יום שישי, 03.05.2024 שעה 19:33
ליגה הולנדית 23-24
8417-10331פ.ס.וו. איינדהובן1
7524-8031פיינורד2
6331-5931טוונטה אנסחדה3
5835-6231אלקמאר4
4958-6531אייאקס5
4747-5931ניימיכן6
4643-4531אוטרכט7
4343-4631ספרטה רוטרדם8
4242-4531גו אהד איגלס9
3664-5031הירנביין10
3559-4331זוולה11
3555-3631פורטונה סיטארד12
3351-3131אלמיר סיטי13
3265-4131הראקלס אלמלו14
2666-4631אקסלסיור רוטרדם15
2552-3131ואלווייק16
2070-2531ויטסה ארנהם17
1975-3031וולנדם18
לוח משחקים
  • אלמיר סיטי
  • שישי, 03/05, 21:00
  • הירנביין
  • פורטונה סיטארד
  • שישי, 03/05, 21:00
  • גו אהד איגלס
  • הראקלס אלמלו
  • ראשון, 05/05, 13:15
  • ואלווייק
  • פ.ס.וו. איינדהובן
  • ראשון, 05/05, 13:15
  • ספרטה רוטרדם
  • וולנדם
  • ראשון, 05/05, 15:30
  • אייאקס
  • אוטרכט
  • ראשון, 05/05, 15:30
  • ויטסה ארנהם
  • אלקמאר
  • ראשון, 05/05, 17:45
  • טוונטה אנסחדה
  • פיינורד
  • ראשון, 05/05, 21:00
  • זוולה
  • אקסלסיור רוטרדם
  • שני, 06/05, 21:00
  • ניימיכן

18 קבוצות יוצאת לדרך: הליגה ההולנדית מתחילה

אליפות שנייה ברציפות ליהודים מאמסטרדם? PSV סוף סוף תחזור לשלוט? אלופה בלתי צפויה? הסיקור המלא לקראת עונת כדורגל מרתקת

|
אייאקס חוגגת את האליפות בעונה שעברה (רויטרס)
אייאקס חוגגת את האליפות בעונה שעברה (רויטרס)

עונת הכדורגל 2012\2011 עוד מעט תהיה בפתח בישראל, אבל באירופה יש לא מעט ליגות שיוצאות לדרך כבר בסוף השבוע הקרוב. אחת מהן היא ה ''ארדביזי'', הליגה ההולנדית.

מאבקי אליפות, מאבקי הישרדות, דרמות עד דקות הסיום, אלו רק פיסות מהמנה שאנחנו מקבלים כל עונה מהליגה ההולנדית ואין שום סיבה שמשהו יחסר גם בעונה הזו.

העונה שעברה
אייאקס הצליחה לזכות באליפות המקומית אחרי שש שנים והוסיפה לעצמה את הכוכב השלישי מעל סמל המועדון. את הקרב הכפול שלה מול טוונטה קשה לשכוח – אחרי שהפסידה בגמר הגביע לאלופה היוצאת (3:2 בהארכה), הגיעה אייאקס ל''אמסטרדם ארנה'' למחזור האחרון, בידיעה שניצחון נותן לה את תואר האליפות, וכך קרה. 1:3 נהדר של פרנק דה בור וחניכיו קבעו: אייאקס אלופה, טוונטה תסתפק בגביע. בתחתית נפרדנו לשלום מווילם II וקיבלנו בברכה שוב את RKC שעלתה ליגה.

אייאקס אמסטרדם
המאמן הצעיר פרנק דה בור, שהתמנה לאימון הקבוצה באמצע העונה שעברה, ימשיך לעמוד על הקוים גם העונה אחרי הצלחתו. באייאקס מאמינים שאפשר לשמור על תואר האליפות בעיקר בזכות שתי ה-החתמות שהיא עשתה בקיץ: האחד - תיאו יאנסן הקשר הנפלא של טוונטה שהגיע תמורת 3.2 מיליון יורו.

השני – קולביין סיגטורסון, חלוצה של AZ אלקמאר שהגיע תמורת 5 מיליון יורו. האיסלנדי הבינלאומי כבש בעונה שעברה 15 שערים ועשה פריצת דרך בלתי רגילה. בצד העוזבים למעט מרטין שטקלנבורח, שוער נבחרת הולנד שעזב לרומא, אייאקס לא איבדה שום שחקן רציני. אי לכך ובהתאם לזאת הציפיות גבוהות, נכון שדה בור עדיין מחפש חלוץ נוסף (כי מצבו של מוניר אל המדאווי המרוקאי עדיין לא ברור), אבל גם כך הסגל של אייאקס נראה חזק ומבטיח, גם לליגת האלופות.

1 (שי לוי)
סיגטורסון מול ישראל. הגיע ב-5 מיליון יורו לאייאקס (שי לוי)
 

שימו לב ל: כריסטיאן אריקסן - הקשר מדנמרק הופך אט אט למנהיג הקבוצה במרכז. בסה''כ בן 19 אבל עם הופעות בנבחרת הבוגרת ויכולת נהדרת על כר דשא.

תחזית ONE: מקומות 1-3

PSV איינדהובן
אחרי שלא לקחה את תואר האליפות שלוש שנים ברציפות, בעיר הדרומית, איינדהובן, אין כוונה לעבור על כך לסדר היום. המאמן פרד רוטן קיבל את הסיוע הכלכלי מהעירייה המקומית לו כל כך ייחל ומיד החל לפעול. למרות שחרורם של מרקוס ברג החלוץ ובלאז' דז'ודז'אק, הקשר ההונגרי, רוטן הביא צמד שחקנים מבטיחים מאוטרכט: דרייס מרטנס הקשר הבלגי בן ה–24 ואת הקשר קווין סטרוטמן בן ה–21.

שחקני איינדהובן חוגגים ניצחון (רויטרס)
שחקני איינדהובן חוגגים ניצחון. רוצים אליפות אחרי 3 שנים (רויטרס)
 

שני הצעירים האלה הביאו את אוטרכט בעונות האחרונות אל הצמרת בהולנד והם בהחלט רכש חשוב לאיינדהובן. בנוסף אליו הגיע ג'ורג'יניו ווינולדהם, קשר התקפי מצויין מפיינורד, רק בן 20 וצפוי להיות אחד השחקנים המבטיחים בהולנד. תוסיפו אליהם את אולה טויבאנן השבדי, ג'רמיין לנס ההולנדי ותקבלו את החלק ההתקפי החזק בליגה. מה באשר להגנה? בקבוצה יודעים שזה החלק הפחות טוב שלה וינסו להסתמך על איסאקסון שוערה הנהדר.

שימו לב ל: ג'ורג'יניו ווינולדהם – הילד עם הראסטות שצפוי לשגע באגף כל מגן של היריבה. כשרון אמיתי מבית היוצר של פיינורד.

תחזית ONE: מקומות 1-3

ג´ורג´יניו (רויטרס)
ג´ורג´יניו. משגע את כל הליגה (רויטרס)
 

טוונטה אנסחדה
שנתיים חלומיות עוברות על המועדון מצפון מזרח הולנד. אליפות ב 09\10, גביע בעונה שעברה (וכמעט דאבל) ואת העונה הנוכחית היא כבר פתחה עם הזכייה בסופר קאפ ההולנדי ע''ש יוהאן קרוייף (1:2 על אייאקס). מבחינת רכש, נראה שבקיץ הזה טוונטה קצת נרדמה. היא איבדה את תיאו יאנסן הקפטן שלה ולא הביאה במקומו מחליף הולם.

למרות זאת, הרביעייה ההתקפית שלה שכוללת את מארק יאנקו האוסטרי, לוק דה יונג ההולנדי, בריאן רואיז מקוסטה ריקה ונאסר צ'אדלי מבלגיה, בהחלט מהווה איום על כל הגנה בליגה. מבחינת ציפיות, בקבוצה יודעים שיהיה מאוד קשה לשחזר את העונה שעברה, אבל סומכים על קו אדריאנה מאמנה החדשה שידוע ביכולות האימון הנהדרות שלו.

שימו לב ל: בריאן רואיז – בעונה שעברה היה פצוע לא מעט, אבל עושה המשחק בן ה–25 של טוונטה הוא האיש שלה העונה. יכולת כדרור ובעיטה מהמופלאות שבליגה ההולנדית.

טוונטה נושמת לרווחה וחוגגת שוויון (GettyImages)
טוונטה חוגגת. רוצים להמשיך את השנים המצויינות (GettyImages)
 

תחזית ONE: מקומות 2-4

AZ אלקמאר
בקבוצה הסימפטית מצפון הולנד כבר מזמן הספיקו לשכוח את האליפות הגדולה בעונת 08\09. מרבית הסגל השתנה, שם האצטדיון שונה, הבעלים נטש וחסויות התחלפו כמו גרביים בחדר ההלבשה. בעונה שעברה, הקבוצה של חרט יאן ורביק (שיעמוד על הקווים עונה שנייה ברציפות) סיימה במקום הרביעי וקיבלה את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית.

העונה יסתפקו באלקמאר להגיע לאותו הישג. כמו בכל קיץ עקב בעיות כלכליות AZ איבדה כמה שחקנים חשובים (סטיין שחארס הקפטן שעבר לספורטינג ליסבון, הבלם מורנו שחתם באספניול, החלוץ האיסלנדי סיגטורסון שסגר באייאקס, החלוץ פלה שחזר לאיטליה), ולא ממש הביאה מחליפים הולמים. מי שכן הגיע הוא ג'וזי אלטידור, החלוץ המבטיח של ארצות הברית, שמנסה כבר כמה שנים להתקדם, אבל בכל קבוצה שאליה הושאל מוויאריאל (האל סיטי ובורסאספור), הוא לא הצליח להוכיח את עצמו.

עוד חלוץ שהביאו בקבוצה הוא רוד בוימנס מ-VVV ונלו הקטנה. המאמן ורביק עדיין מחפש קשר ומגן שיאיישו את צד ימין שלו והם יהיו ככל הנראה החיזוקים האחרונים בקבוצה.

קינגסון מקדים את אלטידור (רויטרס)
אלטידור. החלוץ האמריקני מקווה להצליח בהולנד (רויטרס)
 

שימו לב ל: מרטן מרטנס – הבלגי בן ה–27 הופך להיות מנהיגה של הקבוצה מעיר הגבינות. רגל שמאל חזקה וראיית משחק משובחת הן חלק מהרפרטואר של מרטנס שיודע שהעונה הרבה תלוי בו.

תחזית ONE: מקומות 4-6

יתר הקבוצות
כרונינגן: חברתה לצפון הקר של הרנביין סיימה חמישית בעונה שעברה והודחה מאירופה בפלייאוף על ידי דן האח בפנדלים. למרות שאיבדה את גרנקוויסט בלמה הנהדר, הצליחה לשמור עת מטבאץ חלוצה הסולבני שכבש 16 שערים בעונה שעברה.

דונלד מיטשך (GettyImages)
דונלד מיטשל. ברודה (GettyImages)
 

תחזית ONE: מקומות 5-7

רודה קרקרדה: המון עוזבים אך המון רכישות מנגד. אחרי המקום השישי המוצלח בעונה שעברה, רודה התקשתה לשמור על מגוון שחקניה הטובים. במקומם הביאה שחקנים לא פחות רעים כמו ווקוביץ' מאיינדהובן, פליידרס מהראקלס, דונלנד מאייאקס ואפילו שחקן סורי – סנחריב מאלקי.

תחזית ONE: מקומות 6-8

הירנביין: הקבוצה הכי צפונית בהולנד החזירה לשורותיה את גרלאד סיבון בן ה–37. בעונה הקודמת סיימה רק במקום ה–12 והסגל שלה מספיק טוב בשביל לא לסיים באותו מקום שוב.

תחזית ONE: מקומות 7-9

פיינורד: בעבר שם גדול, והיום קבוצה בסכנת קיום עקב בעיות כלכליות. מכרה לא מעט שחקנים והביאה אחרים מקבוצת הבית אקסלסיור. בפיינורד עדיין צומחים שחקנים צעירים משובחים שאמורים לעזור לקבוצה לא להתרסק.

תחזית ONE: מקומות 8-10

נאק ברדה: סיימה במקום ה–13 בעונה שעברה ובטוחה שהעונה תצליח קצת יותר. אמנם איבדה את לאונרדו הנפלא לזלצבורג, אבל שמרה על אמואה החלוץ הגנאי אשר אליו מצטרפים ג'ורדי בויס מדה חראפשחאפ, הבלם הבריזלאי אריק שהגיע מפ.צ זוולה ומיקה זונבלד בן ה–30 ששיחק במועדון בעבר.

אמואה נאבק עם נייג´ל דה יונג (רויטרס)
אמואה. עדיין בנאק ברדה, ינסה להוביל אותה לצמרת (רויטרס)
 

תחזית ONE: מקומות 9-11

דאן האח: עשתה עונה מופלאה כשסיימה במקום השביעי והגיעה לאירופה. איבדה כמה שחקנים חשובים וקשה להאמין שתשחזר שוב את עונתה הקודמת.

תחזית ONE: מקומות 9-11

אוטרכט: ארווין קומאן הוא מאמנה החדש של אוטרכט ועבודה קשה מצפה לו. הקבוצה איבדה את ארבעת כוכביה, סטרוטמן, סילברבאוור, מרטנס ו-ריקי ואן ולפסווינקל וקשה לראות איך הם יסתדרו בלעדיהם. הרכש שהגיע הוא החלוץ אלכסנדר גרנדט מהלסינבורג וקשר התקפי בן 18 מיפן.

תחזית ONE: מקומות 10-12

ויטסה ארנהיים: הקבוצה מארנהיים, שניצלה בעונה שעברה ממשחקי ההישרדות על ההישארות, תסתמך גם העונה על כמות זרים לא קטנה. צמד ברזילאים העונה לשם אלכס ואנדרסון הגיעו לעמדות המגנים. הבעלים הגיאורגי הביא איתו את גיורגי קנטוריה בן ה-18 מברצלונה (!) לעמדת החלוץ.

יאסודה (GettyImages)
יאסודה חוגג עם חבריו בוויטסה (GettyImages)
 

תחזית ONE: מקומות 10-12

הראקלס אלמלו: סיימה במקום השמיני בעונה שעברה ותשמח מאוד לשחזור גם בעונה הזאת. עם מגרש ביתי (סינטטי) שמקשה על כל יריבה, הקבוצה מהעיר אלמלו תמשיך להסתמך על חלוצה הברזילאי אברטון (51 שערים ב-151 הופעות).

תחזית ONE: מקומות 11-13

נאק ניימיכן: את העונה שעברה סיימה ניימיכן במקום ה–11. העונה יהיה לה קצת קשה לשמור על זה, בעיקר בגלל עזיבתם של הקשרים באס סיבום ולורנזו דווידס והחלוץ ביורן פלמינקס שהצטרף לליאור רפאלוב בקלאב ברוז'. החלוץ סטף ניילנד הגיע מאיינדהובן, והקשר ואן דר ולדן מאלקמאר אולי ימלאו את החסר.

תחזית ONE: מקומות 12-14

דה חראפשחאפ: סיימה במקום ה–14 בעונה שעברה ותמשיך כנראה גם העונה לדשדש בתחתית. ללא שחרורים מסעירים הקבוצה של אנדריאס יולדרניק הביאה את דולי ג'ונסון (כן כן ההוא שהיה במכבי ת''א) לחזק את הקישור.

דולי ג´ונסון (אור שפונדר)
דולי ג´ונסון. ינסה לעזור לדה חראפשחאפ (אור שפונדר)
 

תחזית ONE: מקומות 13-15

VVV ונלו: סיימה במקום ה–17 בעונה שעברה וגם היא ניצלה מירידה במשחקי ההישרדות. גלן דה בואק המאמן איבד לא מעט שחקנים חשובים והרכש שהובא במקום עלול שלא להספיק. החלוץ מרסל מויאס הגיע מבורוסיה מינשיגלדבאך ורוג'ייר מולהוק הקשר מוויטסה.

תחזית ONE: מקומות 15-17

אקסלסיור רוטרדהאם: סיימה במקום ה–16 וניצלה מירידה בזכות שער חוץ אחד במשחקי המבחנים. עקב היותה קבוצה הבת של פיינורד, היא שיחררה לה כמה שחקנים כמו החלוץ פרננדז המצוין. גם רודני ברגקאמפ (האחין של) לא ימשיך במועדון והוא עבר לברייטון האנגלית. ג'ייסון אוסט החלוץ הוא הרכש העיקרי של הקבוצה.

תחזית ONE: מקומות 16-18

סני ברגקאמפ (רויטרס)
רודני ברגקאמפ. האחיין ישחק העונה באסלסיור (רויטרס)
 

RKC וולבאייק: העולה החדשה (ישנה) תנסה פשוטו כמשמעו: לשרוד עונה אחת בליגה. אוהד לויטה השוער כבר לא שם, מי שכן הגיע הוא ריקי טון ורדה מניימיכן וקארים פצ'טאלי מאלמרה סיטי. השחקן הטוב ביותר של המועדון דרק בוריחטר עזב לאייאקס.

תחזית ONE: מקומות 16-18

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */