לכל אחד מאיתנו יש את ה'טופ 10' של חוויות שחווה בחיים. למי שאוהב מכוניות ונהיגה, כנראה שהחוויות האלו כוללות בעיקר, ובכן, מכוניות ונהיגה. אני זוכר שאשתי כעסה עליי בחדר הלידה ביום שנולדה הבת הבכורה שלי, כשממש שמחתי כשתיאמו לי למבחן את אחת המזראטי הראשונות שהגיעו לארץ.
וכך, תוך כדי כתיבת שורות אלו, אני נזכר בכמה חוויות כיפיות שכאלה. לדוגמא, הלילה ההוא כשנתקענו בבוץ עם סקודה פייבוריט ישנה שקניתי באלף ומשהו שקל. התחושה הכיפית בכל אחד מהימים שקניתי את אחת המכוניות (ספורטיביות בחלקן, והיה גם ג'יפ פתוח ברשימה) שהיו לי. או הפעם ההיא שנהגנו בקאן-אם מבאריק ממצפה רמון לאילת דרך השטח, וחזרנו בטיסה. גם את הפעם הראשונה שנהגתי ברכב שמאיץ בכשלוש שניות למאה קמ"ש אני זוכר היטב, בטח כשהיה מדובר בפרארי על כבישי איטליה.
לנהוג במסלול מרוצים ישראלי (במקרה זה מוטורסיטי שבדרום) זה משהו שיצא לי לעשות כבר כמה פעמים, ברוך השם היום יש לנו בארץ שלושה כאלה. לנהוג במסלול מרוצים כשמדריך אותי לורן הורגון, נהג הניסוי ומתכנן השלדות של רנו ספורט ומי ששבר את השיא למכונית הנעה קדמית בייצור סדרתי, ואז לעלות איתו ל'סיבוב פחד', זו כבר חוויה שנכנסת לרשימה ההיא. אגב, לא בדיוק ייצור סדרתי: הרכב הספציפי אתו שבר לורן את השיא הוא מהדורת ייצור סופר-מוגבלת…
רגע לפני שאני עולה להקפות ראשונות עם אחד המדריכים האחרים, אני מגלה שהפעם המסלול הוא בכיוון ההפוך. נהגתי בעבר על המסלול עם המיני קופר S שלי ואני מכיר אותו מצוין – אבל בכיוון השעון. נגד כיוון השעון מדובר במסלול שונה לגמרי, והפעם שינויי הגובה הם בעליה, ומתורגמים לפניות עיוורות. אני נוהג לאט מדי, מרוכז בלמידת המסלול ולכן עושה טעויות של טירון. ירדתי מההקפות האלו מאוד מבואס.
אני נרגע והולך לאכול משהו מהבופה. עוד מעט אעלה כנוסע עם לורן, והטריק כדי לא לקבל בחילה כנוסע הוא להסתכל לתוך הסיבוב וכמה שיותר רחוק, ממש כאילו אני נוהג. אה, וגם לא לאכול יותר מדי. כשאני מגיע למסלול, אני מגלה שלפני שאני עולה אתו כנוסע – אני נוהג שוב, כאשר הוא מדריך אותי, ומצב הרוח משתפר. הפעם אני כבר יותר מכיר את המסלול (וגם קצת את הרכב), הקצב עולה יפה והטיפים שלורן נתן לי מתורגמים בזמן אמת למעשים.
היו שם גם מחמאות, אבל אני מניח שהוא החמיא לכולם. שימו לב לתמונה: חוץ מהפרצוף המרוכז, הגלגל האחורי-פנימי מרחף קלות באוויר…
אחרי מספר דקות מנוחה, אני עולה שוב למסלול – והפעם כשלורן נוהג. הקצב מהיר בכמה רמות מעל מה שאני נהגתי: לדוגמא, את הסללום בקצה הישורת לורן לוקח בלי לגעת בבלמים בכלל, במהירות תלת ספרתית. חלק מהסיבובים לורן לוקח 'לפי הספר' , אבל חלק מהסיבובים נלקחים בהחלקות, וגם כאן במהירות תלת ספרתית... האדרנלין בדם והחיוך בשפתיים. השליטה של לורן במכונית, במגבלות האחיזה ומעבר להן, פנומנאלית.
אתם בטח שואלים איך האוטו. ובכן, כמובן שלא מדובר במבחן דרכים מקיף, אבל מהמעט שהתרשמתי מדובר באחת ההוט-האץ' (האצ'בק חמה, כלומר סוג של זאב בעור כבש: מכונית ספורטיבית שמבוססת על מכונית קומפקטית סדרתית) הכיפיות שיש.
הביצועים חזקים, הכניסה לסיבוב מיידית, וזנב הרכב פוסע קלות ועוזר 'להדק' את הסיבוב, בדיוק כמו שאני אוהב. יש כאן פטנט שנקרא היגוי אחורי, לפיו הגלגלים האחוריים מסתובבים אף הם כדי לעזור לרכב להיכנס יותר טוב לסיבוב. יש לי היכרות חיובית עם הפטנט הזה בפיג'ו 306 GTI שהייתה לי – וגם כאן הוא עובד מצוין. בכלל, מדובר ברכב כיפי, כזה שמערב את הנהג.
רנו מגאן RS החדשה עולה 235 אלף שקלים. למי שמחפש מכונית ספורט אמיתית, אבל כזו שגם מציעה מרכב חמש דלתות פרקטי שמאפשר לקחת את המשפחה – מדובר באופציה שבהחלט שווה לשקול. בעצם, שווה לשקול גם אתם רווקים עם כלב.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה באזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!