יום חמישי, 02.05.2024 שעה 22:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431 מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

השופטים וההתאחדות יחזרו למו"מ, אין צו מניעה

אחרי מחאת הקוונים והעיכוב בפתיחת חלק ממשחקי ליגת העל, בהתאחדות פנו לבית הדין לעבודה: "ממליצים לבטל את השימועים ל-17 עוזרי השופט שנקבעו"

|
רותם קמר, עוזי יצחקי, שי תקן (איתי כהן)
רותם קמר, עוזי יצחקי, שי תקן (איתי כהן)

לאחר שארבעה ממשחקי המחזור בליגת העל לכדורגל נדחו בכ-15 דקות כחלק ממחאת הקוונים באיגוד השופטים, ובהמשך לחילופי ההאשמות בין ההסתדרות לבין ההתאחדות, נערך היום (שני) דיון סוער בנושא בבית הדין הארצי לענייני עבודה בתל אביב. 

את הדיון שנמשך כשעה ניהלה השופטת אידית איצקוביץ', כשאת ההסתדרות הלאומית ו-ועד השופטים ייצגו עורכי הדין רן קונפינו ורוית קרן רוזין, ואילו את ההתאחדות ייצגו עורכי הדין עמית פינס, שי תקן ודוד בכלר. לדיון הצטרפו עוזרי השופט קובי דימרי מליגה א' ואורן בורנשטיין מליגת העל. 

צפו בדיון של מחאת הקוונים
עו"ד עמית פינס (נעם מורנו)עו"ד עמית פינס (נעם מורנו)

כזכור, הקוונים, המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית, מלינים בין היתר במחאתם על העיכוב בחתימה על חוזים חדשים ודורשים שיפור בתנאים הסוציאליים, תשלום על כנסים והשתלמויות מקצועיות והעלאה של השכר. בהתאחדות מנגד טוענים כי הצדדים מצויים בעיצומו של משא ומתן וכי הצעד של השופטים במחזור הנוכחי, נוגד את ההסכמות אליהן הגיעו ופוגע בציבור. בסיכומו של דבר הוחלט כי הצדדים ישובו למשא ומתן שעל התקדמותו ומיצויו יש לדווח לבית הדין, וכי אם השופטים ירצו לנקוט במחאות עליהם להודיע כ-48 שעות מראש. לא ניתן צו מניעה לקיום פעילות ארגונית כזו או אחרת מצד השופטים, אך גם בהתאחדות יצאו מרוצים.

תחילה ביקשה השופטת איצקוביץ' הסברים מנציגי ההסתדרות בנוגע להתראה הנדרשת להינתן 48 שעות לפני המחאה, ושאלה באיזה שלב נמצאים הצדדים במשא ומתן. עורך הדין קונפינו תיאר את השתלשלות העניינים ואמר בין היתר: "ההכרזה על סכסוך נעשתה בפברואר 2017. ביקשנו לקבל נתונים על מצבה הכלכלי של ההתאחדות כדי להתאים את דרישותינו, אך לא ניתן לנו ולו מסמך אחד. ביולי 2017 נודע לנו כי יום העיון לכנס שהוא חובה לשופטים, ללא מתן תשלום בגינו, הוא אסור. ביקשנו - או שיינתן תשלום שההתאחדות תקבע את גובהו, או שייקבע שההשתתפות היא ברשות ולא תהיה בגדר חובה. נמסר לנו שהשכר עבור ימי העיון כלול בשכר הניתן לשופטים בגין משחקים. במרץ 2017 היינו במגעים עם ההתאחדות לכדורגל עוד טרם ההכרזה על סכסוך עבודה. חשבנו שנושא ההפרשות לפנסיה ייפתר במשא ומתן".

רותם קמר, עוזי יצחקי, שי תקן (איתי כהן)רותם קמר, עוזי יצחקי, שי תקן (איתי כהן)

מנגד, השיב עו"ד שי תקן לטענות ההסתדרות: "העלייה למשחק באיחור של 15 דקות פוגעת בציבור, בצופים שיושבים בבית, בקהל ביציעים, בגופים המסחריים ובערוצי הטלוויזיה. הגענו להסכמה לתחילת משא ומתן קיבוצי. בעקבות כך הסכמנו כי אם נקיים משא ומתן ענייני, לא יעשה אחד הצדדים פעולה חד צדדית. גם אם לא הייתה ניתנת התחייבות, יש תום לב בסיסי. הם יודעים מה המשמעויות של עיכוב ברבע שעה. זו בעיה קשה מאוד. יש הסכמי שידור של מיליונים. זו התעללות בציבור, ועל מה ולמה? כי אני מנהל איתם משא ומתן? שביתה היא האמצעי האחרון ולא הראשון וכל עוד יש אפיק של מסע ומתן צריך קודם כל למצות אותו. עד כה נערכו רק ארבע פגישות. זה משא ומתן מורכב, יש כ-900 שופטים בכל מיני דרגות. הסגל הבכיר בליגות העליונות שונה לחלוטין מסגל זוטר ששופט מדי פעם משחק נוער אחת לשבועיים-שלושה”.

“כל דרישה כלכלית צריכה להיבדק. יש תקציב סגור. זו הייתה החלטה טקטית שלהם לייצר משבר. יש להחליט דבר פשוט - לחזור לשולחן המשא ומתן. לא צריך צעדים פראיים. לא יעלה על הדעת כי אם יהיה משבר, הם יעשו צעד כזה. הם ידעו שצריך לתת התראה של 48 שעות מראש, הם ידעו שהם פוגעים בציבור ואפילו הודו שלא יספרו לנו איך תהיה המחאה עד הרגע האחרון כדי להפתיע אותנו. בנוגע להשתלמויות, שיטת התשלום היא פר משחק וזה כולל את המחויבויות הנוספות - מספר כנסים מקצועיים ומבחני כושר. זה כתוב במפורש בהסכם העבודה. כך זה נהוג. לשופטים הראשיים יש שכר בסיס. יש דרישה שנתחיל לשלם וזו דרישה לגיטימית. אי אפשר לשבור את הכלים ולשנות את חוקי המשחק. אפשר לבנות מבנה שכר אחר ואני מבקש שמה שלא יהיה, תינתן לנו התחייבות של התראה של 72 שעות לכל צעד ארגוני". 

עמית פינס, שלומי ברזל (איתי כהן)עמית פינס, שלומי ברזל (איתי כהן)

עו"ד קונפינו השיב: "אני מבין את ההתמרמרות של ההתאחדות על נטישת שולחן המשא ומתן, אך מראש ההתאחדות הודיעה שכל מיני נושאים לא פתוחים למשא ומתן. כשמזלזלים במשא ומתן זה אינו משא ומתן. משא ומתן קיבוצי מתחיל בהעברת נתונים של המעסיק. הם קיבלו מסמך מפורט וההתייחסות שלהם הייתה מזלזלת. נקטנו באמצעים קלים, בעיכוב של רבע שעה. לא יכול להיות שההתאחדות לכדורגל, שהיא גוף ציבורי, תרוץ לבית הדין לעבודה ותדרוש למנוע שביתה של שופטי הכדורגל, כשבין הדין מאפשר קיום שביתות לרופאים ואחרים. לא פגענו בציבור ובהתאחדות בצורה אנושה. לא רצינו להגיע להפעלת האמצעים. ביקשנו את העברת המסמכים תחילה כדי למנוע את הפעלת האמצעים".

יריב טפר (איתי כהן)יריב טפר (איתי כהן)

אחרי הפסקה בת עשר דקות שבה השופטת איצקוביץ' עם ההחלטה: "אנו סבורים שהצדדים צריכים לשוב למשא ומתן, לקבוע לוח פגישות אינטנסיבי של פגישה אחת בשבוע תחת פיקוח ודיווח של בית הדין. על המבקשת לענות להמצאת המסמכים כפי שפורט במכתב מיום ה-7 בפברואר, עד יום ראשון ה-18 במרץ. הליכי השימוע ל-17 עוזרי השופט יוקפאו. ככל שתרצה המשיבה לנקוט באמצעים ארגוניים, יש לתקוף בהתראה מראש של 48 שעות לפחות. כל הנושאים העומדים על הפרק יעלו לשולחן המשא ומתן ויהיו בסיס להדברות הצדדים כולל אלה בהם יש סכסוך משפטי וכלכלי. עד שיימצא פתרון מוסכם אחר, במידה שייקבעו ימי השתלמות, על השופטים להתייצב בהתאם לנוהג הקיים עד היום. על הצדדים לעדכן את בית הדין בנוגע לסיכום המשא ומתן עד ה-22 באפריל".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */