יום שישי, 10.05.2024 שעה 23:13
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • 84 - 67
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

מכבי והמזוזות, פארגו תוקף ונס ציונה מסכמת

הצהובים מצאו את הדרך לסיים את הפציעות, הגארד שוב יצא נגד המנהלת וטפירו סגר עוד עונה אחרי ה-90:73 למכבי: "מקווה לשחק עוד עונה". צפו בתקציר

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל (נעם מורנו)

אומנם זה לא הלך קל או נראה מרשים, אך מכבי ת״א סימנה ״וי״ ראשון בפוסט-סיזן, השלימה סוויפ צפוי 0:3 על עירוני נס ציונה ועלתה לחצי גמר הפלייאוף אחרי ניצחון ביתי 73:90.

המחצית הראשונה הייתה המשך ישיר למשחק האחרון בין השתיים בהיכל, כאשר במחצית גיא גודס ביקר את שחקניו על הגנה רפויה וחלשה ודרש מהם להעלות את הרמה במחצית השנייה - אתגר אותו לקחו הצהובים בשתי ידיים.

את עיקר האש לאחר ההתמודדות משך הגארד ג׳רמי פארגו שהפגין משחק טוב נוסף, אך שוב ביקר את המנהלת בטוויטר. ״ניצחון מצוין מכבי. עכשיו מחכה 12 ימים חסרי תכלית עד למשחק הבא״, צייץ פארגו וגרר שיתופים מצידם של אלכס טיוס ומארקיז היינס. יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה בה פארגו מתלונן כנגד הלו"ז של המנהלת כאשר בפעם הראשונה ההתייחסות הייתה על שמונה ימי הכנה לפתיחת הפלייאוף.

סוויפ וגמרנו: מכבי ת"א בחצי הגמר

בתגובה, כזכור, המנהלת דרשה ממכבי לגנות את התבטאויותיו של פארגו, אולם הצהובים סירבו. דווקא גיא גודס, שאומנם היה שמח להתחיל עם סדרת חצי גמר ולהמשיך במרתון, מבין כי קבוצתו זקוקה לימי מנוחה והתאוששות.

על הפציעות בקבוצתו אמר גודס: "לאחרונה גם טיוס ואף יוגב אוחיון נפלו על הגב באימונים ורק במזל יצאו ללא פגע רציני. ״עדיף שיפלו על הגב ולא על הפנים. יש לנו הרבה חבר'ה שצריכים להתאושש וזה זמן טוב. החלפנו מזוזות ומה שמעניין זה כי דווקא המזוזה הלא טובה הייתה בחדר מאמנים ולא בחדר הלבשה. עכשיו נחכה שהשחקנים ינוחו ויתאוששו מהפציעות".

החל מהסדרה הבאה נגד המנצחת בין אילת לחיפה, מכבי תריץ בחזרה את סופו שחורציאניטיס, שלא שותף בסדרה מול נס ציונה כתוצאה מניתוח מקצועי ומאבקי המיס-מאצ׳. ״ממש לא ויתרנו על סופו. בגלל פציעות, טיוס וג׳ייק כהן צריכים להיות על המגרש כל הזמן. זה מקשה עלינו מבחינת הסגלים בגבוהים, אבל נראה מי היריבה בחצי הגמר ונרשום את הזרים לפי זה", הוסיף גודס.

גודס: "שמח שעברנו את הסדרה חלק"

על הסדרה אמר בראיין רנדל: "הייתה סדרה טובה. החצי הראשון של המשחק היה ממש כמו מראה למשחק הראשון וזה קצת מתסכל כי אנחנו יודעים שיכולנו לעשות יותר. עכשיו ננוח קצת ובתקווה שנחזור יותר אגרסיביים ויותר מוכנים להמשך״.

על חסרונו של לנדסברג: ״מאד קשה לאבד שחקן בשלב הזה של העונה, כי זה משנה לחלוטין את הדינמיקה הקבוצתית, וצריך להסתגל לזה״.

בנס ציונה לעומת זאת יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. המשחק הראשון חמק להם מבין האצבעות והצהובים ״שדדו״ את הכתומים כפי שהיטיב לנסח המאמן נדב זילברשטיין. במשחק השני, כשיוגב אוחיון נפגע לילה קודם לכן והיה בספק למשחק, הכתומים שוב איבדו אפשרות להפתיע ולהשוות את הסדרה.

שחקני מכבי ת&qout;א מודים לקהל (נעם מורנו)
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל (נעם מורנו)
 

אמש ראינו שוב כיצד העומק, האיכות והניסיון של מכבי הכריע את גורל הסדרה. באותה מטבע, זילברשטיין והכתומים יכולים להיות מרוצים מכך שהמועדון הצנוע תקע יתד בליגה הבכירה והעפיל שנתיים ברציפות לפלייאוף, תוך כדי שהם שומרים על שפיות כלכלית ובונים קהל נאמן שרק גדל וצומח.

נדב זילברשטיין התייחס למשחק: ״מה שעשינו פה בשנתיים האחרונות ייכנס לתודעה. עשינו פלייאוף שנה אחרי שנה, צברנו מסורת, והייתה בנייה טובה של קבוצות ביחס לתקציב. עשינו העונה רק ניצחון אחד פחות מהעונה שעברה. היא הייתה עונה מאתגרת ומלאת פציעות אבל החוזק של המועדון והעבודה שעושים פה הוכיחו את עצמם לאורך הדרך".

יש לציין כי נס ציונה איבדה מספר משחקים בעקבות מכת פציעות שפקדה את הקבוצה. תחילה מאיר טפירו נפצע, לאחר מכן הוחתם מורן רוט וגם הוא לא סיים את חוזהו בריא וכשיר. אחר כך הגיע תורם של טל דן להיעדר לתקופה ממשוכת וקרייג סמית׳ - הסקורר המוביל בליגה והשחקן המצטיין פר דקה - נפצע וסיים אל העונה.

על העונה כולה: ״סופרים אותנו בליגה הזו ואנחנו מקבלים יחס של קבוצה משמעותית. היתה לנו עונה מאתגרת עם פציעות, אבל המשכנו לשחק ולהילחם, ובסופו של יום זו עונה טובה".

אוחיון מקשה על טפירו (נעם מורנו)
אוחיון מקשה על טפירו (נעם מורנו)
 

מאיר טפירו הוותיק שהציג יכולת טובה בסדרה התייחס לעתידו: ״כיף שהילדים שלי פה ורואים שאני משחק, אבל אשחק עוד שנה ונקווה שזה לא המשחק כדורסל האחרון שלי בתור שחקן״. רק לאחרונה שוחח טפירו עם מקורביו והעביר להם מסר ברור לפיו הוא מסרב לתלות את הנעליים. נס ציונה מקבלת עדיפות ראשונה אצל השחקן ובמועדון ישמחו אם הגארד הוותיק ימשיך לעונה שלישית.

״אני מקווה שאשאר בנס ציונה. אני רוצה להישאר כי אני אוהב את המועדון ואת האוהדים ואני חושב שיש לנו משהו מיוחד. אני מאד נהנה ואם זה תלוי בי אשאר״, טפירו אמר.

על העונה: ״אני חושב שעברנו עונה מוזרה קצת. כל העונה היינו בשישיה הראשונה ואז נפצע קרייג, העוגן שלנו והפסדנו הרבה משחקים עד שהתאוששנו כבר הליגה הייתה צפופה, ולבסוף גמרנו במקום שמונה. אנחנו שמחים שנכנסנו לפלייאוף כי הייתה תחרות קשה וקבוצה כמו נס ציונה עושה פלייאוף שנתיים ברציפות ואני מקווה שמפה ניקח את המועדון קדימה״.

הימורים על אלופה? ״קשה לנתח. נראה כרגע שזה הולך לכיוון ירושלים, אבל להספיד את מכבי זה לא הגיוני, כי הם תמיד יודעים להגיע מוכנים בזמן הנכון״.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */