יום שני, 29.04.2024 שעה 19:22
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שלישי, 30/04, 20:00
  • פנאתינייקוס
  • אולימפיאקוס
  • שלישי, 30/04, 21:30
  • ברצלונה
  • פנרבחצ'ה
  • רביעי, 01/05, 20:45
  • מונאקו
  • באסקוניה
  • רביעי, 01/05, 21:30
  • ריאל מדריד

זיכרונות חמוצים: הדם הרע בין ספאחיה לג'רלס

מוכשר, קשוח, אבל עקשן וסוליסט. חוסר הרצון שלו להקשיב עלה לו במערכת יחסים עכורה עם הקרואטי. ב-21:45 הם ייפגשו שוב, וגם: סיפורי פיאניג'אני

|
נבן ספאחיה. זוכר את ג'רלס לרעה (שחר גרוס)
נבן ספאחיה. זוכר את ג'רלס לרעה (שחר גרוס)

מכבי תל אביב תתארח הערב (שישי, 21:45) במדיולאנום פורום האגדי אצל מילאנו האיטלקית במסגרת המחזור ה-20 ביורוליג, כאשר הצהובים ינצלו את הימים האחרונים מאז הפסד הליגה מול הפועל גלבוע/גליל לכיבוי השרפות במערכת.

הנה כמה מהמדורות שהתלקחו לאחרונה. 1. הדחתו של איתי שגב מתפקיד הקפטן ודרישת הפורוורד לעזוב 2. פיצוץ ביחסים וביקורת פומבית של נבן ספאחיה על נוריס קול 3. התאוששות של ג'ונה בולדן מפציעה בקרסול שהשביתה אותו מהפסד להפועל גלבוע/גליל 4. דלקת בעינו של אלכס טיוס ששלחה אותו לטיפול אצל רופא מומחה בבית החולים 5. כעס בגזרת האמריקאים על ריבוי הדקות לישראלים שמורידים את הרמה ופוגעים בתוצאות. על כל הבעיות האלה כבר דיברנו והרחבנו לא מעט ב-ONE.

ספאחיה: "גליל הייתה טובה יותר"

כעת, נתרכז בסערה המשתוללת בקבוצתו של סימונה פיאניג'אני - היחסים המתוחים עם כל הגארדים, מחיקת האיטלקים מהרוטציה (נשמע לכם מוכר?), הפילוג בחדרי ההלבשה, הקולגות שקוראים לו "בדיחה", לוחש הצללים שאחראי על רוב הכישלונות, וגם: ההיסטוריה הבוערת של נבן ספאחיה וקרטיס ג'רלס והנקמה שצפויה להם הערב. ONE מביא לכם את כל מה שלא ידעתם.

1. לא מעט יחסים שנקברו בעבר יצופו במשחק הזה. אלכס טיוס, שזכה ביורוליג במילאנו, שיחק בעברו עם אוודו אבאס (קאנטו), ו-ולדימיר מיצ'וב (גלאטסראיי). ארטיום פרחובסקי שיתף פעולה עם דייריס ברטנס (VEF ריגה), ואנדרו גאודלוק מכיר את כל הצהובים מאשתקד, בעצם, רק את איתי שגב. וגם זה בקושי.

אלכס טיוס. יפגוש הרבה פרצופים מוכרים (איציק בלניצקי)אלכס טיוס. יפגוש הרבה פרצופים מוכרים (איציק בלניצקי)

האיחוד החם ביותר נמצא דווקא בגזרה בין ג'רלס לספאחיה. השניים בפיצוצים מאז עונת 2011/2012, כאשר הקרואטי העניק לאמריקאי את ההזדמנות הגדולה שלו באירופה לפני שהכל התפוצץ להם בפנים והגארד ונזרק מהקבוצה. משם הוא צנח למורסיה הספרדית, שבר אצבע ברגלו, וסיים את העונה במארס של אותה עונה.

ג'רלס נחת באירופה בפרטיזן בלגרד באוקטובר 2010 אחרי שנחתך מסן אנטוניו. חודש לפני כן, ג'יימס גיסט עשה את אותה הדרך מהספרס למעצמה הסרבית. הגארד רשם ממוצעים טובים של 9.7 נקודות ו-3.8 אסיסטים, וגם הפורוורד הרשים. ספאחיה החתים את שניהם כעסקת חבילה. אלא שמחד, בעוד גיסט החל ללמוד ולהפנים את הכדורסל האירופאי, ג'רלס מאידך התגלה כאנוכי, סוליסט, ואגואיסט - תכונות שאפיינו אותו אז בהפועל ירושלים והיום במילאנו.

קרטיס ג'רלס במדי גלאטסראיי (מערכת ONE)קרטיס ג'רלס במדי גלאטסראיי (מערכת ONE)

לצד גארדים עם IQ אדיר והבנת משחק משובחת כמו רוקו אוקיץ' ועומאר אונן, לצידו של בויאן בוגדאנוביץ', הסבלנות של ספאחיה הייתה קצרה. ג'רלס רשם 14 הופעות יורוליג בהן העמיד שיא שלילי במפעל עם 8.6 נקודות בממוצע וחילק 24 אסיסטים בלבד (!), לעומת ה-38 שמסר בפחות משחקים בבלגרד.

לא מדובר בבחור רע. כשהיה יוצא לאכול בבירה עם חבריו, האמריקאי תמיד שילם על החשבון עוד לפני שמי ישב איתו הושיט ידו לארנק. את ג'ורדן ת'יאודור אי אפשר לנתק ממנו. אבל על המגרש, מדובר בהצגה של איש אחד. לטוב ולרע. בקבוצת האליפות של האדומים אשתקד היו שחקנים שטענו כי אם הקבוצה הייתה מפסידה (והיא הפסידה הרבה, 14 פעמים בליגה), וג'רלס היה קולע 20-/+ נקודות, הוא היה חוזר הביתה מבסוט.

יותם הלפרין וקרטיס ג'רלס (נעם מורנו)יותם הלפרין וקרטיס ג'רלס (נעם מורנו)

"הוא כשרוני ברמות הכי גבוהות. קשוח מאוד, יכול לנצח משחקים לבדו. אבל הוא עקשן מאוד, לא מקשיב לאיש, ומשחק רק בסגנון שנוח לו. נבן קיים איתו לא מעט שיחות אישיות, הוא ניסה ללמד אותו את החשיבות של הצלחה קבוצתית, להסביר לו מתי ואיפה למסור את הכדורים, לא להכריח זריקות, אבל הוא סירב להקשיב. ואז ספאחיה עשה לו שיחה נוספת, בה אמר לו לארוז את המזוודות ולעוף מטורקיה", סיפר גורם מאותה קבוצה.

ג'רלס החל את הקדנציה השנייה שלו במילאנו בצורה חלומית, אולם מאז זה בעיקר חלום בלהות. הוא קורא לעצמו "הג'וקר", מפני שהוא עולה מהספסל לשנות משחקים. הבעיות איתו צצו דווקא אחרי שקלע סל אדיר במאני טיים נגד אבלינו, אולם במקום לרדת להגנה, הרים חולצתו ופצח בחגיגות ניצחון, ואפשר לאריאל פילוי להשוות עם הבאזר בסל שהוגדר כ-"שלשת העונה באירופה". ג'רלס זעם על ת'יאודור שלו הצליח למנוע את המהלך, וסימונה פיאניג'אני רתח בתגובה על חוסר המקצוענות של ג'רלס.

ג'ורדן תיאודור (יורוליג)ג'ורדן תיאודור (יורוליג)

אח"כ הגיע משחק נפל מול האקסית קאזאן, שם הפגיז 0/4 מחוץ לקשת ב-10 דקות. בהפסד הביתי לכוכב האדום בלגרד רשם שש דקות בלבד וגורם בקבוצה סיפר כי קיבל "שש דקות יותר מידי". בבלוג שהעניק לאתר היורוליג, פיאניג'אני הסביר כי "יש שחקנים שאני רוצה את הכדור בידיים שלהם ברגעים קריטיים, אבל זה לא אומר שאותו שחקן חייב לזרוק. הוא צריך לדעת לקרוא את ההגנה ולייצר מצבי קליעה", אמר כשהוא מותח ביקורת מרומזת לעברם של ג'רלס, גאודלוק, ות'יאודור - שאגב, קיבל החלטה שקולה וקלע סל ניצחון דרמטי מול באסקוניה במחזור הקודם.

היחסים בין השחקנים עצמם גם לא בריאים במיוחד. ל-ONE נודע כי בניגוד לקבוצות רבות ביבשת, המילאנזים לא חגגו את חג המולד או הסילבסטר. במקביל, במהלך השבוע, האמריקאים מתכנסים בחדר הלבשה X, והנתק מחריף כאשר האירופאים נמצאים בחדר הלבשה Y. במשחקים הרשמיים הם חולקים מלתחה משותפת.

שחקני מילאנו. נתק בין השחקנים (יורוליג)שחקני מילאנו. נתק בין השחקנים (יורוליג)

2. ההתנהלות וקבלת ההחלטות של המילאנזים גובלת בשערורייה. בעונה שעברה הג'נרל מנג'ל פלאביו פורטלופי ניסה להחתים את שארונאס יסיקביצ'יוס, אולם האס הליטאי סירב לחיזורים ואפילו לא ישב איתו לפגישה. האיש החזק במילאנו, ליביו פרולי, התלבט בין מאמן ירושלים למאמנה של אלופת היורוקאפ חואן פלאסה ממאלגה, אולם החליט להחתים את פיאניג'יאני בעיצומה של העונה שעברה עד 2020, כפי שחשפנו ב-ONE

האוהדים המילאנזים, שלנצח יראו את סימונה כאויב המדינה שחתום על השחיתויות בסיינה, יצאו עם ההאשטג המפורסם NOPIANIGIANI# ששבר את מחסום הטרנד האיטלקי בטוויטר ובפייסבוק. "סימונה בדיחה", ניתח GM ממולח בליגה האיטלקית. "הוא בנה את אחת הקבוצות היקרות ביורוליג ואחרי חודש זרק הכל לפח, החתים את ג'רלס, ונתן לו לשחק 1 מול 5 בלי תרגילים. אח"כ הוא הוציא את קרטיס מהרוטציה, ועכשיו אני שומע שה-"שפעת" של גאודלוק הייתה סיפור כיסוי לעוד מריבה ביניהם. מילאנו החליפה מאמן כדי להיות הקבוצה הגרועה ביורוליג, והחליפה מאמן כדי להיות שוב הקבוצה הגרועה ביורוליג. לפחות הם עקביים".

סימונה פיאניג'אני (איציק בלניצקי)סימונה פיאניג'אני (איציק בלניצקי)

עוד נציג, שהוזכר אשתקד כאחד המוחות העולים בכדורסל האיטלקי, התייחס לפיאניג'יאני ולניהול המשחקים שלו: "אנשים באיטליה לא אוהבים את סימונה. הכדורסל שלו שבלוני, הוא מתבסס בעיקר על מובילי כדור אנוכיים שמייצרים רק לעצמם בפיק-אנד-רול. כולם יודעים שסיינה הייתה הצלחה בזכות לוקה באנקי. ההנהלה לא מרוצה, ג'רלס לא מרוצה, גאודלוק לא מרוצה, ת'יאודור לא מרוצה, ולדימיר מיצ'וב לא מרוצה, והאיטלקים לא יכולים לראות אותו. אני בהלם שפנרבחצ'ה וירושלים החתימו אותו. זה כמו שימנו אותי לראש המטה של נאס”א בגלל שראו אותי משחק עם מטוסים מלגו".

3. ויש סיפור רקוב בקבוצה. הזייה בפני עצמה. בימים האחרונים אתר "basketnet" פרסם את ה-"LA LISTA", רשימת 100 האנשים הכי משפיעים בכדורסל האיטלקי. הנה כמה שמות בולטים ברשימה: 1: ליביו פרולי, נשיא מילאנו. 5: שר הספורט לוקה לוטי. 14: סימונה פיאניג'יאני. 23. אטורה מסינה, עוזרו של גרג פופוביץ' ומאמנה היוצא של הנבחרת הלאומית (!). 42: מאוריציו ג'רארדיני, לשעבר עוזר GM בטורונטו, וכיום הג'נרל מנג'ר המצליח ביבשת של אלופת אירופה, פנרבחצ'ה (!). 52: פלאביו פורטלופי, GM מילאנו. 60: סרג'יו סקאריולו, מאמן נבחרת ספרד.

אטורה מסינה. מתחת לפיאניג'אני בדירוג (איציק בלניצקי)אטורה מסינה. מתחת לפיאניג'אני בדירוג (איציק בלניצקי)

עד המקום ה-100 נמצאים גם סקאוטרים של קבוצות NBA, מנהל קבוצות מקומיות, סוכנים ועיתונאים. מי שנשכח מהרשימה הוא דניאלה באייסי, ה-GM הפנטסטי של באמברג בשנים האחרונות, שחתם העונה אצל באיירן מינכן, אשר נראית בדרכה הבטוחה לפיינל פור היורוקאפ ועד כה דורסת את הבונדסליגה הגרמני עם מאזן 1:15. באמברג אגב, ממוקמת שביעית עם מאזן 6:10.

בקיצור, מי האדם שעומד מאחורי מצעד הדירוג המביך של האתר, שהעניק את מספר 1 לנשיא הכושל ביותר בכדורסל האיטלקי? קוראים לו ג’יאמפיירו הורבי, הבעלים של האתר בן ה-57. מעט רקע, ג’יאמפיירו החל דרכו כמאמן במחלקות הנוער של קבוצות בסרייה א', כולל של מילאנו, ולאט לאט פילס דרכו למעלה. סקאריולו העניק לו הזדמנות ממשית כעוזר מאמן בפזארו בשנת 1990, וב-1991 העפיל עימה לפיינל פור של היורוליג. הוא ירד לליגת המשנה וזכה באליפות כמאמן ראשי עם דסיו ב-1994. אח"כ פרש לעסקים, למד ראיית חשבון, פתח סוכנות שחקנים, ושירותי סקאוטינג לקבוצות NBA.

סקאריולו (FIBA) סקאריולו (FIBA)

ג’יאמפיירו החתים את הקליינט סקאריולו במילאנו, ואח"כ גרם לפיטוריו, והשניים מאז בנתק טוטאלי. ב-2012 מונה כ-"יועץ מומחה" לנשיא פרולי, ובשלולית האיטלקית הם עונים לכינוי "הנשמות השחורות". עכשיו הבנתם מדוע פרולי יושב בראש דירוג מצעד האיטלקים המשפיעים ביותר בכדורסל? ג’יאמפיירו, רשום באתר פיב"א כסוכן שחקנים מורשה, הינו גם הבעלים של שני מגזינים, ומי שמתחנף אליו או משלם יותר, לכאורה, מקבל כסא יותר גבוה בדירוג השנתי.

זה לא יוצא מהכלל שסוכנים מנהלים קבוצות ומושכים בחוטים, אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם שהוא מוצג באתר הרשמי של מועדון? במקרה של מילאנו, הנה קישור לעמוד הפרטי שלו. מישקו ראזנטוביץ' הינו הבעלים המוצהר של קבוצת "מגה ליקס" הסרבית, והלא-רשמי של בודוצ'נוסט, הכוכב האדום ופרטיזן בלגרד, ואוסטנד הבלגית. חברו לסוכנות פג'ה מטריץ' דומיננטי מאוד בשטראסבורג ומונאקו. ארתורו אורטגה הספרדי שולט בריאל מדריד. קלאודיו פריירה ומכבי חיפה. ריקארדו שבזי מייצג כמעט 95% מהשחקנים והצוות המקצועי של וירטוס בולוניה, כולל את אלסנדרו ג'נטילה, אחיו, ופייטרו אראדורי.

אלסנדרו ג'נטילה (איציק בלניצקי)אלסנדרו ג'נטילה (איציק בלניצקי)

4. במצבת הסגל, קורי ג'פרסון הגיע להבנות עם הנהלת הקבוצה על שחרורו והוא צפוי לקבל כ-905 אלף דולרים. מנטאס קאלניית’יס מתאושש ממחלה ונמצא בספק. אנדרו גאודלוק החלים משפעת וצפוי לקבל דקות משמעותיות. פטריק יאנג, שאמור היה לשלוט ברחבות לא החלים מהניתוח שעבר בפגרה וטרם שיחק העונה. ואז יש את המקומיים הממורמרים שלא זוכים לקרדיט כלל ומבלים בעיקר על הספסל.

דויד פסאקולו נבחר לפורוורד העונה בסרייה א' אשתקד ומתייבש כעת במילאנו. הרכז אנדראה צ'יצ'ריני כבר לא ברמה; מרקו קאזין ואבאס, שהיו בנבחרת איטליה ליורובאסקט, לא ממש רואים מגרש. ויש עוד כמה מתוסכלים, כמו הפורוורד הצעיר סימונה פונטצ'יו בן ה-22, לו הבטיחו דקות משמעותית בזירה המקומית כדי לפתח אותו כדבר הגדול הבא. אלא שביקש להשתחרר לקרמונה אחרי חודש כשהעמיד 7.5 דקות ו-1.3 נקודות בלבד בממוצע. מאז הוא מנפיק 11 נקודות ב-43.8% מחוץ לקשת ב-26 דקות אצל נועלת טבלת הפלייאוף.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */