יום רביעי, 15.05.2024 שעה 15:38

אחרי כל השנים: קרולין ווזניאקי אלופת אוסטרליה

הדנית גברה על האלפ 6:7, 6:3 ו-4:6 בתום גמר נהדר שארך שעתיים ו-50 דקות וזכתה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה. הבונוס: חזרה למקום הראשון בעולם

|
ווזניאקי עם הגביע (רויטרס)
ווזניאקי עם הגביע (רויטרס)

קרולין ווזניאקי היא אלופת אוסטרליה לשנת 2018 והבעלים הגאה של תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה, 13 שנים לאחר שאותה קריירה החלה כטניסאית בסבב הנשים. הטניסאית הדנית – יש לומר, הדנית הראשונה שזוכה בתואר גראנד סלאם – עשתה זאת בגדול בפעם השלישית בה היא הגיעה לגמר גראנד סלאם, עם 6:7, 6:3 ו-4:6 על סימונה האלפ בתום משחק גמר פשוט נהדר. הבונוס שמגיע לווזניאקי עם הזכייה – העפלה למקום הראשון בדירוג העולמי, 6 שנים אחרי הפעם האחרונה בה היא בילתה בראש הדירוג.

הגמר הגדול של טורניר הנשים באליפות אוסטרליה הפתוחה, שנערך היום (שבת) ברוד לייבר ארנה, הפגיש בין שתי המדורגות ראשונות בעולם - האלפ המדורגת ראשונה ו-ווזניאקי המדורגת שנייה. במשך שעתיים ו-50 דקות השתיים הציגו רמה גבוהה מאוד והראו למה הגיע להן להיות במעמד הגמר ולמה מגיע להן להיות בשני המקומות הראשונים בדירוג העולמי.

בפתיחת המערכה הראשונה ניתן היה להבחין כבר ברוח הגבית שהביאה עמה הדנית כאשר היא עלתה ל-0:3 מהיר והותירה את האלפ די המומה. עם זאת, כשהיא ביתרון 3:5 ומגישה למערכה לא הצליחה ווזניאקי לשמור על ההגשה, הרומנייה השיגה שבירה וחזרה ל-6:6. אלא ששובר השוויון היה כולו של הדנית, שניצחה בו 2:7 בדרך ל-6:7 במערכה הראשונה.  

קרוליין ווזניאקי (רויטרס)קרוליין ווזניאקי (רויטרס)

המערכה השנייה נפתחה עם שמירות על ההגשה של שתי הטניסאיות עד ל-3:3. בשלב זה האלפ שמרה על ההגשה והוסיפה שבירה ראשונה במערכה כדי לעלות ל-3:% ולקחה גם את משחקון ההגשה הבא שלה כדי לקבוע 3:6 ו-1:1 במערכות. המערכה השלישית הייתה סיפור אחר לחלוטין. בניגוד לשתי המערכות הראשונות, שבשתיהן נרשמו שלוש שבירות גם יחד, המערכה המכרעת הייתה פסטיבל של שבירות. ווזניאקי שברה ראשונה ועלתה ל-0:2, לאחר מכן השתיים שברו בדרך ל-1:3 לדנית, ואז הרומנייה שברה שוב ושמרה על ההגשות כדי לקבוע 3:3. שתי שבירות נוספות קבעו 4:4, אחרי שש שבירות בשמונה משחקונים. באותו שלב ווזניאקי הצליחה להתעלות, שמרה על ההגשות שלה ושברה את האלפ במשחקון הבא כדי לנצח 4:6 במערכה ובמשחק כולו ולזכות סוף סוף בתואר גראנד סלאם. 

ווזניאקי והגביע במבט על (רויטרס)ווזניאקי והגביע במבט על (רויטרס)

ווזניאקי הפכה לטניסאית מקצוענית ב-2005 וכבר ב-2009, בגיל 19, הגיעה לראשונה לגמר גראנד סלאם, באליפות ארצות הברית הפתוחה, אלא שבאותו מעמד היא הפסידה לקים קלייסטרס הבלגית. בשנת 2014 היא הגיעה שוב לגמר בארה”ב ושוב הפסידה, הפעם לחברתה הטובה סרינה וויליאמס. אלו היו שני הגמרים היחידים שלה בטורנירי גראנד סלאם עד היום, אך היא הגיעה גם 4 פעמים לחצאי גמר ו-3 פעמים לרבעי גמר ב-42 טורנירי גראנד סלאם בהם היא השתתפה עד היום. הפעם, בניסיון ה-43 שלה, היא סוף-סוף עשתה את זה וזכתה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה, בגיל 27.

קרולין ווזניאקי (רויטרס)קרולין ווזניאקי (רויטרס)

הבונוס שמגיע לדנית עם הזכייה הוא חזרה למקום הראשון בעולם, שש שנים אחרי שהייתה שם לאחרונה. ווזניאקי עלתה לראשונה למקום הראשון בעולם ב-2010, כשהיא רק בת 20, ובילתה שם שנה ושלושה חודשים (פרט לשבוע אחד באמצע), עד ל-30 בינואר 2012. מאז, היא לא הצליחה לחזור לטופ העולמי וכעת היא עושה זאת, עם תואר גראנד סלאם ביד. 

האלפ, לעומתה, רשמה הפסד שלישי בגמר גראנד סלאם, לאחר שהפסידה פעמיים בעבר בגמר הרולאן גארוס. הטניסאית בת ה-26, שלפני כשלושה חודשים וחצי הייתה לרומנייה הראשונה שעלתה למקום הראשון בדירוג העולמי ושמרה על מקום זה עד להפסד היום, תמשיך לנסות את מזלה בחיפוש אחר תואר גראנד סלאם ראשון.

סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)

מערכה ראשונה: 6:7(2) לווזניאקי

ווזניאקי הגישה ראשונה ופתחה נהדר, עלתה ל-15:40 מהיר ושמרה על ההגשה בדרך ל-0:1. גם ההמשך היה שלה עם שבירה מוקדמת במשחק ההגשה הראשון של האלפ בדרך ל-0:2 מהיר. במשחקון השלישי, בהגשה שלה, הדנית נקלעה לפיגור 30:15 אך ידעה לחזור לעניינים עם שלוש נקודות רצופות וסיימה את המשחקון עם נקודה יפה מאוד ו-0:3 במשחקונים. האלפ לא נבהלה, פתחה בצורה אגרסיבית את המשחקון הרביעי והשאירה על האפס את ווזניאקי כדי לעלות לראשונה על הלוח ו-1:3. ווזניאקי התאוששה ועלתה ל-15:40 מהיר כדי לנצח את המשחקון הבא ולעלות ל-1:4. האלפ חיפשה לחזור למשחק והצליחה פעם נוספת להשאיר את הדנית על האפס בדרך ל-2:4 חלק. במשחקון הבא קיבלנו את הנקודה המרשימה ביותר במשחק עד כה כאשר ווזניאקי שבה לחיים, לא ויתרה, רצה עד לרשת ובשנייה האחרונה לקחה עוד נקודה חשובה ושמרה על ההובלה עם 2:5.

סימונה האלפ. הגיעה לשובר שוויון (רויטרס)סימונה האלפ. הגיעה לשובר שוויון (רויטרס)

המשחקון השביעי נפתח ביתרון 0:30 להאלפ שצפתה בדנית חוזרת ל-30:30, אך לבסוף הרומנייה ניצחה במשחקון ועלתה ל-3:5. ווזניאקי הגישה למערכה במשחקון הבא, אבל האלפ עלתה ל-0:40 מהיר. הדנית חזרה ל-40:30 עם האייס הראשון במשחק, אבל הרומנייה לקחה את הנקודה הבאה, צימקה ל-4:5 עם השבירה הראשונה שלה במשחק ואחרי משחקון חלק נוסף השוותה ל-5:5. במשחקון הבא, לראשונה במשחקוני ההגשה שלה, הדנית הצליחה להשאיר את הרומנייה על האפס בדרך ל-5:6. ואחרי שהרומנייה הגיבה היטב ושמרה על ההגשה כדי לקבוע 6:6 הגענו לשובר שוויון. ווזניאקי פתחה נהדר את שובר השוויון לקחה את כל הנקודות בהגשה שלה וגם השיגה מיני-ברייקס בדרך ל-2:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

קרולין ווזניאקי. נראית מודאגת (רויטרס)קרולין ווזניאקי. נראית מודאגת (רויטרס)

מערכה שנייה: 3:6 להאלפ

הרומנייה פתחה טוב את המשחקון הראשון במערכה השנייה בדרך ל-0:1 מהיר. הדנית שמרה על ההגשות שלה והשאירה את האלפ על האפס בדרך ל-1:1. משחקון הבא, שהיה הכי ארוך במשחק עד כה, האלפ הצילה ארבע נקודות שבירה ולבסוף עלתה ל-1:2. הדנית הצליחה לחזור לעניינים אחרי שנמתחה מעט על-ידי האלפ בדרך ל-2:2. הנדנדה המשיכה אחרי שהרומנייה שמרה על ההגשות ב-2:3 לטובתה ואילו ווזניאקי הצליחה להתאושש בהגשות שלה וקבעה 3:3. המגמה המשיכה כשהאלפ לקחה את משחקון ההגשה שלה ועלתה ל-3:4, אלא שאז, בהגשה של ווזניאקי, האלפ פתחה טוב ועלתה ל-15:40 בדרך ל-3:5 ושבירה ראשונה במערכה השנייה. הרומנייה הגישה למערכה, לקחה את המשחקון וניצחה במערכה 3:6.

חזרה לעניינים (רויטרס)חזרה לעניינים (רויטרס)

מערכה שלישית: 4:6 לווזניאקי

פתיחה טובה לרומנייה שעלתה ל-0:30 אך צפתה בווזניאקי חוזרת לעניינים ושומרת על ההגשות שלה עם 0:1. הלחץ עובד על האלפ שהגיעה לשוויון מול הדנית אך כשלה בנקודת היתרון בדרך ל-0:2 לווזניאקי. שבירה חשובה מאוד לדנית בפתיחת המערכה השנייה. במשחקון הבא אחרי שכבר הובילה 15:40, הרומנייה “נרדמה” בשמירה ואפשרה לדנית לחזור ל-40:40, במשך דקות ארוכות השחקניות החליפו נקודות אך לא הצליחו להרכיע את המשחקון, עד שלבסוף האלפ צימקה ל-1:2 אחרי שגיאה כפולה של הדנית והשיגה שבירה בחזרה. בניגוד למערכות קודמות, בהן נרשמו שבירות בודדות, המערכה השלישית התחילה עם שתי שבירות בשלושת המשחקונים הראשונים והמשיכה באותה מגמה כאשר ווזניאקי שברה את האלפ פעם נוספת והצליחה לעלות ל-1:3.

קרולין ווזניאקי (רויטרס)קרולין ווזניאקי (רויטרס)

מי שחשב שהרומנייה תישבר טעה בגדול. גם המשחקון החמישי במערכה הסתיים בשבירה, לאחר שגיאה כפולה של ווזניאקי בסיום המשחקון. האלפ מצליחה לעצור את הדנית ולחזור למשחק, כאשר על הלוח 2:3. במשחקון הבא, משחקון הגשה שלה, הצליחה סוף סוף האלפ לשמור על ההגשה, לראשונה במערכה, והשוותה ל-3:3. במשחקון הבא הרומנייה שברה שוב את ווזניאקי, רשמה משחקון שלישי רצוף לזכותה ועלתה ליתרון לראשונה במערכה, 3:4. לאחר פתיחה מרשימה של הדנית עם 0:30, הרומנייה התאוששה וחזרה למשחקון עם 40:40 אך צפתה בווזניאקי מנצלת נקודת שבירה שנייה בדרך ל-4:4. כעת סוף סוף גם הדנית שמרה על ההגשה שלה ועלתה ל-4:5, מרחק ממשחקון אחד מהתואר הנחשק. הסיפור נסגר בצורה מותחת למדי כאשר המשחקון עמד על 30:40 לדנית, שהצליחה בסופו של דבר לזכות בתואר עליו נלחמה עם 4:6 בסיום.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */