יום שישי, 26.04.2024 שעה 12:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

זהבי: אנשים מיצו אותי, נמאס להם שאני מצליח

זהבי ללא מעצורים: "כל קיץ אני אומר לג'ורדי 'זה הזמן לצאת', ונשאר", "שחררו לנו את החבל יותר מדי", "מקלל את קינן בכל משחק", "יש שחקן עונה אחד"

|
ערן זהבי חוגג. מיצו אותו? (נעם מורנו)
ערן זהבי חוגג. מיצו אותו? (נעם מורנו)

העונה האחרונה של ערן זהבי הייתה פשוט פנומנלית. אין דרך אחרת לתאר אותה. 62 משחקים, יותר מ-5,500 דקות (כולל נבחרת), אין לכך שום תקדים בעולם. תוסיפו לזה 35 שערים בליגת העל, שמונה שערים במסגרות האירופיות, שניים בגביע המדינה ועוד שניים בסופר-קאפ והנה לכם 47 שערים במסגרת מכבי תל אביב, 10 בישולים בליגת העל ובקיצור, כל מילה או מספר שנכתוב לא יתארו את מה שחווה העונה קפטן מכבי תל אביב. אך בשורה התחתונה, מהעונה הזאת ערן זהבי יוצא בלי תואר קבוצתי. בעצם, יש לו תואר אחד - שלב הבתים של ליגת האלופות, כך לפחות הוא קורא להעפלה של הקבוצה לשם.

רגע אחרי שהעונה הסתיימה, ולפני שהוא יוצא לעוד מסע עם הנבחרת ובכך מסיים את העונה שהחל ביוני 2015 - בחודש יוני 2016, התיישב זהבי לראיון מקיף עם כלי התקשורת ושם ענה על הכל, בלי מעצורים, בלי חשבון, אמיתי. נקי ומרתק. 

מכבי חיפה מניפה את גביע המדינה 2015/16!

"העונה הזאת מאכזבת, אבל לא כישלון", פתח זהבי את דבריו. "הרי היינו יכולים לשבת פה ולצדי צלחת אליפות או גביע ואז היינו מגדירים אותה כעונה הטובה בכל הזמנים. בסופו של דבר הפסדנו את זה במחזור האחרון ובגמר בסוף השבוע האחרון ובמבחן התוצאה אין לנו תואר למעט ליגת האלופות, שמבחינתי היא מקבילה לתואר. אז יצאנו בלי תואר, אבל אי אפשר להגדיר את העונה ככישלון".

ג'ורדי פעם אמר שמבחינתו לסיים עם אליפות אבל בלי גביע, או עם גביע ובלי אליפות, זה לא כישלון. אבל לסיים בלי אף אחד מהם, זה כן.
"הוא אמר את זה לפני שעלינו לליגת האלופות. ובסופו של יום, צברנו 11 נקודות יותר מהעונה שעברה שבה כן היינו אלופים, ספגנו הכי מעט, כבשנו יותר מכולן, אבל יצאנו במקום השני ובלי תואר. מה זה אומר? זה אומר שבסופו של דבר ב"ש השיגה שתי נקודות יותר ועמדו בציפיות שהציבו לעצמם. הם לקחו לנו את האליפות. אנחנו עשינו את המוטל עלינו, אבל בסוף זה לא הספיק. היינו צריכים לעשות יותר".

אתה טועה בדבר אחד כי לפני ארבעה מחזורים המקום הראשון היה שלכם.
"בגלל זה אמרתי, הם לקחו לנו את האליפות, אנחנו הפסדנו את האליפות, זה לא באמת משנה. בסוף הם היו לאורך הרבה יותר זמן במקום הראשון מאשר הזמן שלנו שם, והם הצליחו לשמור עליו. הם באו לבלומפילד ולא הפסידו שלושה מחזורים לסוף, ושמרו על שלהם. כל הכבוד להם".

 
 הם לקחו לנו את האליפות, אנחנו הפסדנו את האליפות 
 
 
 

יצאנו מגמר הגביע עם תחושה שאתה עכשיו בטירוף לבוא לעונה הבאה ולהביא למכבי ת"א טרבל. שמהערב הזה אתה הולך עם מטרה ברורה - להחזיר למכבי את הטרבל. אבל אחרי זה במסע"ת פיטר בוס לא היה מוכן להתחייב שלא ייקח אותך לאייאקס, אח"כ התפרסמה הידיעה ב-ONE על הפגישה של הנציגים שלך עם אייאקס. אז השאלה אם ההפסד בגמר היה האחרון שלך או שזה המשחק שנתן לך דרייב לעונה הבאה?
"כל פעם הספקולציות האלה מחדש. כל פעם שמאמן הולך מכאן למועדון גדול זה עולה. והכי קל לכתוב שהוא ייקח אותי איתו כי עשינו דברים טובים ביחד. יש בינינו קשר טוב, אבל זה לא אומר כלום. אני לא יודע מה התכניות שלו ומה יהיה בעתיד".

פיטר בוס וערן זהבי. קשר טוב (איתי כהן)
פיטר בוס וערן זהבי. קשר טוב (איתי כהן)
 

אז מה אתה רוצה, מה אתה חושב?
"מה אני רוצה? קודם כל יש לי חוזה במכבי ת"א. אני מאושר במועדון. ברור שאם אשחק פה המטרה הראשונה תהיה קודם כל להחזיר את התארים הביתה. לא מעניין אותי שום דבר, לא ליגה אירופית ולא כלום. האליפות זו המטרה הראשונה ונלך עליה בכל הכוח. לגבי השאר, שום דבר לא השתנה. רק אם יבוא משהו שאי אפשר להגיד לו 'לא'. אם תגיע הצעה מאייאקס, אף אחד פה לא יגיד לי לא ללכת. או מועדון כמו לא יודע, יש עשרות דוגמאות. דיברתם על אייאקס אז עניתי על אייאקס, אבל אין לי שום הצעה ושום חוזה על השולחן. הכל זה דיבורים. אולי בעוד שבוע זה יהיה נכון ואני אגיד לך ככה וככה ונחשוב ונראה מה עושים. אבל כרגע אין שום דבר". 

אייאקס מבחינתך זו ההתקדמות שעליה דיברת? כי כבר היו לך הצעות גדולות בעבר.
"אייאקס זה אחד המועדונים הגדולים בעולם, אחד המועדונים הבאמת מעוטרים באירופה, זה מבחינתי הטופ של הטופ, אבל שוב כרגע אין שום הצעה על השולחן שלי".  

אתה בעצם אומר כרגע אין לי כלום ואני נשאר פה בשביל להחזיר את כל התארים. זאת אומרת שכל מי שאומר שאין לערן זהבי מה לחפש פה, טועה?
"אני מבין שלאנשים נמאס. אני מסתובב עם הרגשה כזאת כבר הרבה זמן שאנשים מיצו אותי. שלאנשים נמאס להם לראות אותי זוכה בעוד משהו ובעוד משהו, ומה אני אגיד לך, יש לזה עובדות. אנשים מיצו אותי. זאת התחושה הכללית שלי".

ערן זהבי. מיציתם אותו? (איתי כהן)
ערן זהבי. מיציתם אותו? (איתי כהן)
 
תארים, עומס, נבחרת וסכנין
אמרת העונה שאתה מרגיש שכל המדינה נגד מכבי ואחרי הגביע זה התחזק?
"אני לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ, כי אין תירוצים. במבחן התוצאה נכשלנו. זה שכולם נגדנו זה מצב טוב. כולם מקנאים במכבי ת"א. כולם רוצים שלא תהיה שליטה אחת בכדורגל הישראלי ואני מבין את זה. זה לגיטימי. לא צריך להתבכיין על זה. ברצלונה לא משחקת נגד כל העולם? ריאל מדריד לא משחקת נגד כל העולם? אנחנו במקום טוב כשזה המצב".

דיברת על רעשים שפגעו בקבוצה. בתקופה האחרונה ג'ורדי לא היה פה בשל הנסיבות הטרגיות שלו, והחלו הרעשים, הם הפריעו?
"הרעשים האלה הוציאו אותנו מפוקוס. אני אמרתי לג'ורדי שהעובדה שהוא לא היה פה, מבחינתי פגעה בנו. מבחינתי, כל זמן שג'ורדי פה, העניינים שעל סדר היום הרבה פעמים מתנתקים מהקבוצה. יודעים לבוא ולעשות את הסטופ הזה כשג'ורדי בא לקריית שלום וזורק מילה לפה ומילה לשם ואנשים יודעים לאן ללכת ולפי איזה קו. אבל מי אנחנו שנשפוט אותו אחרי מה שהוא עבר? אני גאה במועדון הזה אחרי העונה הזאת ובשחקנים כי עברנו כל כך הרבה בשנה הזאת. באמת שעשינו עונה מצוינת שהסתיימה ללא תארים".

 
 הרעשים האלה הוציאו אותנו מפוקוס. אני אמרתי לג'ורדי שהעובדה שהוא לא היה פה, מבחינתי פגעה בנו. מבחינתי, כל זמן שג'ורדי פה, העניינים שעל סדר היום הרבה פעמים מתנתקים מהקבוצה 
 
 
 

מהצד היה נראה מתחילת הפלייאוף שבאתם עייפים.
"שיחקתי 62 משחקים העונה, מעל ל-5,500 דקות. זה נראה לך הגיוני לשחקן כדורגל? אם תראה לי אחד ששיחק ככה, תקבל מה שתרצה. וגם אם כן, לשחקנים האלה היה חודש יותר פגרה בקיץ ועוד חודש בינואר. אם תראה לי שחקן ששיחק מיוני ועד יוני אני אתן לך מה שאתה רוצה".

בוא נדבר על נושא הנבחרת והמכתב של מרטין ביין.
"כל מה שקרה שם זה לטובת נבחרת ישראל, לא לטובת מכבי ת"א, לטובת נבחרת ישראל. מתי הנבחרת צריכה אותי, ביוני או בספטמבר כשמתחיל הקמפיין? מי שרוצה להרוויח אותי לספטמבר צריך לתת לי מנוחה ביוני. אבל הנה אני מבהיר - אני מתייצב לנבחרת. בכל פעם שיקראו לי אתייצב, גם אם אני צריך לנוח רק שבוע, אז אנוח שבוע. אבל מבחינתי לשחקן הישראלי אין את הלגיטימציה שיש באירופה שם קבוצות לא מתחילות את המוקדמות בתאריכים שלנו. לא זכינו בגביע ולי זה עשה הכי רע שאפשר. זה אומר שאני מתחיל את העונה ב-14 ביוני, יש לי 10 ימים לנוח".

מרטין ביין. נלחם בהתאחדות (משה חרמון)
מרטין ביין. נלחם בהתאחדות (משה חרמון)
 

למה אתה לא מדבר עם אלישע ומבקש שישחרר אותך?
"אם אני אבוא ואבקש את זה, כל המדינה תהיה פה על הרגליים. אם לא אגיע יגידו שערן זהבי חושב רק על עצמו ועל הקריירה שלו. אז אגיע ואתייצב, ואם זה יפגע בי בהמשך הדרך ובהמשך הקמפיין, אז כל אחד יצטרך לעשות חושבים בדיעבד. לי לא מפריע מה חושבים עליי, אבל ברגע שמזמינים אותי אני פשוט מגיע. זה הכל. בנבחרת צריך לחשוב על האינטרס של הנבחרת והאינטרס של הנבחרת הוא שאהיה הכי טוב לקמפיין. זה פשוט. אז יתקצר לי החופש ואתמודד עם זה".

 
 אם אבקש להשתחרר מהנבחרת, כל המדינה תהיה על הרגליים. אם לא אגיע, יגידו שערן זהבי חושב רק על עצמו ועל הקריירה שלו 
 
 
 

האם לא מרגיש לך שמישהו בהתאחדות, אולי אפילו עופר עיני, לחש לאלישע שהוא צריך לזמן אותך ויהי מה בעקבות המכתב של מרטין?
"קודם כל, זה ממש לא עבר לי בראש. אנחנו כן רואים את המלחמה הזאת. כל מכתב שנשלח יוצא לתקשורת, מבחינתי מועדונים והתאחדות צריכים לעבוד ביחד ולא הנה הם שלחו אז נעשה להם ככה ואלה עונים לאלה בתקשורת. צריכים לעבוד ביחד ולעשות את ההכי טוב לנבחרת ולקבוצות ולמצוא את האיזון".

אליניב ברדה זכה בתואר שחקן העונה של המנהלת. זה הפריע לך?
"ברור. אם אגיד לא, אשקר. אני חושב שצריך לשים את הדברים על השולחן. יש שחקן העונה, או שחקן האלופה? למה שמים קטגוריות שלא עומדים בהן? אני מת על ברדה והוא שחקן מצוין שעשה המון דברים יפים השנה, אבל או שיש שחקן העונה או ששחקן העונה נבחר רק מהאלופה, ואז תשימו רק קטגוריות של שחקני ב"ש. עם כל הכבוד, יש שחקן עונה אחד השנה". 

אליניב ברדה מניף את תואר שחקן העונה (איתי כהן)
אליניב ברדה מניף את תואר שחקן העונה (איתי כהן)
 

דיברו על ארבע תוצאות התיקו שהרסו לכם את האליפות, ואני מסתובב עם תיאוריה שבעצם מה שהרס לכם את האליפות זה שלא שחררו את יוקאנוביץ' ביום שבו הוא ביקש לעזוב, וזה עלה לכם עם אותו הרכב הזוי מול ב"ש בבלומפילד שזה היה ממש צעד של "תשחררו אותי מפה כבר". אתה גם הרגשת ככה?
"אמרתי שבגלל כל מה שעברנו העונה אני גאה בכל השחקנים כי הוכחנו שאנחנו יותר חזקים מהכל. לא לקחנו תואר ממשי, אבל הוכחנו שאנחנו כן אחד בשביל השני בתוך חדר הלבשה חזק. ידענו שהמאמן הולך, אבל לא ידענו מתי. עשינו אסיפות בינינו לבין עצמנו, אמרנו לעצמנו שלא משנה מי המאמן ומי הולך ומי בא - אנחנו פה אחד בשביל השני כי אנחנו אלה שנשארים כאן. בסוף שמרנו אחד על השני ועל הדברים האלה לא קיבלנו מספיק פרגון. במועדון אחר זה היה יוצר הרבה בלאגן. אבל לא שמעתי אף אחד שהתבכיין על זה. בלענו את הצפרדע והמשכנו". 

אבל אתה מסכים שהיה צריך לשחרר אותו ביום שבו הוא ביקש ולא למשוך את זה?
"בסך הכל התוצאות איתו היו טובות. אבל מצד שני אני חושב ואמרתי את דעתי בנושא, אדם שלא רוצה להיות במכבי ת"א - באותו יום לא צריך להיות במכבי ת"א. אם אני מיץ' גולדהאר ובא אליי אדם שאומר שהוא לא רוצה להיות במכבי ת"א, באותו יום אני משחרר אותו".

ג´ורדי קרויף וסלבישה יוקאנוביץ´. לא היה צריך להישאר (איתי כהן)
ג´ורדי קרויף וסלבישה יוקאנוביץ´. לא היה צריך להישאר (איתי כהן)
 

בוא נפתח את סוגיית ראיקוביץ' ואבוקסיס, לא שמענו את המועדון מאז שזה קרה. איך אתה רואה את זה ששוער דחף מאמן ולא הושעה ולא הורחק?
"אני לא חושב שזה היה צריך לקרות והוא יודע שהוא עשה טעות. אני לא רוצה שנתנהג כך בתוך המועדון. אבל אתה יודע, קורות כל כך הרבה טעויות בכדורגל. גם בגמר גביע היו מכות במגרש. לא ראיתי אדום או שום דבר וזה היה הרבה יותר מהדחיפה הזאת של ראיקוביץ'. אני חושב שיש דברים שצריך לטפל בהם במסגרת המועדון ולא כל דבר צריך להיות בתקשורת ואיך הוא נענש ובכמה. הוא יודע שהוא טעה. הטעות הכי גדולה שהוא עשה זה שיכולנו לשחק בלעדיו במאני טיים שלושה משחקים והוא הבין את זה והצטער על זה מאוד".

ומה לגבי כל נושא טל בן חיים והוצאת החוץ בחצי הגמר?
"אני חושב שהטעות הראשונה שעשינו בחצי גמר הייתה שלא יצאתי להתראיין ראשון. אם הייתי יוצא ראשון, וזה לא בגלל עופר אלא בגללי כי לקחתי זמן בחדר הלבשה, הייתי מרגיע את העניינים. אחרי שאני יצאתי טל דיבר ויוסי דיבר ואתה לא יכול להתעלם מדברים. הייתי מרגיע את הרוחות. הייתי מנסה לעשות את זה הרבה יותר רגוע ולהנמיך את האש". 

 
 ואמרתי רמאללה אז פתאום כל המחנה הימני אומר ככה, ומחנה השמאל ככה, והערבים ככה, וחיפשו על מה עכשיו לרכוב במקום להרגיע את הרוחות 
 
 
 

המילה או המשפט על סכנין ורמאללה, עוררו סערה. הבנת את זה?
"ברור שזה עורר סערה. נתפסו למילה רמאללה. מכל מה שאמרתי, רק למילה הזאת נתפסו וזה הכי קל. נראה לי שלכל הפולטיקאים בכנסת משעמם. אז מחכים שאני אגיד משהו, ואמרתי רמאללה אז פתאום כל המחנה הימני אומר ככה, ומחנה השמאל ככה, והערבים ככה, וחיפשו על מה עכשיו לרכוב במקום להרגיע את הרוחות. במקום להרגיע, חיפשו להלהיט. אם שמת לב מאז לא התראיינתי בנושא וזה לא עניין אותי. אם הייתי יודע שזה יעשה כזה בלגן, לא הייתי אומר את המילה הזאת. אבל במקום להתייחס לכל מה שקרה על המגרש, שמאבטחים הרביצו לשחקנים וכל מיני דברים שקרו שם, אז המילה רמאללה עשתה בלגן. כל המסביב הרגיש לי מאוד לא בטוח, הרגיש לי מקום שבו הרגשנו מאוימים, אבל מי שהקשיב באמת לראיון ולמה שאמרתי, היה מבין את זה".

יוסי בניון. בתור אדם שמכיר את חדר ההלבשה ואת המועדון, הוא יכול להסתדר פה?
"מי אומר שיוסי לא טוב בחדר הלבשה? אני מכיר אותו מהנבחרת ונהניתי איתו מכל רגע בנבחרת. ברגע שיש במועדון סדר וקו ברור וכולם יודעים איך הולכים ולאן, אז זה חוסך הרבה מאד בלגן שיש כרגע ליוסי במכבי חיפה, שבמכבי ת"א לא יהיה לו. אני לא יודע אם הוא יגיע. לא דיברנו בשבוע האחרון, אנחנו חברים טובים בלי קשר לכדורגל".

יוסי בניון (רדאד ג´בארה)
יוסי בניון (רדאד ג´בארה)
 

מה יוסי יכול לתרום למכבי ת"א?
"הוא יכול לתרום מהיכולת שלו קודם כל, מהניסיון, מהמנהיגות. מה שמרגיז אותי זה ששוחטים שחקנים לפי הגיל שלהם. אם הייתם באים מחו"ל ורואים משחקים שלהם, ורואים את מכבי חיפה משחקים, הייתם אומרים שמספר 15 הוא בן 24, שחקן מצוין. מה הייתם אומרים עליו? הייתם אומרים שהוא מצוין. אבל אצלנו עושים עניין מהגיל. הייתה לו עונה טובה, עובדתית. גם אתם בתקשורת פרגנתם לו ועובדה שנלחמים עליו במכבי חיפה, ורוני לוי נלחם עליו, אז למה שתהיה שאלה לגבי היכולת שלו? יש לכם בראש את יוסי של לפני חמש ועשר שנים שעשה דברים ענקיים בנבחרת ובליברפול, אבל הלו חבר'ה, מתבגרים, זו לא אותה קבוצה ולא אותם שחקנים סביבו". 

התלות בזהבי
אתה חושב שיהיה נכון לאשר את חוק ששת הזרים?
"זה יעשה רק טוב ודעתי בנושא ברורה. כשאתה לא דוחף אנשים לקצה, ואנשים מקבלים את המקום שלהם בקלות מדי, הם לא דוחפים את עצמם לקצה וכשאתה לא דוחף את עצמך לקצה, אתה לא מתקדם. כשאין מי שדופק לך על הדלת, שהוא בגב שלך וצריך להתחרות איתו כל יום, אתה לא דוחף את עצמך ולא מגיע לקצה היכולת שלך".  

כבשתם העונה 76 שערים בליגה. אתה כבשת 35 ובישלת 10. אחריך כבש טל בן חיים 10, ואחריו דור מיכה וקרלוס גארסיה עם שלושה. אתה מבין היום שמכבי ת"א תלויה מדי ביכולת של ערן זהבי לכבוש עבורה? תוכלו לקחת ככה אליפות?
"עובדתית, עשינו את זה. אני לא חושב שתלויים בי יותר מדי. למה לא שואלים אם נאפולי תלויה בהיגוואין וברצלונה במסי? ברור שאני מביא ערך מוסף לקבוצה, אבל לא לקחתי כדור ועברתי חמישה שחקנים והבקעתי. הכדורים הגיעו אליי בזמן הנכון ובמקום הנכון, ולשם הביאו אותי, כי לשם כיוונו וזאת הייתה הדרך, אבל ברור שאני חושב שצריך ששחקנים יבקיעו עוד שערים ויש את היכולות לעשות את זה. העונה זה לא הלך כל כך".

גונסאלו היגוואין.  (רויטרס)
גונסאלו היגוואין. נאפולי תלויה בו? (רויטרס)
 

לפני שלוש עונות כבשת 29 ואמרת שיהיה קשה מאוד בכל עונה להבקיע 20 שערים ומעלה. ולא רק שעשית את זה, גם הגעת ל-35. יש לך הסבר? חולשה של הליגה?
"אם זה היה בגלל חולשה של הליגה היו פה עוד ארבעה שחקנים שמבקיעים 20 שערים. אתם רואים עוד שחקן שהצליח? לא. מכבי ת"א קבוצה שעוזרת לי להבקיע ולהביא את היכולת שלי. נותנים לי להתבטא ומפרגנים לי. זה לא מובן מאליו שממשיכים לפרגן לי ולמסור לי. גם לי יש חלק בזה, כי אני אחד מהם ותמיד עובד בשבילם ורץ בשביל הקבוצה".

"ראיתי את זה מגיע, ראיתי לאיזה כיוון זה הולך"
בוא נחזור רגע לאותו לילה בסמי עופר בחצי הגמר, שאחריו הגיע כל הרע הזה שקרה למועדון. אתה אדם מאמין, אתה לא חושב שאיבוד התארים קרה לכם בגלל זה?
"אני לא חושב שזה קרה בגלל זה ואני אגיד לכם גם למה. ראיתי את זה מגיע, ראיתי לאיזה כיוון זה הולך. ובוא נגיד שיש הרבה סיבות לפרט ואני לא רוצה לעשות את זה כאן כי זה לא יהיה נכון. יש סיבות לכך שלא לקחנו תארים. הרבה סיבות אחרות. כמו מה למשל? דברים שאי אפשר להגיד בתקשורת. למי שצריך להגיד, אני אגיד. יש הרבה דברים שהשפיעו העונה לרעה וזה לאו דווקא מאמנים או יכולת כזאת או אחרת. יש דברים קטנים שמבחינתי כל דבר קטן הצטבר והצטרף ונהיה דבר גדול. זה לא משהו קריטי, אבל מבחינתי כל דבר קטן שקורה הצטבר למשהו גדול. אפילו אם אני מדבר על משמעת. זה אחד הדברים שקרו כשג'ורדי לא היה פה, אז אתה יודע, קצת בוא נגיד שחררו לנו את החבל. זה לא ניצול לרעה של הדברים או בכוונה או מרוע. יש חדר הלבשה אחד מהטובים שהיו לנו, הצבנו סטנדרטים מסוימים, אבל הסטנדרט כשאתה משיג משהו צריך לעלות ולעלות ולא להישאר באותו המקום. אני מכוון לדברים שאני לא חושב שצריך לדבר עליהם בתקשורת. הייתי רוצה לראות כמה דברים אחרת, אבל אני לא בעלים או ספורט דירקטור פה ואת מה שאני חושב אגיד אם ישאלו אותי".

סוגיית המאמן חשובה. העונה כל חמישה חודשים מתחלף לכם מאמן. עד כמה זה משפיע עליכם שאין יציבות בעמדה הזאת?
"אם אגיד שזה לא משפיע, אשקר. זה משפיע. לפעמים גם לטובה מאוד. לפעמים ממשיכים באותה הדרך, קצת משתפרים, לפעמים קצת יורדים. אבל בסוף בסוף השחקנים פה הוכיחו שהקבוצה הזאת יותר חזקה מכל מאמן. קבוצת שחקנים שהחזיקה פה חדר הלבשה והייתה ביחד והוכיחה שהיא חזקה. לא בגלל חילופי מאמנים הפסדנו את האליפות. גם אתם פרגנתם כאן לבוס על השינוי. עובדתית, הוא הפסיד פה פעם אחת ב-25 משחקים. כשאתה מביא מאמנים בסדר גודל הזה כמו אוסקר, פאולו, פאקו, יוקאנוביץ' ובוס אתה לוקח בחשבון שתבוא קבוצה ויום אחד תשים עליו כסף. והנה. זה קרה עם כולם. מכבי ת"א מכרה יותר מאמנים משחקנים. עשינו העונה מיליון יורו ממכירת מאמנים. זה תקדימי". 

פיטר בוס. מיליון יורו על מאמנים (איתי כהן)
פיטר בוס. מיליון יורו על מאמנים (איתי כהן)
 

משהו השתנה בפרמטרים שלך לעזיבה? היה מין בנק פרמטרים כזה. מעמד, שכר, מדינה. משהו השתנה?
"לא. שום דבר לא השתנה. הכל נותר אותו הדבר".

בוא נסגור רגע איזה נקודה כי לפני הגמר יצא לי לראות במקרה תקציר של ה-0:4 נגד הפועל ת"א בדרבי עם אוסקר. בשער הרביעי, אתה מתחיל את המהלך בקו האמצע ומוסר עומק למהראן ראדי שמבקיע. וזה מצחיק איך היוצרות התהפכו עם השנים. היום אפשר להגיד בפה מלא שערן זהבי הוא חלוץ ולהפסיק לקרוא לך קשר, קשר מתחת, וכל ההגדרות האלה?
"אני יכול להגיד לך שכן. באמת כן. כל הזמן אומרים שצריך להביא חלוץ וחסר חלוץ. בסוף בסוף בסוף יש פה חלוץ שנותן 30 גולים בשנה וצריך חלוץ? אולי הבעיה היא לא בעמדת החלוץ? אולי היא במקום אחר? עובדתית שיניתי תפקיד. ב-80 אחוז מהמשחקים בשנים האחרונות הייתי חלוץ והבאתי מספרים. זה לא עניין של כמה חלוצים תשים על המגרש. זה עניין של לכמה מצבים תצליח להגיע, כמה תשלוט במשחק וכמה שחקנים אתה מצליח לצרף להתקפה".

 
 כל הזמן אומרים שצריך להביא חלוץ וחסר חלוץ. בסוף בסוף בסוף יש פה חלוץ שנותן 30 גולים בשנה וצריך חלוץ? 
 
 
 

לאורך כל העונה ראינו הרבה דם רע בינך לבין דקל קינן במהלך משחקים. 
"אני חושב שהוא לא יכול להתמודד ביכולת, אז הוא מנסה לפצות בדברים אחרים. השופטים נותנים לו לגיטימציה לעשות מה שהוא רוצה, מרפקים ודריכות. אני יודע שאני אראה אותו בנבחרת, אבל לא אכפת לי להגיד את זה כי עובדה שגם אתם רואים את זה. אני לא אגיד לך שזה חלק מהמשחק. זה לחפש בכוונה, לשחק עם הידיים, מרפקים, דריכות, אם אתם סימנתם אותו אז הוא בולט מעל כולם. עובדה. תמיד יש עם בלמים משחק אגרסיבי נורמאלי, אבל זה בחיים לא הגיע לרמה כזאת אגרסיבית ומגעילה. בחיים לא יצא לי לקלל שחקן, אבל אותו אני מקלל בכל משחק". 

זהבי לפני דקל קינן (משה חרמון)
זהבי לפני דקל קינן (משה חרמון)
 

היו לך העונה טענות לשחקני ההגנה שלכם?
"איך אני יכול לבוא בטענות להגנה שספגה הכי מעט השנה? הם עשו עבודה מצוינת העונה. יש משחקים שאני יכול להגיד שאם היינו יותר רעים בהגנה ויותר מפוקסים לא היינו סופגים, ובאותה מידה יש גם משחקים שאם היינו יותר מפוקסים ורעים בהתקפה, היינו כובשים יותר ומנצחים. אם נשאיר אותם כל פעם רק ארבעה בחלק האחורי וישבו עליהם, נראה לך שלאורך זמן הם לא יספגו?".

המעבר לאירופה
אולי יש לך איזשהו חשש לעזוב לאירופה כי אתה חושש שאם תעבור לאירופה לא תהיה כוכב כמו פה?
"ממש ממש לא. יש טעם בשאלה הזאת, אהבתי אותה. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב אתגרים ורוצה לדחוף את עצמי לקצה, אבל זה לא יצדיק מעבר למועדון שלא גדול יותר לדעתי ממכבי ת"א, או ייתן לי פוש לקריירה. אני סומך על היכולת שלי. אני לא יודע לאן אלך ואם אלך בכלל אבל אם זה יקרה, זה יהיה לקבוצה התקפית שבה אני יוכל לבוא לידי ביטוי. יש לי כרגע את הלגיטימציה לבחור וללכת לאן שטוב לי ברגע שאקבל את ההצעה. בוא נגיד שקיבלתי הצעות, המועדון יודע את זה, וראה את ההצעות, אבל בחרתי לא ללכת למועדונים שבהם אני לא יכול לבוא לידי ביטוי. ושאלתם על הנבחרת. וזה נושא שכן מציק לי. כי מי שקצת מבין בכדורגל רואה איפה אני משחק בנבחרת ואיפה אני משחק במכבי, רואה מה הסטטיסטיקה שלנו כנבחרת ומה ההחזקה שלנו בכדור ומבינים שהכדור לא אצלי ואני עסוק רק בהגנה, אז לא תוכלו לראות את המספרים שלי ממכבי".  

 
 מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב אתגרים ורוצה לדחוף את עצמי לקצה, אבל זה לא יצדיק מעבר למועדון שלא גדול יותר לדעתי ממכבי ת"א 
 
 
 

אתה נחוש לעזוב לאירופה כמו שנכתב באחד מכלי התקשורת בתקופה האחרונה?
"אם הייתי נחוש לעזוב, הייתי עוזב לכל מועדון שהציע לי. אבל באמת שאני חושב שמה שיש לי במכבי ת"א זה הרבה מעבר למה שאתם רואים. יש פה הרבה אנשים שאני משמח אותם. ילדים קטנים שמבחינתם אני מודל לחיקוי, אוהדים של קבוצות אחרות של הפועל ת"א, ב"ש, חיפה מבקשים להצטלם איתי ומבחינתי את זה לא קונים בכסף. שכל ילד חולם להיות ערן זהבי, זה לא קונים בכסף. אני יכול כאן בישראל לתרום, לשמש דוגמה, לדחוף ילדים לעשות דברים יותר טובים, לעשות דברים יפים ואתם עוד תראו אותם בהמשך".

ערן זהבי עם ילדים בנבחרת (חגי ניזרי)
ערן זהבי עם ילדים בנבחרת (חגי ניזרי)
 

מה עשה לך לשמוע את אבי נמני אומר לפני כמה שבועות שמבחינתו אתה כבר עברת אותו?
"העמדתם אותו במצב שהוא היה נבוך וכאילו חייב להגיד את זה. אבל די עם ההשוואה הזאת. אני לא מאמין בזה. אני לא חושב שיש מקום. כל אחד באמת יש לו מקום בהיסטוריה של מכבי ת"א. מי שרוצה לקחת מאבי נמני מה שהוא עשה, מבחינתי זה פשע. הוא היה אליל של חצי מדינת ישראל. אני הייתי רואה אותו על המגרש ומאוד נהנה, ואומר שהוא ווינר. למה צריך להשוות ביני לבינו? למה אי אפשר שיהיה אבי נמני בתקופתו, ואני בתקופתי?". 

אני חושב שזה הרבה יותר חזק בלב שלך להוביל את מכבי ת"א למאבק אליפות מאשר שער באיזה ליגה במערב אירופה.
"אתם מסתכלים על נקודת מבט אחת של הליגה שלנו והכל טוב ויפה. מצד שני, זה הרבה הרבה מעבר. הריגוש מבחינתי תמיד קיים. אם לא הייתי מתרגש, הייתי מבקש לעזוב. אני באמת נהנה ממה שאני עושה, נהנה מהדרך שלנו פה, ואם לא, הייתי קם והולך. ברגע שלא אהנה פה מכדורגל לא אוכל לתת את התפוקה שלי על המגרש. יש פה הרבה מעבר. יש לי משפחה, ילדים, אני בסוף לא עושה מה שהתקשורת רוצה. התקשורת רוצה שאני אלך לאירופה, ומבחינתם אני צריך להצליח בקבוצת תחתית באנגליה. מה אכפת להם להגיד? לא עולה להם כסף, לא הם צריכים לגור בחו"ל, לא הם צריכים להעביר משפחה עם שלושה ילדים קטנים לחו"ל. בסוף אני עושה מה שטוב לי, לקריירה שלי ולמשפחה שלי".

השיחות עם ג'ורדי
אם העונה הזאת לא תצא לאירופה אפשר להגיד שזהו זה.
"אני אגיד לכם משהו שלדעתי אני לא צריך להגיד. בכל קיץ במכבי ת"א, לי ולג'ורדי יש את אותה השיחה כשאני אומר לו 'ג'ורדי אולי זה מספיק. אולי די. אולי אני צריך לצאת לאירופה, לא תהיה לי עוד הזדמנות לצאת, אני לא יודע אם אני אצליח לעשות עוד עונה כזאת', זה קורה מהעונה הראשונה. אני אומר לו ג'ורדי אני צריך לצאת, והוא אומר לי 'ערן כל פעם אנחנו חוזרים על אותה השיחה. העונה אני לא רוצה לשמוע את זה'". 

ג´ורדי קרויף. לא רוצה לשמוע את ערן (איתי כהן)
ג´ורדי קרויף. לא רוצה לשמוע את ערן (איתי כהן)
 

לשווק שחקן, כמה שיהיה ענק, קשה מאוד להוציא כשיש היום ילדים בני 22 מצרפת שבאים באותו הסכום.
"המחמאה הכי גדולה שאני מקבל זה שמתקשרות קבוצות וסוכנים ושומעים את המספרים שאני מקבל וכמה שאני עולה ואומרים לי 'וואו, אנחנו לא יכולים לעמוד בזה' ומבחינתי זה בסדר גמור. לא קרה כלום. מבחינתי זו מחמאה גדולה והם יכולים להמשיך לדרכם". 

אז הקיץ לא תהיה שיחה כזאת עם ג'ורדי.
"עוד לא הייתה שיחה כזאת, הקיץ רק התחיל, אבל הוא אמר לי שהקיץ הוא לא רוצה לשמוע אותי בכלל".

זהבי נגד הפרשנים
מה אתה חושב על הפרשנים שלא באו מהכדורגל ומה שהם אומרים עליך ועל הכדורגל?
"אני חושב שהתכניות האלה של פרשנים שהם לא כדורגלני עבר, ואין להם מושג בכדורגל, ורק צועקים ורק עושים בלגן, זה עושה שירות גרוע מאוד לכדורגל שלנו. התכניות האלה גוררות הרבה מאוד מהציבור באיך שהוא רואה את הכדורגל ומתייחס אליו וככה גם מתנהלים במגרשים, בגלל השטויות האלה שנאמרות שם. בינינו, הם לא אומרים באמת דברים נכונים והכי גרוע שהם סוחפים אחריהם דעת קהל. למשל, אין לי היום הצעה מאייאקס. אני השחקן, אני, לא קיבלתי הצעה משם. אבל כולם בטוחים היום שאני חתום שם. זה על אותו עיקרון שאנשים שרואים טלוויזיה ומה שאומרים שם מבחינתם הוא נכון, וקרה והוא בטוח נכון, אבל מה שנאמר שם פשוט לא נכון ולא קשור לכדורגל ולאנשים האלה אין מושג בכדורגל. הם לא יודעים לנתח ולהגיד מה הבעיה של מכבי ת"א בהתקפה ולמה היא לא ניצחה. באנגליה יושב אדם, מנתח, אומר מה לא היה בסדר, ולא צועק מי זה ההוא, ומי זה זה".

יש מישהו חיובי שמפרשן?
"יש מישהו חיובי. בטח. גם אם אומרים דברים לא נכונים לדעתי, אני מכבד את הדעה שלהם. כל מי שהיה בכדורגל, כל מי שהיה מאמן, אני מכבד את הדעה שלו. מישהו שיודע מה זה לעלות על הדשא. לדוגמה עומרי אפק, ניר קלינגר, מוטי איוניר, אבי נמני, אייל ברקוביץ', כשאני שומע אותם אני אומר - הם ניסו לנתח, ראו את המשחק והם מנסים לפרשן. הם באו מהכדורגל. אבל לשמוע אדם שלא היה בכדורגל צורח 'ההוא חלש ו-ההוא כלום', מי הם בכלל? אני גם טמבל שאני מדבר עליהם בכלל".

אייל ברקוביץ´ (מערכת ONE)
אייל ברקוביץ´. זהבי מכבד שחקני עבר שמפרשנים
 

אם אני נותן לך היום אפשרות להביא שחקן ישראלי. כל שחקן. במי אתה בוחר?
"ליאור רפאלוב. אולי גם ניר ביטון".

יכול להיות שערן זהבי לא קורע היום רשתות באירופה כי הדבר ה"רע" ביותר שקרה לך זה שלא פגשת מאמן כמו פאולו סוזה בשלב הרבה יותר מוקדם בקריירה שלך?
"אמרתי את זה בעבר כבר. אם היית מביא אותי למכבי בגיל 20, והמועדון היה מתנהל ככה, ופאולו היה בא ואחריו פאקו וכולם, והייתי בגיל שאתה מדבר עליו, אז ברור שלא הייתי פה".

ממה ערן זהבי עוד נהנה למעט מלהבקיע שערים? מה הכיף של ערן זהבי?
"הרבה מהזמן הפנוי שלי, אני מנסה לנצל עם הילדים והמשפחה. ברגע שהילד חוזר מהגן אני פשוט נמצא איתו ומנסה להקדיש להם הרבה זמן כי בסוף הם הדבר הכי חשוב".           

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */