יום שישי, 26.04.2024 שעה 11:59

להקת זאבים: הגביע של וולפסבורג אחרי 1:3 בגמר

קלופ חלם לעזוב את דורטמונד עם גביע, אך שער מוקדם של אובמיאנג לא הספיק. לואיז גוסטבו, דה בראונה ודוסט הפכו והזאבים זכו בגביע ראשון בהיסטוריה

|
שחקני וולפסבורג חוגגים עם הגביע (רויטרס)
שחקני וולפסבורג חוגגים עם הגביע (רויטרס)

גמר הגביע הגרמני שנערך הערב (שבת) באצטדיון האולימפי בברלין סיפק פשוט הכל - משחק נהדר, ארבעה שערים, הצגה מופלאה ביציעים ותואר היסטורי לוולפסבורג לאחר 1:3 מרשים על בורוסיה דורטמונד במשחק שנעל את עונת 2014/15 בכדורגל הגרמני.

הזאבים, שמעולם לא זכו בגביע הגרמני, עשו זאת בגדול כשחזרו מפיגור מוקדם לניצחון. דורטמונד נהנתה מפתיחה חלומית עם שער מוקדם של פייר-אמריק אובמיאנג בדקה החמישית, אבל ההמשך היה פשוט סיוט עבור הצהובים-שחורים שהפסידו בגמר הגביע זו השנה השנייה ברצף. סיוט שנמשך בעיקרו 16 דקות.

בדקה ה-22 הצליחה סגנית האלופה להשוות עם שער של לואיז גוסטבו לאחר טעות של השוער האוסטרלי מיצ'ל לנגראק. בדקה ה-33 השלים קווין דה בראונה הנפלא, שחקנה המצטיין של וולפסבורג העונה ואחד השחקנים הטובים בבונדסליגה, מהפך עם שער יפה בבעיטה מ-20 מטרים. בדקה ה-38 קבע באס דוסט, הכובש המצטיין של הזאבים העונה, 1:3 עם שער בנגיחה מקרוב.

שחקני וולפסבורג מניפים גביע (רויטרס)
שחקני וולפסבורג מניפים גביע היסטורי (רויטרס)
 

השוורצגלבן ניסו שוב ושוב במחצית השנייה, היו מסוכנים, אבל דייגו בנאליו, שוערה של וולפסבורג, היה במקום פעם אחר פעם ודורטמונד לא הצליחה להשיג אפילו את השער המצמק. בסיום חגגו הירוקים-לבנים גביע היסטורי בעונה שהיא ללא ספק אחת משתי העונות הטובות בתולדותיה. היה זה התואר השני בהיסטוריה של וולפסבורג, שזכתה גם באליפות פעם אחת - בעונת 2008/09.

וולפסבורג חוגגת גביע (רויטרס)
וולפסבורג חוגגת גביע (רויטרס)
 

וגם בפוזה הזו, כמובן (רויטרס)
וגם בפוזה הזו, כמובן (רויטרס)
 

אגב, הקבוצה של דיטר הקינג כיבדה במשחק את זכרו של ג'וניור מלאנדה, שחקן הקבוצה שנהרג בתאונת דרכים בחודש ינואר, כאשר שחקני הקבוצה לבשו חולצה לבנה-ירוקה ועליה לב ירוק עם המספר 19, מספרו של הבלגי שהיה בן 20 במותו.

אוהדי דורטמונד, שהגיעו בהמוניהם לברלין וסיפקו אווירה פשוט נהדרת, נפרדו בלי גביע מהמאמן האהוב יורגן קלופ, שעוזב אחרי 7 שנים. גם סבסטיאן קל סיים את דרכו במועדון בלי זכייה נוספת בגביע - קל הודיע זה מכבר שהוא יפרוש מכדורגל בסיום המשחק, לאחר 14 עונות במדים הצהובים-שחורים. בסיום המשחק אוהדי דורטמונד נשארו במגרש והמשיכו לשיר לשחקנים שלהם ובעיקר לקלופ ולקל, אך אותם אוהדים מסיימים עונה מאכזבת מאוד ללא תואר (פרט לסופרקאפ בתחילת העונה). אגב, לפי דיווחים בגרמניה גם עבור אילקאי גונדואן היה זה המשחק האחרון במדים הצהובים-שחורים, לפני מעבר לבאיירן מינכן.

יורגן קלופ (רויטרס)
יורגן קלופ מודה לאוהדים בסיום (רויטרס)
 

אל תתצלמו אותי. לא ככה קלופ רצה לסיים את התקופה בדורטמונד (רויטרס)
אל תתצלמו אותי. לא ככה קלופ רצה לסיים את התקופה בדורטמונד (רויטרס)
 

יורגן קלופ נפרד בעצב (רויטרס)
יורגן קלופ נפרד בעצב (רויטרס)
 

הנהנית הגדולה מההפסד של דורטמונד פרט לוולפסבורג היא שאלקה, יריבתה הגדולה של הקבוצה של קלופ, ולא רק בגלל השנאה בין המועדונים. בעקבות ההפסד דורטמונד תחל את דרכה לליגה האירופית בשלב המוקדמות ואילו שאלקה, שסיימה את העונה במקום החמישי בבונדסליגה, תעפיל אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית. וולפסבורג, סגנית האלופה, תשחק בכל מקרה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

מחצית ראשונה
דקה 1: המשחק נפתח תחת עננה כבדה של עשן צהוב הודות לקהל המופלא של דורטמונד, שדאג למופע פירוטכניקה נדיר בטקס שלפני המשחק.

שתי הקבוצות בטקס שלפני שריקת הפתיחה
שתי הקבוצות בטקס שלפני שריקת הפתיחה
 

אוהדי דורטמונד בתחילת המשחק. איזה אוהדים!
אוהדי דורטמונד בתחילת המשחק. איזה אוהדים!
 

אוהדי דורטמונד בפתיחת המשחק - ככה זה נראה מהיציע (רויטרס)
וככה זה היה נראה מתוך היציע (רויטרס)
 

אוהדי דורטמונד בפתיחת המשחק (מערכת ONE)
פשוט מדהים (רויטרס)
 

אוהדי דורטמונד עולים באש. טירוף מוחלט (רויטרס)
אוהדי דורטמונד עולים באש. טירוף מוחלט (רויטרס)
 

אוהדי וולפסבורג עם הצגה משלהם לפני המשחק
מול כל קהל אחר זה היה נראה מרשים, אבל לפחות בתחילת המשחק הירוקים הפסידו
 

דקה 5 - 0:1 לדורטמונד: איזו פתיחה של השוורצגלבן. שינג'י קגאווה חילץ כדור באגף ימין והרים לרחבה והכובש המצטיין של הקבוצה, פייר-אמריק אובמיאנג, היה במקום כדי להניף את הרגל ולכבוש משישה מטרים מהאוויר שער יתרון מהיר.

שחקני דורטמונד חוגגים עם אובמיאנג (רויטרס)
שחקני דורטמונד חוגגים עם אובמיאנג שער יתרון מהיר (רויטרס)
 

דקה 7: כמעט 1:1 מהיר. בתום התקפה מהירה של הזאבים הגיע הכדור לבאס דוסט במרכז הרחבה, ההולנדי העביר את הכדור לפרישיץ' שמ-12 מטרים שיחרר בעיטה חזקה ומדוייקת לפינת השער, אך לנגראק ירד היטב וקלט.

דקה 17: בדקות הבאות העשן התפזר, השוורצגלבן הגיעו מספר פעמים לאזור הרחבה של וולפסבורג ומספר כדורים הורמו לעבר רויס ואובמיאנג, אבל לא יצרו שום דבר שבנאליו לא יכול היה להסתדר איתו בקלות. השחקן הטוב ביותר באצטדיון בינתיים הוא ללא ספק השחקן ה-12 של דורטמונד, האוהדים שלא מפסיקים לשיר, לנופף בדגלים ולהוכיח שהם פשוט האוהדים הטובים באירופה.

לואיז גוסטבו וגונדואן מפגינים יכולות ריקוד בפתיחה (רויטרס)
לואיז גוסטבו וגונדואן מפגינים יכולות ריקוד בפתיחה (רויטרס)
 

דקה 18: איזו החמצה של מרקו רויס. שוב איבוד כדור של וולפסבורג, שוב קגאווה מנצל זאת מצד ימין ושוב מעביר מסירה למרכז הרחבה אלא שהפעם היה זה רויס שקיבל את הכדור. הגרמני הנהדר היה צריך לכבוש, אך כשהוא לא תחת שמירה בעט כדור שחלף מעל משקוף שערו של בנאליו.

דקה 22 - 1:1 בברלין: טעות קשה של לנגראק איפשרה לוולפסבורג להשיג את השוויון. הזאבים זכו בבעיטה חופשית מרחק 25 מטרים אלכסונית מהשער לאחר עבירה של קל על קאלג'יורי ונאלדו היה זה שלקח את האחריות ובעט טיל לעבר השער. השוער האוסטרלי היה צריך להדוף הצידה אך הדף למרכז הרחבה והראשון להגיע בריצה היה לואיז גוסטבו הברזילאי, שמעשרה מטרים לא התקשה לכבוש כשהשוער על הדשא. יופי של משחק בברלין.

שחקני וולפסבורג חוגגיםעם לואיז גוסטבו (רויטרס)
שחקני וולפסבורג חוגגים עם לואיז גוסטבו (רויטרס)
 

דה בראונה וגוסטבו חוגגים (רויטרס)
דה בראונה וגוסטבו חוגגים את שער השוויון (רויטרס)
 

לואיז גוסטבו חוגג על רקע אוהדי דורטמונד (רויטרס)
לואיז גוסטבו מודה להוא מלמעלה. ברקע אוהדי דורטמונד, לא ממש מרוצים (רויטרס)
 

דקה 28: אפילו בגרמניה השופטים טועים. כדור נפלא שנשלח לעבר רויס יכול היה להשאיר אותו לבד מול בנאליו, אלא שהקוון הרים את הדגל אף על פי שרויס לא היה בנבדל ברגע המסירה. טעות קשה של צוות השיפוט.

דקה 33 - 1:2 לוולפסבורג: גבירותי ורבותיי - מהפך. רק 11 דקות חלפו משער השוויון של לואיז גוסטבו והזאבים הלשימו מהפך מהיר עוד במחצית הראשונה. כדור הוקפץ מצד שמאל לעבר דניאל קאלג'יורי, שקיבל אותו כשהוא 17 מטרים מהשער והוריד בנגיעה לאחור אל כוכב הקבוצה, קווין דה בראונה, שמ-20 מטרים שלח כדור חזק, שטוח ומדויק בין הרגליים של הומלס לפינת שערו של לנגראק. שער גדול של הבלגי.

דה בראונה רץ לחגוג, לנגראק על הדשא והכדור ברשת (רויטרס)
דה בראונה רץ לחגוג, לנגראק על הדשא והכדור ברשת (רויטרס)
 

דה בראונה חוגג מהפך (רויטרס)
דה בראונה חוגג מהפך. פריסיץ' ודוסט באים אחריו (רויטרס)
 

דקה 38 - 1:3 מדהים לזאבים: לא להאמין. שלושה שערים ב-16 דקות ודורטמונד קורסת. הפעם היה זה הכובש המצטיין של וולפסבורג העונה, באס דוסט, שקיבל את הכדור חמישה מטרים מהשער לאחר הרמה מדויקת של פריסיץ' מימין ולא התקשה להכניע את לנגראק בנגיחה. הירוקים-לבנים ביציעים בטירוף מוחלט.

באס דוסט נוגח את השלישי (רויטרס)
באס דוסט נוגח את השלישי (רויטרס)
 

באס דוסט חוגג, גונדואן המום (רויטרס)
דוסט רץ לעבר האוהדים, גונדואן המום (רויטרס)
 

דקה 42: ניסיון טוב של השוורצגלבן לצמצם נזקים עם הרמה של שמלצר לעבר ראשו של הומלס שנגח טוב, אך הכדור חלף בסמוך לקורת שערו של בנאליו.

דקה 44: החמצה ענקית של אובמיאנג! שוב היה זה שינג'י קגאווה שסידר לו כדור עם הרמה מדוייקת ושוב החלוץ מגאבון מצא את עצמו מול בנאליו מ-6 מטרים אך הפעם הוא בעט מהאוויר מעל לשער.

מחצית שנייה
דקה 48: הזדמנות גדולה לוולפסבורג לסגור סיפור, אבל לנגראק הציל את הצהובים-שחורים. דה בראונה, המבשל המצטיין בגרמניה, הכניס כדור גדול לעבר קאלג'יורי, הומלס הצליח להגיע לפני האיטלקי אבל רק נגע בכדור ואיפשר לשחקן הזאבים להגיע למצב מעולה אך השוער האוסטרלי יצא טוב, סגר את זווית הבעיטה של קאלג'יורי והדף לקרן.

אובמיאנג מול רודריגס (רויטרס)
אובמיאנג מול רודריגס בפתיחת המחצית השנייה (רויטרס)
 

דקה 50: רויס דרש פנדל לאחר ספק-דחיפה של וויריניה ברחבת וולפסבורג, אבל השופט לא שרק. מיד לאחר מכן כדור הוכנס מצד שמאל לעבר קגאווה שהגיע לכדור בגלישה, רק כדי לשלוח אותו לקורה והחוצה. דורטמונד מתקרבת.

דקה 55: הפעם רויס ניסה את כוחו עם בעיטה מחוץ לרחבה והכדור עלה מעל לשער, אבל הקבוצה של קלופ עדיין לא ויתרה.

דקה 61: אחרי ארבעה שערים, גם כרטיס צהוב יש לנו. מחיטריאן היה בר המזל שנכנס לפנקסו של השופט אחרי עבירה על וייריניה 25 מטרים אלכסונית מהשער. ריקארדו רודריגז ניסה את כוחו בבעיטה חופשית, אבל הכדור חלף ליד הקורה של לנגראק.

נאלדו מול רויס (רויטרס)
נאלדו מצליח לעצור את רויס, וולפסבורג מצליחה לעצור את דורטמונד (רויטרס)
 

דקה 65: שוב וולפסבורג הייתה קרובה לסגור סיפור עם שער רביעי, אבל הרבה מזל לצהובים-שחורים כאשר בעיטה של קאלג'יורי עברה את ידיו של לנגראק, אבל פגעה ברגל של דורם ויצאה לקרן.

דקה 68: חילוף כפול בדורטמונד כאשר לוקאש פישצ'ק החליף את דורם וקובה החליף את קל, שסיים בזאת קריירה ארוכה במדים הצהובים-שחורים. האם החילוף הזה יציל את השווורצגלבן?

דקה 71: הזדמנות טובה לדורטמונד עם בעיטה מדויקת של מחיטריאן לעבר פינת השער לאחר מסירה של רויס, אבל בנאליו ירד היטב וקלט. אם השוורצגלבן לא ישיגו שער מצמק בקרוב, יהיה להם קשה לתת לקלופ מתנת פרידה. מיד לאחר מכן חילוף ראשון בוולפסבורג כאשר ג'ושוע גילאבוגי נכנס במקום פריסיץ'.

פריסיץ´ לפני שמלצר וגונדואן. משחק טוב לקרואטי שהוחלף (רויטרס)
פריסיץ´ לפני שמלצר וגונדואן. משחק טוב לקרואטי שהוחלף (רויטרס)
 

דקה 79: צ'ירו אימובילה מחליף את מרקו רויס. אז נכון שזה חילוף התקפי עם חלוץ במקום קשר התקפי, אבל להוציא את רויס - האם זו לא הרמת דגל לבן?

דקה 80: הזדמנות טובה נוספת לדורטמונד עם בעיטה מסוכנת של קגאווה, אבל שוב בנאליו היה במקום עם הדיפה גדולה. מיד לאחר מכן חילוף שני בוולפסבורג כאשר אנדרה שורלה החליף את ארנולד.

דקה 83: עוד הזדמנות לדורטמונד ושוב אין שער. הרמה טובה של אימובילה מצאה את אובמיאנג בתוך רחבת החמש אבל החלוץ מגאבון לא פגע בכדור טוב וייצר רק מעיין חצי נגיחה, נאלדו היה במקום כדי להרחיק. מיד לאחר מכן חילוף אחרון בוולפסבורג כאשר כריסטיאן טראש נכנס במקום קאלג'יורי.

בנאליו הודף. ה-כוכב של המחצית השנייה (רויטרס)
בנאליו הודף. ה-כוכב של המחצית השנייה (רויטרס)
 

דקה 87: בעיטה חופשית נהדרת של אובמיאנג מ-25 מטרים אבל שוב בנאליו היה במקום כדי להדוף יפה לקרן. יום טוב של השוער ונראה שהסיפור נגמר.

דקה 90+4: שריקת הסיום, גביע היסטורי לוולפסבורג, הקינג ושחקני הספסל פורצים למגרש, חגיגה היסטרית של האוהדים ביציעים. קלופ מסיים את התקופה בדורטמונד בלי גביע נוסף.

דיטר הקינג והספסל של וולפסבורג חוגגים עם שריקת הסיום (רויטרס)
דיטר הקינג והספסל של וולפסבורג חוגגים עם שריקת הסיום (רויטרס)
 

בורוסיה דורטמונד: מיצ'ל לנגראק, אריק דורם (לוקאש פישצ'ק, 68), נבן סובוטיץ', מאטס הומלס, מרסל שמלצר, סבסטיאן קל (קובה, 68), אילקאי גונדואן, שינג'י קגאווה, הנריק מחיטריאן, מרקו רויס (צ'ירו אימובילה, 79) ופייר-אמריק אובמיאנג.

וולפסבורג: דייגו בנאליו, וייריניה, טים קלוסה, נאלדו, ריקארדו רודריגס, לואיז גוסטבו, מקסימיליאן ארנולד (אנדרה שורלה, 81), דניאל קאליג'יורי (כריסטיאן טראש, 84), איבן פריסיץ' (ג'ושוע גילאבוגי, 74), קווין דה בראונה, ובאס דוסט.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */