יום שבת, 27.04.2024 שעה 04:35
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7037-6432ברצלונה2
6840-6732ג'ירונה3
6138-5932אתלטיקו מדריד4
5830-5232אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4838-4032בטיס7
4734-3532ולנסיה8
4255-5132ויאריאל9
4044-3832חטאפה10
3946-3732אוססונה11
3745-4132סביליה12
3739-3032לאס פלמאס13
3538-2832אלאבס14
3439-2732ראיו וייקאנו15
3138-2632מיורקה16
3147-3732סלטה ויגו17
2545-2232קאדיס18
1861-3332גרנאדה19
1464-3132אלמריה20
לוח משחקים
  • ריאל סוסיאדד
  • 1 - 0
  • ריאל מדריד
  • לאס פלמאס
  • שבת, 27/04, 15:00
  • ג'ירונה
  • אלמריה
  • שבת, 27/04, 17:15
  • חטאפה
  • אלאבס
  • שבת, 27/04, 19:30
  • סלטה ויגו
  • אתלטיקו מדריד
  • שבת, 27/04, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • קאדיס
  • ראשון, 28/04, 15:00
  • מיורקה
  • גרנאדה
  • ראשון, 28/04, 17:15
  • אוססונה
  • ויאריאל
  • ראשון, 28/04, 19:30
  • ראיו וייקאנו
  • בטיס
  • ראשון, 28/04, 22:00
  • סביליה
  • ברצלונה
  • שני, 29/04, 22:00
  • ולנסיה

הדרבי האחרון שלו? גריזמן בא לנצח את ריאל

היכולת הרעה, היחסים עם סימאונה, ההקנטות מצד אחיו, השמועות שיעזוב והתשוקה לתארים. רגע לפני שיעלה לשחק ב-21:45, מה עובר על החלוץ של אתלטיקו?

|
אנטואן גריזמן (רויטרס)
אנטואן גריזמן (רויטרס)

במהלך השבוע האחרון יצא סרטון ממחנה האימונים של נבחרת צרפת ובו מצולם אנטואן גריזמן כשהוא מספק הצלות מדהימות בתור שוער. כדור אחרי כדור, הוא לקח את כולם ולא נתן לאף אחד להכניע אותו. כמה ימים לאחר מכן התפרסם סרטון נוסף שלו, כשהוא שר בקולי קולות בחדר ההלבשה תוך כדי שהוא מקבל טיפול על מיטת העיסויים, אחרי שכבש במשחק הידידות מול נבחרת וויילס. בצרפת, כך אומרים, הוא נראה מאושר מתמיד.

את הצרות גריזמן השאיר מאחור, במדריד. בעוד שבנבחרת הוא עדיין מפציץ בלי הפסקה, עם שלושה שערים בארבע הופעות במדים הלאומיים מתחילת העונה - באתלטיקו מדריד מאזן הכיבושים שלו דל מאוד והיכולת רעה. לפני הדרבי מול ריאל מדריד הערב ב-21:45, באתלטיקו מקווים שהוא יביא את אותה שמחת חיים שהייתה לו בצרפת ויעזור לקבוצה שלו לנצח את האלופה, זו שבאה מהצד השני של העיר.

משחקי הליגה הספרדית משודרים בערוץ ONE למנויי yes ,HOT וסלקום TV. (בפרטנר tv – לא משודר).

גריזמן: "באים כדי לנצח את הדרבי בשבת"

אתלטיקו היא אומנם הקבוצה היחידה עד עכשיו שהצליחה להוציא נקודות מהמוליכה ברצלונה, אבל יחד עם זאת היא מגיעה אחרי רצף משחקים לא מרשים במיוחד. במחזור האחרון של הליגה הספרדית היא רשמה ניצחון שהגיע אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, אבל בעשרת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות היא ניצחה רק שלוש פעמים. גם ריאל מדריד נקלעה לסוג של משבר בשבועות האחרונים ואחרי שני הפסדים רצופים הבלאנקוס ניצחו את לאס פלמאס, הקבוצה שהפכה לשק החבטות של הליגה, ונראה ששתיהן יגיעו מעודדות מעט.

מבסוט בנבחרת. גריזמן חוגג (רויטרס)מבסוט בנבחרת. גריזמן חוגג (רויטרס)

השחקנים של דייגו סימאונה עדיין בלתי מנוצחים בליגה, אבל עושה רושם שהחוד לא מספק את התפוקה הרצויה. הקשר תומאס פארטיי כבש שלושה מארבעת השערים האחרונים של הקולצ'ונרוס והוא זה שגם הביא את הניצחון האחרון בליגה על דפורטיבו לה קורוניה עם שער בתוספת הזמן, כל זאת בעוד שגריזמן לא כבש במדי אתלטיקו כבר למעלה מחודש ימים - וגם זה היה בפנדל מול צ'לסי בליגת האלופות. יש לו כבר 690 דקות בלי שער שדה באתלטיקו, דבר שמדאיג מאוד את אנשי הקבוצה.

בתשע הופעות ליגה גריזמן רשם רק שני שערים ושני בישולים, ובארבעה משחקים נוספים בליגת האלופות הוא הצליח להבקיע עוד שער אחד ולספק עוד בישול אחד, כך שמדובר בפתיחת העונה הגרועה ביותר שלו מאז שהגיע לאתלטיקו, אחרי שבעונה שעברה הוא כבש 16 שערי ליגה ובשנתיים הראשונות שלו הוא הבקיע עוד 22 שערים בכל עונה.

קשה לו בליגה. גריזמן בין שחקני ברצלונה, סמדו ובוסקטס (La Liga)קשה לו בליגה. גריזמן בין שחקני ברצלונה, סמדו ובוסקטס (La Liga)

ההתקפה של צ’ולו עוד תתחזק בקרוב גם בוויטולו, הקשר שנרכש מסביליה ובינתיים מעביר את הזמן באותה לאס פלמאס שהובסה בברנבאו במחזור שעבר, וגם בדייגו קוסטה, החלוץ שכבר עורך אימונים במדריד אבל עדיין לא קיבל את האישור לעלות לשחק בגלל איסור ההעברות שהוטל על הקבוצה. גריזמן, כזכור, הגיע לאתלטיקו אחרי שאותו דייגו קוסטה נמכר לצ’לסי ב-24 מיליון פאונד וכיום הצרפתי משווע לשחקן כמוהו לצידו. או שאולי בעצם הוא מחכה שקוסטה כבר יגיע על מנת שיוכל לעזוב?

בחודשים האחרונים גריזמן מספק לא מעט כותרות וספקולציות, שטוענות כי הגעתם של השניים אמורה לסלול את דרכו החוצה, כבר בינואר הקרוב. לא פעם, אגב, הוא והקרובים אליו יצרו את אותן הכותרות. כך למשל היה רק השבוע, בזמן שהשחקן התראיין לתוכנית של ביצ’נטה ליזארזו וכשהגיע לשלב השאלות של כן ולא, הוא נשאל האם היה רוצה לשחק עם ניימאר ואמבפה והשיב “כן”. בספרד ראו זאת כ"פלרטוט" לעבר ראשי קבוצת המיליונים של פאריס סן ז’רמן.

דבר דומה קרה גם בסיום העונה שעברה. המשחק האחרון של אתלטיקו מדריד בעונה שחלפה היה מול אתלטיק בילבאו בליגה, משחק שבו אתלטיקו ניצחה 1:3. זה היה ניצחון שהגיע שעות ספורות לפני שריאל מדריד עלתה לשחק על האליפות וגריזמן חגג עם חבריו בשירים והקנטות על ריאל, אולי בתקווה שתפסיד במאבק על התואר. אלא שזה לא קרה ו-24 שעות לאחר מכן, בראיון לטלוויזיה הצרפתית, גריזמן "פלירטט" גם עם מנצ’סטר יונייטד. כשהמראיין שאל אותו על עתידו לקראת חלון ההעברות של הקיץ, השיב החלוץ: "בשבועיים הקרובים אחליט על העתיד שלי". וכשנשאל על מנצ'סטר יונייטד והאם הוא יגשים את חלומו ויהפוך להיות דייויד בקהאם, ענה גריזמן: "הסיכוי לזה הוא שש מתוך עשר".

ז'וזה מוריניו, מאמן מנצ'סטר יונייטד. מה הסיכוי? (רויטרס)ז'וזה מוריניו, מאמן מנצ'סטר יונייטד. מה הסיכוי? (רויטרס)

בעקבות הדברים שאמר, השמועות פרשו כנפיים. כל תשובה עמומה שנתן קיבלה כמה פירושים שונים. במצב שבו אתלטיקו הייתה, עם איסור על צירוף של שחקנים חדשים עד לינואר, עזיבתו של גריזמן לא באה בחשבון. חודשיים לאחר מכן, אנטואן כבר התראיין למגזין הכדורגל 4-4-2 וסיפר: "נשארתי בעיקר בגלל איסור ההעברות של אתלטיקו. הקבוצה הייתה צריכה אותי יותר מתמיד והרגשתי שאני חייב להישאר. זה היה מלוכלך אם הייתי עוזב. זה לא הייתי אני או האדם שאני מרגיש שאני כיום, אם הייתי הולך דווקא בתקופה הזו. יש לי יותר מדי כבוד לאנשים באתלטיקו ולא הייתי מוכן לעשות את זה, הרי הם נתנו לי הכל".

הפלירטוט שהיה לו עם השדים האדומים נותר ככזה והחתימה על חידוש החוזה באתלטיקו נעשתה במהירות. "דיברתי עם צ'ולו על הסיטואציה, מה האפשרויות שלנו", חשף גריזמן וציין: "הוא רצה שאשאר ושאל איך זה יכול לקרות". וכמו במשפחות הכי טובות, החלוץ והמאמן שלו לא היו צריכים לדבר הרבה. גריזמן מהר מאוד מצא את עצמו בחדרו של המנכ"ל מיגל אנחל חיל והשניים לחצו ידיים. בעידן שבו כבר אין גבולות לכסף, סעיף היציאה שלו נשאר על 100 מיליון יורו גם בחוזה החדש שעליו הוא חתם, אבל המסר שיצא מהמהלך היה ברור - אחד מהחלוצים הכי גדולים בעולם נשאר באתלטיקו, לפחות בינתיים.

סימאונה הפך לאחד מהמאמנים הכי משפיעים והבולטים ביותר בעולם הכדורגל, ולא סתם מערכת היחסים שלו עם השחקנים באתלטיקו היא כל כך משפחתית וחמה. רוח הלחימה של סימאונה הובילה את המועדון לגבהים חדשים, דווקא בתור "האנדרדוג המובהק". וגריזמן היה חלק אינטגרלי מההצלחה הזו. "צ’ולו הוא הכי טוב שיש", אמר החלוץ על המאמן שגרם לו להישאר במדריד. "הוא לימד אותי כל כך הרבה. אני אסיר תודה על כך שהוא הפך אותי לשחקן חשוב בקבוצה שלו ועל כל מה שלמדתי ממנו".

סימאונה וגריזמן. ידעו ימים יפים ביחד (רויטרס)סימאונה וגריזמן. ידעו ימים יפים ביחד (רויטרס)

ולמרות החתימה על החוזה והפרגון הגדול שיש ביניהם, בתקופה האחרונה נדמה כאילו מערכת היחסים בין גריזמן לסימאונה היא קצת פחות מושלמת. מאז החלה העונה הנוכחית, אתלטיקו כבר לא ממש מצליחה להיות אותה קבוצה מלהיבה שכולם הכירו, ואחרי התוצאות הרעות שהיא רשמה בליגת האלופות, הביקורות על סגנון המשחק של סימאונה באות מכל כיוון. אלא שבתקופה האחרונה המאמן הארגנטינאי ספג ביקורת גם מכיוון בלתי צפוי. משפחת גריזמן החליטה לתלות את הכביסה המלוכלכת לעיני כל השכונה.

לדבריו של סימאונה, גריזמן הוא כמו שלושה שחקנים בשחקן אחד. "עובד כמו קשר, מבשל כמו פליימייקר ומסיים כמו חלוץ", אבל היכולת שלו לא באה לידי ביטוי העונה, ותיאו גריזמן, אחיו של אנטואן, חושב שבשיטה הנוכחית של אתלטיקו אחיו נעלם לחלוטין. לכן הוא פצח בסדרת ציוצים שהופנו כנגד המאמן: "אנחנו יוצאים קדימה 40 מטר ואז חוזרים 80. אני לא מבין את זה. לגריזמן אין סיכויים ליצור אם אין לו את הכדור". לא חלפו כמה ימים, ובעוד המשפחה כולה הייתה על אדמת צרפת, תיאו גריזמן המשיך לייצר הקנטות נוספות אחרי שצייץ תמונה של אצטדיון אולד טראפורד בלי לומר מילה. כמה שעות לאחר מכן, אגב, נמחק חשבון הטוויטר שלו מסיבה שאינה ברורה.

תיאו גריזמן, אחיו של החלוץ, מקניט בטוויטר (צילום מסך)תיאו גריזמן, אחיו של החלוץ, מקניט בטוויטר (צילום מסך)

באנגליה, כמובן, אהבו את הציוצים הללו ועסקו בנושא בהרחבה. על אף שהחלוץ עצמו הכחיש באוגוסט האחרון את השמועות על כך שדיבר עם ז'וזה מוריניו על עתידו, עיתון “הסאן” הבריטי המשיך לנסות לגלות האם גריזמן מתקרב שוב למנצ'סטר. השבוע “הסאן” פרסם תמונה קבוצתית מאחד המשחקים האחרונים של אתלטיקו מדריד וניסה להבין מדוע היא צולמה כמעט ללא החלוץ הצרפתי. איך שהתחילו הפלאשים, גריזמן הסתובב והלך, ולפי הצילומים ניתן לראות רק את הגב של החלוץ בעוד ששאר השחקנים עדיין נותרו במקומותיהם והביטו למצלמות. כלי התקשורת בממלכה אוהבים ספקולציות וגם הפעם הם תהו האם התמונה הזו ממחישה את מה שעתיד לקרות בקרוב והאם גריזמן אכן בדרך להיפרד מחבריו.

גם אם החלוץ הנהדר הזה לא באמת רוצה ללכת, הימים שלו הם ימים מאוד לא שקטים וסביר להניח שבקרוב גם אוהדי אתלטיקו יאבדו את סבלנותם. "הוא מאוד מבולבל", אמר סימאונה על החלוץ שלו לפני היציאה לפגרה. "הוא לא בכושר הכי טוב שלו, אבל אנחנו חייבים לתמוך בו כי העונה ארוכה ואנחנו עוד נצטרך אותו בהמשך".

ה"המשך" הזה שסימאונה דיבר עליו הוא כמובן המפגש הקרוב מול ריאל מדריד. אתלטיקו, מי שהגיעה עם סימאונה פעמיים לגמר ליגת האלופות ופעם נוספת לחצי הגמר, נמצאת אולי בדרך לאחת מהעונות הכי קשות שהיא ידעה בשנים האחרונות. הקבוצה שלו בדרך להדחה מליגת האלופות והיא כבר עם רגל וחצי בליגה האירופית, ובנוסף היא רחוקה שמונה נקודות ממוליכת הליגה הספרדית ברצלונה, כך שהפסד בדרבי, בנקודה הזו של העונה, יוכל אולי להרוס את כל החלומות שלה כבר בשלב מוקדם.

באמת עוזב? הכותרת בסאן על התמונה הקבוצתית ללא גריזמן (צילום מסך)באמת עוזב? הכותרת בסאן על התמונה הקבוצתית ללא גריזמן (צילום מסך)

עם כל הבישולים, השערים והתצוגות הנהדרות שלו, לגריזמן עדיין חסר משהו אחד בולט - תארים. בכל פעם שהוא היה קרוב לזכייה בתואר עם אתלטיקו, זו הייתה דווקא ריאל מדריד שהפריעה לו. אמנם אתלטיקו סיימה במקום השלישי בליגה בשלוש העונות האחרונות, אבל גריזמן לא היה רחוק מזכייה בליגת האלופות, התואר הכי נחשק באירופה.

באחד ממשחקי הגמר האלה, בסאן סירו שבמילאנו, גריזמן היה אחד מהגיבורים הטראגיים של הקבוצה, אחרי שהחמיץ פנדל בפתיחת המחצית השנייה, במצב של 1:0 לריאל. למרות זאת, אתלטיקו השוותה ל-1:1, המשחק הלך לפנדלים ושם גריזמן דווקא כן הצליח להכניע את קיילור נאבאס, אלא שאתלטיקו החמיצה את הבעיטה הרביעית והתואר הלך ליריבה.

תחת הדרכתו של זינדין זידאן, ריאל מדריד המשיכה לזלול תארים וזכתה פעם נוספת באליפת אירופה, אחרי שבדרך היא הדיחה את אתלטיקו בחצי הגמר. "כמובן שהעונה האחרונה כאבה גם כן", העיד גריזמן. "זו הייתה הפעם השלישית שהיינו נורא קרובים להניף את גביע האלופות. הראינו הרבה אופי במשחק הגומלין, אחרי שהפסדנו 3:0 בברנבאו. 15 הדקות הראשונות שלנו היו מושלמות וזה רק מראה לאן אנחנו יכולים להגיע".

בדרבי הקרוב נראה שלגריזמן, צ'ולו ואתלטיקו כולה יש הזדמנות לתקן את מה שקרה בעבר. ריאל מדריד נראית פגיעה יותר ואם הקולצ’ונרוס יצליחו לשחק כמו ברבע השעה ההיא, אולי הפעם הם יצליחו להשאיר את ריאל מדריד מאחוריהם ואתלטיקו תהפוך להיות אחת מהמועמדות לאליפות. כשהעפלה לשלב הבא בליגת האלופות נראית בלתי אפשרית וכשגריזמן מחפש תואר משמעותי ראשון בקריירה שלו, המשחק הזה יוכל להיות זה שיכריע האם גריזמן יעזוב או יישאר. כי ניצחון על ריאל מדריד ישתיק את כל הקולות שמסביב, יחזיר את השקט למערכת היחסים עם המאמן שלו ואולי יציב מטרה חדשה שתגרום לצרפתי להתעורר מהתרדמת.

גריזמן מאוכזב על רקע החגיגות של שחקני ריאל מדריד. מה יהיה הפעם? (רויטרס)גריזמן מאוכזב על רקע החגיגות של שחקני ריאל מדריד. מה יהיה הפעם? (רויטרס)

לכן גריזמן בא לנצח. כאמור, הוא כבר הגיע לשלבים הגבוהים ביותר בליגת האלופות, שיחק בליגה הטובה בעולם ואפילו העפיל לגמר יורו 2016 עם נבחרת צרפת, אבל הפסיד לפורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו בתוספת הזמן וזכה רק בתואר השחקן המצטיין של הטורניר. הוא היה קרוב לתהילה לא פעם, אבל בגיל 26 אנטואן החליט שנמאס לו להישאר עם המחמאות. על הגוף שלו חרוט קעקוע בערבית עם מילותיו של פילוסוף צרפתי שאומר "הפוך את חייך לחלום, והפוך את החלום שלך למציאות". מבחינה פילוסופית גריזמן מרגיש שהוא הגשים אותו, אבל עדיין יש לו תשוקה גדולה להפוך להיות הטוב ביותר בעולם, או לפחות בספרד. והמציאות היא אך ורק ההווה שלו.

באחד מהראיונות שעשה בפתיחת העונה, החלוץ התבקש לתאר במילה אחת את התקופה שלו באתלטיקו. אחרי מחשבה קצרה, השיב גריזמן: "מאמץ". כשנשאל למה הוא בחר דווקא במונח הזה, הוא הסביר: "צריך להבין, כל אחד מהצוות באתלטיקו עובד בכל שנייה מהיום שלו על מנת שהמועדון הזה יוכל להמשיך להתקדם קדימה. ומצידנו, אנחנו השחקנים מנסים להראות את הגישה הזו גם על המגרש". אולי הפעם זה יצליח לו ולאתלטיקו, ואולי זה יהיה רק המאמץ אחרון.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */