יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:03

גורבנקו: לא מעכלת עדיין שאני אלופת העולם

אחרי מדליות הזהב, ילדת הפלא בראיון ל-ONE: "חששתי מאיך שיקבלו אותנו באבו דאבי, אבל הופתעתי". "מדליה אולימפית? אנסה לסיים הכי גבוה", וגם: הצבא

|
אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

אנסטסיה גורבנקו עשתה היסטוריה בשנת האחרונה. השחיינית הישראלית זכתה פעמיים באליפות אירופה, הפכה לישראלית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי, ובשבוע האחרון זכתה גם בשתי מדליות זהב באליפות העולם בבריכות קצרות. אלה הישגים שלא נראו מעולם משחיין ישראלי - ומה שמדהים זה שהיא עשתה זאת בגיל 18 בלבד.

אחרי שחתמה את שנת 2021 בתחרות האחרונה שלה באבו דאבי עם שתי מדליות זהב, בתום שנת תחרויות מוצלחת במיוחד עבורה כאמור, גורבנקו דיברה בראיון ל-ONE על ההצלחה, ההרגשה להפוך לאלופת העולם ולהשמיע את ההמנון באבו דאבי, העתיד המבטיח, המרחק מהמשפחה והגיוס המתקרב לצה"ל בסוף החודש. ראיון עם הכוכבת האולימפית החדשה של ישראל.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

אנסטסיה, איך זה להיות אלופת עולם? ועוד פעמיים.
”אני עדיין לא מעכלת את זה. זה מאוד מרגש, אבל בסופו של דבר זה משהו שקשה להאמין שקרה לי. זה היה מדהים".

השמעת את ההמנון באבו דאבי פעמיים. איך זה הרגיש לעשות את זה שם?
”האמת שחששתי מאיך שיקבלו אותנו פה, אבל קיבלו אותנו בדרך הכי יפה שיש. לא היה שום דבר שונה ביחס כלפינו בגלל שאנחנו ישראלים, אפילו להפך, כולם היו נחמדים אליי. גם בהענקת המדליות הופתעתי שניגשו אליי ואמרו לי ‘כל הכבוד’ בעברית ושאלו אותי ‘הכל בסדר?’. זה ממש הפתיע אותי לשמוע מהם כמה מילים בעברית. אחר כך גם היו מי שאמרו לי ‘אנחנו שמחים עבור המדינה שלך’ כשפגשתי את המקומיים. חוץ מזה, יצא לי להתראיין לטלוויזיה באבו דאבי, שאלו איך הרגשתי בתחרות הזו ואמרתי ש’הכל היה מעולה’ כי הם באמת טובים בלארח, נורא נדיבים וחברותיים, אז לא הרגשתי שום דבר שונה. מבחינתי, זה היה נורא מרגש להשמיע את התקווה פה”.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

זכית בזהב ב-50 מטר חזה והפתעת את כולם, אבל במיוחד הפתעת ב-100 מטר מעורב לאחר מכן שם זכית שוב בזהב. בריל גסטלדלו, הקפטנית שמתחרה איתך בלוס אנגל'ס קרנט ב-ISL, שחתה לצידך וסיימת לפניה בגמר הזה. משהו השתנה בדרך שבה היריבות שלך מסתכלות עלייך עכשיו?
”לא. זה שניצחתי זה לא משנה משהו ביחס כלפיי ואני גם אותה אנסטסיה שהייתי לפני כן. זה לא שיתייחסו אליי אחרת מעכשיו והאמת שאני גם לא מצפה שאנשים יתייחסו אליי אחרת. הקשר שלי עם האנשים סביבי יישאר בדיוק אותו הדבר ושום דבר לא ישתנה. אני ובריל מתחרות הרבה זמן ביחד, פעם היא עוקפת אותי ופעם אני אותה. אנחנו מושכות אחת את השנייה למקסימום היכולת שלנו וזה ממש טוב מבחינתי. אנחנו חברות מחוץ למים והרבה יותר כיף להתחרות איתה בגלל שהיא חברה טובה שלי”.

את מתחילה לממש את הפוטנציאל שלך ואת כבר חלק מהטופ העולמי בשחייה. לאן זה עוד יכול להגיע לדעתך? האם מדליה אולימפית היא כבר לא מילה גסה?
”בכל תחרות ברמה גבוהה שאני מגיעה אליה אני מנסה להעפיל לגמרים ולסיים הכי גבוה שאני יכולה. זה משהו שלא תמיד קורה, והרבה מזה גם תלוי בעבודה שלי באימונים לפני התחרות, אבל מה שאני כן רוצה מעצמי זה להמשיך לנסות להתברג הכי גבוה שאפשר וזה לא משנה איפה אתחרה. בכל תחרות אני רוצה לסיים הכי רחוק שאפשר. אני לא עוצרת את עצמי ולא מציבה קווים שמגבילים אותי. אני מאמינה שאני תמיד מסוגלת לנצח בכל תחרות”.

אנסטסיה גורבנקו והמדליסטיות (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו והמדליסטיות (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

בתקופה האחרונה את שוברת שיאים רבים, גם את השיאים שלך עצמך. עד כמה השיפור שעשית ב-2021 היה גדול בעינייך?
”בכל פעם מוצאת דברים שאני יכולה לשפר, בזכות הצוות של הנבחרת שמלווה אותי אני גם מצליחה להתקדם. אני עובדת על זה - וזה פשוט קורה. אני לא חושבת על התוצאות שלי, אלא רק מה שאני צריכה לבצע תוך כדי המשחה. יש עוד הרבה שאני יכולה לשפר”.

כמה לחץ יש עלייך?
”תמיד יש עליי לחץ. אני גם בטוחה שהלחץ שיש עליי רק ילך ויגדל, ושיהיו יותר ציפיות ממני. אני מוגנת במעטפת די בטוחה, כך שגם כאשר יש רעשים ואני שומעת פתאום מה אנשים רוצים שאעשה, אני תמיד נזכרת למה אני עושה את זה ובשביל מי. אני רוצה להמשיך ליהנות. כל עוד זה יקרה ואמשיך ליהנות מהשחייה שלי, ככה תבוא גם ההצלחה”.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

החלטת לא לשחות ב-200 מעורב בגלל העומס הגדול שהיה עלייך. איך מתמודדים עם שלושה משחים ביום? זה לא מעייף?
”קודם כל, חזרתי להתחרות די מהר אחרי אולימפיאדת טוקיו. אני לא חושבת ששלושה או חמישה משחים זה משהו קשה מידי, מבחינתי זה גם סוג של אימון כשאני מתחרה בכמות כזאת של משחים. אני אמשיך לנסות לשחות בכמה שיותר משחים ולהשתפר בכמה שיותר דברים. לא אגביל את עצמי בכמות המשחים שאעשה ביום. אני חושבת ששניים-שלושה משחים ביום זה הגיוני מאוד, וגם אם אני לא מצליחה בהם במיוחד - אני אמשיך לנסות”.

את חושבת שההישגים שלך ידחפו גם את שאר הנבחרת קדימה להצלחות בעתיד?
”הרבה ממה שעשיתי זה בעזרת הנבחרת. הנבחרת עוזרת לי, לא רק אני דוחפת אותה. יצרנו סביבה כזאת שתמיד מכוונת וחושבת על השלב הבא. אנחנו תמיד חושבים - אוקיי, עשינו משהו, ממשיכים הלאה לדבר הבא ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לכן אני חושבת שכולם עזרו לי, האמינו בי ודחפו אותי יותר קדימה. אולי זה ספורט יחידני, אבל כולם בנבחרת ישראל עוזרים אחד לשני ומושכים גבוה".

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

אחרי שתעזבי את אבו דאבי ותחזרי לארץ, בסוף החודש תתגייסי לצבא. איך את מרגישה לפני הגיוס?
”בעוד שבוע ויום אני מתגייסת. האמת שאני לא יודעת לקראת מה אני הולכת, אבל אני יודעת שכולם צריכים לעשות את זה ושזה חלק מלהיות ספורטאי ישראלי. אני מאמינה שיהיה בסדר”.

זה לא יהיה לך קצת מוזר לחזור מאליפות העולם עם שתי מדליות זהב, ושבוע אחר כך לעבור טירונות ולירות בנשק?
”האמת שבכלל עוד לא חשבתי על זה שאחזיק נשק, אבל נראה לי שאסתדר עם זה (צוחקת). אני שמחה שיש לי גם את האפשרות לעשות שירות בצבא ולהמשיך במקביל גם בדרך שלי, כי אני מתגייסת כספורטאית מצטיינת ואמשיך לשחות תוך כדי השירות. זה חלק ממי שאנחנו וכל אחד צריך לעבור את זה במדינה שלנו, גם אני".

אנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)אנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)

אחרי ההופעה שלך באבו דאבי, כבר קיבלת שיחות טלפון משר הספורט חילי טרופר ומהנשיא בוז'י הרצוג?
”כל עוד הייתי תוך כדי התחרות לא יצא לי לדבר עם הרבה אנשים, אבל הנשיא התקשר אליי היום ובירך אותי. דיברתי גם עם השר בהודעות וזה היה נורא מרגש לראות את כל התמיכה שאני מקבלת".

הרגשת את התמיכה מהבית ושיותר אנשים מכירים אותך בזמן האחרון?
”ברור. אני מרגישה את התמיכה ואני רוצה להודות בהזדמנות זו לתמיכה שאני מקבלת גם מהוועד האולימפי, מהיחידה לספורט הישגי, מאיגוד השחייה, ומהספונסרים שלי ארנה, בנק הפועלים ודנונה פרו שתומכים בי לאורך כל הדרך ועוזרים לי".

במובן מסוים את עדיין ילדה של בית. איך ההורים שלך הגיבו למדליות האחרונות?
”למשפחה שלי יש חלק מאוד גדול בהצלחה שלי. הם התומכים הכי גדולים שלי, תמיד עוזרים לי במה שאני צריכה, גם אם אני רחוקה וגם אם אני קרובה. כשהייתי בליגת ה-ISL בהולנד הם הגיעו לבקר אותי כי היה לי קצת קשה שם בגלל שהייתי הרבה זמן מחוץ לבית, וזה נחמד שיש לי משפחה שכזאת שהולכת אחריי לכל מקום ומעודדת אותי. אני שמחה שהצלחתי לגרום להם לכמה רגעי אושר".

אנסטסיה גורבנקו ואהוד סגל לאחר המשחים
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */