יום חמישי, 16.05.2024 שעה 08:25

תם המסע: צ'יליץ' הדיח את אדמונד ועלה לגמר

אליפות אוסטרליה: הקרואטי גבר על הפתעת הטורניר 2:6, 6:7 ו-2:6 בחצי הגמר והעפיל לראשונה בקריירה לגמר במלבורן. יפגוש בגמר את רוג'ר פדרר

|
מארין צ'יליץ' חוגג (רויטרס)
מארין צ'יליץ' חוגג (רויטרס)

חצי הגמר הראשון של טורניר הגברים באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס נערך היום (חמישי) ובסיומו מארין צ’יליץ’, המדורג 6 בטורניר, הבטיח לראשונה בקריירה את הכרטיס לגמר בגראנד סלאם הראשון של השנה. צ’יליץ’ גבר על אחת משתי הפתעות הטורניר, קייל אדמונד המדורג 49 בעולם, ניצח אותו בשלוש מערכות 2:6, 6:7 ו-2:6 וסיים את מסע הקסם של הסנסציה מבריטניה.

הקרואטי, שבוודאי לא חשב שאם וכאשר יגיע למעמד הנוכחי הוא יפגוש דווקא באדמונד, סיפק טניס נהדר והפגין עליונות על הבריטי לאורך המשחק כולו, כאשר הוא נעזר בהגשות העוצמתיות שלו והתנהל בעיקר מהקו האחורי. בצד השני אדמונד, שקיווה להפוך את הטורניר החלומי שלו לפנטזיה מוחלטת, הפגין מצב רוח עצבני והרבה לריב עם השופט, במיוחד במהלך המערכה השנייה.

אדמונד מתווכח עם אחד מאנשי צוות השיפוט (רויטרס)אדמונד מתווכח עם אחד מאנשי צוות השיפוט (רויטרס)

המערכה הפותחת של המפגש החלה בצורה שקולה, אך לאחר שוויון 2:2 צ’יליץ’ שבר פעמיים כדי לזכות בארבעה משחקונים רצופים ולנצח 2:6. המערכה השנייה הייתה הצמודה במשחק ואחרי שלא נרשמו בה שבירות, הלכו היריבים לשובר שוויון בו יצא הקרואטי עם ידו על העליונה בדרך ל-0:2 במאזן המערכות. במערכה השלישית הצליח צ’יליץ’ לשבור את הבריטי פעמיים נוספות ובכך סגר את הסיפור ללא קושי עם 0:3 בשעתיים ו-18 דקות.

בסיום, צי’ליץ’ עבר עוד שלב בדרך, אולי, לתואר גראנד סלאם שני בקריירה, כאשר בגמר הוא יפגוש את מי שניצח אותו בגמר ווימבלדון 2017, רוג’ר פדרר, שהדיח את ההפתעה השנייה של הטורניר, היון צ’ונג, בחצי הגמר השני. אדמונד מצידו, ייאלץ להסתפק בכך שרשם את הישג השיא שלו בקריירה, עם חצי גמר מייג’ור ראשון, ואין ספק שעוד נשמע בעתיד מהטניסאי המוכשר מבריטניה, שרק בתחילת החודש חגג יום הולדת 23. 

מערכה ראשונה: 2:6 לצ’יליץ’

מגרש 'רוד לייבר' מלא מפה לפה (רויטרס)מגרש 'רוד לייבר' מלא מפה לפה (רויטרס)

הקרואטי עבד קשה מאוד כדי לשמור על ההגשות שלו כבר במשחקון הראשון והצליח להציל שתי נקודות שבירה בדרך ל-0:1 מול הבריטי העיקש, שמצידו התקשה פחות בדרך לשוויון 1:1. למרות ששני השחקנים לא ליקקו דבש גם במשחקוני ההגשה הבאים שלהם, עדיין לא נרשמו שבירות ולוח התוצאות הראה 2:2. צ’יליץ’ החל להציג את הסרבים המרשימים שלו כדי לנצח את המשחקון החמישי על האפס ומיד לאחר מכן השיג את השבירה הראשונה במשחק כדי לעלות ל-2:4. אדמונד לא היה רחוק מלהחזיר בשבירה משלו לאחר שהגיע למצב של 40:40 במשחקון הבא, אך לצערו לא הצליח לחזור לעניינים ונקלע לפיגור 5:2. הבריטי ניסה להישאר בתמונה אך לצערו הוא נשבר פעם נוספת ובכך אפשר לצ’יליץ’ לגמור את הסיפור של המערכה הראשונה עם 2:6 בתוך 39 דקות.

קייל אדמונד, לראשונה בחצי גמר טורניר מייג'ור (רויטרס)קייל אדמונד, לראשונה בחצי גמר טורניר מייג'ור (רויטרס)
אדמונד מאוכזב בתום המערכה הראשונה (רויטרס)אדמונד מאוכזב בתום המערכה הראשונה (רויטרס)

מערכה שנייה 6:7 לצ’יליץ’ 

המדורג 6 בעולם, שביקש פסק זמן רפואי בין המערכות, המשיך מאותו מקום בו הפסיק וניצח משחקון חמישי ברציפות בדרך ליתרון 0:1 במערכה השנייה. מיד לאחר מכן הצליח אדמונד סוף סוף לזכות במשחקון ועשה זאת גם על האפס, בדרך לשוויון 1:1. צ’יליץ’ הגיב עם משחקון קליל משלו וכבר השיג נקודת שבירה נוספת, אך הבריטי הצליח להציל את משחקון ההגשה שלו והשווה ל-2:2. אחרי שצ’יליץ’ עלה ל-0:15 במשחקון החמישי נכנס אדמונד לוויכוח עם השופט שגרם למשחק להיעצר למספר דקות. הבריטי שלא הסכים עם החלטת השיפוט ניצל את העצבים כדי להשיג שתי נקודות מרשימות, אבל שוב לא הצליח לשבור ונקלע לפיגור 3:2. הבריטי חזר ל-3:3 עם משחקון בזק, אך צי’ליץ’ המשיך לספק סרבים קטלניים וחזר ליתרון 3:4. אחרי שאיזן ל-4:4 המדורג 49 בעולם כבר עלה ל-0:30 וכבר הריח את השבירה הראשונה שלו במשחק, אך צ’יליץ’ הגיב עם 4 נקודות רצופות ועלה ל-4:5. לאחר שגם שלושת המשחקונים הבאים הסתיימו ללא שבירות, לוח התוצאות הראה 6:6 והמערכה הלכה לשובר שוויון, בו ניצל צ’יליץ’ את הניסיון שלו ורשם 5:7 כדי לעלות ל-0:2 במאזן המערכות.

מארין צ'יליץ' (רויטרס)מארין צ'יליץ' (רויטרס)
אדמונד מתווכח עם השופט (רויטרס)אדמונד מתווכח עם השופט (רויטרס)

מערכה שלישית: 2:6 לצ’יליץ’ 

גם המערכה הנוכחית נפתחה כמו שתי קודמותיה, כאשר שני השחקנים שמרו על משחקוני ההגשה שלהם בדרך לשוויון 1:1. אדמונד נראה שבור לאחר שלא לקח את שובר השוויון במערכה השנייה וכבר במשחקון ההגשה השני שלו נשבר ונותר בפיגור 2:1. למרות מצב רוחו השפוף הבריטי המשיך להילחם ולמרות שצ’יליץ’ עלה ל-1:3, המדורג 49 לא עשה לו חיים קלים במשחקון הרביעי במערכה. אדמונד המשיך להילחם וצימק ל-3:2, אך צ’יליץ’ פשוט לא נתן לו להתקרב ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-2:4. הקרואטי לא עצר ושבר פעם נוספת כדי לעלות ל-2:5 והגיש למשחק כולו בדרך ל-2:6 גם במערכה השלישית והעפלה לגמר ראשון על המשטח במלבורן. 

מארין צ'יליץ' (רויטרס)מארין צ'יליץ' (רויטרס)
מארין צ'יליץ' בטירוף אחרי ההעפלה לגמר (רויטרס)מארין צ'יליץ' בטירוף אחרי ההעפלה לגמר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */