יום שישי, 29.03.2024 שעה 04:38

אוסקה: חשבתי מה אני רוצה שאנשים יזכרו ממני

אחרי הזכייה באליפות ארה"ב, הטניסאית התייחסה למחאה שלה בטורניר: "הרעיון הוא לגרום לאנשים לדבר". וגם: החשש מתבוסה והגאווה שהיא הסבה לקובי

|
נאומי אוסקה חוגגת זכייה באליפות ארה
נאומי אוסקה חוגגת זכייה באליפות ארה"ב (רויטרס)

בפעם השנייה בקריירה הקצרה שלה, נאומי אוסקה היא אלופת ארצות הברית. היפנית-אמריקאית בת ה-22 נראתה רע מאוד בחצי השעה הראשונה שלה בגמר הגראנד סלאם האמריקאי מול ויקטוריה אזרנקה, הפסידה 6:1 במערכה הראשונה תוך 27 דקות ופיגרה 2:0 במערכה השנייה, אך הצליחה לעשות את השינוי המתבקש בדרך לניצחון 6:1, 3:6 ו-3:6 וזכייה בתואר גראנד סלאם שלישי בקריירה.

אוסקה, שכיכבה בטורניר על המגרש אך גם מחוצה לו, במסגרת המחאה שלה נגד האלימות כלפי שחורים בארצות הברית וקידום תנועת “Black Lives Matter”, דיברה ארוכות בסיום המשחק על היריבה, המחאה וגם קובי בראיינט. על השינוי במשחק עצמו היא רק אמרה: “אני פשוט חשבתי שזה יהיה מביך להפסיד תוך פחות משעה, אז אני פשוט חייבת לנסות הכי חזק שאני יכולה ולהפסיק את הגישה הרעה”.

על היריבה אמרה אוסקה: “אני רוצה לברך את ויקה. אני לא רוצה לשחק מולך בעוד גמרים, לא נהניתי מזה, זה היה קשה מאוד עבורי. זה מעורר השראה עבורי כי הייתי צופה בך בעבר, כשהייתי צעירה יותר וההזדמנות לשחק מולך היא ממש נהדרת”.

נאומי אוסקה חוגגת זכייה באליפות ארה"ב (רויטרס)נאומי אוסקה חוגגת זכייה באליפות ארה"ב (רויטרס)

אוסקה הגיעה לגמר עם מסכה ועליה שמו של טאמיר רייס, נער אפרואמריקאי בן 12 שנהרג על ידי כוחות משטרה בקליבלנד ב-2014 כששיחק עם אקדח צעצוע. זה היה השם השביעי שהתנוסס על מסכה שלה בטורניר, אחד בכל משחק, עבור שבעה בני מיעוטים שנרצחו על-ידי שוטרים בארצות הברית בשנים האחרונות.

בסיום המשחק היא נשאלה איזה מסר היא ניסתה להעביר וענתה בשאלה משאלה למראיין: “השאלה היא מהו המסר שעבר אליך? זו יותר השאלה. אני מרגישה שהרעיון הוא לגרום לאנשים להתחיל לדבר”.

במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק היא המשיכה והסבירה: “החיים שלי היו תמיד מאוד מהירים מבחינת טניס, במיוחד אחרי הזכייה הקודמת באליפות ארה”ב. זה האיץ דברים ולא היה לי זמן להאט. הסגר נתן לי את האפשרות לחשוב הרבה על דברים ועל מה שאני רוצה להשיג, מה שאני רוצה שאנשים יזכרו ממני. הגעתי לטורניר הזה עם המחשבה הזאת. אני חושבת שזה עזר לי מאוד”.

נאומי אוסקה (רויטרס)נאומי אוסקה (רויטרס)

אוסקה גם נשאלה על הקשר שלה עם קובי בראיינט, שהיה חבר שלה ועודד אותה בטורנירים. במהלך הטורניר היא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה עם קובי ביום ההולדת שלו וכתבה: יום הולדת שמח ממבה. אני באליפות ארה”ב עכשיו ואני מתאמנת באצטדיון ארמסטרונג, אז יש לי הרבה זכרונות שלך ב’בוקס’ שלי. זה היה כיף, הלוואי שהיינו יכולים לעשות את זה שוב. מתגעגעת אליך”. כשנשאלה מה היא חושב לגביו היא אמרה: “אני מרגישה שבשלב הזה יש דברים שאני עושה שאני מקווה שיעשו אותו גאה”. אין ספק שאחרי הטורניר הזה, הוא יכול להיות גאה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */