יום שני, 20.05.2024 שעה 22:22

גראנד סלאם 20 בקריירה: פדרר אלוף אוסטרליה

הפנומן השווייצרי בן ה-36 שמר על התואר שלו מאשתקד במלבורן וזכה בפעם השישית בהיסטוריה באליפות אוסטרליה, עם 2:6, 7:6, 3:6, 6:3 ו-1:6 על צ'יליץ'

|
רוג'ר פדרר עם הגביע (רויטרס)
רוג'ר פדרר עם הגביע (רויטרס)

בפעם הראשונה שרוג’ר פדרר זכה באליפות אוסטרליה הוא היה בן 22. היום (ראשון), ואנחנו יודעים שזה נשמע קצת הזוי, הוא עשה זאת שוב בגיל 36. הפנומן השווייצרי ניצח בגמר במלבורן 2:6, 7:6(5), 3:6, 6:3 ו-1:6 את מרין צ’יליץ’ הקרואטי.

פדרר ברגע הזכייה (רויטרס)פדרר ברגע הזכייה (רויטרס)
פדרר מאושר (רויטרס)פדרר מאושר (רויטרס)

הטניסאי האגדי, הגדול בכל הזמנים, זכה בפעם השישית בקריירה שלו באליפות אוסטרליה ובפעם השנייה ברציפות, כאשר הראשונה כאמור הייתה אי שם בשנת 2004, עת היה שחקן צעיר שהתחיל לגרוף תארים בסבב העולמי לאחר שזכה בטורניר ווימבלדון כחצי שנה לפני כן. זה גם היה הגראנד סלאם ה-20 בקריירה של פדרר, ומיותר לציין כמובן שהוא השיאן ואף אחד לא ממש מתקרב אליו או מאיים על המספר הזה.

רוג'ר פדרר ממרר בבכי (רויטרס)רוג'ר פדרר ממרר בבכי (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר מרוצה (רויטרס)רוג'ר פדרר מרוצה (רויטרס)

פדרר פתח טוב ואחרי ששבר פעמיים במהלך המערכה הראשונה הוא ניצח אותה בקלילות 2:6. דווקא כשנראה היה שהשווייצרי בדרך לטיול, צ’יליץ’ התאושש במערכה השנייה, שמר על ההגשות שלו והשניים הלכו לשובר שוויון בו ניצח הקרואטי 5:7, 1:1 במערכות. במערכה השלישית פדרר התקשה, אבל הצליח לשבור פעם אחת בדרך לניצחון 3:6.

פדרר (רויטרס)פדרר (רויטרס)

בדרך להסתיים? ממש לא אם שואלים את צ’יליץ’. הקרואטי התאושש מהשבירה המוקדמת של פדרר, שבר בחזרה פעמיים, ניצח 3:6 וכפרה מערכה חמישית ומכריעה. הקרואטי היה קרוב לשבור בפתיחת המערכה החמישית, אבל אז הניסיון עשה את שלו, פדרר הציל נקודת שבירה, שמר על ההגשה ושבר בדרך ל-0:3 מהיר במערכה החמישית. משם השווייצרי לא הביט לאחור וזכה בפעם השישית באליפות אוסטרליה ובתואר הגראנד סלאם ה-20 בקריירה שלו. מאסטרו, פנומן, אגדה. כל סופרלטיב שייאמר על השוויצרי הוא נכון, אז פשוט ניתן לכם לבחור. 

צ'יליץ' מתוסכל (רויטרס)צ'יליץ' מתוסכל (רויטרס)

מערכה ראשונה: 2:6 לרוג’ר פדרר

השווייצרי נראה נהדר כבר מהפתיחה ושבר את המשחקון הראשון בדרך ל-0:1. פדרר שמר על הגשותיו בקלילות ולקח את המשחקון על האפס. השווייצרי המשיך להראות עליונות ושבר פעם שלישית, כאשר הקרואטי כלל לא מצליח להיכנס להתמודדות, 0:3 פדרר. במשחקון הרביעי המגמה נמשכה ורוג’ר עלה ל-0:4. בשעה טובה הקרואטי נכנס להתמודדות, שמר על ההגשה וצימק ל-4:1. פדרר לא התרגש מההתעוררות של צ’יליץ’ ועלה ל-1:5. הקרואטי צימק בחזרה ל-5:2. השווייצרי שמר על ההגשות וניצח 2:6 את המערכה הראשונה.

רוג'ר פדרר ומרין צ'יליץ' (רויטרס)רוג'ר פדרר ומרין צ'יליץ' (רויטרס)

מערכה שנייה: 6:7 למרין צ’יליץ’

בניגוד למערכה הראשונה, הקרואטי שמר על ההגשה הראשונה שלו ועלה ל-0:1. פדרר היה קרוב להישבר בפעם הראשונה כשצ’יליץ’ עלה ליתרון, אבל השווייצרי שמר על קור רוח ואיזן ל-1:1. אחרי משחקון ארוך, צ’יליץ’ שמר על ההגשות ועלה ל-1:2. בניגוד לקרואטי, פדרר שמר בקלילות על ההגשות – 2:2. המגמה נמשכה והשניים המשיכו לשמור על ההגשות – 3:3 ולאחר מכן 4:4. פדרר כבר השיג נקודת שבירה במשחקון התשיעי, אך צ’יליץ’ יצא מזה באגלנטיות ועלה ל-4:5. פדרר איזן ל-5:5. צ’יליץ’ המשיך לשמור על ההגשות שלו בלי טעויות וזה 5:6 לקרואטי. פדרר איזן ל-6:6. הולכים לשובר שוויון. במצב של 4:4 בשובר שוויון, צ’יליץ’ גנב את ההגשה של פדרר, עלה ל-4:5 ואז ל-4:6. פדרר צימק ל-6:5, אך צ’יליץ’ 5:7 ניצח ואיזן ל-1:1 במערכות.

צ'יליץ' (רויטרס)צ'יליץ' (רויטרס)

מערכה שלישית: 3:6 לרוג’ר פדרר

השווייצרי התאושש מהפסד המערכה ועלה ל-0:1, אך הקרואטי החזיר ואיזן ל-1:1. השניים המשיכו לשמור כל אחד על ההגשות שלו וזה 2:2. פדרר טייל במשחקון החמישי בדרך ל-2:3. במשחקון השישי זה הגיע, פדרר שבר את צ’יליץ’ תוך הצגת יכולת מרשימה ועלה ל-2:4. השווייצרי האגדי המשיך להיראות נפלא ועלה ל-2:5. צ’יליץ’ צימק ל-5:3, אבל פדרר שמר על ההגשה במשחקון המכריע וניצח 3:6 את המערכה השלישית.

פדרר (רויטרס)פדרר (רויטרס)

מערכה רביעית: 3:6 למרין צ’יליץ’

השווייצרי המשיך במומנטום הנהדר שלו מהמערכה השלישית ושבר כבר במשחקון הראשון של המערכה הרביעית בדרך ל-0:1. פדרר המשיך וניצח את המשחקון השני – 0:2. צ’יליץ’ חזר לעצמו מעט וצימק ל-2:1 כששמר על ההגשה שלו. פדרר עלה ל-1:3, אבל צ’יליץ’ הגיב מיד וצימק בחזרה ל-3:2. במשחקון השישי של המערכה הרביעית זה קרה – רוג’ר פדרר נשבר לראשונה בהתמודדות, והקרואטי איזן ל-3:3. הקרואטי הציל נקודת שבירה במשחקון השביעי ושמר על ההגשה בדרך ל-3:4. פדרר נשבר בפעם השנייה במשחק וצ’יליץ’ עלה ל-3:5. צ’יליץ’ שמר על ההגשות, ניצח 3:6 ושלח את המשחק למערכה מכריעה.

מרין צ'יליץ' (רויטרס)מרין צ'יליץ' (רויטרס)

מערכה חמישית: 1:6 לרוג’ר פדרר

הקרואטי המשיך את המומנטום מהמערכה הרביעית בה ניצח והיה קרוב לשבור, אבל פדרר הציל נקודת שבירה ועלה ל-0:1 אחרי לא מעט דפיקות לב של אשתו מירקה ביציע. פדרר מינף את זה כדי לשבור בפעם הראשונה במערכה הזו ולעלות ל-0:2. השווייצרי שמר על ההגשות, כמו גם צ’ילי’ץ שצימק ל-3:1. פדרר שמר על ההגשה ועלה ל-1:4, צ’יליץ’ נראה מיואש ונשבר פעם נוספת – 1:5 לפדרר. במשחקון האחרון לא היה לקרואטי שום סיכוי – 1:6 לפדרר שזכה בתואר גראנד סלאם ה-20 בקריירה שלו.

רוג'ר פדרר עם הגביע (רויטרס)רוג'ר פדרר עם הגביע (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */