יום שישי, 26.04.2024 שעה 17:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

שינו גישה: הקבוצות נאבקות באוהדים האלימים

ההכרזה של מיץ', שינוי המדיניות של בתי הדין, אוזלת היד של המשטרה, התביעות האישיות והדילמות. איך קרה שמועדוני הכדורגל הכריזו מלחמה במתפרעים?

|
מכבי תל אביב. נלחמים במתפרעים (רדאד ג'בארה)
מכבי תל אביב. נלחמים במתפרעים (רדאד ג'בארה)

האלימות בכדורגל הישראלי הגיעה בשנים האחרונות לשיאים חדשים. התפרעויות בחו"ל, שימוש באמצעי פירוטכניקה, קרבות רחוב שהסתיימו בדם ואפילו תקיפת שחקן במהלך משחק. כל קהל גדול מכיל בתוכו מתפרעים ותהא הסיבה אשר תהא, מידי פעם הם עולים להתקפה. אלא שבמהלך החודשים האחרונים ישנה מגמה חדשה בכל הקשור לאירועי האלימות האלה - גם הקבוצות הסירו את הכפפות.

המועדונים בליגת העל הבינו את השיטה. כל אוהד שיתפרע וייעצר לרוב יורחק מהמגרשים, כל עוד הוא לא ביצע עבירה שהובילה לפגיעה ממשית בחיי אדם. רק במקרים קשים יותר אוהדים הגיעו למעצרים ממושכים, כמו במקרה של נפתלי יצחק, שהשליך רימון גז מדמיע ביציע של אוהדי הפועל באר שבע בווסרמיל ונידון לשנת מאסר במסגרת עסקת טיעון, או כמו המקרה של אלרואי "פואד" ידעי, שתקף את ערן זהבי בדרבי התל אביבי וקיבל עונש של 14 חודשי מאסר שקוזזו עם מעצרי הבית שלו, אחרי איחוד תיקים של עבירות קודמות.

מערכת אכיפת החוק והעבודה הלקויה של המשטרה הובילו את הקבוצות, במובן מסויים, למצב שבו הן לוקחות את העניינים לידיים. בהתחלה הן ניסו לשמור על כך בחשאיות, אך בתקופה האחרונה המועדונים פועלים כבר באופן גלוי לחלוטין נגד אוהדי הכדורגל. הקבוצות שינו גישה כלפי האוהדים. הן משקיעות כספים רבים ומפעילות אנשי אבטחה שמתעסקים בניסיונות לאתר ולהפליל אותם, מינהלת הליגה תומכת ומצטרפת לתביעות האזרחיות שהן מגישות נגדם, ואפילו בתי הדין של ההתאחדות נותנים את הגיבוי ומפחיתים את גובה העונשים.

כעת ONE חושף את מה שקורה בחצר האחורית של הכדורגל הישראלי. איך קרה שגם קברניטי הענף החליטו לעשות יד אחת נגד האלימות, מאיפה נולד הרעיון להילחם באופן ישיר באוהדים, איך מתנהלת העבודה, כמה אמצעים מושקעים במלחמה במתפרעים ואיך הגיבו האוהדים?

אבוקות על כר הדשא? במועדונים כבר לא סולחים (עמרי שטיין)אבוקות על כר הדשא? במועדונים כבר לא סולחים (עמרי שטיין)

במהלך השנה האחרונה המועדונים הגדולים בליגת העל הוציאו הרבה יותר כספים למלחמה באלימות לעומת הקנסות שהם היו אמורים לחטוף בבתי הדין המשמעתיים. לפי נתוני ההתאחדות, לפני שלוש עונות קבוצות ליגת העל נקנסו במשותף בסכומים של 562 אלף שקל, לפני שנתיים ב-794 אלף שקל ובעונה האחרונה הן ספגו קנסות בגובה של 453 אלף שקל. וכאשר מנתחים את סוג העבירות והכמות שלהן, ניתן להבין מדוע בעונת 2015/16 הן שילמו יותר. לפני שלוש שנים קבוצות הליגה הורשעו ב-18 אירועים של התפרעויות אוהדים ובעונה שעברה הן הורשעו ב-24 אירועים, אך בעונת 2015/16 הכמות זינקה ל-41 הרשעות לעונה.

בעונה המדוברת כמות ההרשעות הייתה שווה כמעט כמו שתי עונות ביחד, כך שהאוהדים המתפרעים גרמו לנזקים כלכליים כבדים למועדונים שלהם והם גם השפיעו עליהם באופן ישיר. הנפגעת העיקרית מכך, באותה התקופה, הייתה מכבי תל אביב. והכל בגלל שהיא החליטה לעשות מעשה - לצאת למאבק עיקש בתופעות פסולות שהגיעו ליציעים שלה.

עונה קודם לכן אוהדי הקבוצה קיללו את מהראן ראדי והבעלים מיץ' גולדהאר תקף את הקהל שלו במכתב חסר תקדים שפרסם באוגוסט 2014. "היועץ המשפטי של המועדון קיבל ממני הנחייה ברורה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לזהות, לאתר ולהעמיד לדין כל אדם המעורב, בין אם במישרין או בעקיפין, עם התנהגות גזענית המשפיעה על המועדון", כתב הבעלים. והקבוצה ביצעה את ההוראות, החלה לתעד אותם ולהילחם בהם. האוהדים, מצידם, לא ישבו בשקט ומשם כדור השלג החל להתגלגל בדרך לשנתיים קשות.

מיץ' גולדהאר. הכריז מלחמה במתפרעים ובמקללים (נעם מורנו)מיץ' גולדהאר. הכריז מלחמה במתפרעים ובמקללים (נעם מורנו)

כשאוהד נתפס והורחק מהמגרשים על ידי בית המשפט, הוא נחסם גם בקופת הכרטיסים של הקבוצה, המנוי שלו נשלל והתמונות שלו אף הועברו למאבטחים. לעתים האוהדים גם נתבעו והגיעו לבית המשפט. בעקבות קנס שהקבוצה ספגה מאופ"א על הדלקת אבוקות, במועדון הגישו תביעה אזרחית נגד שני אוהדים, שהגיעו בסופו של דבר להסדר בהליך של גישור. ואחרי המאבק המתמשך הזה, בשנה האחרונה התמעטו מקרי האלימות ביציעים הצהובים.

עד כה הוגשו ע"י מכבי ת"א שתי תביעות אזרחיות ומסתמן שבקרוב תוגש אחת נוספת. בעונה שעברה המועדון שלל מנויים ל-11 אוהדים שונים, מהלך שגרם גם לקבוצות אחרות לבצע מהלכים דומים. במכבי חיפה נשללו מתחילת העונה קרוב לעשרה מנויים. גם בבאר שבע החליטו לטפל במתפרעים ולפי הודעה שפרסם ארגון האוהדים של הקבוצה, לפחות 13 אנשים הורחקו מהמגרשים ע"י המשטרה מתחילת העונה כאשר המועדון אף בחר גם לטפל באוהד נוסף בעקבות תקרית של הדלקת אבוקות בחו"ל.

"היה לנו אירוע עם האוהדים במשחק בחו"ל ומאז ישנו סוג של עימות עם האוהדים", הצהיר עו"ד עידן בר נתן, יועצה המשפטי של הפועל ב"ש, במהלך דיון שנערך בשבוע שעבר בבית הדין של ההתאחדות. הדיון עסק באירוע שהתרחש קודם לכן במשחק החוץ של האלופה באשדוד, שם הושלכו אבוקות ורימוני עשן. על אף שלא מדובר במשחק ביתי, חמישה אוהדים נתפסו על ידי משטרת באר שבע. שניים מהם נעצרו מפעולה של בלשים שהגיעו למשחק באופן מיוחד והיו ביציע, ושלושה אוהדים נוספים נעצרו לאחר המשחק והורחקו לשנה.

מהראן ראדי, שחקן הפועל ב"ש. גם האוהדים שלו בסכסוך עם המועדון (עמרי שטיין)מהראן ראדי, שחקן הפועל ב"ש. גם האוהדים שלו בסכסוך עם המועדון (עמרי שטיין)

גם בבית"ר ירושלים הפסיקו עם הסלחנות. אמנם על פני השטח אוהדי בית"ר הפכו באופן יחסי לרגועים יותר, עם פחות קריאות גזעניות ופחות עבירות אלימות - התנהגות שזיכתה את המועדון באות "פורץ דרך" מנשיא המדינה ראובן ריבלין, אלא שהקבוצה לא מסתפקת רק בזה והיא עדיין פועלת כנגד המתפרעים הבודדים.

לפני כחודש, במשחק נגד מכבי חיפה הודלקו שתי אבוקות ביציע אוהדי בית"ר, ממש עם פתיחת ההתמודדות. בבית"ר כבר למודי ניסיון באירועים מהסוג הזה ולמשחק נשלחו ביחד עם האוהדים גם אנשי האבטחה של המועדון, שתפסו חשוד בהדלקת אחת מהאבוקות. הם עשו זאת בעזרת שימוש במצלמות שחברת האבטחה הביאה איתה מירושלים, והחשוד נמסר לידי המשטרה. במועדון הירושלמי טענו כי אותו האוהד הורחק לשנה על ידי בית המשפט ובנוסף, שני המנויים שהיו ברשותו נשללו על ידי הקבוצה והוא אף חשוף לסכנה של תביעה אזרחית.

"אנחנו משקיעים הרבה משאבים באבטחה, בהסברה ובמאבק באלימות. אם יש נזקים, למה שנשלם עליהם? אין יותר ויתורים, זה נגמר", אמר גורם בבית"ר. גם בימים אלה, אגב, אנשי בית"ר מנסים לאתר אוהד נוסף שלקח חלק באירוע. את המדיניות הזאת הובילו הבעלים אלי טביב ואלי אוחנה. עובדי הקבוצה עוסקים כל העת בשיחות הסברה לקהל, במטרה להבהיר לו שהעבירות הללו פוגעות בקבוצה ומונעות ממנה להצליח. לעת עתה, זה עובד והאווירה החיובית משתלבת נהדר עם הריצה בצמרת.

רובי ריבלין ואלי אוחנה. בית"ר באמת הובילה לשינוי ביציעים? (אורן בן חקון)רובי ריבלין ואלי אוחנה. בית"ר באמת הובילה לשינוי ביציעים? (אורן בן חקון)

כל הפעולות של בית"ר אומנם לא מנעו מההתאחדות להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי, אבל היא ספגה שם עונש קטן יחסית של 2,000 שקל בלבד. זה לא שבהתאחדות מעלימים עין מעבירות מהסוג הזה, אך המאמצים של הקבוצה למנוע מקרים דומים ולטפל נקודתית במתפרעים גרמו לדיינים לתת קנסות מקלים יותר, שלא לומר "סמליים". גם מכבי חיפה ספגה קנס בגובה דומה, באירוע דומה שאירע באותו המשחק - רק ביציע המקביל.

במהלך אחד מהדיונים האחרונים של מכבי חיפה בבית הדין המשמעתי הוגשה לדיין הקלטה של אוהד שהורחק ואיים: "יהיה לכם עוד בית דין, ועוד בית דין ועוד בית דין", מתוך כוונה לכאורה להבהיר לראשי המועדון שהנזקים הכספיים יימשכו. אלא שההקלטה הזו הובילה דווקא לשינוי מדיניות בהתאחדות והדיין נועם ליובין הכריז בפסיקתו: "מדובר בפשע מאורגן, בארגון פשע לכל דבר ועניין על כל המשתמע מכך". בנוסף, כתב ליובין כי הוא החליט להסתפק במתן קנס סמלי לקבוצה "בעיקר כאות וסימן לאותם מאיימים ופורעי חוק המבקשים להשתמש בבית דין זה ככלי כנגד הקבוצה. בית הדין לא יהווה כלי משחק בידי אותם פורעים", הדגיש.

בתי הדין החליטו לתת הקלות בעונשים לקבוצות שמוכיחות כי הן נלחמות באוהדים באופן תקיף. במכבי חיפה משקיעים באבטחה מאות אלפי שקלים בחודש ובשנה האחרונה אף חל גידול של כ-25 אחוזים בהוצאות על כך. עקב הוספת אמצעי בידוק, המועדון נאלץ להשקיע עוד כ-80 אלף שקל בכל משחק בית, כך שבכל חודש הירוקים מוציאים בממוצע עוד כ-160 אלף שקל על מנת להתמודד עם עבירות האלימות. בדיון האחרון של הקבוצה בבית הדין, אנשי חיפה אישרו את הפרטים וטענו כי "במשחק האחרון היה מערך בידוק שעלה למכבי חיפה 180 אלף שקל, כולל אוהלי בידוק".

נרתמים למאבק ומתחשבים בקבוצות. בית הדין של ההתאחדות (נעם מורנו)נרתמים למאבק ומתחשבים בקבוצות. בית הדין של ההתאחדות (נעם מורנו)

בקבוצה צפויים להשקיע כספים נוספים בקרוב. בעקבות מידע מודיעיני של המשטרה, המועדון ישלם גם על הקמת אוהלי בידוק מיוחדים לנשים, שיוצבו בכניסות לאצטדיון סמי עופר. כזכור, רק לאחרונה טענו אוהדות חיפאיות כי הן הוטרדו לכאורה במהלך בידוק פולשני שנעשה לעיני כל. "זה משהו שאנו מתמודדים איתו והתנצלנו עליו. נדרשנו גם להוסיף עוד שוטרות, מאבטחות ומפקחות שישגיחו על הבדיקות", הגיבו במכבי חיפה.

גם הפיקוח על היציעים עצמם הפך להדוק יותר. "זה תמיד מתחיל מאיזה חפץ שנזרק", תיאר אחד מאנשי האבטחה. "אנחנו רצים למצלמות, משיגים תמונה של אותו הרגע ואז יש לך פרצוף. בדרך כלל הוא נעלם מהאזור ומנצל את יתר האוהדים כדי להתחבא ביניהם. מפה מתחילה עבודת נמלים עד שאתה מגיע אליו. לא תמיד זה קורה באותו המשחק".

אירוע שכזה קרה לפני כשלוש שנים. אוהד של מכבי חיפה חדר עם רימון עשן ירוק למשחק של מכבי תל אביב באצטדיון שבחיפה, הדליק אותו במרכז היציע הצהוב ונמלט. אנשי האבטחה השקיעו מאמצים גדולים על מנת לאתר אותו והם אספו כל תיעוד אפשרי שלו, מהרגע שנכנס לאצטדיון ועד שיצא ממנו. מלבד התמונות לא היה להם את שמו או כל פרט מידע אחר עליו. במשך תקופה ארוכה הם חיפשו אותו, אבל רק אחרי למעלה משנתיים נתפס חשוד, ביציע אוהדי מכבי חיפה במהלך משחק אחר באצטדיון. הוא הכחיש את מעורבותו באירוע וקיבל עונש הרחקה של חודש ימים מהמגרשים.

רימון עשן ירוק ביציע אוהדי מכבי ת"א (עמית מצפה)רימון עשן ירוק ביציע אוהדי מכבי ת"א (עמית מצפה)

בעבר יעקב שחר ומיץ' גולדהאר לא אהבו את הקנסות שספגו מבית הדין, אבל הכילו אותם. אלא שבשנים האחרונות המועדונים הגדולים הגיעו לתובנה שהאלימות גורמת להם להפסיד אוהדים אחרים. "90 אחוז מהאוהדים לא אוהבים לחוות אלימות והם רוצים לשמור גם על האוהדים הטובים שלהם", אמר גורם המעורה בפרטים. "בגלל מקרים כאלה ואחרים, הם הבינו שלמועדונים שלהם יש אחריות לטפל בתופעות האלה ולא לטמון את הראש בחול. נגמרו הימים האלה".

בדומה לצהובים, גם במכבי חיפה הגישו תביעות אזרחיות ובימים האחרונים הכינו במועדון תביעת ענק כנגד שישה אוהדים. וכמו שההתאחדות תומכת בקבוצה בבית הדין, כך גם המינהלת תומכת באופן מוצהר בתביעות ואף מצטרפת אליהן בכתב התביעה. "הקבוצות עושות מהלכים אמיצים ונעמוד לרשות כל אחת מהן בכל הליך שכזה", אמר גורם במינהלת.

התביעות נגד האוהדים, אגב, מובילות לדילמות רבות. לא פעם כשקבוצה ניגשת להליך של תביעה אזרחית לפתע מגיע אותו האוהד, מציג לאנשיה את מצב חשבון הבנק שלו, טוען שאין לו כסף ולכן לרוב הצדדים גם סוגרים על פשרה. "במקרים כאלה אין לך ברירה", סיפר אחד מנציגי הקבוצות. "מה תעשה, תתבע את האוהד שאין לו כסף ותהרוס לו את החיים? הגענו למצב שאנחנו מגישים תביעות רק בגלל שהמשטרה ובתי המשפט לא מטפלים בבעיה עד הסוף. אין הרתעה".

אוהדים מול שוטרים. למצולמים אין קשר לכתבה (רויטרס)אוהדים מול שוטרים. למצולמים אין קשר לכתבה (רויטרס)

לאחרונה הוקמה יחידה משטרתית חדשה לטיפול בעבירות אלימות בספורט, אך כפי הנראה מדובר בבעיה רחבה יותר. המשטרה עוצרת ומרחיקה אוהדים מהמגרשים, ובמקרים מסויימים מי שעושים זאת הם בתי המשפט, שסיפקו כמה החלטות מוזרות מאוד. כך למשל, אוהדי מכבי ת"א שהתפרעו בסכנין הגיע לבית המשפט והורחקו ל-45 יום מאצטדיון דוחא, אליו הם מגיעים לעתים רחוקות. גם אוהדי מכבי חיפה שהתפרעו בעכו הורחקו ל-30 יום מהאצטדיון שבו התארחה קבוצתם, כך שבפועל הם יכלו להגיע למשחקים הבאים שלה. השופטים באולמות המעצרים לא תמיד מבינים בעבירות ספורט, לא תמיד מתמצאים בהן ולא תמיד יודעים מהיכן האוהדים אמורים להיות מורחקים - וזו אחת מהבעיות שעליהן הקבוצות מתריעות בשיחות סגורות מול רשויות המדינה.

גם בקרב המורחקים, אגב, ישנה בעייתיות מסויימת, משום שהמשטרה לא תמיד יודעת איפה המורחקים אמורים לרצות את עונשם. בעונה שעברה הורחקו מהמגרשים 88 אוהדים ולפי החוק, הם היו אמורים להגיע ולחתום בתחנת משטרה ספציפית. אבל לא תמיד בתחנות היו ערוכים לכך.

אוהד של הפועל תל אביב שנעצר בטדי, אך התגורר בתל אביב והורחק ממשחקי הפועל תל אביב לחודש - קיבל באותו החודש טלפונים מהמשטרה דווקא בזמן המשחקים של בית"ר ירושלים והתבקש להופיע מיידית בתחנת מרחב מוריה על מנת לרצות את עונשו. בכל פעם מחדש הוא נאלץ להסביר לשוטרים כי הוא בכלל אוהד של האדומים. כל זאת, בעוד שבפרוטוקול הדיון מבית משפט השלום בירושלים אף נכתב כי הוא רשאי להגיע לתחנה הקרובה לביתו שבמרכז הארץ. כשהתייצב שם, אגב, ליומנאי לא היה מושג כיצד הוא אמור לפעול והאוהד נאלץ להחתים אותו על דף אקראי שהביא עימו מהבית ליתר ביטחון.

שוטרים מחוץ לאצטדיון טדי (רדאד ג'בארה)שוטרים מחוץ לאצטדיון טדי (רדאד ג'בארה)

לפי הנוהל, התחנה אמורה לנהל יומן חתימות ולהושיב את האוהד בחדר המתנה מיוחד בזמן המשחק, אולם ייתכן וכל תחנת משטרה עושה דין לעצמה וספק אם אכן ישנם חדרים ייעודיים לאוהדים המורחקים. מפרוטוקול בית הדין של ההתאחדות לכדורגל עולה כי במקרה של אוהדי הפועל ב"ש שנעצרו רק לאחרונה, לדבריו של נציג המועדון, "נציג משטרה מוודא אישית שהוא (האוהד המורחק, א.מ) שוהה בביתו". כפי הנראה, המורחקים בבאר שבע, לכאורה, לא נדרשים בכלל להתייצב בתחנה.

"אני לא צריך להגיע למצב שאני אומר למשטרה שיש ביציע שלי אוהד שאמור להיות מורחק מהמשחק", זעם מנהל אבטחה של אחת מהקבוצות הבכירות בארץ. "עשינו עבודה יפה, תפסנו חשוד בביצוע עבירה, הבאנו הוכחות, החשוד נעצר, נשפט וקיבל עונש. אבל מה קורה הלאה? למה אף אחד לא בודק את זה? המשטרה יצאה מהיציעים וזה הביא לשיפור בהתנהגות הכללית של האוהדים, אבל אם מישהו ביצע פשע והוא לא פוחד שיענישו אותו אז שום דבר לא ימנע ממנו לעבור על החוק פעם נוספת".

גם בית הדין של ההתאחדות התריע העונה מהסכנה שבדבר. באחת מההחלטות האחרונות שיצאו מהמוסד נכתב כי "מערכת החוק מחוייבת לנקוט ביד קשה כלפי אותם אלו שנתפסים או ייתפסו בעתיד, אחרת אנו עלולים להגיע אל פי תהום מסוכנת אשר בסופו תהא פגיעה בחיי אדם ואז ניוותר רק עם השאלות ועם ועדות החקירה שיתהו מדוע לא טופלו מקרים כגון אלו ביד קשה קודם לכן ע"י רשויות החוק".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */