יום ראשון, 19.05.2024 שעה 09:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"הרבה מאמנים היו 'הורגים' את וידאר, לא ג'ורדי"

במכבי ת"א פרגנו למאמן שנתן אמון באיסלנדי, שהחזיר עם צמד ב-0:3 בנתניה. למרות ההצהרות: הכל פתוח בגזרת בן חיים. דור ג'אן האריך חוזה ב-3 שנים

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב מסתכלת הבוקר (רביעי) חודש לאחור, ויכולה רק לחייך. אם אחרי ה-0:0 מול מכבי פתח תקווה הפער בצמרת הטבלה עמד על שבע נקודות פיגור וג’ורדי קרויף הוציא בסיום אותו משחק משפטים כמו “אנחנו לא פייבוריטים לאליפות ולא יכולים לחשוב עליה”, כעת המצב שונה לגמרי. בארבעת המחזורים מאז, הצהובים ניצחו את כל המשחקים והפער בטבלה אחרי ה-0:3 אמש על מכבי נתניה, ירד לשתי נקודות בלבד. מאבק האליפות חי ובועט וכולל בתוכו ארבע קבוצות, מה שמבטיח עוד דרמה גדולה בפלייאוף העליון. 

אבל, את קרויף זה כרגע לא מעניין. “אני ממש לא חושב שאנחנו צריכים להתחיל עכשיו להרגיש נוח או להתחיל לדבר במושגים האלה, אם ארגיש שהשחקנים מרשים לעצמם להרים את האף אפילו בסנטימטר, אני אוריד להם אותו”, אמר המאמן ההולנדי עם מסר ברור לחניכים שלו ואפשר להבין את קרויף, שראה את שחקניו משחקים מהדקה ה-13 נגד עשרה שחקנים אך שוב מתקשים להביא לידי ביטוי את היתרון המספרי שלהם ולא מפסיקים להחמיץ, כאשר גיבור אותן החמצות עד השער של ברק יצחקי, היה וידאר קיארטנסון, שבסוף סיים עם צמד.

"לא מסתכלים כרגע רחוק מידי"

במכבי ת”א החמיאו לג’ורדי על כך שבחר ללכת עם קיארטנסון ולא החליף אותו אחרי שבפתיחת המחצית השנייה רשם עוד שתי החמצות, אחת גדולה במיוחד כשנגח משלושה מטרים החוצה. “וידאר שיחק בלי ביטחון אחרי החמצת הפנדל, אבל ג’ורדי מאמין בו ורצה להראות לו שיש לו גב ושהוא צריך להמשיך כי בסוף הכדורים ייכנסו. יש המון מאמנים שהיו מוציאים את וידאר בדקה ה-60 והורגים את השחקן ואת הביטחון שלו, וסביר להניח שאף אחד לא היה בא אליהם בטענות, אבל ג’ורדי הראה לו שהוא מאחוריו וזה עשה ויעשה רק טוב לווידאר”. בנוסף, בקבוצה שמחו מכך שברק יצחקי עלה מהספסל והביא שינוי ועל פי קרויף, החלוץ יקבל עוד דקות רבות בתקופה הקרובה.

בקבוצה מסמנים את החזרה של אייל גולסה (בישול ראשון מאז שחזר) ואלי דסה (שני בישולים מאז שחזר מהפציעה) כמשמעותית במיוחד לשינוי שעובר על הקבוצה, כאשר אמש לכל אחד מהם היה אסיסט לגול, וכך גם לחוסה רודריגס שעלה מהספסל בדקה ה-88 וסידר את השער השלישי לקיארטנסון. גורמים במכבי ת”א החמיאו לגולסה ודסה וכך גם לדור פרץ, שנמצא בכושר מצוין ומצדיק את מקומו בהרכב. כאשר ג’ורדי בנה את העונה הנוכחית בראשו, שרן ייני היה אמור להיות הקשר האחורי שלו, ‘מספר 6’, כמו שהוא אוהב לכנות את העמדה. אך כפי שהעונה התגלגלה, הקפטן הפך לבלם שלישי בעוד את עמדת ה-6, תפס שחקן הבית הצעיר.

פרץ מתקל את סבע. ג'ורדי מחמיא לקשר האחורי שלו (רדאד ג'בארה)פרץ מתקל את סבע. ג'ורדי מחמיא לקשר האחורי שלו (רדאד ג'בארה)

על כך אמר ג’ורדי: “אני חייב להגיד שהרבה דברים שאתה מתכנן ביוני, הופכים בסופו של דבר לשונים לחלוטין. לא ציפיתי ששיטת שלושת הבלמים תהיה בכל כך הרבה משחקים, אבל זה קרה, הקבוצה מרגישה בנוח בשיטה הזאת, אנחנו לא סופגים שערים, והאמת היא שהעמדה הזאת מחמיאה לדור פרץ. כשהוא משתמש ביתרונות שלו והוא מבין שהוא יכול להביא לנו הרבה בעזרת העליונות הפיזית שיש לו, הקבוצה מרוויחה מכך. דור עשה סוויץ’ בראש, הוא הבין שזה התפקיד שלו והוא דבק במטרה. אני שמח שהוא צבר ביטחון אחרי שבפתיחת העונה לא היה לו קל. הוא תמיד הראה באימונים שיש לו את זה, כך שבעיני זה בעיקר השינוי שהוא עשה בעצמו שנתן לו את האפשרות להיראות כך”. 

ג’ורדי נשאל על כך שישנו מידע כי הוא ימשיך במכבי ת”א בתפקיד המאמן גם בעונה הבאה ובנוסף האם הביא את קרלוס גארסיה כדי לבנות אותו כמאמן הבא של המועדון. בתשובה אמר ההולנדי: “המסר הברור שאני יכול להגיד בנושא הוא שהכדורגל משתנה ללא הפסקה, יש הרבה עליות וירידות, בטח כמאמן, אתה אף פעם לא יודע אם אתה עולה או יורד. אני רק יכול להגיד שאני עושה את העבודה שלי, תמיד אתן את הדעה שלי על העונה הבאה כי אני כאן, תמיד אתן את דעתי בנוגע לדברים שיקרו בעונה הבאה כי זה המקצוע ואני מחויב למועדון אבל מבחינתי אני חושב רק על המשחק הבא ולא על העתיד. קרלוס? תהיה לו בעיה לאמן את מכבי בלי תעודת פרו, ואני רואה שבישראל זה קשה גם לשחקנים ישראלים להשיג תעודת פרו וזה נראה לי מוזר, אז אני לא יודע מה יקרה עם קרלוס”.

ברק יצחקי חוגג. יקבל עוד דקות משחק מג'ורדי בקרוב (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי חוגג. יקבל עוד דקות משחק מג'ורדי בקרוב (רדאד ג'בארה)

בסיום המשחק הצהיר ג’ורדי כי טל בן חיים לא ישוחרר בינואר, אך במקביל, הבלם ממשיך שלא לשחק. למרות ההצהרות, הכל עדיין פתוח בגזרתו של השחקן שצפוי לקבל החלטה לגבי עתידו בימים הקרובים. ידוע כי בית”ר ירושלים מחזרת אחר השחקן כפי שנחשף ב-ONE, ולא מן הנמנע כי השחקן יבקש לעזוב נוכח העובדה כי אלו חודשיו האחרונים בחוזה והעובדה כי הוא אינו מקבל דקות משחק. 

קיארטנסון סיכם את אשר קרה בנתניה: “המאמן נתן לי ביטחון, ללא ספק. הביטחון שלי ירד מאוד בהחמצת הפנדל. החלקתי בזמן הבעיטה, ואז החמצתי נגיחה שהיא שער ודאי. זה קרה לי גם נגד אלטאך, שהחמצתי 3-4 מצבים ואז בסוף הבקעתי. המאמן האמין בי שבסוף השער יבוא וזה קרה, וכבשתי פעמיים. אני שמח שהוא לא החליף אותי. זה טוב עבורינו לסיים משחק כזה עם שלושה שערים. במחצית הראשונה החמצנו מצבים טובים, לא רק את הפנדל. היה משחק לא עם הכדורגל הכי טוב, אבל היה קרב גדול על הדשא, משחק מאוד אינטנסיבי אבל השער הכי חשוב במשחק הזה היה של ברק יצחקי”.

וידאר קיארטנסון חוגג. "שמח שג'ורדי לא החליף אותי" (רדאד ג'בארה)וידאר קיארטנסון חוגג. "שמח שג'ורדי לא החליף אותי" (רדאד ג'בארה)

עתידו במכבי ת”א: “בכדורגל הכל משתנה מהר. אני מאושר במכבי. אני נהנה מכדורגל, כך שאני לא אומר שאני רוצה ללכת, אבל אם המועדון יקבל הצעה גדולה עליי והמועדון ירצה לקבל את ההצעה, אז נשב ונקבל החלטות לגבי העתיד. כרגע אני מאוד מאושר פה, אני רוצה להישאר עוד קצת זמן”.

דור ג’אן האריך חוזה בשלוש שנים והושאל לאשדוד, גם פיבן האריך חוזה

בינתיים דור ג’אן, חלוץ מכבי ת”א שהושאל לפני כשנתיים לבית”ר ת”א/רמלה, האריך את חוזהו במועדון ב-3 שנים נוספות, כך שהוא יישאר שחקן מכבי ת”א עד לתום עונת 2020/21. ג’אן בן ה-23, שכבש 11 שערים העונה בכל המסגרות ו-33 שערים סה"כ במדי בית"ר תל אביב/רמלה מאז הושאל אל הקבוצה בפברואר 2016, הושאל למ.ס. אשדוד, אותה מאמן עמיר תורג’מן שאימן אותו בבית”ר ת”א/רמלה.

מי שעוד יצטרף למ.ס אשדוד בהשאלה הוא שחקן ההגנה שחר פיבן, שהאריך את חוזהו בשנה נוספת במכבי ת”א לפני שהושאל.

מנכ"ל מכבי ת"א, בן מנספורד, אמר לאתר הרשמי: "ההתקדמות שדור ושחר עשו במדי בית"ר תל אביב/רמלה הרשימה אותנו מאוד. דור הוא אחד מהחלוצים הכובשים שערים באופן סדיר בישראל והוא ראוי להזדמנות לשחק בליגה הבכירה. אנו שמחים כי דור חתם על חוזה חדש ל-3 שנים ונמשיך לעקוב אחר ההתפתחות שלו. שחר הוכיח במהלך ההשאלה שלו לרמלה שהוא יכול להתמודד ברמות הגבוהות בישראל. כחלק מעסקת ההשאלה לאשדוד, אנו שמחים שהוא חתם על הארכת חוזה בשנה נוספת".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */