יום שני, 20.05.2024 שעה 18:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

יניב קטן: אני לא גנבתי שום דבר, עשיתי ויתורים

קפטן חיפה הגיב על הביקורות שמופנות כלפיו בחודשים האחרונים: "מאז שחזרתי מאנגליה לא סיפקתי את הסחורה". צפו בקטן פותח את הפה

|
יניב קטן. מגיב לביקורות (עמית מצפה)
יניב קטן. מגיב לביקורות (עמית מצפה)
חלוץ וקפטן מכבי חיפה, יניב קטן, החליט לשבור שתיקה ולהשיב לכל המבקרים בתקופה האחרונה. קטן, שלאורך חצי השנה האחרונה לא דיבר בגלל הביקורות הקשות שהוטחו בו בעונה הקודמת, החליט הפעם לפתוח את הפה.

קטן אמר: "אני לא חושב שהחלטתי לשבור שתיקה. אני חושב שביקורות זה חלק מהעניין. פתאום מצאתי לנכון שזה הזמן לדבר קצת. אני לא פגוע, לצערי אני רגיל לביקורות האלה".

"זה חלק מהכדורגל כשאתה שחקן מוביל בקבוצה כמו מכבי חיפה. כשהיא לא מצליחה להגיע למטרות יש ביקורות".

קטן המשיך: "מה שמחזק אותי זה החברות הנפלאה עם כל השחקנים במועדון. תמיד זה יישאר ככה. מבחינה אישית אני מאוכזב מעצמי מהרגע שחזרתי מאנגליה. לא עמדתי בציפיות של עצמי. צריך לדעת להתמודד עם זה. זה נכון שבשנה שעברה ספגתי ביקורת שלא זכורה לי".

צפו ביניב קטן פותח את הפה

צפו ביניב קטן פותח את הפה

קטן בראיון לספורט 99 בשיתוף ONE הסביר מדוע בחר לדבר דווקא עכשיו: "הגיע הזמן מבחינתי לדבר קצת. מצאתי לנכון שזה הזמן. באיזשהו מקום בתור שחקן מוביל במכבי חיפה, וכקפטן הקבוצה, קיבלתי לא מעט ביקורות ורציתי שישמעו את הצד שלי. אמרתי מה שאני חושב, מה שאני מרגיש.

"ציפיתי שהדברים יראו אחרת אחרי שחזרתי מווסטהאם. אבל לקחתי הכל בחשבון, גם אם דברים לא ילכו. מכבי חיפה זה בית חם בשבילי. אני חושב שאם אני לא טוב על המגרש יש לי ביקורת עצמית מספיק גבוהה. אף פעם לא נקפתי אצבע מאשימה כלפי מישהו. בתקופה האחרונה שוב הגיעו האשמות אבל אני לא מתבייש להגיד לא סיפקתי את הסחורה מאז שחזרתי מאנגליה".

שחקנה של מכבי חיפה הוסיף: "באיזשהו מקום היה טבעי כשהקבוצה לא הצליחה אז התקשורת לא היתה איתנו. התחילו ביקורות יותר קשות ודברים שלא נעים להגיד בתקופות אחרות. השכר שלי גורם לאנשים אחרים לקנא. זה מה שקורה אצלנו במדינה כשאתה מקבל יותר כסף זה מה שקורה".


יניב קטן.  "השכר שלי גורם לאנשים לקנא" (עמית מצפה)
יניב קטן. "השכר שלי גורם לאנשים לקנא" (עמית מצפה)

"ידענו עליות וירידות", סיפר קטן על מערכת היחסים עם רוני לוי, "כל עוד שאני משחק הוא נותן לי גב של מאה אחוז. אני לא יודע למה הוא לא הרכיב אותי כל הזמן. כל שחקן שלא פותח בהרכב בטוח שהוא צריך לחזור להרכב. בגלל זה נלחמתי וחזרתי לעצמי. רוני רוצה בהצלחת הקבוצה. אולי בתחילת העונה הייתי בכושר פחות טוב, אבל גם אז חשבתי שאני צריך להיות בהרכב ולשחק".

על המשחק בטדי אמר קטן: "אולי אני הבעיה שהגעתי בלי אנרגיות. זו לא התקופה הרכי טובה והכי סימפטית שלי במכבי חיפה. כל שחקן יודע עליות וירידות. אני לא מתלונן על מכבי חיפה".

כשנשאל האם הוא מרגיש אחראי על ההחמצה של רנאטו, סיפר קטן: "מה הכוונה לבוא ולקחת אחריות? אני ורנאטו אחרי כל אימון נשארים שעה ביחד לבעיטות. הוא בחיים לא החמיץ פנדל. כולם אומרים למה קטן לא לקח אחריות ובעט את הפנדל. אם תהיה לי הרגשה טובה אני אקח את הפנדל הבא. אם אנחנו מפסידים פתאום אומרים קטן הוא לא מנהיג. לא הייתי מדבר כאן שטויות. מערכת היחסים בין השחקנים היא טובה מאוד. כשלא מצליחים תמיד יש בעיות".


רנאטו מאוכזב אחרי החמצת הפנדל מול בית"ר (גיא בן זיו)
רנאטו מאוכזב אחרי החמצת הפנדל מול בית"ר (גיא בן זיו)

קטן הבהיר: "אני לא אומר ששחקן אחד יכול לעשות כזה הבדל. לא היה שחקן שהיה ברמה מעל כולם גם כשלקחנו אליפויות. גם מבחינה אישית אין לי בעיה לקחת אחריות. בשנה וחצי האחרונות אני בתור שחקן דומיננטי לא מספק את הסחורה".

קפטן חיפה הסביר כי הוא מקווה לסיים את הקריירה במועדון הירוק: "לא שקלתי ללכת לקבוצה אחרת. אני רואה את עצמי מסיים את הקריירה במכבי חיפה כל עוד יעקב שחר ייתן לי תחושה שרוצים אותי. רוני הביא למכבי חיפה שלוש אליפויות רצוף. גם אני עשר שנים במועדון ואמרו שאני צריך ללכת. אני לא יודע אם המועדון צריך זעזוע".

"יכול להיות שהכסף זו גם הסיבה. זה כל משפט שני שאני שומע ברחוב, אבל אני לא גנבתי שום דבר מאף אחד. אני תמיד אמרתי שכל עוד אני משחק בארץ זה אך ורק במכבי חיפה. ויתרתי על לא מעט בשביל לשחק בחיפה. אני לא רואה את עצמי משחק באף מקום אחר".


יניב קטן. "אנחנו לא מספקים את הסחורה"
יניב קטן. "אנחנו לא מספקים את הסחורה"

על כך שהוא עומד במוקד הביקורות אמר: "גם בשנה שעברה ספגתי את מירב הביקורות. גם בשנה שעברה זה היה ככה. כשמכבי חיפה לא מצליחה צריך לדעת לספוג את זה. בשנתיים האחרונות אנחנו לא מספקים את הסחורה בכל מה שקשור לליגה. אנחנו עדיין רוצים מקום שני וגביע מדינה, אבל שוב, זה לא קל להיות כל שנה בטופ. זכינו ב-5 אליפויות ב 6 שנים. מכבי חיפה תחזור וזה עניין של זמן".

על אי שיתוף שחקני בית: "אני בעד שילוב שחקני בית. ככה ראיתי את זה מאז ומתמיד אבל אין לי שליטה בנושא ברגע שנקבע אחרת. כולם יודעים את דעתי בנושא".


יניב קטן. "לא קל להיות בטופ" (עמית מצפה)
יניב קטן. "לא קל להיות בטופ" (עמית מצפה)

רוני לוי: "אנחנו בדרך הנכונה"
רוני לוי התייחס הבוקר (חמישי) למצבה של חיפה: "כמובן שהמרחק מהמקום הראשון גדול, אבל סיכומים נעשה בסוף השנה. אי אפשר למדוד את זה בכל יום ראשון. אנחנו רצים שנה שלמה. אני לא מרגיש פספוס כשמדברים על תארים והצלחות כי הדברים לא קורים ביום אחד. לפעמים יש תהליכים וזה לוקח זמן. יש למכבי חיפה שחקנים מאוד איכותיים. אנחנו בזמן של תהליך ובזמן כזה אתה פחות מצליח".

על עתידו אמר לוי: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בשנה הבאה. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה, יש לנו הרבה שחקנים טובים מאוד. כשנהיה ביחד תקופה ארוכה עם חיזוק נכון יש לנו עתיד. כשקבוצה רוצה להצליח היא צריכה להיבנות כקבוצה נכונה וכזו שיכולה להיות איכותית. לדברים כאלה צריכים סבלנות. עם חיזוק כזה או אחר נכון יש בסיס לעוד הרבה שנים".


רוני לוי. "דברים לא קורים ביום אחד"
רוני לוי. "דברים לא קורים ביום אחד"

לוי המשיך: "אני חושב שגם המשחק האחרון נגד בית"ר ירושלים היה משחק טוב שלנו. הפועל ת"א היא קבוצה טובה מאוד ועוד בבית שלה אני מקווה שנחזור משם עם תוצאה טובה".

המאמן אמר לשחקניו לפני האימון הבוקר: "אם יש משהו שאתם כשחקנים ואני כמאמן יכולים לקחת מהמשחק האחרון בו הפסדנו, למרות שהגיע לנו יותר, זו הדרך שבה שיחקתם. ראינו את המשמעת הטאקטית, הרצון שלכם לנצח והנחישות מבלי לדפוק חשבון".


רוני לוי. ערך שיחה לשחקניו
רוני לוי. ערך שיחה לשחקניו

"כל הזמן מדברים סביבנו על מאבק האליפות שבו אנו צריכים ליטול חלק, אבל אתם צריכים לדעת, ואלה שטרם זכו בה מבינים היום טוב יותר, שאליפות זה משהו שלא קורה ביום אחד, אלא תהליך שבו התחלנו וכולם גם רואים אותו".

"הנשק הגלוי שלנו ובלתי אפשרי להפריד אותו מהקבוצה, זאת אווירת החברות המצוינת השוררת בתוך הקבוצה והמשחק הקבוצתי. אם נמשיך כך, אנחנו בכיוון הנכון. מצפה לנו משחק קשה בשבת מול הפועל תל אביב הנמצאת במומנטום, ואני רוצה שתתכוננו כפי שצריך כי נותרו לנו משימות ולא סיימנו את העונה".


עומרי אפק באימון הבוקר (עמית מצפה)
עומרי אפק באימון הבוקר (עמית מצפה)

"לאחר מכן, ביום שלישי ממתין לנו משחק גביע קשה מול מכבי פתח תקוה וחשוב שננצח בשני המשחקים כדי להמשיך ולהתקדם. אין לי ספק שבדרך בה אנו צועדים, התוצאות תגענה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */