יום שישי, 10.05.2024 שעה 17:02

מפתיע, מהיר, דרמטי: מרוצים השווים מיליונים

אירועי הגינסים יפתחו בניו מרקט, וייתנו את האות לחגיגה המהירה בעולם עם הרוכבים הטובים באירופה ופרסים של מיליוני פאונד. שידורים ישירים ב-ONE

|
בכל שנייה משהו לא צפוי יכול לקרות (רויטרס)
בכל שנייה משהו לא צפוי יכול לקרות (רויטרס)

זה מהיר, מפתיע, דרמטי ובכל שנייה משהו לא צפוי יכול לקרות, ככה זה, בעולם המרוצים השטוחים. מרוצים שמתנהלים עד לכ-3,200 מטרים בלבד, והיוקרתיים מביניהם עד לקילומטר בודד - פרסים גבוהים, הג'וקים הכי מפורסמים באזור ומעבר לכל, גזעי הסוסים המהירים בתבל ואחד הענפים המסקרנים והמתוקשרים בתקשורת הספורט העולמית. המרוצים יועברו בימי שבת וראשון מ-15:30 וישודרו בשידור ישיר באתר וערוץ ONE.

עונת 2016 של המרוצים השטוחים שתחל השבוע ותסתיים בסוף אוקטובר תפגיש לאורך כל השנה את טובי הרוכבים באנגליה בקרב ישיר על אליפות הג'וקים, את המאמנים בקרב על הרווחים הכספיים וכמו כן את הסוסים הכי שווים בסצנה שינסו לזכות במקצים היוקרתיים והקצרים שיש לענף להציע.

אירועי הגינסים 1000 ו-2000 הם רק מנת הפתיחה בעונת הפסטיבלים הקרובה שתגיע לשיאה בפסטיבל היוקרתי ואחד הגדולים בעולם, הרויאל אסקוט המלכותי בחודש יוני, האירוע יתווסף לסדרה של אירועים גדולים דוגמת הדרבי ובהמשך תחרויות מרתקות ביורקשייר ובגודווד על האליפויות השנתיות בכל המגזרים והמרחקים.

טורניר סוסים (מערכת ONE)
הסוסים המהירים בתבל
 

הגינסים השונים מהווים מסורת עתיקה ורבת שנים בתרבות הבריטית והחלו לפעול לראשונה אי שם במאה ה-19 כמרוצים המרכזיים הראשונים של העונה הסדירה, המרוצים משמשים קדימון למרוצים הגדולים שיבואו אחר כך הדרבי, האוקס והסנט לג'ר. בכל אחד מהיומיים של התחרויות יתקיימו 7 מרוצים שהמרוץ המרכזי בכל יום יהיה הגינס עצמו (2000 ו-1000) סך הפרסים רק על שני המרוצים היוקרתיים הללו עומד לבדו על 700 אלף פאונד בממוצע. המרחק בשניהם יהיה זהה כ-1600 מטרים ומפגיש בכל אחד מבין המקצים את הסוסים ברמה הגבוהה בעולם לקרב גלדיאטורים שרק עולם מרוצי הסוסים יכול להציע.

לאורך ההיסטוריה מרוצי הגינסים הקפיצו את הקריירה לג'וקים רבים דוגמת - הניצחון של טום קווילי על אחד הסוסים הפופולאריים בעולם, פרנקל בזמנו. גוז'ף אובריאן האירי בנו של המאמן המעוטר, איידן, עשה זאת בעצמו בשנת 2012, אותה שנה בה זכה גם לראשונה באליפות אירלנד עם 87 ניצחונות.

הרוכב הצרפתי הבינלאומי, מקסים גאיון ניצח את הגינס 1000 לפני שנתיים והמשיך להיות דמות מובילה במרוצים מרכזיים באנגליה ואף הצליח לנצח בשנה שעברה את מרוץ המלכה האם ברויאל אסקוט. נדמה שאי אפשר לציין את המונח 'מרוץ שטוח' בלי להזכיר שם של רוכב אחד, ג'וקי שבעיני רבים נחשב לטוב בעולם, ראיין מור. הרוכב ניצח בשנה שעברה את שני הגינסים ואף רשם 9 ניצחונות היסטוריים ברויאל אסקוט, מור שזכה 3 פעמים באליפות אנגליה ניצח שלושה גינסים בעשור האחרון ונחשב למומחה למרחקים אלה.

מרוצי סוסים (רויטרס)
45 אלף איש ביציעים (רויטרס)
 

ויש גם אגדה אחת, שועל איטלקי ותיק שעדיין מתחרה כבר למעלה מ-20 שנה בביזנס ובאירועי הגינסים בפרט, פרנקי דטורי, הג'וקי הוותיק בן ה-45 עדיין שם חם בענף המרוצים השטוחים ונחשב גם לאחד הפופולאריים ביותר בעולם המרוצים כולו. הניצחון הראשון של דטורי היה בגינס 1000 של 1996 מאז הוסיף עוד ארבעה ניצחונות כאלה ואם יש רוכבים שבשבילם אוהדים קונים כרטיסים לראותם, דטורי, הוא בהחלט אחד מהם, כזה שבאופן קבוע קופץ את קפיצת הניצחון על סוסיו במרוצים גדולים, אם זה יקרה, מיד תבינו שמדובר בפרנקי האגדי.

.בעולם המרוצים השטוחים יש עשרות סיפורים מרתקים ובשפע, כך למשל הג'וקי האירי שהיה 6 פעמים אלוף אנגליה, קיירון פאלון חוזר לרכב השנה באנגליה באופן סדיר, אחרי שרכב מעט בשנים האחרונות. פאלון בן ה-51 ניצח 9 גינסים לאורך השנים וכשהוא שם הוא תמיד אחד הפייבוריטים לזכייה.

כמובן שאי אפשר בלי הכוכבים האמיתיים, הסוסים המנצחים בגינסים הופכים לשם עולמי ומוכר מהר מאד כך הפך גלן איגליס לאחד הסוסים המבוקשים בעולם אחרי הזכייה היוקרתית שלו בגינס 2000 האחרון. הסוס בן ה-4 המשיך לנצח גם בגינס האירי וגם בסנט לג'ר המפורסם ונחשב לאחד הסוסים המהירים בעולם לגילו. שוויו מעורך בכמעט, מיליון פאונד.

הגינסים שנחשבים לאחד מאירועי הספורט הוותיקים בעולם ייערכו בניו מרקט שאף קרוי לא פעם 'בית המקדש' לסוסים ולהיסטוריית המרוצים הבריטית עתיקת השנים, התחרויות ייערכו עם לא פחות מ-45 אלף איש ביציעים ויתנו רק טעימה קטנה מהעונה הגדולה והמרגשת שבפתח.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */