יום ראשון, 05.05.2024 שעה 07:43

גילי מוסינזון יצא מהארון: סליחה שלא דיברתי בזמן

שחקן הכדורסל פרסם פוסט בפייסבוק, בו סיפר על נטיותיו המיניות ועל הבורות בנושא: "במשך שנים ברחתי מעצמי. אף מאמן לא ירצה שחקן הומו במקלחת"

|
גילי מוסינזון. יצא מהארון (יוסי ציפקיס)
גילי מוסינזון. יצא מהארון (יוסי ציפקיס)

שחקן הכדורסל גילי מוסינזון יצא מהארון בפוסט אישי ומרגש שפרסם בחשבון הפייסבוק. כך כתב מוסינזון: "ביום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל - זהו היום בו החלטתי שאני חוגג את השחרור האישי שלי. את העצמאות שלי. את החופש שלי".

"אמא שלי תמיד אומרת שבן אדם שאוהב כרובית חי יותר טוב מבן אדם שלא אוהב. אז אני אוהב כרובית וכרוב ותתמודדו מאחר ואני מתמודד עם המשיכה לשני המינים מגיל צעיר. יודעים מה? יש מצב טוב מאוד שככה נולדתי, וגם אם לא זה הכי לא משנה. אני פה ואני נוכח. מדוע הוא חי יותר טוב? מאחר והוא יודע להנות מדבר נוסף על הכדור הזה. כמוני, ובהמלצה אישית להעז. לא להיות מונעים מפחד. פחד של להפגש בחדרי חדרים, כמו גנב בחשכה עם רגשות של משהוא לא בסדר איתי ועם אווירה כללית שאתה עושה משהוא פסול".

"אז מברוק על המידע החדש אך מבחינתי מדובר בחדשות ישנות. אני חי עם עצמי בסבבה כבר 37 שנה ואני שמח שאתם פה ואתם לוקחים חלק. תודה. וואי וואי וואי כמה תגובות על משכב זכר ותרגילי כדורסל וקללות ותמיכה ועקיצות והכל מהכל קיבלתי היום אחרי שחשפתי פנים ממש ללא בושה. בקלילות שיא".

גילי מוסינזון (גיא איזנר)
גילי מוסינזון (גיא איזנר)
 

"אולי אותם מנהלים, בעלי קבוצות ומועדוני ספורט צריכים לשאול את עצמם, ושהקהילה תשאל אותם וגם תצפה לתשובות כמו -מה עשה המועדון שלנו השנה בכדי לעזור בנושא ההסברה והמודעות לקהילת הלהטבי"ם? מספר לא מועט של מאמנים מהאסכולה הישנה עדיין צועקים כיום על השחקנים שהם כוסיות ורצים כמו הומואים. הומופביה נוסח 2016. אם לא תהיה לראשי הספורט בארץ תוכנית סדורה ההומפוביה בספורט תישאר פה גם לנוסח 2046".
.
"המדינה בת 68, אני בן 37, ומאחורי 16 שנה של כדורסל מקצועני בו המסרים היום יומיים לא משתמעים לשתי פנים. גברי - משמעו חזק, נשי - חלש. בהינתן כי נולדתי עם עוד סוג של כישרון בדמות משיכה לגברים, זה ממש לא אומר שאני אמור להיות לשחק פחות טוב או יותר טוב או נשי או גברי. או שאתה טוב או שאתה לא. כשאתה ג'נטילמן אתה ג'נטילמן ואימנו אותי גם מאמנים כאלו. אך משום מה תמיד היו לי את המאמנים השוביניסטים ההומופבים שבמו ידיהם מקבעים את מעמדו של הספורט המקצועני הגברי כמעוז הפטריארכלי האחרון הנלוז והחשוך".

"אפשר לספור על כף יד אחת את השחקנים שיצאו מהארון בספורט המקצועני וחלק מהם גם התאבדו. למה? ככה. תשאלו את המאמנים. את יושבי הראש ואת הקהל מדוע ספורטאים מקצוענים לא יוצאים מהארון. אתם יודעים מה אני אגיד לכם כי הם מפחדים".

גילי מוסינזון (חגי ניזרי)
גילי מוסינזון (חגי ניזרי)
 

"לכל המאמנים קחו עצה חינם, תאמנו כדורסל. תשאירו את הפסיכולגיה לפסיכולוגים.
עדיף שכל אחד יעשה את העבודה שלו - שהכינור ינגן והמחבת יטגן. מדובר בנושא שהטריד אותי מינית מראשית גיל ההתבגרות שלי ואני חושב שמספיק והשקעתי בפינג-פונג ביני לבין עצמי בכל השנים שברחתי. ברחתי מעצמי. ברחתי מחדרי חדרים חשוכים שבהם נאלצתי לקיים יחסי מין עם גברים משל אנחנו בערב הסעודית ואוי אם יתפסו אותי, את הכדורסלן, איזה פאדיחות. אף מאמן לא ירצה שחקן הומו במקלחת, או לפחות רוב המאמנים שאימנו אותי, כי הרי מה הקשר בין ספורט למיניות? בכלל, אם אפשר בבקשה להציע שחלאס עם ההדרת גייז מהעולם הספורטיבי המקצועני".

"היה לי המון מה להפסיד כשהייתי שחקן כדורסל מקצועני. אני מבקש ממכם סליחה שלא דיברתי בזמן. אני מבקש ממני סליחה שלא דיברתי בזמן. אני שמח שאני מביא עכשיו את הדברים ואני אמשיך להיות אותו גילי המגניב מבחינתכם או שלא. מה שיקרה מעתה והלאה במוח שלכם זה אך ורק שלכם ובהצלחה עם זה. אני את שלי כתבתי בצורה ברורה.

גילי מוסינזון
גילי מוסינזון
 

"אני מבטיח להיות השנה במצעד הגאווה מפזז על משאית פעם ראשונה כגיל משה מוסינזון בן חנה ויגאל ואח הקטן של רנן אחותי האהובה הלוקה בלסביזם. פעם שנייה אפזז על המשאית במצעד השנה כשחקן נבחרות ישראל בכדורסל לשעבר. החל מנבחרת הקדטים ועד הנבחרת הבוגרת. ופעם שלישית אפזז כאילו אין מחר כמי שהספיק גם לקבל את תואר מלך הסלים הישראלי באחת העונות, כי בכל זאת המשוואה ברורה".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */