יום חמישי, 16.05.2024 שעה 19:27
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • חמישי, 16/05, 21:00
  • מכבי ת"א

זה יעלה בגביע: סדרת החינוך של ספאחיה לבולדן

דווקא בגמר הגביע הערב ב-21:00, מאמן מכבי ת"א החליט להוציא את הפורוורד מהסגל ולהמשיך את סדרת החינוך שהחלה במהלך חצי הגמר. כעס רב בסביבת השחקן

|
נבן ספאחיה עם ג'ונה בולדן (איציק בלניצקי)
נבן ספאחיה עם ג'ונה בולדן (איציק בלניצקי)

היום הגדול של הכדורסל הישראלי הגיע והערב (חמישי) ב-21:00 מכבי תל אביב והפועל חולון ייפגשו בהיכל מנורה מבטחים במסגרת גמר גביע המדינה לקרב על התואר השני בחשיבותו.

הצהובים, שזכו בתואר בשמונה העונות האחרונות ומחפשים גביע תשיעי ברצף, זכו כבר בגביע ווינר בפתיחת העונה והם רוצים דאבל של גביעים, אולם מולם עומדת קבוצה שכבר ניצחה אותם פעמיים העונה. עוד לפני גביע ווינר חולוניה, בראשותם של גיא פניני וג'ו אלכסנדר, הביסה את קבוצתו נבן ספאחיה בטורניר כפר תבור המסורתי. בהמשך הקבוצה של דן שמיר הפתיעה את האקסית גם בליגה עם הצגה של פניני עם 100% מהשדה למרות פציעה, ו-28 נקודות גדולות של גלן רייס ג'וניור. אגב, הליין הערב בווינר לאנדר-אובר של האמריקאי של דן שמיר? 24 נקודות, ככה שתהיו בטוחים שיש כאלה שחושבים שהוא בדרכו לגנוב את ההצגה.

צפו באימון מכבי וחולון לפני הגביע

חולוניה תעלה ללא הגארד קורי וולדן, שעבר ניתוח במיניסקוס וייעדר לפחות עוד חודש מהמגרשים, כפי שפרסמנו ב-ONE למחרת הניצחון הגדול על האלופה הפועל ירושלים והעלייה לגמר הגביע. עוזר המאמן יונתן אלון התאושש מ-40 מעלות חום, והדובר-סמנכ"ל התקשורת והשיווק גדי רבינוביץ' התייצב אתמול לצידם של דן שמיר ושלומי הרוש במסיבת העיתונאים הרשמית לגמר, למרות שעבר כמה שעות לפני זה אירוע רפואי שכלל הרדמה מקומית ואיבוד תחושה בגופו. טי.ג'יי קליין הביא משלחת גדולה של משפחה מארה"ב שכוללת גם את אמו, "ליידי מאג'יק", ננסי ליברמן האגדית.

ובינתיים במכבי ת”א, ל-ONE נודע כי שחקנים בקבוצה וגורמים בסביבתו של ג'ונה בולדן קיבלו בהפתעה את השארתו של האוסטרלי-אמריקאי מחוץ לסגל למשחק הערב והם כועסים על הצוות המקצועי. גם ארט פרחובסקי לא נרשם להתמודדות, אולם אחרי הדאבל-דאבל המאיים של אלכס צ'וברוביץ' ובשל שיטת המשחק של חולון, טבעי היה שהבלארוסי לא יתלבש.

ג'ונה בולדן מאוכזב (איציק בלניצקי)ג'ונה בולדן מאוכזב (איציק בלניצקי)

הצהובים טפטפו אמש החוצה מהאולם אחרי הסיכום המקצועי של מאמנם נבן ספאחיה, אבל היו כאלה שנפרדו לדרכם בלי לדעת מי לא מתלבש. לאלו שעוד נשארו במלתחות למקלחות נאמר שבולדן ופרחובסקי לא יהיו בסגל, אולם האחרים קיבלו את ההודעה באמצעות קבוצת הוואטסאפ.

לגבי בולדן, על פניו מדובר בהחלטה גורלית של אנשי הצוות המקצועי. מדובר הרי בפורוורד הפותח של הצהובים ביורוליג, כאשר הוא עלה בחמישייה בכל המשחקים העונה באירופה בהם היה כשיר, בלי יוצא מהכלל. בולדן הנייד למד להפעיל את הקבוצה נגד הגנה איזורית כשהוא עומד באיזור העונשין ומגלה יכולת מסירה משובחת. הוא משנה זריקות ונחשב לחוסם המשני הטוב ביותר אחרי אלכס טיוס, כמעט אפילו שווה אליו. ביורוליג בולדן עם 23 חסימות, לעומת 24 של המתאזרח ובליגה הישראלית שניהם רושמים עד כה 15 חסימות כ"א. מטרייה אווירית כנראה לא תהיה לצהובים, וחשוב להדגיש כי ככה אלכס טיוס חסם את דונטה סמית' והעניק לדייויד בלאט ומכבי טרבל ואליפות על מכבי חיפה. ככה גם רונלד רוברטס הבטיח להפועל ירושלים ניצחון על הפועל חולון, כאשר הדף זריקה של גלן רייס ג’וניור בשניות הסיום.

גלן רייס ג'וניור בדרך לדאנק. בהעדר בולדן, מי יעצור אותו? (איתי כהן)גלן רייס ג'וניור בדרך לדאנק. בהעדר בולדן, מי יעצור אותו? (איתי כהן)

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי בולדן מעולם לא שיחק במשחק על תואר ולא היה ברמה הזאת בחייו. ד'שון תומאס, שנכנס על חשבונו לסגל, זכה בגביע הצרפתי עם נאנטר ובאליפות ה-ACB עם ברצלונה, וגם נבחר בדראפט על-ידי גרג פופוביץ', כך שיש לו עדיפות ברמת הניסיון, מה גם שמדובר בסקורר יציב לרוב, מכונת נקודות אנוכית שאינו מרבה למסור.

בולדן לא חזר בצורה טובה מהפציעה שמטרידה אותו בקרסול. אחוזי הקליעה שלו צנחו והשיא מבחינתו הגיע בחצי הגמר נגד אשדוד, כשזרק שני איירבולים. בנוסף, פעמיים בתחילת הרבע המכריע נגד אשדוד/באר טוביה, צעקו לו ספאחיה וגודס לעזוב את הקליעה של נמרוד לוי, להיכנס לצבע ולעזור בהגנה על החדירות של הגארדים. אלא שהוא כשל לבצע את ההוראות. בפעם הראשונה ספאחיה שלח לעברו מבט כעוס. בפעם השנייה המבט הופנה לעוזריו. בפסק הזמן הבא הוא נכנס בפורוורד חזיתית וספסל אותו עד לסיום. סדרת החינוך הזו נמשכת הערב, במשחק הכי חשוב של מכבי עד כה העונה, וגם של הקרואטי - שינסה להסיר מעליו את קללת הגביע.

נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)

ההכנה של מכבי ת”א להתמודדות והשיטה בה היא צפויה לשחק תהיה שונה לגמרי מזו שראינו נגד אשדוד/באר טוביה. סגנון המשחק של שתי הקבוצות הוא מהיר וקצבי, כך שאין באמת קבוצה שיכולה לשלוט בקצב - וככה גיא גודס ניצח את בראד גרינברג, ברגע שהוא עבר לשחק עם שלושה גארדים נמוכים וביצע ביניהם חסימות, הסמול-בול ניצח את המשחק.

החגיגה בחולוניה בעיצומה ואוהדי הקבוצה גייסו לא מעט כוכבי עבר לאחל הצלחה למועדון. אחרי שקיבלנו הצצה לברכה של לואיס פלורס, כעת הגיע תורם של מייק "המשוגע" קרטר וכוכב צסק"א מוסקבה וויל קלייבורן לעודד את האקסית.

וויל קלייבורן. רוצה ניצחון סגול (נעם מורנו)וויל קלייבורן. רוצה ניצחון סגול (נעם מורנו)

"חולוניה, המשוגע פה. מלאס וגאס, מאחל לכם חג אהבה שמח, אבל יותר חשוב - הערב ביד אליהו, תזכו בגביע בשביל המשוגע. בהצלחה לכל הקבוצה וכל החבר'ה, אני אוהב אתכם תמיד ולנצח. אתם מספר 1. יאללה חולוניה, תנצחו את מכבי בשבילי. תודה רבה".

קלייבורן, שכיכב אמש בניצחון המרשים של צסק"א על מוליכת ליגת ה-VTB לוקומוטיב קובאן וינחת ארצה בשבועות הקרובים לפגוש את מכבי ת"א, ינסה למצוא שידור באינטרנט של ההתמודדות: "האוהדים מפוצצים אותי בבקשות לסרטון הצלחה. אני רוצה לאחל לכם הרבה הצלחה נגד מכבי ת"א. תביאו את האנרגיות שלכם, את המוטיבציה שאתם נותנים לקבוצה, תשחקו חזק ותביאו את הגביע לחולוניה. דן שמיר ויונתן אלון, אני מתגעגע אליכם ובטוח שאראה אתכם ממש בקרוב. בהצלחה חבר'ה".

גמר גביע המדינה

239 סדרנים ומאבטחים ועוד כ-80 שוטרים יאבטחו את האירוע, כולל 26 שוטרי תנועה שינסו להקל על העומסים באיזו ההיכל. המשטרה מבקשת מהקהל להקדים להגיע בגלל בדיקות שייערכו במקום בשל נוכחותו של נשיא המדינה ושרת הספורט. מחוץ להיכל יתבצעו בדיקות נשפנים כדי למנוע כניסת אנשים שתויים להיכל לפי חוק הספורט.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */