יום שני, 06.05.2024 שעה 01:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

מי היריבה הכי נוחה לבית"ר?

הדאבליסטית תוגרל ביום שלישי בסיבוב השני של ליגת האלופות. קבלו הצצה מקרוב על כל היריבות. מי השחקנים הבולטים? למי הקהל הכי דומיננטי?

|
יצחק שום. את מי יקבל בהגרלה?
יצחק שום. את מי יקבל בהגרלה?
זהו זה, היורו כבר לקראת סיום והדבר הכי קרוב, גם מבחינת יכולת וגם מבחינה כרונולוגית אלה משחקי מוקדמות ליגת האלופות, בהם משתתפת בית"ר ירושלים.

יומיים אחרי שכבר נדע מי תהיה אלופת אירופה, או במילים פשוטות ביום שלישי, בית"ר תוגרל בשלב השני של מוקדמות ליגת האלופות מול אחת מתוך 14 יריבות אפשריות.

למרות שיצחק שום וחניכיו יכולים לקבל קבוצות חלשות כמו בראן ברגן הנורבגית או ארטמדיה פטרזלקה, הסלובקית, נראה ששחקני הבירה יעדיפו את באזל או אנדרלכט.

הסיבה: הם "יסחבו" את נקודות הדירוג של הקבוצה אותה ניצחו לשלב המוקדמות האחרון, יהיו מדורגים בשלב השלישי ויימנעו ממפגשים עם קבוצות כמו ליברפול, ארסנל, ברצלונה ויובנטוס.

להלן סקירה נרחבת של כל היריבות האפשריות של בית"ר בשלב המוקדמות השני:

גלזגו ריינג'רס
מה הם עשו בעונה שעברה?
הפסידו את האליפות לסלטיק בפוטו פיניש, לאחר שהובילו את הליגה במשך רוב שלבי העונה. הגיעו עד גמר גביע אופ"א, שם הפסידו לזניט ואנדריי ארשבין. סיימו עם תואר אחד משמעותי: הגביע הסקוטי.

על הקווים
וולטר סמית'. עונה תשיעית שלו בסך הכל ושניה ברציפות כמאמן ריינג'רס. אימן בעבר את נבחרת סקוטלנד ואברטון. הוביל את הקבוצה ל-7 אליפויות רצופות בקדנציה הקודמת. כבר בן 60.


בארי פרגוסון מול הפועל. המנהיג של ריינג'רס (ניר בוקסנבאום)
בארי פרגוסון מול הפועל. המנהיג של ריינג'רס (ניר בוקסנבאום)

ממי צריך להיזהר?
בארי פרגוסון: קשר. בן 30. קפטן נבחרת סקוטלנד וריינג'רס. משחק כבר יותר מ-10 שנים בקבוצה. מזוהה איתה יותר מכל אחד אחר. קשר קשוח לפי מיטב המסורת הסקוטית.

קרלוס קואלר: בלם ספרדי בן 26. זכה בתואר שחקן העונה בסקוטלנד בעונה שעברה. שיחק בעבר באוסאסונה ובנומנסיה. בקיץ שעבר עבר לריינג'רס תמורת 2.4 מיליון פאונד.

מי ביציע?
לפני כשנה וחצי למדה הפועל ת"א על בשרה מה זה לשחק באייברוקס, איצטדיונה הביתי של ריינג'רס. האדומים ניצחו 1:2 בבית והובסו 0:4 באחד המגרשים הכי ביתיים באירופה.



המומחה
מייקל גרנט מה"סאנדיי הראלד" הסקוטי: "לקראת ההגרלה כתבתי שאחת מ-3 או 4 הקבוצות שריינג'רס לא תרצה לקבל היא בית"ר ירושלים, שצפויה לעשות לסגנית אלופת סקוטלנד חיים קשים מאוד".

הידעת? שחקן הנוער היהודי של ריינג'רס, דין פורמן, היה מועמד להגיע למכבי תל אביב הקיץ.

סיכויים לעבור: 30 אחוז

פנאתנאיקוס
מה הם עשו בעונה שעברה?
סיימו את הליגה היוונית במקום ה-3, ארבע נקודות מתחת לאלופה אולימפיאקוס. עלו למוקדמות ליגת האלופות דרך הפלייאוף.



על הקווים
האנק טן קאטה. הולנדי בן 53. עונתו הראשונה בקבוצה. השם הזה מוכר לכם מכיוון שאברהם גרנט הביא אותו לצ'לסי כעוזר מאמן. היה גם עוזר מאמן בברצלונה כאשר זו זכתה בליגת האלופות ומאמן ראשי באיאקס.

ממי צריך להיזהר?
גיורגיוס קראגוניס: בן 31. שחקן יווני טיפוסי. חכם, חזק וקטן מימדים. הבקיע את השערים המכריעים בפלייאוף ובעיקר בזכותו פנא' במוקדמות הצ'מפיונס. שיחק בעבר באינטר ובבנפיקה.

סוטיריס ניניס: המאור בוזגלו של יוון. רק בן 18 וכבר נחשב לאחד הכוכבים בקבוצת הפאר. זומן על ידי רהאגל לסגל נבחרת יוון לפני משחק הידידות מול קפריסין ואף הבקיע שער בבכורה, אבל לא נסע עם הנבחרת לאליפות אירופה. החמיץ חלק גדול מהעונה שעברה בגלל פציעה. אלבני במקור.



מי ביציע?
אם בית"ר תגיע ליוון, הם יעשו היכרות קרובה עם המשוגעים של שער 13, השער של האוהדים השרופים באיצטדיונה הקודם של הקבוצה. כמו אוהדים יווניים טיפוסיים, האהדה שלהם היא מעבר לספורט בלבד וכבר נהפכה לדת.

המומחה
לארי, מהאתר Goalday.gr: "פנא' תהיה אחת ההפתעות השנה באירופה. הבעלים מכרו 40 אחוז מהמועדון ואנשים מאוד עשירים נכנסו לתוך הקבוצה והגדילו את התקציב משמעותית. שחקנים כמו פבלו איימאר ואיידור גודיונסן על הכוונת. לא ברור אם הקבוצה תגיע מוכנה למפגשים מול בית"ר ולכן הכל יכול לקרות".

הידעת? חלוץ פנא, דימיטריס סלפינגידיס, היה בפאוק סלוניקי כשזו שיחקה מול מכבי ת"א במוקדמות ליגת האלופות. בתום צמד המפגשים עשתה מכבי היסטוריה והעפילה לשלב הבתים.



סיכויים לעבור: 25 אחוז

פ.צ. באזל
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכו באליפות שוייץ בהפרש 4 נקודות מהשניה, יאנג בויז. גם הגביע הלך לבאזל לאחר ניצחון 1:4 על בלינזונה.

על הקווים
כריסטיאן גרוס. אחד המאמנים השוייצרים הכי מעוטרים. הביא את גראסהופרס בשנות ה-90 לרמה של אלופה נצחית בליגה. אימן עונה אחת לא מוצלחת בטוטנהאם. חזר לשוייץ ומאז הוא בבאזל.



ממי צריך להיזהר?
פרנקו קוסטנצו: השוער הארגנטיני של ריבר פלייט לשעבר נחשב לאחד הכישרונות הגדולים של המועדון מבואנוס איירס, אבל פציעות קטעו את קריירת המשחק שלו. בינתיים הוא מתאושש יפה בבאזל ונתן הצגה בגביע אופ"א בעונה שעברה מול דינמו זאגרב.

ארן דרדיוק: חלוץ שוייצרי ממוצא טורקי, ששיחק בהרכב הנבחרת ביורו 2008. בן 20 בלבד ובמולדתו מנבאים לו עתיד מזהיר כחלוץ הבא של הנבחרת. יש לו טכניקה טובה, הוא גבוה (1.90) והוכיח ביורו כי הוא מסוגל גם למסור כשסיים את היורו עם 2 אסיסטים.

מי ביציע?
ללא ספק, לבאזל האוהדים הכי קולניים בשוייץ, ולפי טענתם גם בעולם. גם יובנטוס חוותה זאת על בשרה כששיחקה מולה בליגת האלופות באיצטדיון סיינט ג'ייקובס והפסידה 0:2. האוהד הכי מפורסם של הקבוצה הוא הטניסאי הטוב ביותר בעולם, רוג'ר פדרר. למרות מה שנאמר, רק 20,000 אמורים להגיע למשחקי המוקדמות של ליגת האלופות מתוך תכולה של 40,000 מקומות.



המומחה
קספר, המכסה את הקבוצה עברו ה"באזלר צייטונג": "אחד הכוכבים הגדולים של הקבוצה הבלם, דניאל מאיסטרוביץ', עזב את הקבוצה והשאיר חור גדול במרכז ההגנה. בלעדיו, יהיה קשה מאוד אם הם ישחקו מול בית"ר".

הידעת? מגן הקבוצה בעונה שעברה, קוג'י נקאטה היפני, כבר היה חתום בבית"ר ירושלים במהלך עונת 2005/6, אבל החליט בסופו של דבר לא להגיע בעקבות מה שקרה במשחק בין בית"ר לסכנין בדוחא באותה עונה. נקאטה חזר בקיץ לקאשימה אנטלרס היפנית.

סיכויים לעבור: 40 אחוז


קוג'י נקאטה עם הצעיף של בית"ר
קוג'י נקאטה עם הצעיף של בית"ר

פנרבחצ'ה
מה הם עשו בעונה שעברה?
סיימו במקום השני בטורקיה, 6 נקודות מתחת לאלופה, גלאסטריי. יהיו במוקדמות הצ'מפיונס בזכות מאזן טוב יותר במשחקים מול בשיקטאש וסיבאספור. הודחו ברבע גמר הצ'מפיונס על ידי צ'לסי, אחרי שהדיחו בפנדלים את סביליה.

על הקווים
לא ברור. מאמנם בשנה שעברה, זיקו, החליט לעזוב את הקבוצה אחרי הצלחה באירופה ואכזבה מסוימת בליגה. פנר עדיין לא הודיעה רשמית על מחליף. ב"מארקה" הספרדי פורסם כי מאמן ספרד, לואיס ארגונס, ימונה לתפקיד וגם הקבוצה הודיעה שהוא יהיה המאמן, אך הוא מכחיש.

ממי צריך להיזהר?
רוברטו קרלוס: יש שחקנים טובים ממנו בפנר, אבל הם לא מתקרבים להילה של מי שנחשב שנים למגן השמאלי הטוב בעולם. קרלוס בן ה-35 זכה עם ברזיל באליפות העולם ב-2002 והחליט לסיים את הקריירה שלו בטורקיה. זכור בעיקר מהשנים שלו בריאל מדריד, איתה זכה בגביע אירופה לאלופות 3 פעמים.



אלכס: קשר התקפי ברזילאי בן 30, שהיה מקושר לא פעם עם המועדונים הגדולים בעולם, אך החליט להישאר בפנרבחצ'ה. יש לו 21 שערים ב-68 הופעות במדי נבחרת ברזיל. מצטיין במצבים נייחים. המנוע של הקבוצה באמצע המגרש.

מי ביציע?
חיים רביבו יכול לספר לכם על אחד הקהלים הפנאטיים בטורקיה. כ-45,000 צופים מגיעים לאיצטדיון סורקו סראצ'וגלו כדי לעודד בקנאות את השחקנים שלהם. בשנים האחרונות יש ירידה בממוצע הצופים, אולי בשל חוסר ההזדהות עם ההרכב הברזילאי שמעמידה הקבוצה.

המומחה
פיני בלילי, חלוץ סיבאספור: "פנר קבוצה טובה מאוד, לא משנה מי יהיה המאמן שלהם. התקציב שלה מעל ל-100 מיליון דולר וזה מדבר בעד עצמו. הם טובים יותר מבית"ר וגם המגרש שלהם יותר ביתי מטדי".


פיני בלילי מול פנרבחצ'ה.  "פנר טובה מבית"ר"
פיני בלילי מול פנרבחצ'ה. "פנר טובה מבית"ר"

הידעת? בעונת 1996/7 מכבי תל אביב שיחקה מול פנרבחצ'ה במוקדמות ליגת האלופות והיתה קרובה להדיח אותה אחרי הפסד 1:0 ביתי, הם חילצו תיקו 1:1 בחוץ משער של אלי דריקס ולא היו רחוקים מלכבוש שער שיעלה אותם לשלב הבתים.

סיכויים לעבור: 15 אחוז

אנדרלכט
מה הם עשו בעונה שעברה?
סיימו במקום השני בליגה הבלגית, 7 נקודות מתחת לאלופה, סטנדרד ליאז'. זכו בגביע הבלגי לאחר ניצחון על גנט של גילי ורמוט.

על הקווים
אריאל יאקובס. בנובמבר 2007 החליף את פרנק ורקאוטרן כמאמן הקבוצה, לאחר שהיה עוזר מאמן כחצי שנה. אימן בעבר בלוקרן ומוסקרון והיה מנהל טכני בגנק. בן 55.



ממי צריך להיזהר?
לוקאס ביגליה. קשר ארגנטיני בן 22, שזכה עם נבחרתו באליפות העולם עד גיל 20 ב-2005. שחקן חכם, שמושווה לאנדראה פירלו האיטלקי בסגנון המשחק שלו. מבוקש מאוד בספרד.

מבארק בוסאופה: קשר הולנדי ממוצא מרוקני. היה שייך למחלקת הנוער של צ'לסי בין העונות 2001 ל-2004. עלה לאנדרלכט 3.5 מיליון יורו מגנט. מבוקש בניוקאסל ובאתלטיקו מדריד.

מי ביציע?
הרבה מאוהדיה של הקבוצה מגיעים מהרובעים היותר קשי יום בעיר, בעיקר מהגרים שבאים לפרוק את התסכול שלהם במשחק. היו מעורבים בכמה תקריות אלימות. לקבוצה ממוצע הצופים הגבוה ביותר בבלגיה.


אליניב ברדה. "אנדרלכט פייבוריטית בבלגיה" (ניר בוקסנבאום)
אליניב ברדה. "אנדרלכט פייבוריטית בבלגיה" (ניר בוקסנבאום)

המומחה
אליניב ברדה, חלוץ גנק: "מדובר בקבוצה עם מסורת גדולה מאוד. יש לה ניסיון בכדורגל האירופי. יהיה קשה מאוד לבית"ר לעבור אותה. בירושלים, בית"ר תוכל לנצח, אבל בחוץ אנדרלכט פייבוריטית ברורה".

הידעת? חברתו של המגן, אוליבייה דשאחט היא מיס בלגיה 2007 אנליין קורביץ.

סיכויים לעבור: 45 אחוז

ספארטה פראג
מה הם עשו בעונה שעברה?
סיימה במקום השני בטבלה, 3 נקודות מתחת ליריבה העירונית, סלאביה פראג. זכתה בגביע הצ'כי לאחר ניצחון 3:4 בפנדלים על סלובן ליברץ.



על הקווים
ויאטזסלב לאביצ'קה. צ'כי בן 45. שיחק בעבר בספארטה פראג. נבחר למאמן השנה בצ'כיה בשנים 2006 ו-2007 כשאימן את סלובן ליברץ.

ממי צריך להיזהר?
פטריק ברגר: הקשר הצ'כי בן ה-34 שהגיע יחד עם נבחרתו לגמר יורו 1996, שם כבש את השער הראשון, אך הנבחרת הפסידה לבסוף לגרמניה 1:2 מצמד של אוליבר בירהוף. חזר לצ'כיה לאחר 11 שנים באנגליה, שם עבר בין השאר בליברפול, פורטסמות' ואסטון וילה.

תומאס רפקה: בלם קשוח בן 34. גם כן היה בהרכב הנבחרת ביורו 2000. שיחק בפיורנטינה האיטלקית ובווסטהאם האנגלית. חזר בעונה שעברה למולדתו.



מי ביציע?
ספארטה הוא המועדון הכי פופולארי בצ'כיה וזה עובד לטובתם, אבל גם לרעתם. הקשר, פאבל הורבאט שוקל לעזוב את הקבוצה, לאחר שזכה לשריקות בוז מהאוהדים בסוף העונה שעברה.

המומחה
יוזף לאדיסלב, מהפראג פוסט: "ספארטה שיחררה שחקן חשובים כמו תומאס סיבוק, שעזב לבשיקטש, אבל הביאה את יארומיר בלאזק, פטריק ברגר ותומאס רפקה, שיעשו אותה קבוצה חזקה ולבית"ר יהיה קשה לעבור".

הידעת? בספטמבר 2007 נקנס שחקן הקבוצה, פאבל הורבאט בכ-50,000 שקל לאחר שהואשם כי הצדיע במועל יד במהלך משחק הקבוצה. לאחר מכן השחקן התנצל וטען כי פירשו את התנועה לא נכון.



סיכויים לעבור 50 אחוז

דינאמו קייב
מה הם עשו בעונה שעברה?
סיימו במקום השני בליגה האוקראינית מתחת לשחטאר דונייצק. הפסידו גם בגמר הגביע האוקראיני לאותה שחטאר.

על הקווים
יורי סיומין. אימן קרוב ל-20 שנה בלוקומוטיב מוסקבה, אבל מאז לא הצליח להחזיק יותר מעונה אחת בכל מקום אליו הלך. בן 61. היה מועמד לבית"ר ירושלים בעבר. התואר היחיד שלו בעונה שעברה: טורניר החורף בטדי.

ממי צריך להיזהר?
ארטם מילבסקי: קשר-חלוץ בן 23 ממוצא בלארוסי, שהתאזרח באוקראינה. נבחר ל-11 של טורניר יורו 2006 לנבחרות עתודה, לאחר שהגיע יחד עם אוקראינה לגמר, אבל הפסיד להולנד. ידוע כשחקן חם מזג המרבה לקבל כרטיסים צהובים ואדומים.



אוגניאן ווקוייביץ': קרואטי בן 24. דינמו קייב שילמה עליו בקיץ לדינאמו זאגרב לא פחות מ-6 מיליון יורו. חתם על חוזה ל-5 שנים במועדון האוקראיני. חזק ודינאמי. הכינוי שלו: "גאטוסו הקרואטי".

מי ביציע?
אלפי אנשים עם זמבורות ימלאו את האיצטדיון על שם המאמן האגדי ואלרי לובנובסקי. לשחקני בית"ר: נא להצטייד באטמי אוזניים. גם בארץ צפויים הרבה אוהדים ממוצא אוקראיני להגיע לטדי ולעודד את הקבוצה האהובה עליהם.

המומחה
אלי שווילדר, כתב הספורט אקספרס: "דינאמו קייב זו הגרלה לא טובה לבית"ר. זו קבוצה גדולה מאוד, עם מסורת בליגת האלופות".


טוטו תמוז. יראה את בן דודו? (גיא בן זיו)
טוטו תמוז. יראה את בן דודו? (גיא בן זיו)

הידעת? חלוץ הקבוצה, פרנק טמילה, הוא בן דודו של חלוץ בית"ר ירושלים, טוטו תמוז. צפוי איחוד מרגש?

סיכויים לעבור: 30 אחוז

פרטיזן בלגראד
מה הם עשו בעונה שעברה?
הדאבליסטית בסרביה. הקדימה בטבלה את היריבה הגדולה, הכוכב האדום בלגראד.

על הקווים
סלאביסה יוקאנוביץ': רק בן 39. מונה במהלך עונת 2007/8 והוביל את הקבוצה לדאבל. כשחקן, הגיע לרמות הגבוהות ביותר כששיחק בצ'לסי ודפורטיבו לה קורוניה.



ממי צריך להיזהר?
לאמין דיארה: חלוץ סנגלי בן 24. מלך שערי הקבוצה עם 22 כיבושים ב-47 משחקים במדיה. כבש שלושער בגמר הגביע בו ניצחה פרטיזן את זמון 0:3.

זוראן טוסיץ': קשר כישרוני בן 21. הגיע עם סרביה לגמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 ב-2007. עשה את הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת במוקדמות יורו 2008 נגד פינלנד.

מי ביציע?
בין הקהלים הפנאטיים באירופה. מורכב מכמה קבוצות של ארגוני אוהדים, שחלקם לא מחבבים, בלשון המעטה, אחד את השני.



דעת מומחה
מילאן מרטינוביץ', בלמה הסרבי של בני יהודה: "פרטיזן היא הקבוצה הטובה בסרביה. מדובר בקבוצה צעירה וכישרונית עם התקפה טובה ומאמן צעיר. הם מכרו את השחקן הכי טוב שלהם, סטבן יובטיץ', לפיורנטינה ב-15 מיליון יורו. בית"ר תהיה פייבוריטית מול פרטיזן".

הידעת? מאמן פרטיזן, סלביסה יוקאנוביץ', היה בהרכב צ'לסי כשזו הפסידה 2:0 להפועל תל אביב בבלומפילד במסגרת גביע אופ"א בעונת 2001/2.

סיכויים לעבור: 55 אחוז

*דינאמו זאגרב
מה הם עשו בעונה שעברה?
אלופת קרואטיה בהפרש עצום של 28 נקודות מסלאבן. גם בגביע זכתה הקבוצה לאחר ניצחון במפגש כפול על היידוק ספליט.



על הקווים
ברנקו איבנקוביץ': היה עוזר המאמן של בלאזביץ' כאשר זה הוביל את קרואטיה למקום השלישי בגביע העולם 1998. מאמן עם אוריינטציה הגנתית. בן 54. התפטר מהקבוצה בינואר 2008, בגלל מחלוקות עם ההנהלה וחזר לאחר 5 חודשים.

ממי צריך להיזהר?
איגור בישקאן: מגן-קשר בן 30 שחזר לקרואטיה אחרי ששיחק בליברפול ופנאתנייקוס. גבוה (1.90 מ') וחזק. מונה לקפטן הקבוצה לאחר עזיבתו של הקשר, לוקה מודריץ', לטוטנהאם.

בושקו באלאבן: חלוץ מוכשר בן 29, שכבש 11 שערים ב-18 הופעות במדי דינאמו. איכזב בעבר באסטון וילה, אך נתן עונות נהדרות בקלאב ברוז', שם כונה "סופר בושקו".



מי ביציע?
המועדון הכי אהוד בקרואטיה. בערך כמו מכבי ת"א בכדורסל בישראל ובית"ר ירושלים בכדורגל. למועדון האוהדים של הקבוצה קוראים "ילדים רעים בכחול" וזה אומר הכל.

המומחה
הרוויה קובאצ'ביץ', קשרה הקרואטי של בני יהודה: "עזבו את הקבוצה כמה שחקנים מרכזיים כמו מודריץ' ו-ווקוייביץ', אבל גם הגיע רכש חדש מארגנטינה וצ'ילה. אי אפשר לדעת מה יהיו יחסי הכוחות עם בית"ר כי מדובר בקבוצה חדשה, למרות שהמאמן שהתחיל איתם את העונה חזר".

הידעת? מאמן דינאמו, ברנקו איבנקוביץ', היה מאמנה של איראן כשזו שיחקה במונדיאל 2006 בגרמניה.



סיכויים לעבור: 45 אחוז

ויסלה קרקוב
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכו באליפות פולין בהפרש 14 נקודות מהשניה, לגיה ווארשה, לה הפסידו בגמר הגביע לאחר בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

על הקווים
מאצ'יי סקורזה. אחד המאמנים הצעירים בפולין – רק בן 36. התחיל לאמן את ויסלה קרקוב ב-2007 והוביל אותה לאליפות.



ממי צריך להיזהר?
פאבל ברוזאק: קשר-חלוץ בן 25. אחד הכישרונות הפולנים הגדולים ביותר. היה חלק מהנבחרת הפולנית במונדיאל 2006, אך משום מה לא זומן על ידי ליאו בינהאקר ליורו 2008. ניחן בשליטה אבסולוטית בכדור. כבש 23 שערים ב-27 משחקים בעונה שעברה.

דאריוש דודקה: מגן. בן 24. קשוח וחזק. בילה רוב הקריירה באמיקה וורונקי. למרות גילו הצעיר, יש לו כבר 30 הופעות בנבחרת הפולנית, כולל במונדיאל וביורו האחרונים.

מי ביציע?
האיצטדיון הביתי של ויסלה עובר שיפוצים לאחרונה ולכן יגיעו למשחקי מוקדמות האלופות רק בין 8,000 ל-10,000 צופים. למרות זאת, צפויה אווירה מאוד ביתית באיצטדיון.



המומחה
קז'ימיש מוסקאל, מנהל אקדמיית הנוער של ויסלה ושחקן הפועל ת"א לשעבר: "ויסלה קבוצה טובה מאוד. היא הפסידה רק משחק אחד בעונה שעברה. הכדורגל בישראל טוב, אבל ויסלה טובה יותר מבית"ר והיא פייבוריטית לעבור".

הידעת? מאוריצי קנטורסקי. כך קוראים אוהדי הקבוצה למאורו קנטורו, קשרה הארגנטיני של הקבוצה, שהתאזרח בפולין.

סיכויים לעבור: 45 אחוז

*ארטמדיה פטרזלקה
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכתה באליפות סלובקיה לאחרי שסיימה 11 נקודות מעל לז'ילינה. גם הגביע הלך לארטמדיה לאחר ניצחון 0:1 על טרנבה בגמר.



על הקווים
ולדימיר וויס. סלובקי בן 43. הוביל את הקבוצה בעונת 2005/6 לשלב הבתים של ליגת האלופות, לאחר ניצחון במפגש הכפול על סלטיק. עבר לסאטורן, בילה שם עונה אחת וחזר לארטמדיה.

ממי צריך להיזהר?
יוראי הלאנר: חלוץ בן 25. המבקיע המצטיין של הקבוצה. כבש שלושער מול סלטיק באותה עליה היסטורית לליגת האלופות לפני 3 שנים.

יאן קוזאק: קשר בן 28. הושאל בעונה שעברה לווסט ברומוויץ' מהפרמייר ליג האנגלית. חזר לארטמדיה, למרות שחוזר באנגליה וחתם על חוזה חדש.



מי ביציע?
הקהל בסלובקיה לא נוהר למגרשים, ובאיצטדיון פטרזלקה של של ארטמדיה המצב לא שונה. אם בית"ר תגיע לשם, כ-6,000 אוהדים שקטים ילוו את המשחק במבטים.

דעת מומחה
עיתונאי "דניקספורט", שביקש לא להזדהות בשמו: "ארטמדיה השנה יותר חלשה ממה שהיתה לפני 3 שנים כשעלתה לליגת האלופות. יהיה קשה לארטמדיה אם היא תוגרל מול בית"ר. החוזק של ארטמדיה הוא בהגנה שלה ובמצבים נייחים ולכן היא תקשה על בית"ר".

הידעת? במוחו של שוער הקבוצה, יוראיו קובאז', גילו גידול ממאיר. קובאז' עבר ניתוח מוח מסובך, התאושש וחזר למגרשים.



סיכויים לעבור: 60 אחוז

אלבורג
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכו באליפות דנמרק בהפרש 9 נקודות מהשניה, מידטיילאנד.

על הקווים
ברוס ריוק. סקוטי בן 60. כשחקן, היה קפטן נבחרת סקוטלנד. אימן את ארסנל בעונת 1995/6 והוחלף על ידי ארסן ונגר, לאחר ויכוח עם ההנהלה. זוהי עונתו הראשונה כמאמן אלבורג, לאחר שאימן בעונה שעברה את אודנסה.

ממי צריך להיזהר?
תומאס אנבולדסן: קשר. רק בן 20, אבל מוגדר ככישרון הגדול הבא בדנמרק. כבש את שער הניצחון של הקבוצה בניצחון המפתיע 2:3 על טוטנהאם במסגרת גביע אופ"א בעונה שעברה והוסיף עוד אחד ב-1:3 על הפועל ת"א בבלומפילד. עבר בכל הנבחרות הצעירות של דנמרק.



קספר בוגלונד: מגן בן 27. ייצג את נבחרת דנמרק בגביע העולם 2002 ואליפות אירופה 2004. את 8 השנים אחרונות בילה בפ.ס.וו. איינדהובן ובבורוסיה מינשנגלאדבך עד שהחליט העונה לחזור הביתה.

מי ביציע?
החלק הצפוני בדנמרק מאופיין באנשים ביישנים ושקטים. כך הם גם אוהדי אלבורג. אין שום דימיון בין משחקי באנרג'י נורד ארינה להר הגעש בטדי.

המומחה
טומי נילסן, בנו של מאמן הנבחרת לשעבר, ריצ'רד מולר נילסן והיום סקאוט: "לאלבורג אין כוכבים בקבוצה. הכוח שלהם הוא במשחק המסודר והמאורגן. קשה לשחק נגדם. הם זכו באליפות רק בזכות החולשה של קופנהאגן. בשני המפגשים בית"ר היא הפייבוריטית".


טומי נילסן. "הכח של אלבורג במשחק המאורגן"
טומי נילסן. "הכח של אלבורג במשחק המאורגן"

הידעת? קשר הקבוצה, בנדיקט וילאקאזי היה מעורב בפרשית מין שמנעה את המעבר שלו לדיורגארדן השבדית.

סיכויים לעבור: 55 אחוז

בראן ברגן
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכו באליפות נורבגיה בפער 6 נקודות מסטאבק, כשרוזנבורג הגדולה הרחק מאחור.

על הקווים
מונס איבר מיאלדה. מאמן צעיר, רק בן 40. בעונתו הרביעית בלבד כמאמן הוביל את בראן לתואר אליפות ראשון מזה 44 שנים.



ממי צריך להיזהר?
תורסטן הלסטאד: אחד המבקיעים הגדולים ביותר בתולדות בראן. מלך שערי הליגה בעונה שעברה עם 22 כיבושים. שחקן גבוה (1.87 מ') וחזק. כבר בן 31.

ארלנד הנסטווייט: מגן שמאלי מוכשר, שהיה מבוקש בצעירותו באיינדהובן ובמנצ'סטר יונייטד. בן 27, בילה את כל הקריירה שלו בבראן.

מי ביציע?
האוהדים של בראן נחשבים לטובים ביותר בנורבגיה. מדובר, אולי, באיצטדיון עם האווירה הכי ביתית בליגה הנורבגית.



המומחה
ינאריק סטודברג מה"פנאפוסטן": "כמו כל קבוצה נורבגית, בראן מאורגנת מאוד. יש לה התקפה מאוד טובה. הקבוצה לא השתנתה בהרבה מהשנה שעברה והמטרה היא לעלות לליגת האלופות".

הידעת? משחק הבכורה של אריק באקה מבראן בנבחרת נורבגיה היה ב-1999. היריבה: ישראל.

סיכויים לעבור: 60 אחוז

ראפיד וינה
מה הם עשו בעונה שעברה?
זכו באליפות אוסטריה בהפרש 6 נקודות מזלצבורג.



על הקווים
פיטר פאקולט: בן 48. מאמן את הקבוצה מאז 2006. אימן בעבר את מינכן 1860, קארנטן ודינאמו דרזדן בגרמניה.

ממי צריך להיזהר?
סטפן הופמן: קשר גרמני בן 27. כוכב הקבוצה. החבילה המושלמת. יכול לבעוט, למסור ולתקל. שיחק בעבר בבאיירן מינכן.

סטפן מאיירהופר: חלוץ בן 25 המתנשא לגובה 2.03 מ'. כבש 7 שערים ב-11 הופעות עבור ראפיד בעונה שעברה. בכלל רצה להיות טבח, אבל הפך לחלוץ אימתני.

מי ביציע?
לרפיד הקהל הכי טוב באוסטריה. כל המשחקים שלה נמכרים מראש ולקבוצות אורחות קשה לנצח באיצטדיון גרהארד הנאפי, המכיל כ-20,000 מקומות.



דעת מומחה
מרטין פישר מהעיתון "די פרסה": "רפיד וינה נחלשה מהעונה שעברה. היא איבדה את אומיט קורקמז, אחד משחקני המפתח בקבוצה. יהיה קשה לה לעבור לשלב הבתים של ליגת האלופות. אם היא תוגרל מול בית"ר הסיכויים יהיו 50/50".

הידעת? מאמן מכבי נתניה, לותר מתיאוס, אימן את הקבוצה בעונת 2001/2, אחת העונות הכי גרועות של הקבוצה בשנים האחרונות.

סיכויים לעבור: 55 אחוז

*הקבוצה צריכה לעבור את שלב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */