העיר דטרויט במדינת מישיגן ארה”ב, המוכרת יותר כ”עיר המכוניות”, עשתה לפני מספר שבועות היסטוריה כאשר הפכה לעיר הראשונה בארה”ב אשר משיקה נתיב מיוחד לרכבים חשמליים.
הנתיב המיוחד, שכרגע מוגדר כניסיוני, נמשך לאורך כמה מאות מטרים בלבד, ומטרתו היא אינה להעניק קדימות לרכבים חשמליים, אלא להטעין אותם תוך כדי נסיעה – כן, כן קראתם נכון, הטענה בתנועה.
כיצד זה מתבצע בפועל? מתחת לפני השטח נמצאים סלילי טעינה ייעודיים שיכולים לטעון רכבים חשמליים, כאשר הרכבים החשמליים אשר נוסעים בנתיב זה צריכים להיות ערוכים כמובן עם מכשור מתאים.
מדובר בבשורה של ממש, שכן עד כה נסיעה עם רכב חשמלי תמיד לוותה במחשבה הפוכה, אשר לפיה ככל שאתה נוסע יותר עם רכב חשמלי, כך הסוללה שלו מתרוקנת (ובוודאי לא נטענת...).
"זה המקום שבו חשוב להיות, בדטרויט, להיות היכן שיצרני הרכב נמצאים, להיות היכן שהחדשנות יכולה להתרחב", אמר סטפן טונגור, סמנכ”ל הפיתוח העסקי של אלקטריאון הישראלית, "זהו רגע גדול עבור אלקטריאון".
האחרון הסביר כיצד זה עובד: “"בזמן שהרכב החשמלי נוסע, יש לו סליל משני בחלק התחתון של הרכב, אשר מאפשר לו לקבל טעינה מהסליל הראשי שמתחת לאדמה אל המקלט, הישר לתוך הסוללה".
כפי שצויין קודם לכן, טונגור הסביר כי הרכבים החשמליים שרוצים ליהנות מהשימוש בנתיב צריכים להיות ערוכים לכך עם מקלט ייעודי, וכי הטעינה אפשרית הן בזמן נסיעה והן בזמן שהרכב החשמלי עומד במקום.
חשוב לזכור בנקודה זו כי הנתיב המיוחד לא רק מעניק את המותרות של הטעינה בזמן הנסיעה, אלא גם מציג נדבך חשוב של בטיחות – עד כה העולם הכיר מעבר של אנרגיה חשמלית באמצעות כבלים התלויים באוויר, אך כאן כאמור, אין כל צורך בכך.
על פי האתר הרשמי של החברה, מטרות הפיילוט הן כניסה לשוק האמריקאי, וכן בחינה של כדאיותהמודל לרכבים הנוסעים בנתיבים ייעודיים דוגמת, אך לא רק, אוטובוסים ומשאיות.
בנוסף הפיילוט ישמש גם כצעד ראשון פוטנציאלי לקראת מערכות כבישים חשמליות גדולות בהרבה מעבר לכביש הניסיוני בדטרויט. לעניין זה ציין טונגור שהוא מקווה לראות כבישים דומים לציבור הרחב תוך מספר שנים בלבד.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה