יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:58

סבע: אני יכול לשפר את המצב ולעזור לקבוצה

אחרי פתיחה חלשה, בידוד ו-8 חודשים ללא כדורגל החלוץ חוזר: "לא מאמין בקורונה". על גוואנגזו ("זהבי יתחיל להפגיז") והנבחרת ("לתת לווילי צ'אנס")

|
סבע חוגג, זהבי מאחוריו (מערכת ONE)
סבע חוגג, זהבי מאחוריו (מערכת ONE)

אחרי המתנה ארוכה, דיא סבע חוזר היום (ראשון, 15:00) לסגל של גוואנגז'ו ר.פ לקראת המשחק מול ג'יאנגסו סונינג במסגרת המחזור הרביעי בליגה הסינית. הגעה ארצה בזמן התפרצות הקורונה, בידוד בארץ אחרי מחנה האימונים בדובאי, בידוד בסין רגע לפני שנסגרים השערים לזרים במדינה בעקבות הגל השני, חזרה ארצה ובידוד שני בישראל, שהות ארוכה מהצפוי בארץ בשל אי קבלת אישור לשוב לסין, דבר שקרה רק לאחרונה. 

כל זה עבר על סבע בשמונת החודשים האחרונים, בהם התאמן לבדו בין ארבע קירות, קצת במכבי נתניה, קצת עם יניב מדר מאמן הכושר של היהלומים לשעבר, קצת עם הקבוצה וקצת עם ערן זהבי וערן שדו בגוואנגז'ו. עכשיו, אחרי ששב לבדו לסין כשהמשפחה בארץ, הוא חוזר לשחק כדורגל ופותח את עונתו השנייה במזרח הרחוק.

צפו בשער ה-100 של זהבי במדי גוואנגז'ו!

"משחק רשמי הרבה זמן לא שיחקתי, אבל התאמנתי טוב לכל אורך התקופה הזאת, היינו במחנות אימונים בדובאי ובעוד כמה מקומות", אמר סבע בראיון ל-ONE לקראת חזרתו למגרשים. "זאת שנה מוזרה האמת, כן, אבל זהו זה נגמר, זה מאחורינו. בעזרת השם אני חוזר לסגל ומקבל את החצי שעה שלי. עבדתי על כושר גופני, עכשיו זה עניין של כושר משחק וזה שונה מהכל, מקווה לחזור למסלול כמה שיותר מהר".

אתה אומר שנה מוזרה, כולנו יכולים להגיד את זה, אבל אצלך זה במיוחד אחרי בידודים פעמיים בארץ ופעמיים בסין, כשאתה מחכה לאישור מיוחד לחזור בכלל.
"כן, חזרתי כבר לסין ובחודש מאי הייתה לי איזו בעיה אישית שהייתי חייב לחזור לארץ בגללה. חזרתי, פתרתי אותה וחיכיתי לאישור לחזור. האישור הגיע באיחור מהקבוצה, אבל התאמנתי בארץ כמו שצריך עם יניב מדר, בסין הביאו לי לחדר אופניים, משקולות והליכון, שמרתי על עצמי וחזרתי להתאמן עם הקבוצה לפני כמה ימים. אני נראה טוב באימונים ובעזרת השם אקבל דקות ראשונות".

אז איך אתה מסכם את הפגיעה של הקורונה בך?
"הקורונה פגעה בכולם, לי היו את הדברים שלי. ברור שרציתי לחזור מוקדם יותר ולהתחיל את העונה עם הקבוצה כמו שצריך, אבל זה מה שיש. אני אחד שמתאים את עצמו לסיטואציה ולא חושב יותר מדי על מה שעבר. היום אני כבר עם הקבוצה, חוזר לשחק ואני יודע שלפעמים אפשר לעשות בדקה מה שלא עושים במשחק שלם וככה אני מסתכל על הדברים".
"אף אחד לא דמיין שזה יהיה ככה וכל כך הרבה זמן. אני האמת לא מאמין בכלל בכל הקורונה הזאת, אז יש לי בעיה עם הקורונה. אני לא חושב שהעולם צריך להיעצר בגלל הדבר הזה, לא באמת מאמין בזה. אבל אין מה לעשות, צריך להתאים את עצמך לסיטואציה וזה מה שאני מנסה לעשות. זה משהו שקורה בכל העולם, לא רק בסין, זה המצב".

דיא סבע בעלייה למטוס (אינסטגרם)דיא סבע בעלייה למטוס (אינסטגרם)

כל מה שקרה אולי פגע בכם בפתיחת העונה? איך אתה מתייחס לזה?
"לא פתחנו את העונה טוב, זאת האמת. שני הפסדים של 3:0 ו-5:0 זו לא הפתיחה שציפינו לה ואז 1:1. עובדתית אנחנו עם נקודה אחת מתשע ואני מקווה שאנחנו נלך ונשתפר".
אתה חושב שתוכל לעזור כדי שתתחילו לנצח?
"אני אתן לקבוצה את מה שאני צריך לתת ואת מה שמצפים ממני. אני יודע מה הציפיות ממני ואני מוכן לזה. אני מאמין בעצמי שאני יכול לשפר את המצב ולעזור לקבוצה".

מה דעתך על פתיחת העונה של זהבי?
"בשני המשחקים הראשונים הוא לא כבש, באחרון כן, אבל אני מקווה שהוא ימשיך ביכולת הזאת. נראה לי שחוץ מהעונה שעברה, כל העונות שלו בסין התחילו עם שני משחקים ראשונים בלי שער, ככה שזה נורמלי אצלו ואז הוא מתחיל להפגיז".

אין ספק שהוא יתחיל להפגיז ושאתה תחזור לעצמך, אבל הבעיה שלכם היא תמיד בהגנה, מה אתם עושים כדי לשפר אותה?
"מן הסתם, אם אתה מקבל תשעה שערים בשלושה משחקים אז ברור שיש פה בעיה מבחינה הגנתית. המאמן מנסה לשפר את המצב ושם על זה דגש באימונים".

ערן זהבי ושחקני גוואנגז'ו (מערכת ONE)ערן זהבי ושחקני גוואנגז'ו (מערכת ONE)

איך באמת העבודה עם המאמן שלכם, ג'יו ואן ברונקהוסט?
אני חושב שהוא מאמן טוב, הוא קצת חסר מזל האמת. להגיע לסין ובעונה הראשונה לקבל את הקורונה הזאת, ויש משחק ואין משחק, יש ליגה אין ליגה, זה מתיש וזה חוסר מזל. אף פעם גם לא היה לו סגל מלא, אני לא משחק וגם מוסא דמבלה לא כשיר, אז הקבוצה רק עם שני זרים ואנחנו יודעים שבסוף הזרים עושים את ההבדל בליגה הזאת. זה המצב והוא עושה עבודה טובה באימונים. נקווה שזה יבוא לידי ביטוי גם במשחקים".

"וילי לא אימן, אבל לא בא מתחום אחר. שווה לתת לו הזדמנות"

איך קיבלת את הפרידה מאנדי הרצוג? תחתיו עשית את הפריצה שלך בנבחרת.
"כל השחקנים אהבו את אנדי, הוא באמת היה גבר עם כולם. עשינו בסך הכל עבודה טובה ולצערי בסוף פישלנו ולא עלינו ליורו. הייתה לנו את ההזדמנות מול סקוטלנד ואז שוב הקורונה הפריעה, בגלל זה איכשהו הוא החליט לקום וללכת. אני שמחתי לעבוד איתו, מעריך אותו מאוד ומאחל לו רק בהצלחה".

אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על המינוי של וילי רושטנטיינר במקומו?
"וילי אמנם לא היה מאמן, אבל מבחינתי הוא איש כדורגל. הוא אוהב כדורגל והוא בן אדם שמבין בכדורגל. הוא לא אימן, אבל הוא גם לא בא מתחום אחר. הוא היה עם כל השחקנים וקרוב לכולם. אני לא יודע איך הוא כמאמן כי הוא לא אימן, זה לא שהוא עשה את זה גם בקבוצות. אבל שווה לתת לו את ההזדמנות. זה בן אדם שמכיר את הסגל, יודע מה קורה בנבחרת וצריך לסמוך עליו. בסופו של דבר רק תוצאות יגידו אם המהלך הזה נכון או לא נכון".

מה חשבת על תהליך המינוי שלו וכל הדיבורים על הקפטן ושירת ההמנון שוב?
"זה לא התפקיד שלי לדבר על זה. ביברס נאתכו ראוי להיות הקפטן של נבחרת ישראל".

תהיה מוכן עד המשחק מול סקוטלנד בספטמבר?
"מבחינתי אני רוצה תמיד להיות בנבחרת והיא חשובה לי, אני עושה הכל כדי לשמור תמיד על המקום שלי בנבחרת. בכל פעם הגעתי ונתתי מאה אחוז בכל דקה שקיבלתי. עד משחקי הנבחרת אני אהיה בכושר, אהיה אחרי שישה-שבעה משחקי ליגה, אז אחזור לעצמי ואהיה מוכן".

וילי רוטנשטיינר, אלון חזן (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר, אלון חזן (רדאד ג'בארה)

אולי זה יעשה לך טוב, כי אנדי אמנם זימן אותך תמיד, אבל לא תמיד נתן לך קרדיט.
"תמיד באתי ועבדתי קשה באימונים, נותן מעצמי ואת כל כולי. אני משאיר את ההחלטות למאמן. פעם זה היה אנדי, עכשיו זה וילי, אבל אני ממשיך בקו שלי, אותו דבר. מה שהמאמן יחליט מקובל, בשביל זה יש מאמן. אני תמיד רוצה לשחק ואעשה הכל בשביל להוכיח שמגיע לי".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */