יום שישי, 17.05.2024 שעה 15:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"ברגע ששיחררתי אנשים שלא צריך, החל המרמור"

דורון אוסידון, יו"ר מכבי נתניה, בראיון מיוחד ל-102FM: "תשובה לא העביר את התרומה שהבטיח לראשת העיר", "בארי ופירס לא עמדו במבחן התוצאה"

|
דורון אוסידון (רדאד ג`בארה)
דורון אוסידון (רדאד ג`בארה)

העונה הנוכחית של מכבי נתניה תיזכר ככל הנראה כאחת הגרועות בכל הזמנים, אם לא הכי גרועה. היהלומים נמצאים עמוק במקום האחרון עם 10 נקודות בלבד, 16 פחות מחוף מבטחים. למעשה, כשנותרו עוד שבעה משחקים ו-21 נקודות עד לסיום העונה בפלייאוף התחתון, הם ירדו לליגה הלאומית כבר מזמן. היום (רביעי) בתוכנית הספורט של ישראל ברדיו 102 FM שוחחנו עם יושב ראש הקבוצה דורון אוסידון.

0:3 קליל למכבי חיפה על נתניה

לאוהדי מכבי נתניה יש טענות קשות אליך, תגובתך?
"תגובתי מאוד ברורה. כשאני הגעתי לקבוצה, לא זכור לי שהכנסתי אותה לחובות של 13 מיליון שקלים. ראשת העיר, מרים פיירברג, הביאה אותי כדי לנהל את הקבוצה. המועדון היה במצב של פירוק. ביום הראשון שלי לא היה מאמן, לא היו שחקנים, השאירו חובות במשכורות וכאוס מוחלט. אחת המטרות שלי הייתה הישארות בליגה, אבל מעבר לכך לדאוג למשכורות, להביא מאמן ולסדר את הבלגן. זה היה מאוד לא פשוט וגם היום המצב מורכב".

למה מבקשים שתתפטר?
"יש תמיד את ה-100 אנשים שעושים את הרעש. אני טוען שהיו לא מעט מקורבים שהסתובבו במסדרונות ומהרגע שהגעתי ושחררתי אנשים שלא היה צורך בהם, זה גרם למרמור. אני מקבל בכל יום עשרות הודעות תמיכה ותודה".

אוהדי מכבי נתניה (רדאד ג´בארה)
אוהדי נתניה. "אני מקבל בכל יום עשרות הודעות תמיכה ותודה" (רדאד ג´בארה)
 

תישאר גם אם הקבוצה תרד ליגה?
"אני בוודאות אשאר".

הכעס הוא על שחרורם של רומאריו פירס וחמזה בארי, מה תגובתך לטענה הזו?
"עד שאנשים לא יהיו במקום שלי, הם לא יבינו את השיקולים. חמזה ופירס היו טובים, אך הם לא עמדו במבחן התוצאה. הם הביאו אותנו לאן שהגענו. אין לנו מאות אלפי דולרים כדי לשלם לשחקנים, וכן, ירדנו ליגה".

ולגבי ארון שוינפלד?
" כשהסוכן שלו, לאוניד קרופניק, פנה אליי, הוא אמר לי שהוא כבש ארבעה שערים בחמש שנים, אבל שלחו לי קלטות ואפשר היה לראות שיש בו משהו. המאמן לא רצה לבחון אותו, אך בסופו של דבר הבאנו אותו והוא הרשים באימונים. מכבי ת"א הגישה עליו הצעה מצחיקה, פניתי לב"ש ובסוף הפועל ת"א הסכימה לשלם עבורו מיליון ו-600 אלף ש"ח ולהשתתף בשכר של איסומעילה לינגאנה. כרגע הדבר החשוב יותר מהעזיבה שלהם הוא שיש משכורות לשלם".

חמזה בארי (יניב גונן)
"הם הביאו אותנו לאן שהגענו". אוסידון על חמזה בארי (יניב גונן)
 

למה אתה לא ממנה מנהל מקצועי?
"יש צדק בטענה הזו. אם אני יכול להסתכל אחורה על העונה האחרונה, אני רואה שמיניתי מאמן שהיה המצטיין בעונה שעברה, אבל יכול להיות שטעיתי שלא הבאתי מנהל מקצועי. אבל אסור לשכוח שהיה לנו חוסר מזל ונפצעו ארבעה שחקנים בכירים, כשבראשם ערן לוי, שהתרומה שלו במגרש היא אדירה".

מה נמצא במצב גרוע יותר? המצב המקצועי או הכלכלי?
"המצב הכלכלי הוא הבעייתי יותר. יצחק תשובה לדוגמא, עדיין לא העביר את התרומה שהבטיח לראשת העיר שיעביר לקבוצה".

שילמת את המשכורת האחרונה?
"בוודאי. עד היום לא הייתה בעיה מבחינת התשלומים. בתחילת העונה הגיע אליי הספונסר הראשי ואמר לי שאם יגיע ספונסר חדש שישלם יותר הוא מוכן לשחרר את ההתחייבות לטובת הקבוצה. חיפשנו, אבל לא הגיעו ספונסרים שהיו מוכנים לשלם יותר. קל להאשים אותי על כך שספונסרים לא רוצים להישאר".

יצחק תשובה. &qout;לא העביר את הכסף&qout; (יניב גונן)
יצחק תשובה. "לא העביר את הכסף" (יניב גונן)
 

 
אתה כועס על האוהדים?
"אני רק שואל איפה היו כל החבר'ה שמדברים כל הזמן? איפה כל אלו שנעלמו כאשר המועדון היה אמור ללכת לפירוק ואני הגעתי בדקה ה-90 והצלתי אותו? אני זה שהעמיד את הערבויות ונתתי התחייבויות למי שצריך".

אתה יכול להבטיח לאוהדים שהתקציב בלאומית יהיה כמו העונה?
"אני יכול להבטיח שנעשה הכול שכן".

אם רוכש יגיע, מגיע לך פיצוי?
"אני אמור לשבת עם מי שיקנה את המועדון ולקבל פיצוי. אין לי כרגע סכום בראש ואני מאוד גמיש. יש לי חוזה לכמה שנים, אני לא חמדן והמטרה שלשמה באתי היא הבראת המועדון ומציאת רוכש. כשאחד כזה יגיע אני לא אקשה עליו".

איזה ספונסר הבאת?
"ראשית, את התורם שמימן לנו מלון בחו"ל למחנה אימונים. לא היה לי אפילו מקום לעוד ספונסרים על החולצה. הייתה ספונסרית שהייתה מוכנה להעביר במצטבר סכום של מיליון שקלים".

אתה חושב שנתניה תחזור במהרה לליגת העל?
"אני מאמין שכבר בסוף העונה הבאה נחזור לליגת העל. אני שוקל בחיוב את הרעיון להביא מנהל מקצועי".

דורון אוסידון. מאמין שנתניה תשוב לליגת העל (אחמד מוררה)
דורון אוסידון. מאמין שנתניה תשוב לליגת העל במהרה (אחמד מוררה)
 

עורך הדין ואוהד הקבוצה, אסף גביש, הצטרף לשיחה.

מה התלונות שלך כלפי אוסידון?
"הרבה מהדברים שהוא אמר בראיון הם רחוקים מאוד מהאמת. ראשית, אלי שגב השאיר אותנו בבור וזה לא סוד. אוסידון קיבל את המועדון כדי להבריא אותו כלכלית. להראות כמה הוא חסך זה טוב ויפה, אבל הכעס הוא על העונה, כי הכסף שבוזבז בתקופת שגב הוא בשלבי כיסוי".

אתה ידעת לדוגמא שנתניה חייבת להפועל ראשל"צ כסף וההפך?
"לא אני לא יודע כל דבר. אבל את הדוחות הכספיים אני כן יודע. מכבי נתניה מפרסמת את הדוחות שלה מאז 2008. היא עסק בעלת עניין ציבורי".

מאז שדורון הגיע הכספים שולמו?
"בוודאי שהגיעו, גם מאמנים הגיעו, אפילו יותר מהכסף. גם בעסקת שוינפלד שהוא מתגאה הוא מכר, מכר לנו את שחקני העתיד של המועדון".

רועי, אוהד נוסף של מכבי נתניה, הצטרף לשיחה.

מה תרצה לומר על אוסידון?
"בכל שבת יש קבוצה של 70 אנשים שעושים רעש. כל האנשים שעלו לדבר נגד אוסידון הם בעלי אינטרס. בתחילת העונה היה הרבה רעש ומבחינה מקצועית לא הייתה הצלחה גדולה. הגיעו אוהדים בתחילת העונה שהיו מקורבים להנהלה, דורון הגיע וניקה את כל הזוהמה והם בתגובה חוללו מהומה. יש להם אינטרס להעיף את דורון כדי לחזור למועדון ולא לעשות שום דבר".

מה הטענה של הקומץ?
"הם תוקפים אותנו, האוהדים השפויים, על כך שאנחנו תומכים באוסידון ושאנחנו נותנים לו יד. קובי בלדב הוא זה שהחריב את הקבוצה, איפה כל הכסף שנעלם בתקופה שלו. אותם אוהדים שעלו לשידור ודיברו על מכירתם של שוינפלד, חמזה בארי ופירס, אבל זה היה כדי להציל את הקבוצה".

אוהדי נתניה מוחים נגד דורון אוסידון (רדאד ג´בארה)
אוהדי נתניה מוחים נגד דורון אוסידון (רדאד ג´בארה)
 

 

קובי בלדב וירון ישראל השיבו לטענות שהופנו נגדם
מנכ"ל הקבוצה לשעבר, קובי בלדב: "השם שלי עלה בקונוטציה לא טובה מבחינתי. בשנת 2012 אני העברתי את הקבוצה לידי אלי שגב בגירעון של כמה מיליוני שקלים בודדים. את התקציב הם קבעו לאחר מכן והם גרמו לגירעון לתפוח. בשנה האחרונה של שגב ביקשו ממני להגיע ולעזור. אני עד היום דואג להביא לקבוצה ספונסרים במיליוני שקלים".

איך השם שלך השתרבב בצורה כל כך שלילית?
"האוהד שעלה קודם לשידור זה מישהו שלא נתתי לו להתקרב למועדון והוא פועל ממרמור כדי להכפיש אותי. בכספים שנמכרו שחקנים השתמשנו כדי שלא יהיה גירעון. אנחנו פחדנו שיהיה מאזן אימה, דבר שלא היה בימים שלי במועדון ובכלל".

למה לא עלית לשיחה?
"רציתי לתת לאוסידון כבוד, הוא האחראי והוא עשה הכל כדי לעזור למכבי נתניה. הגיעה לו כל הבמה, אבל אוסידון ידע בדיוק מה התרומה של קובי בלדב למועדון ולא השתיק את אותו פישר שתקף אותי. תשאלו אותו מי הביא כסף ממרכז מכבי? מי העביר ערבויות על מנת שלא יחזרו צ'קים? רק קובי בלדב. אני כועס שהוא לא הגן עליי. הוא רצה למצוא חן בעיני אותו אוהד שהוא נמצא בידיים שלו. אני ניהלתי את נתניה במשך 17 שנה ולא נדבק בה רבב. אפשר לשאול את עופר אורליצקי מי דאג לקבוצה".

קובי בלדב (משה חרמון)
קובי בלדב. "ניהלתי את נתניה במשך 17 שנה ולא נדבק בה רבב" (משה חרמון)
 

מה דעתך על התנהלות עיריית נתניה?
"אלי שגב פשט רגל ועזב את הקבוצה עם חובות של 13 מיליון שקלים ואנחנו לא נתנו למועדון להתפרק. לאחר סוף העונה הגיעה ראשת העיר, הרימה את הקבוצה על הרגליים והביאה את אוסידון. דורון הגיע והביא המון אנרגיות כדי להציל את הקבוצה. אני אישית לא הייתי מעורב בתהליך של הבאתו לקבוצה ורק ראשת העיר עומדת מאחורי המהלך. העירייה מעולם לא נתנה למכבי נתניה כל כך הרבה כסף כמו העונה".

ירון ישראל, הספונסר הראשי של מכבי נתניה, הצטרף לשיחה.

שמעת את דבריו של דורון אוסידון?
"אני שמעתי אותי ולצערי יותר מדי. חוץ מלהתראיין הוא לא עשה יותר מדי. הוא משקר, הוא הרס את הקבוצה. הוא פיזר הבטחות על גבי הבטחות. הוא הביא ספונסר שהיה מוכן לשלם רק 100 אלף שקלים יותר ואני הייתי מוכן לפנות אם הוא יחתום לשלוש שנים. הכל אצלו זה מניפולציות והצהרות הזויות".

ראשת העיר מינתה אותו.
"אז מה? הוא זה שהביא כסף? היא נתנה כסף כדי שהקבוצה לא תגיע לפירוק".

אתה כועס כי רצית להיות קצת יותר מספונסר?
"אם יבוא מאמן אחד, כמו שלומי דורה, ויגיד שניסיתי לדחוף לו שחקן, אני מוכן לפנות את מקומי. לא דחפתי גם את דודי תירם להרכב כמו שניסו להאשים. דורון הוא מניפולטור גדול".

מרים פיירברג (חגי ניזרי)
מרים פיירברג."נתנה כסף כדי שהקבוצה לא תגיע לפירוק" (חגי ניזרי)
 

מה תגובתך לכך שהתערבת מקצועית?
"אני פעם דיברתי על שחקן? שאלתי רק אם זה נורמלי להחתים שחקן אחרי שראו אותו שלושים דקות במשחק מול הנוער? אני לא התערבתי בפיטוריו של דורה. מעולם לא אמרתי לאף אחד מה לעשות. כל מה שאוסידון אומר זה שקר מוחלט. כל דבר שדורון החליט הוא הביא לדיון בדירקטוריון. זה נכון שלגבי ראובן עטר אני כן ייעצתי להביאו. אמרתי לו שאם הוא יחתים אותו או לא יחתים אותו, זו כבר החלטה שלו. מה שכן, אוסידון התקשר אליי וביקש לדבר איתי אחרי חודשיים של נתק. הוא שאל אותי לגבי פיטוריו של שלומי דורה".

דורון אוסידון שב לשיחה.

לא הגנת על קובי בלדב בשידור כי "מישהו מחזיק אותך בביצים"?
"אף אחד לא תופס אותי בביצים. בתוך הלחץ של השידור לא יכולתי, כולנו הגנו עליו ואני מאוד מעריך את קובי ואת מה שהוא עשה עבור הקבוצה. אם הוא נפגע, אני מאוד מתנצל".

ירון ישראל התערב בפיטוריו של שלומי דורה?
"ירון היה מעורב בכל מה שקרה, הוא ישב בדירקטוריון. הוא ניסה להתערב והוא מאוד דחף לכך שראובן עטר יגיע".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */