יום חמישי, 18.04.2024 שעה 12:31
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

סופית: ג'ובאני רוסו חתם לעונה במכבי חיפה

הקשר הקרואטי חתם בשורות הירוקים ויחזור למועדון אחרי שנתיים, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. הבלם הארגנטיני דייגו קרוסה קרוב לחתימה

|
ג'ובאני רוסו. חוזר ללבוש ירוק
ג'ובאני רוסו. חוזר ללבוש ירוק
עכשיו זה סופי: הכדורגלן הקרואטי, ג'ובאני רוסו, ישחק במכבי חיפה בעונה הבאה וכפי שפורסם ב-ONE לראשונה, רוסו יגיע כבר מחר (שלישי) למחנה האימונים באוסטריה.

רוסו חתם בשורות הירוקים לעונה, שאמורה להיות עונה הפרישה שלו. הקרואטי סיכם מוקדם יותר את תנאיו עם נשיא המועדון, יעקב שחר. רוסו צפוי להרוויח כ-150 אלף דולר.

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, רוסו חוזר לשורות הירוקים אחרי משא ומתן ארוך.

הקשר הקרואטי שוחח אמש עם יעקב שחר בפעם השניה ואותת על הבאות - הצטרפותו של ג'ובאני רוסו למכבי חיפה.

רוסו כבר גיבש החלטה לשוב לירוק, אבל המאמן רוני לוי לא בונה עליו כשחקן הרכב. לוי רואה ברוסו כאיש שיוסיף לקבוצה את שמחת החיים ויתרום מניסיונו לצעירים.

כזכור, בסופ"ש רוסו היה מעורב בקטטה כאשר בילה במועדון קרואטי, אשר החלה בנסיבות הקשורות באופן ישיר לעם היהודי. זמן קצר לאחר שנכנס למועדון, ניגש אחד מהשוהים במקום ל"מכונת שירים", כשהוא בוחר בשיר גרמני.

האחרון החל לצעוק לרקע השירים "הייל היטלר", וג'ובאני, שהיה עד לאותו ארוע, החל להכותו לאחר ששמע את הדברים. רוסו אישר את התקרית ל-ONE והסכים לומר: "איך אוהדי חיפה נגדי? כואב לי כי אני בעד יהודים".


ג'ובאני רוסו. חוזר למכבי חיפה אחרי שנתיים
ג'ובאני רוסו. חוזר למכבי חיפה אחרי שנתיים

חזרתו של ג'ובאני למכבי חיפה לא היתה קלה כלל וכלל. אוהדי הקבוצה התנגדו להחזרתו של הקרואטי למכבי חיפה, ריססו כתובות נאצה כנגדו בקרית חיים ובמשרדי מכבי חיפה והשיא הגיע בשבוע שעבר, כשמכוניתו של המאמן, רוני לוי, הושחתה ורוססה בכתובות נאצה נגד רוסו.

רוסו בן ה-34 הוא השחקן המבוגר ביותר שחזר ללבוש את המדים הירוקים ובכך שבר את רף הגיל של מרקו בלבול, שחזר אף הוא בגיל 33 ממכבי ת"א. בסגל הקבוצה יופיעו החל מחודש נובמבר, שלושה שחקנים מעל גיל 35: אלון חרזי, אדורם קייסי וג'ובאני רוסו.

שנאת האוהדים הגיעה לג'יפ של רוני לוי
אי אפשר להתעלם מכך שחלק מאוהדי מכבי חיפה שמו לעצמם מטרה למנוע מג'ובאני להגיע לחיפה. לפני כשבוע אלמונים הגיעו לביתו של מאמן מכבי חיפה, רוני לוי, ברמת פולג והשחיתו את מכוניתו, חתכו את צמיגיו וריססו כתובות נאצה: "שלא תעז להביא את ג'ובאני רוסו למכבי חיפה".


צפו ברכבו של רוני לוי, שהושחת ע"י אוהדים

רעייתו של לוי, סימה, קצת חששה כשהפרטים נודעו ל-ONE אך הסכימה לומר: "אני מאשרת שהמכונית של רוני רוססה הלילה. לא ניתן לאלימות פרסום. זה לא מזיז לי כי עברתי תקופה קשה לאחרונה. אין לי עניין לתת יד לפרסום של האלימות, אני גם לא מתכוונת להגיש תלונה במשטרה", סיכמה הרעיה.

רוני לוי לוי עצמו הגיע לאימון מכבי חיפה עם המכונית של סימה ואמר ל-ONE: "מאוד לא רציתי שהנושא יתפרסם כי לא בא לי לתת במה לפישרים חוליגנים שיתפרסמו על חשבון הגב שלי כשהם מגיעים לבית הפרטי שלי".

לוי גילה פרט מעניין: "יש לי חדשות לחוליגנים. כל מה שהם עשו מצולם ומתועד כי בגלל גל הפריצות בשכונה שלי, שמו מערכת צילום במעגל סגור. אז הערב, כשאני אחזור הביתה, אני אראה מי בדיוק השחית את הרכב שלי ואז אחליט אם להגיש תלונה במשטרה".


המכונית של רוני לוי במהלך הטיפול שעברה (עמית מצפה)
המכונית של רוני לוי במהלך הטיפול שעברה (עמית מצפה)

לוי המשיך ואמר באימון: "מה שקרה גובל בטמטום. אני לא מתייחס לאותם פישרים שהתנהגו בצורה כזאת. שום דבר לא ירתיע אותי מהדרך שלי. אני חושב שמדובר בכמה חבר'ה חוצפנים שמרשים לעצמם להעביר ביקרות על שחקן כמו ג'ובאני רוסו שנתן את הגוף שלו למכבי חיפה".

"אני זוכר שרוסו חזר לחיפה כשהוא חצי נכה אחרי ניתוח בגרמניה", הוסיף רוני לוי, "לצערי בימינו כל אחד מרשה לעצמו לעשות מה שהוא רוצה. אותם אנשים שעשו את המעשה הזה צולמו ותועדו. אנחנו במשפחה לא מתרגשים מזה. הדבר יטופל". על השאלה מדוע לא עושים סוף לסאגה המתמשכת בעניין רוסו ומודיעים על חזרתו אמר לוי: "יש בעל בית והוא מחליט".

כתובות נאצה בקרית-אליעזר
כזכור, משרדי העובדים של מכבי חיפה בקרית ספר רוססו בתחילת החודש בכתובות נאצה נגד ג'ובאני רוסו, שנמצא בדרך לקבוצה.


כתובות הנאצה בקרית-אליעזר (עמית מצפה)
כתובות הנאצה בקרית-אליעזר (עמית מצפה)

העובדים שהגיעו בבוקר למקום היו המומים ממראה הדברים הקשים. בהמשך הבוקר נצבעו הכתובות וטושטשו. הכתובות שהתגלו היו: 'ג'ובאני נאצי', 'מורנה זונה' ו'לא רוצים את ג'ובאני'. עוד קודם לכן, גם הקירות בקרית-אליעזר נצבעו בכתובות בגנות הבאתו של הקשר הקרואטי חזרה לירוקים.

הצלחתו של רוסו בישראל
ג'ובאני רוסו הובא לישראל בעונת 1996/97 היישר להפועל באר-שבע על-ידי אלי גוטמן, שאימן את הקבוצה מבירת הנגב באותה התקופה. הקרואטי הוביל את ב"ש לזכיה בגביע המדינה לאחר שכבש את שער הניצחון במשחק הגמר מול מכבי ת"א והתחנה הבא שלו בארץ היתה הפועל חיפה, אליה עבר בעקבות גוטמן.

בעזרתם של השניים, האדומים מהכרמל זכו באליפות היחידה בהיסטוריה של המועדון ב-1999, שידועה גם כ"עונת החוטיני". זאת לאחר שרוסו הבטיח להקיף את אצטדיון קרית אליעזר כשלגופו חוטיני אם הקבוצה תזכה באליפות אך לאחר הבטחת התואר הוא חזר בו לאכזבת אוהדי ואוהדות הקבוצה.



לאחר 3 עונות בקבוצה, עבר גוטמן לבית"ר ירושלים ושוב רוסו עבר אחריו. אחרי עונה בלתי מוצלחת בבית"ר, בחר רוסו לחזור לחיפה, אלא שהפעם למכבי.

רוסו נקלט היטב בקבוצה ושיתף פעולה עם יוסי בניון ואיגביני יעקובו. לאחר שהאחרונים עברו לאירופה, הפך רוסו לאחד מכוכביה הגדולים של הקבוצה. בעקבות יכולתו הגבוהה במדי מכבי חיפה, לרבות הופעה מרשימה בליגת האלופות בעונת 2002/2003 שכללה ניצחונות על מנצ'סטר יונייטד ועל אולימפיאקוס, החליט מאמן קרואטיה דאז, אוטו באריץ', לזמנו לנבחרת.

הקשר החליט להצטרף לשורות הנבחרת הקרואטית לאחר לבטים רבים ובעקבות סירובו של שר הפנים דאז, אלי ישי, להעניק לו אזרחות ישראלית.



לשיא הקריירה הבינלאומית שלו, הגיע רוסו ביורו 2004, אז זכה למחמאות רבות על הופעתו בטורניר, בסיומו הודיע רוסו על פרישה ממשחקים בינלאומיים. בעונת 2004/05 היה רוסו מושבת רוב העונה עקב פציעה קשה. למרות זאת זכתה חיפה באליפות הליגה, כאשר את מקומו של רוסו באגף ימין מילא גוסטבו בוקולי.

במאי 2005, לאחר 4 עונות מוצלחות ו-3 אליפויות בירוק, החליט רוסו לעזוב את מכבי חיפה וחתם לשנתיים במכבי ת"א כחלק מפרוייקט הגלאקטיקוס שנבנה בקרית-שלום. למרות עונה מאכזבת בצהוב, הקרואטי נשאר לעונה נוספת, בסיומה הפך לשחקן חופשי ועכשיו הוא חוזר לשורות מכבי חיפה.


ג'ובאני רוסו. חוזר לשורות הירוקים
ג'ובאני רוסו. חוזר לשורות הירוקים

הבלם קרוסה קרוב לחתימה
הבלם הארגנטיני דייגו קרוסה קרוב לחתימה לשלוש שנים. בלמה של ראסינג קלוב אמור לחתום בחיפה ולהיות הזר החמישי של הקבוצה. בחיפה משוכנעים שעם הצטרפותו אפשר יהיה להתפנות לצירוף זר נוסף בקישור במקומו של אלן מסודי שישוחרר.

אלון חרזי, שלא המריא הבוקר למחנה בגלל מחלה, התאושש ויצא אחה"צ לאוסטריה לאחר שחל שיפור במצבו. ארגון הקופים הירוקים חש פגועים מחזרתו של רוסו ובשלב זה הקופים מעדיפים שלא להגיב, אך מבטיחים שתגובה בוא תבוא.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */