יום שישי, 10.05.2024 שעה 15:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

תוכיח שהוא היה שוטה: בניון ומבחן הדרבי הגדול

ארבלדזה לא האמין בספסל שלו ולא נתן לקשר הזדמנויות. אחרי שקרויף החזירו לעניינים, בניון מחכה להפועל ת"א ב-21:00 עם מטרה - להראות שהוא עוד כאן

|
אייל גולסה וגל אלברמן מברכים את בניון (רדאד ג'בארה)
אייל גולסה וגל אלברמן מברכים את בניון (רדאד ג'בארה)

לא ברור איזה אימונים ראה שוטא ארבלדזה בתקופה שלו במכבי תל אביב. בטח בתקופה האחרונה טרם פוטר. לאנשים הקרובים אליו סיפר בימים האחרונים שהשחקנים שלו לא נתנו לו סיבות לשנות את ההרכב. הוא טען כי הסיבה בגינה לא החליף 11, הייתה כי 11 השחקנים הנוספים שיש לו בסגל גרמו לכך שהבחירה שלו תהיה פשוטה. וזה כמובן, לא דבר חיובי.

מקטרגיו של ג’ורדי קרויף טענו לאורך ארבע שנים וחצי שהיו בינו ובין מאמניו חילוקי דעות. סיפרו על קרעים עם אוסקר גארסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטרן. טענו כי הוא לא מרוצה מבחירת השחקנים, מקרדיט מוגזם לאחרים. קרויף צריך להגיד, וגם כל מי שבמכבי ת”א, טען בחירוף נפש שהדברים האלה מעולם לא היו נכונים.

דרבי

מבט על שני משחקיו בתפקיד, יספר את הסיפור ויאשר את הטענות מהצד של קרויף. בעוד שוטא ארבלדזה לא ספר שחקנים מסוימים, בשני המשחקים של המנהל הספורטיבי כמאמן זמני, ראינו שחקנים חדשים זוכים לקרדיט וגם מספקים את התוצאות. אבי ריקן לדוגמה. יוסי בניון כדוגמה מובהקת עוד יותר.

קרויף: "אנחנו צריכים להיות מרוכזים מחר"

בשני המשחקים תחת קרויף, בניון היה הטוב בין שחקני מכבי תל אביב על כר הדשא. בחודש האחרון בו ברק יצחקי זוכה למקום ב-11, הוא השחקן הפורה ביותר של מכבי תל אביב. שניים שארבלדזה לא ממש ספר וכשנזכר לספור את יצחקי, זה כבר היה מאוחר מדי עבור העונה שלו. הוא ניצב על זמן שאול ונשלח לביתו. בצדק מוחלט יש לציין.

יוסי בניון חוגג עם שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)יוסי בניון חוגג עם שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

ארבלדזה היה מאמן שהאמין מעט מאוד בסגל שלו וזה כמובן מספר את סיפור העונה. במקום מלחמה בריאה ותחרות על ה-11, התקבלה מכבי ת”א שבעה וחסרת אנרגיות. שחקנים נשחקו, חלק מדקות משחק רבות מדי, חלק מישיבה מרובה על הספסל. ניהול הרוטציה היה בעוכרי המאמן, שלא ממש התחשב בקולות מתוך חדר ההלבשה.

החדר של ארבלדזה היה פתוח תמיד. שחקנים נכנסו לשוחח אתו, הביעו את האכזבה שלהם מכמות דקות המשחק, ממיעוט ההזדמנויות. הוא ידע היטב לשלוף דפים ולהראות להם “הנה, שיחקתם 54.3% מכמות המשחקים שלנו”, זה היה רק עוד צעד בדרך לאיבוד טוטאלי של אמון שחקניו בו. כן, הם אהבו את ארבלדזה האיש, אבל ממש לא העריכו את ארבלדזה המאמן.

שוטא ארבלדזה עצבני. לא האמין בספסל שלו (נעם מורנו)שוטא ארבלדזה עצבני. לא האמין בספסל שלו (נעם מורנו)

מכבי ת”א של ג’ורדי קרויף תמיד התפארה בסגל הטוב ביותר בישראל. בסגל הרחב ביותר בישראל. ב”שני הרכבים שיכולים להיאבק על האליפות”. אך העונה, תחת ארבלדזה, התדמית הזאת נזנחה תחת הרעיונות המוגבלים מאוד של המאמן הגיאורגי. אפשר לדבר על 11 שחקנים שפחות נספרו, אבל לפני הדרבי הקרוב הערב (שני, 21:00) צריך לדבר על יוסי בניון.

“הסיטואציה עם יוסי לא נוחה לי. אני חושב שהוא צריך לקבל הרבה דקות משחק אבל כרגע זה לא קורה. לשחקן במעמד שלו מגיע הרבה יותר”, הודה ארבלדזה אחרי שקבוצתו ניצחה 2:4 את הפועל חיפה, ולמרות אמירות אלה, בניון לא קיבל ממנו את חולצת ההרכב במשחקים הבאים.

ג'ורדי קרויף. הבחירות שביצע כמאמן זמני הוכיחו שלא התערב למאמניו (רדאד ג'בארה)ג'ורדי קרויף. הבחירות שביצע כמאמן זמני הוכיחו שלא התערב למאמניו (רדאד ג'בארה)

הקרובים לגיאורגי ציינו אחרי שעזב כי הוא נכנס לסיטואציה לא פשוטה. אצטדיון נתניה לעומת אצטדיון בלומפילד. ערן זהבי לעומת וידאר קיארטנסון. קרלוס גארסיה ויואב זיו לעומת אף תחליף מנהיגותי ראוי. אלא שבתוך מכבי ת”א לא ממש מבינים על מה ארבלדזה דיבר. אחד המנהיגים הגדולים בכדורגל הישראלי ישב על הספסל שלו כמעט כל העונה.

את האותות לכך הוא נתן מול לוד תחילה, ולאחר מכן מול רעננה. בניון לא הפסיק לרוץ. “הוא שיחק כמו בן 14”, הסכים אייל גולסה עם שאלת אחד העיתונאים לאחר המשחק. גם ג’ורדי קרויף החמיא: “בניון הוא מנהיג. בכל חדר הלבשה של קבוצה ישראלית בה הוא ישחק, הוא מנהיג. כששחקנים רואים את יוסי בגילו ובמעמד שלו רץ לכל כדור, נלחם, נותן ספרינט כדי להשיג כדור שהוא בעצמו איבד, זה מכניס אותם למצב אחר. זה נותן להם השראה”.

יוסי בניון ואייל גולסה. רץ כמו ילד בן 14 (איציק בלניצקי)יוסי בניון ואייל גולסה. רץ כמו ילד בן 14 (איציק בלניצקי)

בניון לא קיבל מספיק הזדמנויות העונה. יותר נכון, לא קיבל בכלל. כשנשאל אחרי אחד המשחקים העונה איך הוא מרגיש עם הסיטואציה שלו, הוא טען שהיא נוחה לו. כשניסו להדליק אותו ולקחת אותו בהשוואה למכבי חיפה, הוא טען כי “כל עוד הקבוצה רצה ואני לא שיחקתי, לא הייתה לי בעיה. כשהקבוצה (חיפה) נראתה רע וגם אז לא קיבלתי דקות, זה כבר הפריע לי”. הסיטואציה הזאת חזרה על עצמה גם העונה במכבי ת”א. רוני לוי התחלף בארבלדזה, והכישלון הנוכחי של מכבי ת”א בליגת העל מזכיר לא מעט קווים למכבי חיפה של העונה שעברה.

אלא שלמכבי ת”א וגם לבניון יש הזדמנות לשנות זאת. מאמן חדש עוד אין והוא ימונה בקרוב, מה שיעניק משחק שלישי ברציפות לקרויף על הקווים. הפעם היריבה היא הפועל תל אביב, שאף אחד לא יודע כמה שחקני סגל יהיו לה, כמה שחקני נוער יפתחו על כר הדשא ואיך זה בדיוק יתחבר במשחק כל-כך גדול ומלחיץ.

יוסי בניון חוגג. כבר כבש בדרבי אחד העונה (איציק בלניצקי)יוסי בניון חוגג. כבר כבש בדרבי אחד העונה (איציק בלניצקי)

זאת תהיה הזדמנות למכבי ת”א לצמק את הפער ל-8 נקודות וכאשר נשארו לה עוד שלושה משחקים מול הפועל באר שבע, לפחות על הנייר הכל עוד פתוח. זאת גם תהיה הזדמנות נוספת של קרויף וגם של בניון להוכיח לארבלדזה כמה הוא טעה, ולהסביר לו (כי הוא מסרב להבין), למה הוא נשלח הביתה בלי הזדמנות לקבל את מכבי עם מקצה שיפורים בינואר. פשוט כי לא הגיע לו. 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */