יום ראשון, 05.05.2024 שעה 00:40

אלי אוחנה סיים את תפקידו כמאמן נבחרת הנוער

פרסום ראשון: שחקן העבר ששוריין בבית היהודי סיכם עם ההתאחדות על סיום עבודתו: "לא היה לי זמן לשקול, זו המפלגה היחידה שהיא נגד מדינה פלסטינית"

|
אלי אוחנה. לא יעמוד על הקווים (יניב גונן)
אלי אוחנה. לא יעמוד על הקווים (יניב גונן)

מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אלי אוחנה, הפך בין רגע לאחת ההפתעות הפוליטיות הגדולות ביותר לקראת בחירות 2015 כשהצטרף למפלגת "הבית היהודי" כמועמד לכנסת הבאה.

שחקן העבר סיים את דרכו כמאמן נבחרת הנוער באופן מיידי אחרי ששוחח עם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, והגיע לסיכום על סיום עבודתו לאלתר. אוחנה יגיע היום (שלישי) להיפרד מהשחקנים באימון הנבחרת, אותו לא יעביר בעצמו בהתאם להחלטת ההתאחדות

"אני רוצה להודות לראשי ההתאחדות לכדורגל, ליו״ר עופר עיני וליו״ר הקודם אבי לוזון ולסגנו שטרן חלובה, כמו גם למנכ"ל רתם קמר ולכל העובדים על האמון ועל שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך. הייתה לי זכות להוביל את נבחרת הנוער להישג השיא שלה, העפלה לטורניר גמר אליפות אירופה, וזכות עוד יותר גדולה לעבוד עם דור העתיד של הכדורגל הישראלי. אני משוכנע כי לכדורגל הישראלי יש דור המשך מבטיח".

יו"ר ההתאחדות עופר עיני הוסיף: "אלי אוחנה הוא אגדת כדורגל ישראלית, שחקן שהיה מושא להערצה על ידי מאות אלפי אוהדים. כדרכו, אלי היה הוגן וכן וכבר הבוקר יצר עמנו קשר והודיע כי לא יוכל להמשיך בתפקידו כמאמן נבחרת הנוער. אני מבקש להודות לו על התרומה וההשקעה הרבה בשחקנים הצעירים".

המנכ"ל רותם קמר: "לכל אורך הדרך ידע אוחנה להתנהג כמקצוען אמיתי. ההתאחדות נפרדת ממאמן שהיה מודל לחיקוי עבור שחקניו, ולשמחתי הרבה גם זכה להוביל אותם לאחד ההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי".

ההתאחדות תדון בתחילת השבוע הבא על מינוי מחליף לאוחנה, ובמקביל מחליף למיכאל ניס שכזכור סיים את תפקידו כמאמן הנבחרת הצעירה וכמנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות.

אלי אוחנה (רדאד ג´בארה)
אלי אוחנה (רדאד ג´בארה)
 

בראיון לגלי צה"ל סיפר אוחנה על השינוי המפתיע: "זה התחיל בשבוע שעבר, דרך גורם שלישי שדיבר עם האנשים של נפתלי בנט. ביום ראשון נפגשתי עם בנט בבית שלו. זה קרה די מהר, לא היה לי הרבה זמן לשקול".

"לא היו לי שיקולים נגד", המשיך שחקן העבר. "העניין הפוליטי קיים אצלי הרבה שנים. כשהייתי צעיר זה לא קרה, אולי לא הייתי בשל. היום אני מיושב בדעתי, בגיל המתאים אבל עדיין מרגיש צעיר. נוצרה הזדמנות ולא היו לי הרבה התלבטויות. החלטתי שאני הולך על זה כדי לשנות, להשפיע ולהטביע חותם. התייעצתי בעיקר עם אשתי".

על היותו ליכודניק חילוני שמצטרף ל"בית היהודי" אמר אוחנה: "אם הייתי עובר למפלגת שמאל אולי היו שאלות, אבל מעבר לזה זה מאוד נורמלי ללכת ל'בית היהודי'. אני ליכודניק שמסתכל על הדעות של בנט והמפלגה וזה יותר מתאים לי. תמיד התנגדתי למדינה פלסטינית וזו המפלגה היחידה שעושה את זה. אם יש מפלגה שקולעת לדעות שלי, זו 'הבית היהודי'"

אלי אוחנה (חגי ניזרי)
אלי אוחנה (חגי ניזרי)
 

אוחנה, שבעבר תמך בהתנתקות, התייחס לכך: "זה היה נכון לעותה שעה. האמנתי שאולי זה יעזור, אבל ההתפכחות באה מהר מאוד. חלק גדול מעם ישראל התפכח.ר אינו מה קרה אחרי ההתנתקות - יצאנו למבצעים בעזה. תאר לך שהגולן היה בידי סוריה, דעא"ש היה ליד הבית שלנו. מותר לחשוב משהו מסוים בתקופה כזו בגלל העובדות".

בבחירות הקודמות תמך אוחנה בשאול מופז ואמר על כך: "תמכתי במופז כי רציתי שייכנס לכנסת, בגלל הדברים שהוא עשה לטובת ביטחון ישראל".

על ההתנגדות בתוך מפלגת "הבית היהודי" על שריונו אמר אוחנה: "אני לא מתכוון להתעסק בעניין הזה, בכל המפלגות בהן היו פריימריז ליו"ר המפלגה ניתנת זכות לשריין חברי כנסת. זו החלטה של נפתלי בנט".
 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */