יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:20

גיא ניב חצה את קו הסיום בטור דה פראנס

הרוכב נכנס לספרי ההיסטוריה כישראלי ה-1 שהתמודד וסיים במלואו את מרוץ האופניים היוקרתי: "עברתי רגעים קשים, עכשיו יכול לנשום לרווחה. אני מאושר"

|
גיא ניב בשער הניצחון (קרדיט: נועה ארנון)
גיא ניב בשער הניצחון (קרדיט: נועה ארנון)

גיא ניב וישראל סטארט אפ ניישן קבעו עשו היסטוריה בטור דה פראנס, בשדרות האליזה בפאריס. הרוכב חצה היום (ראשון) את קו הסיום סמוך לשער הניצחון בבירת צרפת, וחתם מרוץ היסטורי בו הפך לישראלי הראשון שמתמודד ומסיים את הטור היוקרתי.

שר התרבות והספורט, ח”כ חילי טרופר בירך את ניב על ההישג המרשים: “גיא ניב הוא הרוכב הישראלי הראשון שמסיים את מירוץ הטור דה פראנס וזו גאווה גדולה לישראל. הוא עשה זאת יחד עם קבוצת סטארט-אפ ניישן בראשות סילבן אדמס, שמצליחה בכל פעם להביא את רוכביה להישגים חדשים. גיא ניב הוא סמל של מצוינות. גיא, כולנו גאים בך ומחכים לחגוג איתך כאן בארץ, כל הכבוד!".

ניב, יחד עם רוכבי קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן, עברו 21 ימי מרוץ ולמעלה מ-3,400 קילומטרים מאז שהוא נפתח תחת צל הקורונה בניס ב-29 באוגוסט. “עברתי רגעים קשים, שאילצו אותי לחפור הכי עמוק שרק אפשר, אבל לרגע אחד לא הטלתי ספק וידעתי - אני לפריז אגיע. עכשיו, על קו הסיום בשדרות האליזה, אני יכול סוף סוף לנשום לרווחה. עשינו זאת. אני מאושר”.

גיא ניב (צילום: נועה ארנון)גיא ניב (צילום: נועה ארנון)

עוד סיפר הרוכב הישראלי: “הייתי חייב להרגיש את הרגעים האלה. חוויתי אותם כצופה כשעמדתי שם, ילד בן 13 שקיבל מתנה חלומית לבר מצווה. ועכשיו אני חולף על פני אותה שדרה כרוכב הישראלי הראשון. עברה בי צמרמורת למרות שהייתי אמור להתרגל לזה בשלושת השבועות האחרונים. אבל כל זה הוא כמובן סיפוק אישי עצום אבל עוד יותר מכך - האמונה שזה יחולל את השינוי עבור ענף האופניים בישראל. כי אולי יש עכשיו ילד אחד שראה אותי ואת הקבוצה היום ומעכשיו זה יהיה החלום שלו . אם מספיק ילדים יחלמו וירצו,  רבים ילכו בעקבותיי ויגיעו לפסגה הזו ואף יעברו אותי בהישגיהם”.

למרות שהייתה זו ההופעה הראשונה של ישראל סטארט אפ ניישן בטור דה פראנס היא הפתיעה רבים בהופעה נועזת ומוצלחת. אף שלא השיגה ניצחון באחד השלבים לו שאפה וכיוונה, רוכביה השיגו בשישה שלבים את אחד מעשרת המקומות הראשונים ובשישה שלבים רוכביה הובילו את קדמת המירוץ בבריחות.

גיא ניב (נועה ארנון)גיא ניב (נועה ארנון)

בעלי הקבוצה סילבן אדאמס ורון בר און אירחו את ראשי הקהילה היהודית בפאריס ומכובדים רבים שהגיעו לאוהל המיוחד של הקבוצה, כולו עטור בדגלי ישראל, בשדרות האליזה שם צפו במירוץ, עודדו את הקבוצה וקיבלו את פניה בהתרגשות כאשר הרוכבים פנו מיד אחרי קו הסיום והגיעו על אופניהם למפגש נרגש. “זה הרגע הכי מתוק שיש והלב מתרחב מגאווה”, אמר בר און. “היום צבענו את שדרות האליזה בכחול לבן”.

סילבן אדאמס, האחראי המרכזי להפיכתה של ישראל סטארט אפ ניישן לאחת הקבוצות הידועות בעולם ולדחיפה למרכז הענף העולמי והטור דה פראנס, אמר: “אני גאה במה שעשינו כאן בשלושת השבועות של הטור, היינו לא מעט פעמים במרכז העניינים וייצגנו את ישראל בכבוד. שמה של ישראל נישא בכל העולם בשבועות האחרונים בטור הזה. עשינו כאן היסטוריה ואני גאה בקבוצה ובמיוחד בגיא ניב הנהדר שעמד במשימה ההיסטורית והקשה הזו באומץ. אני יכול להבטיח לכם שנחזור לכאן כקבוצה חזקה עוד יותר כבר בשנה הבאה בהובלת הרוכב הגדול של הדור כריס פרום. יש למה לחכות”.

גיא ניב בעליה הגדולה הראשונה (ישראל סטארט אפ ניישן)גיא ניב בעליה הגדולה הראשונה (ישראל סטארט אפ ניישן)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */