יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:19

הולכים לחדר הכושר ומעלים במשקל? לא מפתיע

נרשמתם למכון לקראת הקיץ הקרוב? יש סיכוי לא רע שדווקא תעלו במשקל ותמצאו את עצמכם חסרי אונים. מה גורם לכך ומה יש לעשות כדי להימנע מהתופעה?

|
ירידה במשקל. לא מגיעה לבד...
ירידה במשקל. לא מגיעה לבד...

אז זהו, חג הפסח מאחורינו, האביב כבר בעיצומו והקיץ עוד רגע מגיע. כבר התחלתם לדמיין כיצד תיראו טוב עם בגדים קצרים או עם בגד ים על החוף, ומחשבות על חדר הכושר החלו לצוץ במוחכם. מוכר לכם? אתם לא לבד.

התקופה שלאחר הפסח היא התקופה העמוסה ביותר בחדרי הכושר, שכן כאמור כולם רוצים להתחטב ולהיראות במיטבם בעונה החמה.

אך האם מכון הכושר הנו ערובה בטוחה לירידה במשקל? האם ההרשמה היא מקל קסם כל עוד המשכתם להופיע? לא ממש, לעיתים ההיפך הוא הנכון.

בכתבה הבאה ננסה להסביר כיצד הרשמה למכון יכולה להוביל אתכם דווקא לעליה במשקל, וכיצד יש לנהוג כדי להגיע לתוצאות המיוחלות (הכתבה מיועדת יותר לאלו הרוצים לרדת במשקל ופחות לאלו אשר מטרתם העלאת מסת שריר).

מדריך “אל תעשה”

נפתח את הדברים בכך שההגדרה של “מכון כושר” היא הגדרה רחבה מדיי. אם הגעתם לאימוני היפרטרופיה (העלאת מסת שריר) למשל, לעתים קרובות תהיו בכיוון ההפוך ליעד המשקל המיוחל. היות ומדובר באימון רווי מנוחות בין הסטים, האימון עצמו כמעט שאינו שורף קלוריות וכך גם ההתאוששות ממנו – אלא אם כן אנחנו מבצעים אימון עצים ביותר שאנו מותשים לגמרי בסיומו. 

התוצאה עקב כך היא כפולה בכל הקשור בהעלאה במשקל – ראשית, נחשוב שכעת אנחנו יכולים לזלול לאחר האימון עקב תפישה מוטעית שהגוף חייב החזר קלורי יוצא מגדר הרגיל. שנית, נצרוך יותר חלבונים ופחמימות כדי להעלות את מסת השריר (קופסאות טונה, שייק חלבון וכו’), מה שיציב אותנו בעודף קלורי יחסית לשגרה – שמשמעו שוב עליה במשקל.

בנקודה זו אולי תטענו שככל שמסת השריר עולה כך נשרוף יותר קלוריות, אך אין מדובר בטענה שתואמת את המציאות. מתאמנים מעטים מאוד זוכים לעליה משמעותית במסת השריר, מה גם שכל קילו נוסף של שריר צורך עוד כ-33 קלוריות ביום – זוהי לא כמות שמשנה סדרי עולם...

אבל לא רק המזון לבדו מוביל לעליה במשקל. רבים מאיתנו אשר מגיעים למכון מבצעים אימון ללא מדריך צמוד או חבר שמאופיין במוטיבציה גבוהה. עם הזמן העצימות של האימון יורדת, שכן האימון הופך להיות סימון “וי” ולא אימון שבו באמת אנחנו שואפים להגיע לתוצאות. אימון שכזה לא תורם לכושר הגופני שלנו, לא תורם להעלאת מסת השריר שלנו ובטח לא לירידה במשקל. אם כבר הוא יתרום לתחושת דיכאון שתוביל לאוכל מנחם הרווי בפחמימות ושומנים.

איך בכל זאת מגיעים לתוצאות במכון הכושר?

קודם כל מגיעים כדי לעבוד, ולעבוד קשה – הגוף מגיב לפעילויות אשר הוא אינו רגיל להן בשגרה ולכן עלינו לאתגר אותו בכל פעם מחדש (כל עוד אנו לא גורמים לעצמנו נזק).

הגיעו למכון כדי לבצע אימון עצים של כארבעים דקות, שמשמעו הוא אימון עם התנגדות סבירה וכמעט ללא מנוחות (בניגוד לאימון מסת שריר המתאפיין בהתנגדות משמעותית ביותר וכם מנוחות ארוכות). התוצאה של אימון זה היא שנשרוף כמות סבירה של קלוריות במהלך האימון, וחשוב מכך, נשרוף הרבה יותר ב-24 שעות של ההתאוששות ממנו. אימונים מסוג זה יכולים להיות אימוני TRX, אימוני קרוספיט, או כל אימון פונקציונאלי אחר במכון (בין אם בחוג או בין אם בביצוע עצמי). אם אינכם יודעים כיצד לבצע אימון שכזה העזרו במדריך מוסמך במכון הכושר.

אם החלטתם שאתם מבצעים אימון כמו שצריך, עליכם גם להקפיד על התדירות. פעם או פעמיים בשבוע מתאימים אולי לנוסחאות קסם ולאגדות, אך כדי לראות תוצאות 4-3 אימונים בשבוע הם המפתח. גם כאן נזכיר, הגוף צריך לחוות כמה שיותר יציאה משגרה.

כמובן שאי אפשר לסיים ללא עניין התזונה – אתם הרי לא הולכים להתחרות על מר ישראל, כך שאין כל תועלת באכילה מופרזת של חלבונים או פחמימות מעבר לשגרה שכן מדובר בעודף קלורי מיותר. אכלו כמה שפחות אוכל מעובד ופחמימות ריקות, ואם אתם בכל זאת רוצים לשים לב לצריכת החלבונים, ובצדק, עשו זאת כחלק מהארוחות ולא כארוחות נוספות. למשל: הגדילו בכל ארוחה את צריכת החלבון על חשבון הפחמימות.

לסיכום נציין כי ההרשמה לחדר כושר לבדה לא תוביל לתוצאות המיוחלות של ירידה במשקל וחיטוב. עליכם להיצמד למדריכים השונים בתוכניות העבודה שלכם וכמובן לתזונה נכונה. אם תעדיפו לפנק את עצמכם בסוף כל אימון בארוחה מטורפת, או שרק תהיו נוכחים במכון, אתם כאמור בכיוון ההפוך…

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */