יום שבת, 11.05.2024 שעה 05:39
ארי שמאי

מאמן מספרד, תירוצים מישראל

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: מנדיונדו יישר קו עם הקלישאות של מיטב מאמני הליגה, עדיף שבורשטיין יספר למאמן על ביטון וספורי. אלישע לוי? מעניין

1. אוי, זה לא נראה כל כך טוב. כן, אני יודע, מדובר בקבוצה חדשה שמאומנת על ידי מי שנכלל בעברו בצוות האימון של אלופת אירופה, שלוקח זמן לחבר קבוצה, שיגיע חלוץ, ושהכל עוד יתחבר. מצד שני אני גם יודע שבחמשת המשחקים הרשמיים של העונה, על אף שצודק הספרדי שגביע הטוטו לא כל כך נחשב, כבשה הקבוצה שלו שער שדה אחד בלבד, מנגד ספגה 11 שערי חובה. אה, והשוער שמנגד לא נזקק ליום מיוחד על מנת להשאיר את הרשת שלו נקייה. אבל מה אני מבין בכדורגל, בטוח שהרבה פחות ממנדיונדו ומהמהתורגמן שלו.

צפו: ק"ש מביסה 0:3 את הפועל ת"א

2. ואם כבר המתורגמן של מנדיונדו, הלא הוא מאמן השוערים הנהדר בעל המבטא הכובד גבי בורשטיין, זה המקום להעיר שטוב עשו בערוץ המשדר ששיגרו לעמדת הראיונות את שדרי הקווים וכך המאמן לא היה צריך לברוח כמו במקרה הקודם באצטדיון טדי. וכך יכולנו להווכח שמנדיונדו מצוייד במיטב הקלישאות והתירוצים של עמיתו המאמן ישראלי.

את גביע הטוטו לא צריך לספור, בשבוע שעבר לא הפסדנו, היום הכל התחיל בפנדל, ובכלל, חסר לנו חלוץ. והתירוץ האחרון אגב ממש נכון, מאמן השוערים מתבקש להסביר למאמן הראשי בספרדית שדודו ביטון ושגיב יחזקאל הם חלוצים. ואם כבר גבי אתה מסביר לו משהו, תספר לו שרמזי ספורי זה אחד המוכשרים שהוציאה מחלקת הנוער בעשור האחרון ולשמואל שיימן יש מושג. שבוע טוב, בספרדית, בעברית ובכל שפה, כמובן גם בערבית.

מנדיונדו ובאדיר. ד&qout;ש למאמן השוערים בורשטיין (יניב גונן)
מנדיונדו ובאדיר. ד"ש למאמן השוערים בורשטיין (יניב גונן)
 

3. ושני דברים שימחו אותנו הערב. מופע התמיכה המרגש של האוהדים, ובעיקר אלו משערים ארבע חמש המושמצים תדיר, שהוכיחו שוב מיהו הקהל הסבלני והטוב בארץ, כזה שלא מעודד בעיקר אחרי גולים של אחד משחקנים, למעשה של אחד מביניהם.

גם ההופעה הטובה של צליל חתוכה, שלא אשם ולו באחד מהשלישיה שספג, ואף מנע כמה אחרים. ושמוסיפים לכל אלו את ההנהלה המרגשת של הפועל בראשותם של האוהדים האמיתיים בארי בן זאב ואמיר (מזל טוב ליום ההולדת היום) מותר אולי לשגות בחלומות ולהיות אופטימים. בעיקר כששומעים שאלירן עטר אפילו לא נכח היום במגרש בכפר סבא.

אלישע לוי. מאמן משחק השרוכים, מעניין (רדאד ג´בארה)
אלישע לוי. מאמן משחק השרוכים, מעניין (רדאד ג´בארה)
 
 

4. אלישע לוי להפועל ת"א? מאמן משחק השרוכים? מעניין. אם תשאלו אותי, חרפת המשחק ההוא בקריית אליעזר, אפילו היא, לא אמורה למנוע את הגעתו אם מישהו סבור שזה צורך השעה ולטובת המועדון. מצד שני אוכל בקלות להבין את אלו המתנגדים שלהם רק אזכיר, שדרור קשטן (מה רע בשילוב שלו ושל בנו תומר אגב?), המאמן שנהנה מהשוד לאור זרקורים, הוחתם אצלינו עוד בטרם חלפו שנתיים מהאירוע המביש. מזל שלמנדיונדו לא היה חלק במשחק השרוכים.  

5. ומרגשת היתה מחאת האוהדים האינטליגנטית והבלתי אלימה בעליל של אוהדי מכבי חיפה כנגד יעקב שחר, כי גם הם מבינים שהבעייה של הקבוצה שלהם היא בראש ובראשונה הניהול הכושל של שחר בשנים האחרונות. וזה המקום לציין שחיפה דווקא שיחקה לא רע היום, ושאם יתנו שם לרוני לוי גיבוי, אולי עוד יצליחו לבנות שם קבוצה, וששכטר היה היום טוב ואלמלא יום נוראי נוסף של גרינפלד ויום הרבה יותר טוב של עמיתי המלומד עוה"ד אוהד כהן, חיפה היתה מחלצת לפחות תיקו היום בכפר סבא. "אז צעקו שלא רוצים אותי, ביג דיל", אמר שחר בסיום בהתנשאות אופיינית. כי ממתי בני מלוכה סופרים את העם.

דרור קשטן. הוא ובנו זה אחלה אופציה (רדאד ג´בארה)
דרור קשטן. הוא ובנו זה אחלה אופציה (רדאד ג´בארה)
 

6. נו, אחי הצהובים, מי חזה כבר לפני שבועיים את העפלתכם המרשימה לשלב הבתים? ומי ברך אתכם כבר לפני שבוע? ומכיוון שאני בניגוד למלך יענקל'ה הראשון דווקא כן קשוב לרחשי הציבור, ובשל כך אני גם מקפיד שלא להחמיץ שום תגובית לטורי (תודה רבה חברים, אני מאוד נהנה מהתגובות), הבנתי שיחסתם לי בשוגג כוונה זדונית של ניחוס.

ערן זהבי חוגג. לא ניסיתי לנחס (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי חוגג. לא ניסיתי לנחס (רדאד ג´בארה)
 

ולא כך היא חברים, באמת האמנתי שאתם עוברים, כפי שאני גם מאמין, שבמשחק הראשון נגד צ'לסי, לא תוציאו ולו תיקו. ואני האחרון האגב שאשמח בנצחון של צ'לסי, כי מעולם לא היתה אהדתי נתונה לקבוצות שבעזרת הממון של איל הון יהודי תושב חוץ, זכו שוב ושוב באליפויות תוך שהן מנצלות את העובדה שבכדורגל של אירופה אין הקבלת תקציבים ודראפט כמו אצל האמריקאים בכדורסל. שבוע טוב מכביסטים, הנה, עכשיו אני לא מנסה לנחס.         

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים