יום שישי, 26.04.2024 שעה 10:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש 3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ג'ורדי ולוזון קרסו, הצמרת נפתחה: סיכום הסיבוב

הפועל חיפה ובית”ר ירושלים הפתיעו, מאמני מכבי ת"א וחיפה אכזבו. ONE עם 11 המצטיינים, אלופת החורף האמיתית וכל הנתונים של הסיבוב שחלף בליגת העל

|
דיא סבע, ג'ורדי קרויף, גיא לוזון
דיא סבע, ג'ורדי קרויף, גיא לוזון

פתיחת עונה מטורפת לליגת העל. הסיבוב הראשון הסתיים והמאבק על המקום הראשון פתוח לחלוטין. הפועל חיפה הוכיחה שהיא יכולה להתמודד על האליפות, לראשונה מזה 19 שנה, בזכות סגל רעב שנבנה בצפון, אבל גם הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים עדיין חזק בתמונה - ואם זה יימשך כך, ייתכן מאוד שאחרי שנתיים תהיה אלופה חדשה.

אומנם הפועל באר שבע סיימה את דרכה בליגה האירופית ובסיבוב הבא היא תוכל להתרכז אך ורק במשחקי הליגה, בדיוק כמו מכבי תל אביב שהייתה היריבה הישירה שלה על הכתר בשנים האחרונות - אלא שבניגוד לאלופה, הקבוצה של ג'ורדי קרויף מתקשה מאוד העונה והיא במשבר מתמשך, כך שיש העונה יחסי כוחות חדשים בצמרת. ברגע האחרון הקבוצה מהנגב עלתה למקום הראשון על חשבונה של הפועל חיפה, אבל עדיין הקבוצה של ניר קלינגר עשתה סיבוב נהדר והכל עוד אפשרי כאמור.

דראפיץ: "מקווה שהמכבים ינצחו"

בתחתית, הפועל עכו הסתבכה אחרי שהופחתו ארבע נקודות ממאזנה בהחלטת בית הדין והיא נועלת את הטבלה, כאשר ביחד איתה נמצאות גם מ.ס אשדוד והפועל רעננה שעדיין לא הצליחו להגיע לכמות נקודות דו-ספרתית עד עתה. אחרי 13 המחזורים הראשונים, ONE מסכם את הסיבוב שחלף.

בן שהר חוגג. אלופת המדינה סגרה סיבוב במקום הראשון (עמרי שטיין)בן שהר חוגג. אלופת המדינה סגרה סיבוב במקום הראשון (עמרי שטיין)

נבחרת הסיבוב הראשון: 4 נציגים מהפועל חיפה

השוער הליטאי של הפועל חיפה הוא אחת מהסיבות להצלחה של הפועל חיפה העונה. 157 איומים היו על השער שלו, שזה לא מעט, והוא עדיין הצליח לשמור על שער נקי בחמישה מחזורים. ביחד איתו, עמד במרכז ההגנה הבלם הרומני גבריאל תאמאש שהפך את כל מי ששיחק לצידו לשחקן טוב יותר ועזר לאדומים לשמור על תואר ההגנה הטובה ביותר בליגה, זו שספגה רק 11 שערים סה"כ.

גם מרסל הייסטר מצא את מקומו בנבחרת בזכות הנוכחות וההשפעה שלו על המשחקים של בית"ר, דבר שבלט דווקא בחסרונו. קשה למצוא שחקני הגנה איכותיים בליגה הישראלית ולכן נבחרו רק שלושה מהם לנבחרת. גם לחיים סילבס לקח זמן למצוא את האיזון ההגנתי בקריית שמונה, וזה קרה הרבה בזכות השילוב של קרלוס קוויאר ומרקוס דיניז. בעוד שהאיכויות של קוויאר הן מוכרות, שחקן הרכש החדש מברזיל הוכיח שהוא שחקן הגנה ראוי ביותר.

מרקוס דיניז. ק"ש מצאה בלם מצוין (עמרי שטיין)מרקוס דיניז. ק"ש מצאה בלם מצוין (עמרי שטיין)

בקישור, היו הרבה שחקנים בולטים, אבל בסופו של דבר רק בודדים זכו להיכנס לנבחרת. שמות כמו אביב אברהם, ערן לוי ומנור סולומון היו קרובים להופיע בה, אבל לצערם היו טובים יותר מהם. בין היתר, מי שכן נכנסו הם טוני וואקמה שכבש חמישה שערים עם יכולת אישית גבוהה והיה בין השחקנים שאיימו הכי הרבה על השער, חנן ממן שהפך לגורם משמעותי בריצה של הפועל חיפה, עלי מוחמד שהרים את מכבי נתניה לגבהים חדשים יחד עם דיא סבע, ועידן ורד שסיפק שישה בישולים בתשע הופעות מה שהפך אותו למלך הבישולים של הסיבוב.

מבין החלוצים, דיא סבע כמובן היה מעל כולם אך ביחד איתו, כיכבו גם איתי שכטר ואלון תורג'מן שהפכו לצמד שחקנים מוביל. החלוץ של בית"ר הפך למנהיג שלה ובזכותו היא קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה עם 33 שערים, בעוד שתורג'מן פורח בהפועל חיפה והוא עם שמונה שערים אישיים ובקצב שעשוי להביא אותו לשבירת השיא שלו מימיי מכבי חיפה לפני ארבע שנים, אז הוא סיים עם 15 שערי ליגה. אגב, עדן בן בסט ונריוס ולאסקיס כמעט נכנסו לנבחרת.

ארנסטס שטקוס, גבריאל תאמאש, רסמוס שסטט וראדו גינסארי. זרים מוצלחים בהפועל חיפה (נעם מורנו)ארנסטס שטקוס, גבריאל תאמאש, רסמוס שסטט וראדו גינסארי. זרים מוצלחים בהפועל חיפה (נעם מורנו)

גם להפועל חיפה וגם לבית"ר יש ארבעה נציגים בנבחרת. למוליכה הפועל באר שבע יש רק נציג אחד, מה שמראה על החוזק הקבוצתי שלה ועל כך שכל מחליף נכנס לפאזל ומשלים את החסר. למכבי תל אביב ולמכבי חיפה אין אף נציג בכושר הנוכחי שלהן והן אכזבו בענק.

שוער: ארנסטאס שטקוס (הפועל חיפה).

הגנה: גבריאל תאמאש (הפועל חיפה), מרקוס דיניז (עירוני קרית שמונה), מרסל הייסטר (בית"ר ירושלים).

קישור: עלי מוחמד (מכבי נתניה), עידן ורד (בית"ר ירושלים), חנן ממן (הפועל חיפה), טוני וואקמה (הפועל באר שבע).

התקפה: איתי שכטר (בית"ר ירושלים), דיא סבע (מכבי נתניה), אלון תורג’מן (הפועל חיפה).

חנן ממן חוגג. עונת שיא (עמרי שטיין)חנן ממן חוגג. עונת שיא (עמרי שטיין)

השחקן המצטיין: דיא סבע

מכבי נתניה אולי לא נמצאת בין ארבע הקבוצות שמובילות את הטבלה, אבל עצם זה שהעולה החדשה תפסה את המקום החמישי והציגה כדורגל נהדר, זה כבר הישג. נתניה הפכה לקבוצה מסוכנת, הרבה בזכות סגנון המשחק שלה ומלך השערים של הליגה, דיא סבע, שכבש כאמור עד כה 12 שערים, שזה כמעט שער לכל מחזור.

דיא סבע חוגג עם עדן שרם. 12 שערים בסיבוב הראשון, מספרים של מלך שערים בהתהוות (נעם מורנו)דיא סבע חוגג עם עדן שרם. 12 שערים בסיבוב הראשון, מספרים של מלך שערים בהתהוות (נעם מורנו)

היהלומים המשיכו לרוץ עם רוב הסגל שהיה להם בעונה שעברה, כאשר במרכז העניינים עמדו שני שחקנים בולטים, והם ערן לוי וסבע. אותו הסגל אולי קרע את הלאומית, אבל בתחילת העונה היה חשש שזה לא יספיק לליגת העל. אלא שסלובודאן דראפיץ' עשה את ההתאמות והפתיע את כולם. נתניה שיחקה כדורגל התקפי, שוטף, מחוייב ובעיקר זהה כמעט מול כל יריבה, עד שהגיע המשבר במחזורים האחרונים. ובכל זאת, דיא סבע הפך לאחד השחקנים שמאיימים הכי הרבה פעמים על השער (54), בצוותא עם לוי (57), ולאימת ההגנות. שווה לקנות כרטיס כדי לראות את היכולות המדהימות שלו.

השחקן המאכזב: וידאר קיארטנסון

החלוץ האיסלנדי של מכבי תל אביב הוא אחד מהגורמים שהובילו אותה לפתיחת עונה עלובה, אחת מהגרועות שלה מאז החל עידן ג'ורדי קרויף לפני חמש שנים. עד כה, מאז שהגיע הספרדי למועדון, מכבי תל אביב לא סיימה את הסיבוב הראשון מבלי להיות אחת מבין שתי הקבוצות המובילות בטבלה, ואילו הפעם היא מסיימת את הסיבוב רק במקום הרביעי - כשקרויף בעצמו עומד על הקווים.

וידאר קיארטנסון ואלירן עטר מאוכזבים. לאן נעלם הקרחון האיסלנדי? (רדאד ג'בארה)וידאר קיארטנסון ואלירן עטר מאוכזבים. לאן נעלם הקרחון האיסלנדי? (רדאד ג'בארה)

אחת מהסיבות לכך נעוצה במשחק ההתקפה של הקבוצה. היא הקבוצה שכבשה הכי מעט שערים מבין חמש הקבוצות שנמצאות בצמרת, כאשר קיארטנסון, שהיה הלהיט של העונה שעברה ומי שהוכתר למלך השערים של הליגה, הצליח למצוא את הרשת רק ארבע פעמים עד כה. עם בצורת שנמשכת כחודשיים, אין ספק שמדובר באכזבה הגדולה ביותר עד כה. לאן הוא נעלם?

הקבוצה של הסיבוב: הפועל חיפה

מהמחזור השישי ועד למחזור ה-12, הפועל חיפה הוליכה את הטבלה מהמקום הראשון. חוץ מהפסד אחד, הפועל חיפה עשתה דברים יפים העונה והצליחה לנצח אפילו בדרבי של העיר, בהמשך לתוצאות תיקו נהדרות עם יריבותיה לצמרת - בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב והאלופה הפועל באר שבע. החניכים של קלינגר עמדו מולן כשווים ואפשר לומר שהפועל חיפה זוהי אלופת החורף האמיתית.

עדן בן בסט ודור מלול חוגגים (עמית מצפה)עדן בן בסט ודור מלול חוגגים (עמית מצפה)

הקבוצה המאכזבת: מכבי חיפה

מאז האליפות האחרונה של הירוקים, הייתה למכבי חיפה עונה אחת עגומה וקשה, שבה היא אספה רק 17 נקודות וסיימה במקום השמיני אחרי 13 משחקים. זה היה לפני חמש שנים, בתקופת אריק בנאדו.

גם העונה הנוכחית היא חסרת מעוף מבחינת המועדון של יעקב שחר, והפעם הופיע כתם חדש על ההיסטוריה המפוארת שלו. הירוקים שוב סיימו את הסיבוב הראשון במקום השמיני, הפעם עם 16 נקודות - הכי מעט שלהם מאז עונת 1987/88, מה שהוביל לסיום דרכו של המאמן גיא לוזון בתום הסיבוב. אכזבה גדולה מאחד המועדונים העשירים והגדולים בישראל.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (עמית מצפה)שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (עמית מצפה)

מאמן הסיבוב: ניר קלינגר

ניר קלינגר בחן את הקבוצה שלו בעונה שעברה מכמה תפקידים - גם מעמדת המנהל המקצועי וגם מעמדת המאמן - וחיזק את השדרה המרכזית בשוער מעולה כמו שטקוס, בלם ברמה גבוהה מאוד כמו תאמאש, קשר אחורי שלא מפסיק לרוץ ומספק מספרים יפים כמו ברסקי (ואיזה בישול בדרבי) וחלוצים שמקבלים את כל הביטחון והדקות שהם צריכים כדי להוכיח את עצמם. בנוסף, הוא כאמור פגע בכל אחד מארבעת הזרים שהביא, מה שמסביר את החשיבות שלהם בשדרוג של כל קבוצה.

מעבר לכך, אם בתחילת העונה היה מי שאמר שמי שיובילו את הטבלה הם שמות כמו שמואל שיימן, דור מלול, ניסו קפילוטו, אלון תורג'מן, עדן בן בסט ורוסלן ברסקי - סביר להניח שהוא היה מקבל מבט מזלזל. אלא שבעזרת מאמן שמבין אותם, שנותן להם חופש מצד אחד ודורש מהם את אותה המחוייבות וההתלהבות שהוא הפגין כשחקן מצד שני, הפועל חיפה מציגה קבוצה שנלחמת ומשחקת בלי רגשי נחיתות.

ניר קלינגר. משחזר ימים גדולים (אחמד מוררה)ניר קלינגר. משחזר ימים גדולים (אחמד מוררה)

המאמנים המאכזבים: גיא לוזון וג'ורדי קרויף

פנקס פתוח, מועדון עם תנאים מדהימים, רכש מפוצץ בגזרת הזרים והישראלים, הכנה בלי אירופה על הראש, קהל תומך במימדים אדירים וכל המעטפת שקבוצה צריכה - ומה קיבלו בחיפה? קבוצה כבויה, לא מתואמת, מתגוננת, מתרצת ומתקרבנת. ה-DNA של מכבי חיפה הוא של מועדון מצליח, מוביל ועם המון קלאס - כל מה שהמאמן שלה לא היה.

גיא לוזון קיבל את כל מה שרצה מהבעלים, אבל בשורה התחתונה הוא לא העמיד קבוצה ראויה, אפילו לא לפלייאוף העליון, והמטרות של מכבי חיפה הן הרבה יותר גבוהות ממה שהשיג עד כה. זה פשוט לא הצליח ולא התאים, ולכן לוזון סיים את תפקידו.

גיא לוזון. פוטר (עמית מצפה)גיא לוזון. פוטר (עמית מצפה)

ויש עוד מועדון גדול שלא מצליח להתרומם. מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף לא נראית טוב, בלשון המעטה. בתקופה הקצרה שאימן בעונה שעברה, קרויף סיפק אחוזי הצלחה מרשימים והפך את הקבוצה שלו לאימתנית. אחרי שהביא זרים שהיו אמורים להיות מעל הליגה וצירף גם את הליגיונר הטוב ביותר שניתן היה להביא, עומר אצילי, ביחד עם הבן האובד ששב הביתה, אלירן עטר - מכבי תל אביב הייתה אמורה לרוץ למאבק נוסף על המקום הראשון.

כולם, כולל קרויף בעצמו, היו אמורים לספק למכבי תל אביב לא רק מקום גבוה יותר בטבלה, אלא גם איכויות ושליטה מול רוב קבוצות הליגה, דבר שלא קרה. במקום זאת, קרה ההפך הגמור. 1:1 אומלל מול מ.ס אשדוד מהתחתית, שזכתה בנקודה אחרי שלושה הפסדים רצופים; איבוד יתרון 2:0 מול הפועל אשקלון, שסומנה כמועמדת לירידה; וניצחון דחוק על הפועל רעננה, שבו הקבוצה שלו נראתה בעיקר מפוחדת. זו לא מכבי תל אביב ובוודאי לא הקבוצה של קרויף, שכאמור בפעם הראשונה רואה את המועדון שלו מסיים סיבוב מתחת לשני המקומות הראשונים. הסיבוב הכי גרוע שלו בארץ.

ג'ורדי קרויף. יפוטר? (רדאד ג'בארה)ג'ורדי קרויף. יפוטר? (רדאד ג'בארה)

הפריצה הגדולה: רוסלן ברסקי

הוא גדל במכבי תל אביב וסומן מגיל צעיר ככישרון גדול, אבל נאלץ לנדוד לבני יהודה, ירד לשחק בליגה א' במדי מכבי יפו, המשיך להפועל ירושלים בליגה הלאומית וחזר בסופו של דבר לליגת העל. הקריירה שלו ידעה הרבה רגעים קשים, עם פציעות שכמעט עצרו את הקריירה שלו לחלוטין, אבל אז הוא הגיע להפועל חיפה, הפך ללוחם על המגרש ובגיל 25 באמת פרץ לתודעה.

ברסקי חוגג עם גל אראל (עמית מצפה)ברסקי חוגג עם גל אראל (עמית מצפה)

התגלית של הסיבוב: עלי מוחמד

המנוע בקישור של מכבי נתניה היה להפתעה גדולה. אין פלא שהקבוצות המובילות התעניינו בו ושבנתניה מיהרו לשדרג לו את החוזה. הוא היה אחד מהמחלצים והמוסרים הטובים ביותר בהליגה עד עכשיו. ובכלל, עלי מוחמד נייד, רץ הרבה, הוא השחקן שנוגע הכי הרבה פעמים בכדור וכל המשחק של נתניה עובר דרכו.

הוא יודע ללחוץ גבוה ולחלץ כדורים בתדירות גבוהה, בעיקר בחצי היריבה, מה שהוביל לא פעם להתקפות מתפרצות ושערים. הקשר הפעלתן הזה הוא גם דריבליסט מחונן כך שהוא מדורג במקום השלישי בדריבלים מוצלחים, והוא עובר שחקני הגנה בין היתר גם בתנועה קדימה. לרוב הוא מגיע מעמדות הקישור האחוריות, אבל יש לו גם שלושה בישולים והוא ניצב במקום החמישי במסירות מפתח עם 18 מסירות. גם מבחינה הגנתית הוא מתקל לרוב בצורה נקייה, כך שהונפו לעברו רק שלושה כרטיסים צהובים. שחקן חכם.

עלי מוחמד (רדאד ג'בארה)עלי מוחמד (רדאד ג'בארה)

תופעת הסיבוב: אי יציבות בשוק המאמנים

בפתיחת העונה הנוכחית, כמעט בכל מחזור פוטר מאמן. למעלה מעשרה מאמנים שונים הוחלפו בחצי מהקבוצות ומדובר במגמה שנמשכת עוד מהעונה שעברה. לא פעם מאמנים גם התחלפו בשיטת הדלת המסתובבת, כמו שרון מימר שפוטר מבית"ר ועבר למכבי פתח תקווה. בכל אופן, הפועל רעננה היא הקבוצה ששלחה הכי הרבה מאמנים אל הקווים (או לחילופין, ללשכת התעסוקה), אחרי שארבעה אנשים שונים הובילו את הקבוצה - דודו אברהם, גיא לוי, דני בונדר ומנחם קורצקי.

ממוצעים: 2.7 שערים למשחק

ממוצע השערים למחזור עומד על 18.5 שערים. בכל משחק הונפו בממוצע 4.9 צהובים ו-33.6 למחזור, כאשר ממוצע כרטיסים אדומים למחזור עומד על 2.2 הרחקות. 

והמספר הנוסף: 5 פלוס 1

הקבוצות לא באמת התרגלו לשיטה החדשה של צירוף שישה שחקנים זרים, כאשר בפועל על המגרש אמורים להיות רק חמישה. נכון שיש קבוצות שבכלל לא צירפו בכלל זר שישי, אבל בית"ר ירושלים נפלה בזה בגביע הטוטו ובליגה זו הייתה הפועל עכו שממאזנה הופחתו ארבע נקודות. גם בצבא יודעים שזה לא באמת מביך לעצור רגע ולצעוק "מספרי ברזל להתפקד". אולי זה הפתרון?

איתי שכטר ועידן ורד חוגגים. איפה הם יהיו בסוף הסיבוב השני? (עמית מצפה)איתי שכטר ועידן ורד חוגגים. איפה הם יהיו בסוף הסיבוב השני? (עמית מצפה)

ציטוט הסיבוב:

"אני לא בורח מאחריות. אם הקבוצה שלי, אחרי מחנה אימונים, במחזור שלישי, רביעי או חמישי לא תיראה כמו קבוצה, תבואו תורידו לי את הראש" - גיא לוזון, מאמן מכבי חיפה לשעבר. בסוף קיבל עוד תשעה מחזורי חסד, עד שנפרד בידידות.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */