יום שני, 20.05.2024 שעה 10:38

סופית: דרוגבה יגיע לארץ וישחק נגד נבחרת ישראל

פרסום ראשון: התרגשות בהתאחדות עם קבלת הפקס על הגעת הכוכב למשחק מול ישראל. אבי לוזון: "אתפטר אם לא נעפיל למונדיאל". תקציר המשחק יובא באתר

|
דידייה דרוגבה. יגיע לישראל עם חוף השנהב (רויטרס)
דידייה דרוגבה. יגיע לישראל עם חוף השנהב (רויטרס)

סופית ורשמית: חלוצה וכוכבה של צ'לסי ושל נבחרת חוף השנהב, דידייה דרוגבה, יגיע לישראל ב-19 לנובמבר וישתתף במשחק הידידות נגד נבחרת ישראל באצטדיון ר"ג.

בהתאחדות לכדורגל נשמעו היום (ראשון) קולות צהלה ושמחה כשנבחרת הפילים פקססה אישור רשמי על הגעתו של דידייה דרוגבה לישראל ומיד הודיעה על שמחתה ועל קבלת הפנים שתקבל הנבחרת עם הגעתה לרמת-גן.

בהתאחדות לכדורגל אישרו את הידיעה ל-ONE וציינו שחוסר הוודאות על הגעתו של דרוגבה תקע את מכירת הכרטיסים אבל כעת עם הגעתו של הכוכב מצ'לסי, הכרטיסים שנמכרים ב-10 ש"ח בלבד, יימכרו כמו גרעינים.

בעקבות הגעתו של דרוגבה, החליטו בהתאחדות לכדורגל לפתוח את כל היציעים באצטדיון ר"ג ולא רק את היציע המערבי. לידיעת המעריצים שירצו לראות את דרוגבה מקרוב ולא באמצעות מקלט הטלויזיה: מחיר כרטיס להצגה כפולה שתפתח עם משחק הנבחרת צעירה ב-17:00 מול סרביה ואת הנבחרת בוגרת ב-19:00 מול נבחרת דרוגבה, מחיר הכרטיס הוא 10 ש"ח בלבד. תמהרו לפני שייגמר.

אלו שלא יוכלו להגיע למפגש האטרקטיבי נגד הנבחרת של דרוגבה, סלומון קאלו, האחים טורה ושות', יוכל לצפות בתקציר ההתמודדות כאן ב-ONE, עם השריקה לסיום.

הכוכב הגדול של נבחרת חוף השנהב
דידייה דרוגבה בן ה-30, נחשב לאחד החלוצים הטובים והמפורסמים בעולם, הוא נולד בחוף השנהב אך כבר בתור ילד עבר לגור בצרפת. הוא החל לצמוח בליגה הצרפתית וזכור משם בעיקר מתקופתו במארסיי, אז סיים כמלך השערים של עונת 2004 והוביל את הקבוצה עד גמר גביע אופ"א.

דרוגבה עם אברהם גרנט בצ'לסי (Gettyimages)
דרוגבה עם אברהם גרנט בצ'לסי (Gettyimages)

דרוגבה עבר לצ'לסי בעונת 2004/05 בתמורה לסכום שיא בזמנו של 24 מיליון ליש"ט והפך לאחד הסממנים הבולטים של קבוצת המיליונים של רומן אברמוביץ', תחת המנג'ר ז'וזה מוריניו הוא זכה בשתי אליפויות אנגליה ברציפות.

ב-2006 הוא שימש כקפטן נבחרת חוף השנהב במונדיאל בגרמניה וזכה בתואר שחקן השנה באפריקה. בעונת 2006/07, צ'לסי אמנם איבדה את האליפות למנצ'סטר יונייטד אך דרוגבה עצמו סיים כמלך השערים של הפרמייר ליג עם 20 כיבושים.

דידיה דרובה חוגג עוד שער במדי צ'לסי (רויטרס)
דידיה דרובה חוגג עוד שער במדי צ'לסי (רויטרס)

בנוסף דרוגבה פעיל באירגוני צדקה ונבחר לשגריר של רצון טוב באירגון סיוע של האו"ם למדינות מתפתחות.

אירוע אחד שזכור פחות לטובה מהחלוץ התרחש בגמר ליגת האלופות 2007/08, לקראת סיום ההארכה, סטר דרוגבה לנמנייה וידיץ', בלמה של מנצ'סטר יונייטד והורחק מהמשחק.

גם גוסו, קאלו והאחים טורה בסגל למשחק מול ישראל
נבחרת חוף השנהב של המאמן וואהיד חלילודזיץ' הבוסני, שנטלה חלק במונדיאל 2006 בגרמניה, תפתח בחודש מרץ את שלב המוקדמות השלישי והאחרון של אפריקה לקראת מונדיאל 2010 בדרום-אפריקה.

קולו טורה במדי ארסנל. יגיע לישראל (Gettyimages)
קולו טורה במדי ארסנל. יגיע לישראל (Gettyimages)

מוקדם יותר השנה הגיעה הנבחרת לחצי גמר אליפות אפריקה, כאשר ב-2006 סיימה כסגנית באותה מסגרת.

פרט לדרוגבה, בסגל של חוף השנהב למשחק מול ישראל נכללים שמות מפורסמים נוספים כגון סלומון קאלו מצ'לסי, קולו טורה מארסנל, אחיו, יא-יא טורה מברצלונה וכוכבים נוספים. בסגל גם נכלל ז'אן ז'אק גוסו, שחקנה של מ.ס. אשדוד לשעבר, שכיום משחק במונאקו הצרפתית.

סלומון קאלו. ישחק באצטדיון ר
סלומון קאלו. ישחק באצטדיון ר"ג עם חוף השנהב (Gettyimages)

סגל נבחרת חוף השנהב: שוערים: בובקאר בארי (לוקרן, בלגיה), אריסטיד זוגבו (שורטה, מצרים). הגנה: גי דמל (המבורג, גרמניה), עמנואל אבואה (ארסנל, אנגליה), קולו טורה (ארסנל, אנגליה), עבדולאי מייטה (ווסט ברומיץ', אנגליה), בנג'מין אנגואה (הונבד בודפשט, הונגריה), ארתור בוקה (שטוטגארט, גרמניה).

קישור: סולימאן במבה (היברניאן, סקוטלנד), סיאקה טיאנה (ואלנסיין, צרפת), אמרסה פאה (ניס, צרפת), עמנואל קונה (קלוז', רומניה), דידייה זוקורה (טוטנהאם, אנגליה), יא יא טורה (ברצלונה, ספרד), ז'אן ז'אק גוסו (מונאקו, צרפת), קאנייה אקאלה (רקראטיבו הואלבה, ספרד), כריסטיאן מנפרדיני (לאציו, איטליה).

התקפה: דידייה דרוגבה (צ'לסי, אנגליה), בובאקר סאנוגו (ורדר ברמן, גרמניה), באקארי קונה (מארסיי, צרפת), סלומון קאלו (צ'לסי, אנגליה), סקו סיסה (רודה, הולנד).

ז'אן ז'אק גוסו. בסגל של חוף השנהב
ז'אן ז'אק גוסו. בסגל של חוף השנהב

אבי לוזון: "אני והצוות המקצועי נתפטר אם לא נעפיל למונדיאל"
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, התארח בספורט 99 בשיתוף ONE ואמר על הגעתה של חוף השנהב: "כשהזמנו אותה, עלו לנו בראש דרוגבה וקאלו שמשחקים בצ'לסי ונותנים יכולת וצבע לליגה האנגלית. אני שמח שהוא מגיע ומקווה שהוא ישחק ויהיה עניין. זו נבחרת טובה ואטרקטיבית והכנה טובה לקראת יוון.

"אני חושב שזו יריבה ראויה. עד המשחק נגד יוון נשחק נגד יריבה אירופית, הונגריה, בפברואר. צריכים להגיע עם ה-11 הכי טובים בכושר הכי טוב ולהוביל את ישראל לניצחון. תפרגנו לכדורגל הישראלי. דיברו על הרייטיניג ועל זה שאין שערים. הליגה התחממה ויש יותר שערים בממוצע למשחק".

בן סהר. לא בונים עליו? (תומר גבאי)
בן סהר. לא בונים עליו? (תומר גבאי)

עוד אמר לוזון: "אני מעדיף לשתוק ושהמעשים שלי ידברו בעד עצמם. בשבוע הבא נעשה מסיבת עיתונאים ואז תשמעו. בית הנבחרות יצא לדרך מבחינת מכרזים. מוקם קומפלקס אדיר של שני מגרשים, עם חדר כושר, קפיטריה. אם אני אהיה בתפקיד כשזה ייחנך ב-2010? רק אם נגיע למונדיאל.

"אני מוכן לדיל עם התקשורת. אני אפקיד בידיהם מכתב התפטרות אם יפרגנו, ידחפו ויעזרו וייתנו לנו שקט במשך שנה. שיפרגנו גם אם הנבחרת משחקת לא טוב, כמו באנגליה. ראיתי שקבוצות יורדות ליגה ומוחאים להן כפיים. לפעמים אני מרוצה ולפעמים לא, אבל מה שמנחה אותי זה מבחן התוצאה. כמו בית"ר שהגיע לה לנצח את הפועל ת"א אבל אז הפועל כבשה ואמרו שתוכנית המשחק עבדה".

אבי לוזון. הנבחרת תגיע למונדיאל?
אבי לוזון. הנבחרת תגיע למונדיאל?

היו"ר התייחס גם למצב הליגיונרים: "משחקים פעם בחצי שנה וצריך לבוא בכושר הכי טוב לנבחרת ולהשיג תוצאה טובה. הליגיונרים התחילו לשחק יותר, קולאוטי, אלברמן, בניון. בן סהר? אני לא חושב שמישהו בונה עליו להרכב הנבחרת. ברקוביץ' בונה עליו? הוא יכול לבנות, הוא עוד לא המאמן של הנבחרת, אולי הוא עוד יהיה. אל תדאגו אני לא מתפטר במסיבת העיתונאים בשבוע הבא".

לוזון פנה לקהל ואמר: "יהיה ערב כדורגל נפלא ושני משחקים אטרקטיביים. בואו ותיהנו מכדורגל טוב בעשרה שקלים בלבד".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */