עד לאחרונה הייתי בבידוד. חזרתי מגרמניה, ובהתאם להחלטת משרד הבריאות היה עליי להיות בבידוד למשך 14 ימים, רטרואקטיבית.
מצד אחד, היתה לי את הפינה השקטה בחדר העבודה שלי (שמאז שאני כמעט ולא עובד מהבית, משמש יותר כחדר משחקים של הילדים). מצד שני, השהות עם הילדים בבית אינטנסיבית יותר. כל אלו הביאו אותי לחשוב על מה באמת חשוב במכונית משפחתית: בעיקר בידוד.
בידוד מרעשי הכביש, הרוח והמנוע, ובידוד משיבושי הדרך. כי נסיעה משפחתית יכולה, לפעמים, להפוך לאירוע מסובך ומסורבל, וחשוב שלפחות הרכב יהיה נעים לנסיעה. וכשהם נרדמים (או סתם רגועים), זה הרגע בו מגיע הפיצוי ואפשר ליהנות מהנסיעה, מהמוסיקה ומהחברותא עם האישה. לי ולאשתי יש מנהג יפה שאנחנו משתדלים לא לפספס: כשכל הילדים נרדמים, אנחנו עוצרים בתחנת דלק ואוכלים גלידה, שנינו לבד. מציע לכם לאמץ.
כולם רוצים ג’יפון
היום רוב האנשים לא מסתפקים ב'סתם' מכונית משפחתית, כזו במרכב סדאן עם תא מטען נפרד, כמו פעם. היום כולם רוצים "ג'יפון", וכך קטגוריית הג'יפונים התפצלה לתת-קטגוריות המתאימות לכל כיס, החל מכ-80 אלף שקלים ועד ליותר ממיליון.
סקודה קאמיק עולה בין 125 ל-140 אלף שקלים, מחיר הגיוני בהחלט באופן יחסי למדינה בה מחירי הרכב לא הגיוניים. ועדיין, סקודה קאמיק נעים מאוד לנסיעה. בידוד הרעשים טוב (למעט רעש מוזר שהופיעה ברוחות צד ממש חזקות ב-120 קמ"ש באזור המראה השמאלית – ייתכן ומדובר במשהו נקודתי ברכב המבחן הספציפי). תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה, ורוב סוגי השיבושים משוככים יפה. תא הנוסעים, למרות שלוקה באפרוריות מה בדגם ה'אמבישן' הבסיסי שנבחן כאן (בדגם ה'סטייל' המאובזר המצב עדיף), נעים לנסיעה ולשהייה – וראוי לציון גלגל ההגה הנעים לאחיזה ולמראה הודות לתפרים הכתומים.
לנוחות הנסיעה בפקקים תורמת מערכת לסיוע בנהיגה בפקקים, וזאת למרות פעולתה הלא מושלמת: לעתים עצירה מלאה התבצעה באופן לא חלק, 'במכה'. לנוחות היושבים במושב האחורי יש פתחי מיזוג נפרדים. פחות אהבתי את העובדה שכיוון מהירות המפוח של המזגן מתבצע רק דרך מסך המגע, ובאופן מסורבל משהו.
האם הוא נוח לשימוש משפחתי?
למרות שהקאמיק נראה קטן מבחוץ, גיליתי שהוא מתאים לשימוש משפחתי אמיתי. העמסתי עליו את האישה ושלושת הילדים, כולל כל הציוד, ונסענו לשבת להורים. שלושת הבוסטרים נכנסו יחד במושב האחורי, ותא המטען התגלה כמפתיע בשימושיותו. אם אתם, כמונו, משפחה שאוהבת לטייל בטבע, תגלו כי בזכות מרווח גחון לא רע וזוויות מרכב קהות, ולמרות הנעה קדמית, ניתן לטייל עם הקאמיק בשבילים בהם מכונית פרטית תרגיש פחות בנוח.
סקודה קאמיק מוצע בשתי רמות גימור, ובשני מנועים – ארבע אפשרויות בחירה סך הכל. אנחנו קיבלנו את רמת ה'אמבישן' הבסיסית, אבל עם המנוע החזק יותר: 1.5 ליטר, 150 כ"ס (יש גם 1.0 ליטר, 115 כ"ס). האבזור, בשתי הגרסאות, מרשים. כבר ברמה הזו מקבלים אבזור בטיחות מלא: התראה על רכב בשטח המת, 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, מצלמה אחורית מקורית וחיישני חניה אחוריים מקוריים. מרשים. בסעיף הנוחות תמצאו פנסי LED מלאים (כולל אור גבוה, חוויה בכביש חשוך; הגיעו ברכב המבחן אך לא הופיעו בקטלוג, וודאו בעת ההזמנה), חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים מפוצלת, קישוריות בלוטות', שיקוף הטלפון הנייד (בדגמי טלפונים תומכים) ועוד.
רמת הגימור הגבוהה יותר, 'סטייל', מוסיפה, בין השאר, לוח שעונים שונה (מסך במקום מחוונים), טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, פתיחה והנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (די מיותר בהתחשב בזה שבמצב ספורט עובדת תיבת ההילוכים היטב, ובלי קשר אחד הפיצ'רים המיותרים במכונית משפחתית), חבילת 'תא מטען' שכוללת מגוון רשתות ופתרונות אחסון, תאורת אווירה פנימית וחישוקים גדולים יותר (דבר המשפיע על מחירי הצמיגים וכנראה גם על נוחות הנסיעה). שתי רמות האבזור כוללות ארבעה שקעי USB, אך לא מובן לי מדוע צויד הרכב בשקעי USB-C החדשים בלבד, ללא USB הוותיק בכלל.
גם לאבא מותר להיות מרוצה
הפתעה נוספת בגרסה שקיבלנו – זו עם ה-150 כ"ס – מגיעה מכיוון המנוע. נתון התאוצה הרשמי ל-100 קמ"ש עומד על 8.4 שניות, ואכן מדובר ביופי של מנוע עם יופי של ביצועים: לא כי המשפחה צריכה, אלא כי אבא רוצה. יותר מפתיעה היא צריכת הדלק: ליטר ל-15 ק"מ, בנסיעה שרובה בינעירונית אבל חלקה מאומצת; מדובר בנתון מצוין למנוע בנזין.
בשורה התחתונה, סקודה קאמיק הוא רכב מצוין: מרווח, נעים לנסיעה, חסכוני ומהיר (בגרסת ה-150 כ"ס הנבחנת, אך מניסיוני עם המנוע החלש יותר בסקודה אוקטביה, גם הקאמיק 1.0 ל' אמור להיות זריז). העובדה שמדובר ב"ג'יפון" כמו שכולם רוצים ושהמחיר סביר רק מוסיפה לו נקודות.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה באזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!