יום שישי, 10.05.2024 שעה 17:09

איגוד ההתעמלות יכריע את עתידה של ויגדורצ’יק

מחר: הנהלת האיגוד תתכנס ותחליט אם להדיח את מאמנת הנבחרת האמנותית מתפקידה באופן סופי. עימות בין ריסנזון לריבקין בעקבות תמיכתה במאמנת

|
אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)
אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)

האם אירה ויגדורצ'יק תאבד את משרת אימון נבחרת ההתעמלות האמנותית באופן סופי? הנהלת איגוד ההתעמלות תתכנס מחר (שני) ותדון פעם נוספת במעמדה של המאמנת, שעלולה להיפרד מהנבחרת. חברי ההנהלה ידונו בעתידה של המאמנת ויקבלו החלטות בצורה מיידית, על מנת לשים סוף לסיפור שנמרח על פני כמה חודשים.

כזכור, האיגוד עסק בנושא לא פעם במהלך חצי השנה האחרונה. בחודש יולי הוחלט להעביר את ויגדורצ'יק לתפקיד חדש “ולקדם” אותה להיות מאמנת מקצועית, כאשר מתחתיה יעבדו שתי מאמנות צעירות והן יהיו אלה שיעבירו את אימוני הנבחרת בפועל. אלא שעד כה האיגוד טרם פרסם קול קורא לאיתור המאמנות הצעירות, ובתוך כך, ויגדורצ'יק הופיעה לישיבה באגף הנבחרות שבסיומה ניתנה המלצה מקצועית לבחור צוות אימון חדש לנבחרת.

השאלה היא כיצד הנהלת האיגוד תפעל והאם היא תאמץ באופן סופי את ההמלצה הזו או שתחליט להשאיר את ויגדורצ'יק בתפקידה. כזכור, בשבועות האחרונים שלחה המאמנת מכתב חריף באמצעות עורכי דינה לראשי האיגוד ובו היא טענה כי היא נאלצת להתמודד עם "התעמרות מכוונת ושיטתית". בנוסף, נשלחו מטעם המתעמלות והוריהן מכתבים לשרת התרבות והספורט מירי רגב בדרישה שתתערב בנושא, ואף נפתחה עצומה שקוראת להשאיר את ויגדורצ'יק בתפקידה.

אירה ויגדורצ'יק (איציק בלניצקי)אירה ויגדורצ'יק (איציק בלניצקי)

גורמים שונים טוענים כי הפוליטיקה החיצונית השתלטה לכאורה על החלטות האיגוד. "הכל מתנהל מחוץ לכותלי האיגוד וההחלטות מתקבלות בשיחות בין מרכז מכבי למרכז הפועל", אמרו. "יש דילים בין המרכזים, הם שולטים באיגוד ומכתיבים מה יהיה בישיבת ההנהלה. זה הזוי".

ויגדורצ’יק עצמה ממשיכה לשמור על שתיקה אבל ברשתות החברתיות ישנה כאמור התגייסות גדולה לצידה, ובהמשך למכתבים שנשלחו לשרה רגב, גם המתעמלת לשעבר אירה ריסנזון-נחמני פרסמה את דעתה על הנעשה: “היחס המבזה כלפי מאמנת בכירה כמו אירה ויגדורצ’יק מדכא בי ובספורטאיות עבר נוספות כל רצון לבוא ולתרום מהידע שצברנו במהלך השנים. חתרו תחתיה. השיקולים המנחים אינם מקצועיים”, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.

עוד כתבה ריסנזון כי “אירה תמיד ידעה לשים את הספורט לפני הכל. זכור לי היטב כיצד דאגה והייתה הראשונה לפנות לנטע ריבקין בזמן שרק עלתה לסגל האולימפי, הציעה ודאגה לה לאולם ותנאים להתאמן כשצוות האימון שלה התפרק”. הדברים יצרו עימות חזיתי עם ריבקין והמתעמלת האולימפית לשעבר לא נשארה חייבת: “ריסנזון עשתה שימוש בשמי תוך כתיבת דברים חסרי שחר, אותם הייתי מגדירה כשקרים. באיזו תעוזה וחוצפה אירה מחברת אותי למאמנות אחרות? זו חציית גבולות. מאז תחילת דרכי ליווה אותי אותו צוות מקצועי. מי כמוני חוותה את יחסייך עם צוות המאמנות שלך בזמן היותך מתעמלת, ועל זה נאמר - ישנם דברים שהשתיקה יפה להם. אני לא במשחקי המאבקים, זו פגיעה בשמי הטוב. לא אתן לאיש להכניס אותי למקומות האלה”.

אירה ריסנזון (רויטרס)אירה ריסנזון (רויטרס)

מלבד הנושא של המאמנת הלאומית, בישיבת ההנהלה הקרובה של האיגוד ידונו בנוסף גם על אירוח גרנד פרי אילת בהתעמלות אמנותית. כמו כן, יוצג היועץ המשפטי החדש של האיגוד, עו"ד רועי רוזן, שישתתף לראשונה בישיבה. כזכור, היועץ המשפטי הקודם נזרק מהאיגוד לאחר שטען כי לרזי פלד אסור לכהן בתפקיד היו"ר, זאת על סמך התלונה שהוגשה לרשם העמותות נגד תהליך הבחירות עקב רישומים כוזבים שנעשו לכאורה על ידי המועמדים להנהלה.

בשנה האחרונה האיגוד היה תחת חקירה ועו"ד פליקר, ששימש בזמנו גם כיו"ר ועדת הבחירות, שיגר חוות דעת חסרת תקדים לרשם העמותות, באמצעותה הוא תקף את ראשי האיגוד ואף טען כי הוא זכה לכאורה לאיומים מצידם. ראשי איגוד ההתעמלות התנערו ממכתבו, שלחו חוות דעת חדשה מטעמם - ולאחרונה הודיע רשם העמותות כי הוא סגר את התלונה.

בנושא אחר, רביעיית בנים ישראלית זכתה במדליית זהב בקרב רב באליפות אירופה. אפי סאץ, לידר דנה, ינאי כלפה ודניאל אורלוביץ השיגו ציון של 30.710 נקודות והקדימו את המתחרים מאנגליה ואוקראינה. צמד הבנות ממכבי דן שהתחרו מטעם ישראל, מיקה לבקוביץ ורוני סורזון זכו גם הן במדליית ארד עם ציון של 84.910 נקודות.

בעוד כשנתיים תיערך אליפות אירופה בישראל וכחלק מההכנות נכחה בסוף השבוע במתקני התחרות משלחת מטעם האיגוד בראשות יו”ר האיגוד רזי פלד. בין השאר נערכו סיורים במתחם התחרות והתקיימו פגישות עם הוועדה המארגנת והוועדה הטכנית של ה-UEG.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */