יום שישי, 10.05.2024 שעה 20:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

ברקוביץ': אם רמון יצלצל, אני חוזר להפועל ת"א

הקוסם עלה לשידור ב-102FM וירה: "בעלי המניות הם האסון של הפועל". על דומב: "התייעץ עם גוטמן", על הפועל: "פיטרתי אנשים ובכיתי". האזינו לראיון

|
אייל ברקוביץ´ (חגי ניזרי)
אייל ברקוביץ´ (חגי ניזרי)

מאז שהתפטר מתפקידו כמנהל המקצועי של הפועל תל אביב, אייל ברקוביץ' החליט שלא לדבר, אלא שלאחר מופע  "אני מאשים" של חיים רמון היום (ראשון) אייל ברקוביץ' החליט לספר את האמת שלו בתוכנית 'הספורט של ישראל' בשיתוף ONE.

ברקוביץ' נשאל האם אהב את מסיבת העיתונאים של רמון וירה: "מערכת היחסים ביני לבין חיים הייתה מהיום הראשון, עד הטלפון המדובר, נהדרת. הוא לא התערב מקצועית והיה 10, חוץ מזה שהוא אמר לי לפטר את אסי במשך חודש וחצי".

אז למה כשביקשת הוא לא הסכים?
"כי הוא רצה ליידע ולהתייעץ עם עידו חג'ג' ומני וייצמן אז אמרתי שאני בבוקר אתקשר אליו. כשהתקשרתי הוא אמר שנדבר אחר הצהריים ואז הבנתי, שהוא לא יכול לפטר את דומב, אז הבנתי שאם אני המנהל המקצועי ולא יכול לפטר אותו אז מה אני שווה? כל הזמן אמרתי שביום שלא אוכל לקחת החלטה מקצועית אחת אני אלך הבייתה וכך היה".

מי מנע את הפיטורים?
"עידו חג'ג', הוא חבר של אסי, זה ברו. בשיחה השנייה ב-12 בצהריים הוא התחיל למרוח אותי, אמרתי לו 'טוב, קח עוד כמה שעות'. העורך הראשי של ONE גידי ליפקין התקשר ואמר שיש שמועות שמפטרים את אסי, אמרתי איך אתה יודע?

"הוא אמר שהכל דולף בקבוצה, אמרתי שאני לא יכול לשקר, ביקשתי רק שיפרסם שמעמדו מתערר, אל תפרסם שמפטרים. מעמדו מתערר זה בסדר גמור וזה מה שהיה כתוב. חיים רמון התקשר ואמר שאני נותן את זה ל-ONE, הוא אמר שנמאס לו וניתק את הטלפון בפנים. כתבתי לו שהוא חתיכת פחדן אפס ואני עזבתי", המשיך אייל, "וגם זה כתבתי כי הוא ניתק לי, מה אני הבן שלו?".

ברקו: "אם רמון יצלצל אני חוזר!"

כשהוא אמר שהניהול היה מצוין, למה הוא התכוון?
"על השנה הזו הוא היה בסדר גמור, הוא עשה טעות אחת  גדולה. הוא חרג מהתקציב בשנים הקודמות וחתם על חוזים של ורמוט ודמארי ושכטר ואלמוג כהן, אני לא נתתי לו לעשות את הטעויות האלה. הריב על אלירן עטר למשל, אני לא רוצה את אלירן עטר? אבל איך אני יכול להחתים את אלירן עטר, כשבא אליי הגנן בכל בוקר ואומר לי שלא משלמים לו כסף, איך אני יכול להחתים חלוץ במיליון וחצי יורו כשאין כסף לגנן? אין כסף לתאורה? במצפון שלי אני יכול להחתים שחקן במיליון וחצי דולר?".

חיים רמון (נעם מורנו)
חיים רמון. "כשלא קיבלתי החלטה מקצועית, הלכתי" (נעם מורנו)
 

אז איך יש כסף לדודו ביטון ולשלם פיצויים לאסי דומב?
"אני לא יודע, מלפני חודש לא יודע מה עשו עם הכסף. אני החלטתי להתפטר לפני חודש וחצי".

מני ויצמן, אלי פסטמן ובארי בן זאב (מערכת ONE)
מני ויצמן באימון הפועל. "הוא האסון של הפועל תל אביב"
 

מה השאיר אותך?
"רק שלא יגידו שאייל עושה נזקים ועוזב באמצע. אני החלטתי להתפטר לפני חודש כשנכנסתי לשיחה עם מני וייצמן ורמון ובסוף השיחה כל השיחה הודלפה לתקשורת, הכל הודלף. היינו שלושה אנשים בחדר, אני, רמון ומני, אמרתי לו 'אין לך בושה? אני שומר על הכבוד שלך ואתה מדליף את זה?' הוא אמר לי 'זה לא אני, זה מני וייצמן', אמרתי למני 'תגיד, אתה אמרת?' הוא אמר 'זה רק חיים'".

אוהדי הפועל תל אביב. &qout;התאהבתי בקבוצה&qout; (שי לוי)
אוהדי הפועל תל אביב. "התאהבתי בקבוצה" (שי לוי)
 

"הפועל תל אביב זה מועדון נהדר, אם היו נותנים לי לעבוד שם הייתי מוציא אותם מכל הבעיות התקציביות שלהם. הייתי מקצץ עוד. אבל יש שם 4-5 אנשים, שכל החמישה חודשים האחרונים הכפישו את השם שלי, סיימון כץ שיש לו איזה שתי מניות ולא מפסיק לדבר, שתיים זה בכור צבאן, כץ מלכלך עלי כי לא באתי לחתונה שלו. צבאן רק מחפש כרטיסים לתא הכבוד, הוא רצה 2 כרטיסים לסמי עופר ומאז הוא מלכלכך עליי, שלוש זה עידו חג'ג' שהוא נותן הלוואות בעלים ועם כל הכבוד, הוא לא יכול לקבוע מקומה 21 בעזריאלי מי יהיה המאמן והשחקנים".

"כולם אומרים לי על יענקל'ה שחר. מי הם בכלל לעומת יענקל'ה שחר? כשהבאתי קונה, דיברו איתי קודם מה יחזירו למני וייצמן ועידו חג'ג', מי הם בכלל שהם רוצים לקבוע מי יהיה המאמן והשחקנים?".

בכור צבאן. &qout; (יניב גונן)
בכור צבאן. "רק מחפש כרטיסים לתא הכבוד" (יניב גונן)
 

"עידו חג'ג' שבועיים אחרי שהתמנתי לתפקיד הודיע לי שהוא עוזב את הפועל תל אביב", המשיך ברקוביץ', "השאיר אותי שם עם כל החובות והגרעונות, עם כל החרא של הפועל תל אביב וברח. פשוט ברח. במשך 6 חודשים לא שמעתי ממנו, לא טלפון, לא SMS, פעם אחת הוא נתן למשפחה של ניצן שירזי ז"ל צלחת, הוא לא היה ולא דרך בוולפסון, פתאום הוא מחתים שחקן, יש דבר כזה?".

"הם הנגע הרע של הפועל תל אביב. ואחרון חביב שהוא הקפטן של כל החבורה, הוא הורס את הפועל, קוראים לו מני ויצמן. הוא אסון של הפועל תל אביב, זה שאיש לא יודע איך הוא נראה, הוא מתחבא כמו פחדן. למה? אני אסביר לכם. הוא כל היום מדליף ומלכלך עליי, שולח לי פרחים ביום שישי, וביום שבת הוא אומר לעיתונאים 'שאייל זה הנגע הרע של המועדון, בוא נחליף אותו'. לפני כל משחק הייתי מגיע למגרש, כתבה אחרת".

חג´ג´ (משה חרמון)
חג´ג´. "לא יכול לקבוע מקומה 21 בעזריאלי מי השחקנים" (משה חרמון)
 

מה האינטרס שלו?
"שאף אחד לא ילכלך עליו. פעם שמעת שמישהו לכלך עליו? הבן אדם בא אליי לפני חודש וחצי, תראי איזה מסוכן הוא, הוא שאל אם אני רוצה את אלירן עטר. אמרתי לו 'נראה לך שיש מישהו שלא רוצה את אלירן?'. אמרתי לו קח בחשבון שזה לטווח ארוך. אמרתי לו כן מני, אני רוצה. לא חיים רמון שאומר שהוא קובע, במסעדה בתל אביב. הוא שאל אותי אם אני רוצה את עטר, אמרתי לו כן. אחרי שבוע אמרו שהאוהדים בדרך להפגנה אליי, אמרו שמני אמר להם שאייל לא רוצה להביא את עטר להפועל. זאת אומרת, עשה לי סכסוך עם האוהדים, טינף עליי בתקשורת, כל היום גורם כזה מלכלך על אייל, כל היום. מטפטפים. הם טוענים שהם אוהבים את המועדון, אף אחד מהם לא דורך בוולפסון, אני אוהב את העשייה, היום אני אוהב את הפועל תל אביב פי 1000 יותר מהם כי אני הייתי שם כל יום במשך 10 שעות בכל יום, אבל כשמלכלים עליי כל היום, אז אני אגיד לחיים, אולי אתה קובע, אבל בעלי המניות הם האסון של הפועל תל אביב, לא הפסיקו לטנף עליי מהיום שאני לא הסכמתי לעשות מה שהם רוצים, הדלפות והדלפות".

מאיפה נוצר הסכסוך עם עידו?
"הסברתי. הוא ממש לא חזר. דומב נכנס למשרד שלי מחויך, אמר אייל, עידו רוצה להביא לנו חלוץ במתנה. אמרתי נהדר, כמה כסף הוא משקיע, הוא אמר 'זה החלוץ' אמרתי מה? הוא יקבע לי מי החלוץ? אמרתי לו אסי תשמע, יש לנו משחק מול נתניה, בוא ננצח את המשחק הזה, נדבר ביום ראשון ושני, כל היום שולחים לי דיסקים. ידעתי שמעמדו מתערער. אני קורא ב-ONE שעידו חג'ג' החתים שחקן ביום ראשון, מה רוצים שאעשה בנקודה כזו? שאני אגיד כן?".

אסי דומב (חגי ניזרי)
אסי דומב. "התייעץ עם גוטמן" (חגי ניזרי)
 

כשאתה לא בהפועל, האם אסי דומב חתר תחתיך?
"תראו, אני גיביתי את אסי. אני חושב שאסי עשה עבודה מצוינת חוץ מהתוצאות. אני כועס עליו מכיוון שלפני שלושה שבועות ראיתי שהוא מפסיק לשתף פעולה, כל מה שאנחנו מתייעצים, אסי לא מסכים. אמרתי לו אסי, אני רוצה ששני החלוצים ילחצו את היריב, שנהיה קבוצה התקפית, הוא אומר לי 'לא אייל אנחנו צריכים לשחק הגנתי', הייתי מגיע למשחק ורואה קבוצה שאני לא רוצה לראות. אמרתי לו אסי זה לא מתאים, אתה לא יכול לבקש מגוזלן לרדוף אחרי המגן. הוא אמר 'זה מה שאנחנו צריכים לעשות' ואז הוא התחיל לדבר איתי בשפה שאלי גוטמן מדבר".

"לא הבנתי מה קורה ואז התברר לי שהוא בקשר עם אלי גוטמן", המשיך ברקוביץ', "גוטמן הנחה אותו בזמן שאני המנג'ר. אני כועס על אסי. הוא לא היה צריך לדבר, אלא להגיד שהוא לא רוצה להתערב בהפועל תל אביב. אני כועס על אסי שהוא הלך בניגוד לאני מאמין של אייל ברקוביץ'. נגד ראשון לציון אנחנו עושים בונקר, נגד עכו מובילים 0:1 והולכים להגנה".

הופתעת שאסי פוטר?
"לא. חיים רצה לפטר אותו כבר הרבה זמן. שלא יספרו שאלי כהן זה היה אתמול בלילה כי הציעו אותו כבר לפני חודש".

סיימון כץ (רדאד ג´בארה)
סיימון כץ. "היה מלכלך עליי כי לא הגעתי לחתונה שלו" (רדאד ג´בארה)
 

אז הגיבוי, זה לא היה אמיתי.
"אני זה ששמר על אסי דומב. לפני חודש וחצי אמרו שאלי כהן עשוי להגיע. למה אסי דומב היה באימון הנבחרת ורצה שאגיע לעשות סולחה עם גוטמן?".

"ברגע שעשיתי את כל העבודה, הייתי בוכה בלילות בגלל שהייתי מפטר אנשים. היה מישהו שכמעט קיבל התקף לב אצלי בשולחן, בשביל להוריד בתקציב כדי שנוכל לעבור בבקרה התקציבית. 24 מיליון שקל הורדתי. תראו לי עוד אחד שקיצץ 24 מיליון בחצי שנה. הדבר הכי נורא זה לפטר בן אדם עם ילדים ומשפחה, זה דבר שאי אפשר לתאר אותו. מחלקת נוער קיבלתי עם מינוס 2 מיליון שקל, הביא לי ספר שהייתי נותן אותו לכל מחלקות הנוער. היום אנחנו בפלוס מיליון וחצי"

מישהו התקשר אליך והציע לך להישאר?
"המפלצת מוולפסון סוף סוף הלכה לא?. אני אקריא לכם הודעה מאנשים מהקבוצה, שחקנים, המנקה, אנשים שפיטרתי אפילו. 'אייל אני רוצה להגיד לך תודה רבה על מה שעשית בשבילי, אני מודה ומעריך. מקווה שנעבוד בעתיד ביחד'. אחד מהצוות הרפואי, כתב: 'אייל חבל שעזבת, אני אוהב אותך כמו את הבן שלי'. הודעות שאנשים אוהבים אותי, זה הכי כאב לי".

אופיר חיים. &qout;עשיתי מחלקת נוער לתפארת&qout; (חגי ניזרי)
אופיר חיים. "עשיתי מחלקת נוער לתפארת" (חגי ניזרי)
 

האם אתה רואה את אלי כהן מוציא את הפועל מהבוץ?
"כשאני הגעתי להפועל תל אביב אמרתי שאני לא רוצה להפסיד בדרבי ומקום שני. אחרי שבועיים חג'ג' עזב ולקח איתו את הכסף, הכל השתנה, אין כסף. יש 15 שחקנים בהפועל תל אביב שמרוויחים 8000 שקל בחודש. הלוואי ויהיה פלייאוף, הציפיות הן לשרוד. אמרתי לחיים שלא ידאג, שיהיה בסדר, ראיתי שהוא במצב לא טוב, כולם ברחו".

איפה אתה טעית?
"כשהתחילו לספר לי סיפורים אמרתי תודה רבה ולהתראות. כשחיים רמון ניתק לי זה הקש ששבר את גב הגמל". עם זאת, ברקוביץ' סייג: "אם רמון יתקשר אליי, אני אחזור להפועל".

עוד תחזור לכדורגל הישראלי?
"אני אקנה את הפועל תל אביב. ואני נזכר, אליי פנה הרוכש סאני קהאן, מהרגע שהבאתי את הרוכש לרמון לא שמעתי מהם יותר. יום אחד אני הולך לישון צהריים ביום שישי, איך שאני קם הסתכלתי ב-ONE, קראתי שיש יושב ראש חדש בהפועל תל אביב, לא ידעתי על זה. ברור שהראו לי את הדרך החוצה, אחרי שעשיתי להם סדר, עשיתי מחלקת נוער לתפארת, עשיתי את שלי, אז קדימה שלום".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */