יום שישי, 17.05.2024 שעה 14:22
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • 47 - 39
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • 36 - 46
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • 33 - 41
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

שרף העיד בפרשת ישראל ביתנו: חסכו מיליון ש"ח

בעקבות תחקיר ONE, שגילה כי המפלגה תרמה לאיגוד וסכום של 100 אלף ש"ח נעלם, חבר ההנהלה לשעבר העיד: "דברים התנהלו בשחיתות, לא בכדי קופל התפטר"

|
צביקה שרף (שחר גרוס)
צביקה שרף (שחר גרוס)

צביקה שרף הגיע הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב על מנת למסור עדות בפרשת ישראל ביתנו, אשר נחשפה ב-ONE בחודש יולי 2013. שרף, כזכור, הגיש לאחר החשיפה ביחד עם שאול אייזנברג בזמנו תלונה במשטרה, בלהב 433. בפרשה הועברו כספי תמיכה ממשלתיים שלא כדין לגופים שונים, ביניהם איגוד הכדורסל.

הבוקר הגיעה לבית המשפט לשלב ההוכחות הח"כית לשעבר, פאינה קירשנבאום, הנאשמת בגין עבירות רבות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. בספטמבר 2017 הוגש כתב אישום נגד משה קליסקי, חבר הנהלת איגוד הכדורסל בעת ההיא, בסיוע ללקיחת שוחד והלבנת הון בסך 188 אלף ש"ח.

פאינה קירשנבאום (שחר גרוס)פאינה קירשנבאום (שחר גרוס)

בעדותו סיפר שרף: “בשנים 2010 עד 2013 הייתי חבר בהנהלת איגוד הכדורסל. מי שעמד בראש האיגוד בשנים אלה הם אבנר קופל, לאחר מכן הוא הודח ונבחר דן חלוץ שהתפטר ואחריו עמירם הלוי". באוגוסט 2013 שרף מסר עדות במשטרה על הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו, שהאיגוד קיבל ולגבי העמלה בסך כמעט 100 אלף ש"ח שנעלמה. באחת מישיבות ההנהלה שנערכה במכון וינגייט, קופל הודיע שהוא השיג מיליון שקל מכספים קואליציוניים של ישראל ביתנו לתמיכה באקדמיה.

“האקדמיה בווינגייט היא מוסד שאוסף ילדים שמתאמנים ולומדים במכון. מי שמשלם את ההוצאות של תפעול האקדמיה הם שליש ההורים, שליש משרד הספורט ושליש איגוד הכדורסל. איגוד הכדורסל של אז לא נתנו לי ולחברי ההנהלה הרבה פרטים על מה שקורה ואיך שקורה, אבל הייתי מאוד מרוצה שהשיגו כספים לטובת האקדמיה. 11 חודש לאחר מכן עמדה להתקיים אסיפה כללית לאישור המאזן. בוועדת הכספים שהייתה לפני האספה אני וחבריי לסיעה גילינו שיש עמלה של 98/99 אלף ש"ח. קופל כבר לא היה יו"ר האיגוד. מנכ"ל האיגוד בן שושן, יו"ר ועדת הכספים והיועץ המשפטי אמרו שזה בסדר”.

שאול אייזנברג (רדאד ג'בארה)שאול אייזנברג (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף שרף על פיצוץ הפרשה הגדולה: "אני וחבריי אמרנו שהאיגוד הוא גוף שמקבל כסף מהרבה מקומות ציבוריים, כמו הווינר וכספי ציבור ואלה כספים שלא צריך לשלם עליהם עמלות. היו ויכוחים והיועץ המשפטי פחד לדבר", הוסיף שרף. "אמרו לי ללכת להתלונן. אותו ויכוח התנהל שבוע אחרי זה, שוב באסיפה הכללית שאישרה את המאזן. הלכתי למשטרה עם הרבה מאוד תלונות על התנהלויות שגויות של האיגוד. לא ידענו למי הלכה העמלה. שאלנו וחיפשנו והיינו צריכים לפנות לבית הדין העליון של האיגוד כדי שיחשוף בפנינו מסמכים. הציגו לנו קבלה למישהי בשם ורדה כהן, ייתכן שאני לא זוכר את השם במדויק. אחרי זמן מסוים שהעדתי כמה פעמים בלהב 433, פרצה כל הפרשה ששמעתי עליה רק בכלי התקשורת". על שאר הליקויים באיגוד הכדורסל: "אחרי שראינו את הקבלה שדרשנו מבית הדין של האיגוד הראו לנו עוד מסמכים. גילינו עוד דברים נוספים שלא קשורים לעניין הזה. לאחר מכן זה הגיע למשטרה. לא נתנו לנו לראות את זה ועוד הרבה מסמכים באיגוד. דברים התנהלו בשחיתות, לא בכדי אבנר קופל התפטר”.

ב-21.1.15 פורסם דו”ח חקירה של מנהל הספורט, ועל כך סיפר שרף: "מי שהזמין את הדו”ח היה אורי שפר, שהיה ראש מנהל הספורט והוא הזמין אותו בעקבות תלונות על המתרחש באיגוד הכדורסל. משה קליסקי היה חבר הנהלת האיגוד ולאחר מכן חבר המנהלת. הוא היה מקורב לקופל והיה איש הקשר בין ישראל ביתנו לבין איגוד הכדורסל. הציגו את זה בפנינו באותה ישיבה והציגו את זה כהישג".

עמירם הלוי ומשה קליסקי (נעם מורנו)עמירם הלוי ומשה קליסקי (נעם מורנו)

איך השפיעה העברת כספים קואליציוניים בסכום של מיליון ש"ח על האיגוד? "האיגוד חסך מיליון ש"ח בתשלום באקדמיה ויכל להשתמש בהם לצרכים אחרים. אחר כל התברר לי שזה היה 900 אלף ש"ח ולא מיליון בגלל העמלה".

ב-22.8.13 נקרא שרף למשטרה בעקבות התלונה שהעביר במייל. "הייתה לי בטן  מלאה על התנהלות איגוד הכדורסל, גם בזמנו של אבנר קופל וגם בהמשך, והצגתי שם לא מעט תלונות". שרף התלונן בין השאר על חברת ‘סקנקס’, שלטענתו אשתו של מוטי אמסלם (ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל בזמנו) מקבלת ממנה מכספים.

מוטי אמסלם (איתי כהן)מוטי אמסלם (איתי כהן)

לאחר מכן נשאל שרף האם שי שני, יו"ר האיגוד לפני קופל, תפקד כהלכה והשיב: "אני לא יודע איך הוא תפקד, מכיוון שלא הייתי חבר הנהלה. עם זאת, כעסתי על ההדחה שלו כי היא נעשתה בצורה לא נקייה, על ידי הבטחות תפקידים לכל מיני אנשים. אדם שהיה נגדו כתב אישום כל כך קיצוני (קופל) בכלל לא היה צריך להיות מועמד לתפקיד כזה". עוד התלונן שרף במשטרה בזמנו על הקשר של האיגוד עם חברת "קופל-רם", שלפי השמועות הייתה קשורה לאבנר קופל. בהמשך טען להסכם שת"פ בין סיעת אליצור לסיעת הפועל. "זו הייתה קניית שלטון בכסף. הגופים התחברו וכתוצאה מזה תמכו בקופל שנבחר”, אמר בנושא.

“באתי ודרשתי ניקיון כפיים באיגוד הכדורסל”, הוסיף שרף. "לאחר שקופל הלך הוקמה ועדת מכרזים והייתי חבר בה. כל ספק שהיה צריך להיות באיגוד נבחר בצורה כשרה על ידי הוועדה". לטענת שרף, הספקים של האיגוד נבחרו בדרך לא ישרה. “ניסיתי לברר מה יצא מתלונות אלה ונוספות (ביניהן חלוקת כרטיסים חינם, הסכם עם חברת נסיעות) במשטרה ולא קיבלתי תשובה. לא היה צריך להעמיד לדין רק את אבנר קופל, אלא גם את שומרי הסף באיגוד - היועץ המשפטי, רואי חשבון ועוד”.

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

לאחר מכן עורכי דינה של קירשנבאום חשפו כי בתלונתו של שרף הוא ציין רק בסופה את עניין העמלה מהכספים. על כך אמר שרף: "דרשתי חקירה על איגוד הכדורסל, לא על ישראל ביתנו". איך גילה על העמלה שהועברה: “ידעתי על זה מהמנכ"ל בן שושן ובאספה הכללית בה ועדת הכספים הכינה את המאזן לאישור האספה. חשתי שבן שושן אולי מנסה להפיל את התיק על קופל, מכיוון שהוא היה מהתומכים הגדולים שלו כשעלה לראשות האיגוד, ולאחר מכן הם רבו וקופל הודח. מאז יש ביניהם מאבק על כל מיני דברים שנעשו בזמן שקופל היה היו"ר. בן שושן הסתיר מאיתנו שהיה מעורב בעניין. ידענו את זה רק שראינו את הקבלה עליה הוא היה חתום”.

בן שושן לא סיפר שגם החשב של האיגוד, גם היועץ המשפטי וגם שמעון מזרחי ידעו אודות החוזה בין האיגוד לבין ב.כ עומר (החברה שהייתה רשומה בכותרת החשבונית) ואישרו אותו מבעוד מועד. על כך הגיב מאמן נבחרת ישראל לשעבר: “לא ידעתי שגם שמעון מזרחי אישר את ההסכם מבעוד מועד עד לרגע זה. לגבי היועץ המשפטי, בישיבת אישור המאזן באספה הכללית הוא לא תמך בגישה שלנו ושתק כמעט לכל אורכה".

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

על התנהלות הלקויה של האיגוד: "גם בזמנו של דן חלוץ ביקשתי לראות מסמכים ולא נתנו לי. זו הייתה נורמה ארגונית שצריך לשנות אותה. בית הדין של האיגוד נתן לנו אישור לראות מסמכים על אפו וחמתו של חלוץ. היינו זכאים לזה בתור חברי הנהלה לפי חוק העמותות”.

בחקירתו של שרף במשטרה ב-21.1.14 כנשאל על ידיעתו בנושאים מסוימים עליהם התלונן, ענה שרף שזה לפי דברים שהוא שומע באוויר. עו"ד הנאשמת אימת אותו עם העובדה ועל כך אמר מאמן הנבחרת לשעבר: “מי שחי בתוך איגוד הכדורסל והקדיש כמוני 24 שעות ביממה אליו, מבין את המתרחש ויודע מה קורה שם. בחלק מהתלונות הבאתי העתקים והוכחות, זה לא שהכל תלוי באוויר. לאחר מכן התחילו להקליט ישיבות הנהלה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */