יום ראשון, 12.05.2024 שעה 08:20

רזבוזוב: האוצר לא ידע להגיד לאיפה הלך הכסף

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם חבר הכנסת על החוק החדש שמשרד האוצר רוצה להחיל בנוגע לתקציב הספורט. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית ננתח את יחסי הכוחות לקראת המשחק של נבחרת ישראל בכדורסל נגד בריטניה במסגרת מוקדמות המונדובאסקט, וגם נתייחס לציטוטים המעניינים של בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת ממכון וייצמן. כמו כן, נתכונן למרתון תל אביב ונדבר על הבלגן בהפועל עכו. 

עודד קטש: “יש מלחמה בין היורוליג לפיב”א וזה משפיע על הנבחרות והקבוצות”

אירחנו באולפן את מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש,  ודיברנו איתו על ההכנות של הנבחרת לקראת צמד המשחקים הקרוב מול נבחרות בריטניה ואסטוניה במסגרת מוקדמות גביע העולם שייערך ב-2019. 

מה דעתך על התנגשות התאריכים בין משחקי היורוליג למשחקי הנבחרות, כשפיב”א והיורוליג לא סינכרנו ביניהם את מועדי התחרויות, בעוד נבן ספאחיה (מאמן מכבי ת”א) ביקר את הלו”ז הצפוף שפוגע בשחקנים וטען שאי אפשר לתת להם לשחק בכל כך הרבה מסגרות?
“אני לא יודע מה ספאחיה אמר, לא שמעתי את ההקשר בו הדברים נאמרו. המקרה הזה יוצא דופן, הסיטואציה בין פיב”א והיורוליג הזוי. מכבי ת”א ונבחרת ישראל הן לא היחידות שנוצר המצב הזה ביניהן, יש עוד כאלה ברחבי היבשת. לאורך השנים, דאגו לסנכרן בין התחרויות השונות, אבל כרגע יש מעין מלחמה בין שני הארגונים, וזה משפיע. דיברתי עם ספאחיה על הנושא הזה והרושם שאני קיבלתי ממנו זה שהוא מבין אותי כמאמן ומבין את הצורך של הנבחרת. שוב, לא שמעתי את ההקשר בו הדברים נאמרו ולפעמים עושים כותרת משום דבר, לדעתי הוא ביקר את פיב”א ולא אותי או את נבחרת ישראל”. 

אלכס טיוס (נעם מורנו)אלכס טיוס (נעם מורנו)

החלטת לזמן את ג’ייק כהן כיוון שידעת שמכבי ת”א לא תהיה מוכנה לשחרר את אלכס טיוס, אז “התפשרת” על כהן?
“אתם יודעים מה הסיבות בגללן לא זימנתי את טיוס, יש בעיה ספציפית עם מכבי ת”א בעניין הזה, וככה גם לרוב קבוצות היורוליג עם הנבחרות של המדינה מהן הקבוצות מגיעות”.

יש שחקנים שזימנת במקום שחקנים שלא רצו להתייצב נבחרת, כמו לדוגמא ליאור אליהו, שביקש להשתחרר מהמשחקים הקרובים?
“ליאור אליהו הוא היחיד שביקש לא להיות, מסיבות שלו, וליאור תרם מעל ומעבר לנבחרת. יש מצבים בהם שחקן מבקש לא להיות וצריך להתחשב בזה. אני מסכים שנבחרת זה מעל הכל, ובכל מצב, ואם היו מזמינים אותי היום כשאני לא בכושר ומבוגר, הייתי בא בצליעה, אבל לא כל אחד חושב ככה”.

עודד קטש (רדאד ג'בארה)עודד קטש (רדאד ג'בארה)

בעבר נבחרת ישראל הייתה נחשבת לנבחרת עם כישרונות לא מעטים, וגם בשנתונים קצת פחות מוכשרים עדיין הייתה את רוח הלחימה, אתה רואה משהו מנבחרות העבר בסגל שיש לך כיום? 
“היום יש שחקנים לא פחות טובים משהיו בעבר. הכדורסל השתנה בשנים האחרונות, מדינות שבעבר לא היו מאריות היבשת והיינו מנצחים בקלות, התקדמו מאוד ואפשר להגיד שהן שוות לנו ולעיתים טובות מאיתנו. זו בעיה ששחקנים ישראלים צעירים לא מקבלים מספיק דקות משחק, ובשנים האחרונות האיגוד עובד על הבעיה הזו, מביאים אנשי מקצוע מצוינים כדי לשפר את השחקן הישראלי הצעיר. לדעתי, צריך לשים את הדגש קצת יותר למטה, להתחיל מגיל קטן”.

אתה מרגיש היום יותר בשל כמאמן, האם זה שאתה לא מאמן קבוצה ביום יום שלך פוגעת לך אולי קצת בחדות שכה חיונית למאמן?
“יש בזה משהו. גם מאמן צריך לשמור על כושר, על חדות, ולי בתור בן אדם זה חסר לא להתעסק בכדורסל באופן יומיומי, אבל אני מרגיש שאני מפצה על זה באקסטרה רעב ורצון”.

יניב משולם: “ממה שאני יודע, אין קשר בין דודו דהאן להפועל עכו”

יניב משולם, שהיה מנכ”ל הפועל עכו עד אתמול (שלישי) כשהחליט באופן מפתיע להתפטר ולעזוב את הקבוצה, דיבר איתנו על השתלשלות האירועים שהובילו לכך שעזב את הקבוצה.

שלום יניב, שוחחנו איתך לפני מספר ימים והיית אופטימי בנוגע לעתידה של הפועל עכו, אמרת שאתה חושב שהקבוצה תישאר בליגה, מה פתאום קרה שהחלטת לעזוב את הקבוצה?
“החיים מלאי הפתעות. לא היה משהו נקודתי שגרם לעזיבה שלי. זה משהו שכבר היה באוויר חודשיים-שלושה ביחסים ביני לבין דניאל סטאנצ’ו, ראש העמותה. כשהגעתי הגדירו לי שאני צריך לנהל את המועדון ברמה הניהולית והתקציבית, לא ברמה המקצועית, והרגשתי שהוא הוא מתערב לי בהחלטות שקשורת לתקציב ודברים שתחת אחריותי”.

דניאל סטאנצ'יו ואלדד שביט (עמיחי הילמן)דניאל סטאנצ'יו ואלדד שביט (עמיחי הילמן)

מי בעצם הבעלים של הקבוצה?
”יש הסכם בין דניאל, המיועד לרכוש את המועדון, לבין העירייה על ניהול משותף ביניהם, העמותה היא הבעלים של הקבוצה”. 

מי הביא את דניאל סטאנצ’יו לקבוצה, מטעם מי הוא מתפקד כיו”ר העמותה שמנהלת את המועדון?
“סטאנצ’יו הוא מטעם עצמו, אין מאחוריו מישהו. לפי מה שאני יודע, אין קשר בין דודו דהאן לקבוצה”. 

עיסאווי פריג’: “כשמערבים פוליטיקה וספורט, זה גזר דין מוות”

דיברנו עם חברי הכנסת עיסאווי פריג’ ויואל רזבוזוב שהתנגדו אתמול (שלישי), כחלק מוועדת הרפורמות, לחוק אותו רוצה להחיל משרד האוצר, שיקבע לראשונה סכום קבוע וצפוי מראש לתקציב הספורט ותבוטל התלות של התקציב בהכנסות מהימורים.

שלום עיסאווי, תבהיר לנו קצת את המצב ומה בדיוק קורה ביניכם שמתנגדים לחוק לבין משרד האוצר שרוצה לקדם אותו?
“יש כסף שמגיע מהטוטו, מהמהמרים, מאוהבי הספורט והוא הולך ישירות למשרד האוצר, ככה זה עובד. משם, מחלקים את התקציב לפי העוגה. העניין הוא שבעבר כן החזירו את הכסף שמגיע מהספורט בחזרה לענפי הספורט השונים, עכשיו רוצים לקחת את הכסף הזה ולהשתמש בו לדברים אחרים”. 

עיסאווי פריג' (משה חרמון)עיסאווי פריג' (משה חרמון)

סביר להניח שמירי רגב, מתוקף תפקידה כשרת הספורט, מתנגדת לחוק, איפה היא עומדת בנוגע להצעת משרד האוצר?
“מירי רגב שינתה את דעתה, בעבר היא דיברה על כך שהיא רוצה לתרום לספורט בפריפריה, אבל פתאום היא התהפכה והיא כבר לא עומדת מאחורי המילים שלה. תאמינו לי, מניסיון אישי, כשמערבים פוליטיקה וספורט, זה גזר דין מוות”. 

גם ח”כ יואל רזבוזוב היה באולפן והוסיף: “אנחנו לא ניתן לפגוע בספורט הישראלי, אנחנו נצביע נגד החוק. הצעת החוק טובה בבסיסה, אבל יש בה הרבה פגמים ואנחנו לא ניתן לאנשי משרד האוצר להעביר את החוק הזה. אתמול בוועדה שאלתי את האנשים מהאוצר לאיפה נעלמו מיליארד ש”ח שהיו מיועדים לספורט, והם לא ידעו לענות לי לאיפה הכסף הלך”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */