יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:48

הפועל ראשל"צ זכתה בגביע המדינה בכדוריד

החבורה של מימון ("לא נעצור כאן") רשמה 25:28 על מכבי ראשל"צ וקטפה את הגביע ה-16 בתולדותיה. דיאנוביץ' הצטיין בשער, בוסקוביץ' בלט עם 7 שערים

|
שחקני הפועל ראשל
שחקני הפועל ראשל"צ עם הגביע (שחר גרוס)

הפועל ראשון לציון זכתה בגביע המדינה בכדוריד בפעם ה-16 בתולדותיה. החבורה של עידן מימון רשמה הערב (שלישי) 25:28 יוקרתי על מכבי ראשון לציון והמשיכה את העונה הנהדרת שלה עם התואר החשוב. אחרי שבשנה שעברה האדומים נכנעו למכבי תל אביב במעמד החשוב, הפעם החניכים של מימון הפגינו עליונות מהפתיחה על יריבתם העירונית וקטפו את התואר המיוחל.

מימון וקבוצתו, שמוליכים בגאון את ליגת הכדוריד, המשיכו את העונה המצוינת והודות לנובאק בוסקוביץ’ (שבעה שערים), יוסיפ שאנדרק (חמישה שערים) ופדז’ה דיאנוביץ’ (13 עצירות), מנעו מהצהובים זכייה מספר 12 בגביע. בצד המפסיד, לסער פרנקל יש עוד הרבה עבודה לקראת המשך העונה, כשגם בליגה מצב האלופה לא מזהיר ומדורגת רק במקום הרביעי.

שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (שחר גרוס)שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (שחר גרוס)

המחצית הראשונה הייתה בשליטת האדומים שהפגינו יכולת הגנתית משובחת ושמרו על היתרון המינימלי בעיקר הודות לבוסקוביץ’ ושאנדרק, כשהאלופה התקשתה למצוא פתרונות הגנתיים. איוון קראצ’יץ’ (שישה שערים) שמר את הצהובים בפער סביר לחצי השני, כשאז קבוצתו קיבלה מכה רצינית כשנפצע ולא שב אל הפרקט. על אף פציעתו, הצהובים עוד הצליחו לחזור לפיגור נקודה, אך עצירה גדולה של דיאנוביץ’ ושער חשוב של עוז חממי העניקו לאדום את התואר החשוב.

שחקני מכבי ראשל"צ מאוכזבים (שחר גרוס)שחקני מכבי ראשל"צ מאוכזבים (שחר גרוס)

מימון: “תואר ראשון וחצי בתור מאמן. לא נעצור כאן, נלך עד הסוף”

עידן מימון אמר לאחר הזכייה הגדולה: "תואר ראשון וחצי בתור מאמן נטו. אנחנו עובדים קשה ועושים עונה יוצאת מן הכלל, והתואר הזה הוא החותמת לכך. הפועל נמצאת חזק מאוד בעניינים ותמשיך להיות. לא נעצור פה, נלך עד הסוף. מכבי עשו לנו חיים קשים. כדוריד הוא משחק של מומנטום, קשה לשמור על אותה יכולת במשך 60 דקות. היו הרבה עליות וירידות במשחק אבל בסופו של דבר ניצחנו וזה מה שמעניין".

מימון: תואר ראשון בתור מאמן
עידן מימון חוגג (שחר גרוס)עידן מימון חוגג (שחר גרוס)

סער פרנקל, מאמן הצהובים, אמר בסיום: "היה קשה מאוד. זה עצוב ומאכזב, אבל זה הספורט. הם היו קצת יותר טובים היום. הצלחנו לחזור מפיגור גמו שאנחנו יודעים, כמעט השווינו דקה וחצי לסיום אבל הכדור לא נכנס. הייתי מרוצה אם היינו לוקחים את התואר. חבל, הגענו עד הבאר. להפועל הגיע טיפה יותר והם אלה שזכו להניף את הגביע. אני מבטיח שנהיה קבוצה חזקה מאוד, נתמודד בצמרת ונדבר חזק עד סוף העונה".

סער פרנקל ועמית סטלמן (שחר גרוס)סער פרנקל ועמית סטלמן (שחר גרוס)

מחצית ראשונה – 13:15 להפועל ראשל”צ

הפועל ראשל”צ פתחו עם: פדז’ה דיאנוביץ’, אבישי סמולר, דניאל שקלים, יוסיפ שאנדרק, יובל גררה ועוז חממי. מכבי ראשל”צ עלו עם: יוליאן סטראט, ולדי קופמן, שי הרשקוביץ’, יוני רוזנטל, לואיספה חיימנז ריינה, רם טורקניץ’ ועמית סטלמן.

אוהדי הפועל (שחר גרוס)אוהדי הפועל (שחר גרוס)
אוהדי מכבי ראשל"צ (שחר גרוס)אוהדי מכבי ראשל"צ (שחר גרוס)
עידן מימון (שחר גרוס)עידן מימון (שחר גרוס)

אחרי חמש דקות ופתיחה מהוססת של שתי הקבוצות, הפועל עלתה ל-1:2 משערים של שאנדרק וצרפתי (פנדל). שקלים העניק לאדומים יתרון של שני שערים, אך קראצ’יץ’ החזיר עם שער חשוב בצד השני אחרי הנעת כדור מרשימה. שערים של אבישי סמולר ונובאק בוסקוביץ’ (שזכה אשתקד בגביע עם מכבי ת”א) קבעו 4:7 לחבורה של מימון. לואיספה חיימנז ריינה עם כיבוש נוסף השאיר את החבורה של פרנקל בפער סביר, 7:5.

רם טורקניץ' מול שי נתן (שחר גרוס)רם טורקניץ' מול שי נתן (שחר גרוס)
נובאק בוסקוביץ' מול דניאל פרידמן (שחר גרוס)נובאק בוסקוביץ' מול דניאל פרידמן (שחר גרוס)

שערים של קופמן וגררה שמרו על פער שני השערים, הצהובים התקשו להתקרב ולייצר שערים קלים מול ההגנה האגרסיבית של מימון וקבוצתו. סמולר הוותיק העלה את האדומים ליתרון שלושה שערים, אך קופמן עם זריקה מדויקת לפינה צימק במעט ל-11:9. עצירה של שיקלושי הניבה שער של סטלמן בצד השני וזה רק נקודה הפרש, מימון הזעיק מיד פסק זמן. דאגה אצל שני המאמנים, אחרי שבוסקוביץ’ נפצע וירד מהפרקט, גם יוני רוזנל נזקק לטיפול. יותם טל במתפרצת קטלנית ניצל איבוד כדור נוסף (5) של הצהובים על מנת לפתוח פער של שני שערים. דיאנוביץ’ רשם שתי הצלות גדולות בהתקפה האחרונה והפועל ירדה לחדרי ההלבשה עם 13:15.

רם טורקניץ' עולה לזריקה (שחר גרוס)רם טורקניץ' עולה לזריקה (שחר גרוס)
ולדי קופמן מול עוז חממי (שחר גרוס)ולדי קופמן מול עוז חממי (שחר גרוס)

מחצית שנייה 25:28 להפועל ראשל”צ

בניגוד לפתיחת המשחק, הפעם שתי הקבוצות עלו מפוקסות וכבשו כבר בדקה הראשונה בדרך ל-14:16, כשהפער נשמר על כנו. זריקה חכמה של קראצ’יץ’, הטוב בשורת מכבי, צימקה שוב לנקודה בלבד. בוסקוביץ’ עם זריקה מדויקת הכניע את שיקלושי בדרך ליתרון שלושה שערים, אך קראצ’יץ’ מיד כבש בצד השני, כששי נתן הורחק והחבורה של מימון בחיסרון מספרי. מסורי עם שער יפה מהפינה החזיר את קבוצתו לפיגור שני שערים, אחרי כיבוש של בוסקוביץ’, 18:20 למימון.

עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)
ולדי קופמן מול דניאל שקלים (שחר גרוס)ולדי קופמן מול דניאל שקלים (שחר גרוס)

מכה לפרנקל, קראצ’יץ’, שעלה פצוע להתמודדות, ירד בעזרת חבריו מהפרקט. דיאנוביץ’ רשם עוד הצלה ענקית ועזר לקבוצתו לשמור על היתרון בדרך אולי לזכייה גדולה על חשבון היריבה העירונית, גררה הוסיף שער חשוב עם זריקה לפינה הקרובה והפועל עלתה ליתרון של ארבעה שערים (יתרון שיא). לואיספה עם שערו השלישי בהתמודדות קבע 25:22, הצהובים עדיין לא אמרו נואש. מי אם לא בוסקוביץ’ עם זריקה אדירה העניק לקבוצתו מרחק ביטחון מהצהובים בדרך ל-23:26. הצהובים כבר הורידו לפיגור נקודה, אך דיאנוביץ’ רשם הצלה ענקית, דקה וחצי לסיום. חממי הוסיף שער חשוב שניות ספורות לסיום ובעצם הכריע את ההתמודדות לטובת מימון וקבוצתו עם חגיגות אדומות.

אבישי סמולר כובש (שחר גרוס)אבישי סמולר כובש (שחר גרוס)
לואיספה חיימנז ריינה מול שי נתן (שחר גרוס)לואיספה חיימנז ריינה מול שי נתן (שחר גרוס)
עוז חממי ועידן מימון חוגגים (שחר גרוס)עוז חממי ועידן מימון חוגגים (שחר גרוס)
עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגן מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */