השנה זה לא ישקף את העונה החלשה שלכם.
”אני לא מסכים עם זה, אם נזכה באליפות שלישית תוך ארבע שנים מה תוכלו להגיד לי?”.

נגיד כל הכבוד, כמו שאני אגיד להפועל באר שבע בכדורגל. אם תזכה באליפות יהיה שאפו, אבל שנינו יודעים זו לא אותה אליפות ולא אותה היכולת כמו בשנים האחרונות.
“תראה, הייתה לנו שנה לא קלה. היה לי כוכב מאוד גדול בעונה שעברה שלא הסתדר העונה עם המאמן והייתי צריך לפתור את זה, והייתי צריך לפתור בעיות עם עוד מאמן שלא היו קשורות. עכשיו יש מאמן אחר. זה משהו שאני לא עושה בדרך כלל, זו השנה החמישית שלי ולא פיטרתי מאמן ארבע שנים וחצי. הייתה שנה מאתגרת שלמדתי ממנה הרבה, אני מאמין שבשנים הקרובות תראו את הפירות של השנה הזו ועוד דברים שלמדתי. כי כשהכל הולך טוב ואתה לוקח אליפות ועוד אליפות, קשה ללמוד, קשה, כי ברגע שמנצחים וכולם שמחים ויש אופוריה וכולם חושבים שהכל טוב, אז אתה צריך ללמוד מהדברים הקשים כמו בעונה הזו”.

ג'רלס. לא הסתדר עם המאמן (נעם מורנו)ג'רלס. לא הסתדר עם המאמן (נעם מורנו)

למה דווקא קטש? במכבי תל אביב הוא נכשל.
"קודם כל זה היה לפני 10 שנים. אני חושב שהוא עבר דרך ארוכה מאז התקופה שלו במכבי תל אביב, זה היה לפני כמעט עשור. הוא למד המון מאז, ראיתי אותו בנבחרת שהוא עושה דברים יפים, אני אוהב את איך שהוא יודע לחבר את השחקנים. אני מאמין שהוא יקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים ויצליח מאוד”.

מה עם ליאור אליהו ויותם הלפרין? הם גמורים, מסתבר שגם הפועל ירושלים לא משתפת ישראלים, הפכתם להיות מכבי ת”א.
”(צוחק) מאיזו בחינה?”.

מה יותר חשוב לך? העסקים והאקזיטים בניו יורק או הפועל ירושלים? כי יש טענה שהורדת את הרגל מהגז, אפילו שפיטרת מאמנים, זה לא שלא עשית משהו.
”א. העסקים חשובים, אבל צריך להפריד. מה שאני עושה בחיים העסקיים זה אחד וההצלחה שלי שם היא חשובה, הפועל ירושלים זו נתינה. באחד זה להרוויח ובשני זה לתת, אני לא מרוויח בהפועל ירושלים, אני לא מקבל על זה כלום, אין לי עסקים בארץ, זה הכל נטו לתת חזרה לעיר שבה גדלתי ולקבוצה שאהדתי כילד. אין מה להשוות, אין דבר יותר כיף מלתת, אי אפשר להשוות”.

מכבי ת"א. "אם הם היו פועלים כדי שלא נהיה ביורוליג הייתי מבין אותם" (איציק בלניצקי)מכבי ת"א. "אם הם היו פועלים כדי שלא נהיה ביורוליג הייתי מבין אותם" (איציק בלניצקי)

חלמת להגיע ליורוליג, איפה זה עומד כרגע? מכבי ת”א כבר לא חזקה ביורוליג.
”זה לא קשור לשמעון מזרחי. כשאני קניתי את הקבוצה, האלופה הלכה ליורוליג ואני אמרתי שתוך שלוש שנים ניקח אליפות ונהיה ביורוליג. אחרי השנה השנייה שלי שינו את השיטה, העבירו מ-24 קבוצות ל-16 ועכשיו שוב ירחיבו אותה ואלו דברים שלא קשורים להפועל ירושלים”.

אני לא מאשים אותך, אני רק אומר שכל עוד שמעון מזרחי ודייויד פדרמן בחיים ושיחיו עד 120, לא טוב להם שתהיה שם איתם. 
”יכול להיות שלא טוב להם כי זה תחרותית לא טוב, אבל זו לא הסיבה שאנחנו לא שם. מכבי לא פעלו שלא נהיה שם ואתה יודע מה? אם הם היו פועלים, לא הייתי מאשים אותם. אני חושב שזה נכון לחסום תחרות שלך וזה בסדר, הייתי מבין אותם. אבל הם לא עשו את זה, זו לא הסיבה. הסיבה היא שהשוק בישראל לא מספיק גדול לשתי קבוצות לדעת היורוליג. הם מעדיפים להכנס למקומות כמו צרפת, גרמניה ואנגליה ויש להם סך הכל 16 קבוצות שהם צריכים לפרוס על פני כל אירופה. בישראל אין שוק עם מספיק כסף לשתי קבוצות, זה לא קשור למכבי או שום דבר אחר. כשיגדילו את היורוליג ולנו יהיו תוצאות מספיק טובות, אנחנו נהיה בפנים”.

מה הציפייה שלך מעודד קטש?
”השנה אנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב, עוד לפני שמדברים על אליפות ועל פיינל פור, אני רוצה לראות קבוצה שתזכיר את הקבוצה של השנים האחרונות שסיימה במקום הראשון בליגה ואז לקחת אליפות. צריך להחזיר את ההרתעה של הפועל ירושלים שהייתה בשנים האחרונות ואחרי זה אני מצפה מכל המאמנים  שלי שיזכו בתארים”.

נבחרת ישראל עם עודד קטש (FIBA)נבחרת ישראל עם עודד קטש (FIBA)

לא מפריע לך שקטש מאמן את הנבחרת?
“לא, למה זה שזה יפריע לי? לא היו לפני כן מאמנים שאימנו במקביל את מכבי ת”א? היו, באותו הזמן. אם אתבאס שיבחר שחקנים ישראלים אחרים בנבחרת שלא מהקבוצה? אני לא חושב, אני חושב שהוא מאמן מספיק טוב ומנוסה כדי שיקבל את ההחלטות הנכונות עבור נבחרת ישראל, אני מקווה שיהיו לנו את הישראלים הכי טובים לנבחרת. אין עם זה שום בעיה”.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */